Vraag

T-Mobile thuis op glasvezel pt. 2

• 7 september 2017
  • 1 reactie
  • 171 Bekeken

Deze vraag eerder vandaag gepost in de algemene sectie...newbie als ik ben. Dat andere topic kan dus weg.

Ik heb telefonisch contact gehad met iemand van T-Mobile thuis met de vraag waarom er op mijn adres (postcodegebied 3162) geen pakket geleverd kan worden via glasvezel. Ik kreeg als antwoord dat dat is, omdat er bij ons thuis geen glasvezel zou liggen. Dit is dus wél het geval, alleen is deze niet aangelegd door Reggefiber, maar door CIF.
CIF heeft de eerste 2 jaar het alleenrecht gegeven aan Caiway als provider voor internet en (digitale)TV. Deze twee jaar zijn al lang en breed voorbij, dus andere aanbieders zouden nu ook gebruik moeten kunnen maken van dit netwerk.
Is er iemand die een wat duidelijker antwoord kan geven op de vraag of T-Mobile hier van op de hoogte is?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Dit komt omdat er geen contacten zijn gesloten met deze partijen.
Verre weg de meeste providers maken gebruik van het WBA netwerk van KPN.
Dit betekend dat ze een koppeling krijgen in Amsterdam en daar mee het hele land kunnen bedienen. In sommige gevallen hebben providers ook een contract afgesloten met een glasvezel aanbieder zoals bijvoorbeeld ReggeFiber (dit zijn niet veel providers) T-Mobile heeft in een aantal steden zijn eigen apparatuur staan. dit noemen ze dan ODF gebieden. Dit is voor een provider vrij kostbaar. Ik vermoed dat het vanwege de kosten niet uit kan om op andere netwerken zo maar even aan te bieden. je moet dan volume hebben.

Ik ken in ieder geval wel een aantal grote gebieden die glasvezel aanbieden waarbij het mogelijk is voor andere providers om op aan te bieden, maar het in de praktijk niet gebeurd.

Wat providers niet zien is dat veel mensen graag glasvezel willen hebben maar dan vast zitten aan een provider. Het lijk mij dat als een provider als T-Mobile zou aanbieden op zo'n netwerk het wel een succes zou kunnen worden. Wellicht dat Arjan_TMT of Sander hier eens naar zouden willen kijken. Het duurt niet lang meer en ReggeFiber is niet meer de grootste.

Reageer