Beantwoord

T-mobile thuis opzeggen en opnieuw aanvragen?

• 23 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 568 Bekeken

Goedemiddag,

Op dit moment heb een t-mobile thuis abonnement waar 62,50 in de maand voor betaal.
Deze verloop zeer binnenkort en ben ook zeer tevreden over de diensten.
Maar wat ik wel krom vind is dat nieuwe Klanten meer korting krijgen als vaste klanten.
Gebeld met sales(maar wil het hier ook nog even kwijt) en ze kunnen me de eerste 6 maanden €10,- korting geven.
Ben ik een nieuwe klant krijg je €20,- korting de eerste 6 maanden. Zou nog wel €30,- aansluit kosten bijkomen maar scheelt toch €30,-.

Waarom kan een bestaande klant niet meer korting krijgen?
Het is toch zeer makkelijk verdienen, je hoeft geen dure monteur langs te sturen.
geen administratie kosten voor het opzeggen en weer opnieuw aanvragen.
Je zou dan toch denken dat het goedkoper zou moeten zijn als je klant blijft.

Enige wat ik me dan afvraag hoelang duurt het voordat je weer verbinding hebt als je het opzegt en weer aanvraagt?
icon

Beste antwoord door Sander 24 augustus 2017, 11:16

Hey yteuwsen,

De korting voor een nieuwe klant is hoger dan voor een bestaande klant. Dit is waar voor de meeste gevallen. Het ligt namelijk een beetje aan je abonnement. Het is inderdaad raar, want we zijn natuurlijk ook superblij met onze bestaande klanten. Die willen we òòk graag behouden. We willen de drempel echter zo laag mogelijk maken voor nieuwe klanten. Vrijwel iedere provider heeft zo'n constructie.

Nu wil je jouw abonnement stopzetten en een nieuw abonnement aanvragen. Dit kan natuurlijk, ik kan je niet tegenhouden. Ik wil wel duidelijk maken wat hier de consequenties van zijn. Er kunnen niet twee aanvragen op één adres staan. Dit houdt in dat jouw nieuwe aanvraag op pauze komt te staan totdat het oude volledig is stopgezet. Dit betekent dat de lijn inactief is en alle hardware is geretourneerd. Pas op dat moment gaat je nieuwe aanvraag weer lopen. Eerst moet dan de bedenktijd doorlopen worden, we moeten de lijn weer aanvragen, de hardware weer uitsturen en opnieuw installeren. Ik schat in dat dit vier tot zes weken zal duren. Wat er op Tweakers wordt gecommuniceerd (bedankt CasaDude voor het melden!) dat het slechts een paar uur downtime betekent, is daarmee incorrect.

Uiteindelijk is het jouw eigen keuze, maar ik zou het afraden. Als je tevreden bent met onze diensten, dan lijkt mij dit de reden om te besluiten of je bij een provider blijft.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Las net iets op tweakers.

-1 maand voor het einde van je jaarcontract opzeggen
- Nieuw abonnement online of via klantenservice aanschaffen +1 dag na het einde van je jaarcontract
- Klantenservice bellen om het door te zetten (systeem technisch komt er dan error melding omdat je al een abbo hebt)
- Je opzegdatum wordt 1 dag verlengd, omdat de afsluitdatum en aansluitdatum gelijk moet zijn
-Gudion komt langs om de lijn actief te maken / je draytek aan te sluiten
- Je zit hoogsteens een paar uur zonder internet (vorige keer ochtend lijn eraf, in de middag er weer op gezet)

Met dank aan gebruiker the_white_shark
Reputatie 7
Badge +10
Ja gek is dat. maar de korting valt onder het marketing budget hierdoor kan het wel voor nieuw klanten maar niet voor bestaande klanten.
Een nieuwe klant aansluiten kost al gauw 500 euro zonder het leveren van de dienst echt alleen het aansluiten (modem 200 euro stb 100 euro aansluitkosten KPN/Reggefiber 30 euro monteur 55 euro sales fee 100 euro 6x 20 euro korting) 50Mbit internet kost het eerste jaar 420 euro. met de truuk van Casa komen de zelfde kosten naar voren.
Reputatie 7
Badge +6
Hey yteuwsen,

De korting voor een nieuwe klant is hoger dan voor een bestaande klant. Dit is waar voor de meeste gevallen. Het ligt namelijk een beetje aan je abonnement. Het is inderdaad raar, want we zijn natuurlijk ook superblij met onze bestaande klanten. Die willen we òòk graag behouden. We willen de drempel echter zo laag mogelijk maken voor nieuwe klanten. Vrijwel iedere provider heeft zo'n constructie.

Nu wil je jouw abonnement stopzetten en een nieuw abonnement aanvragen. Dit kan natuurlijk, ik kan je niet tegenhouden. Ik wil wel duidelijk maken wat hier de consequenties van zijn. Er kunnen niet twee aanvragen op één adres staan. Dit houdt in dat jouw nieuwe aanvraag op pauze komt te staan totdat het oude volledig is stopgezet. Dit betekent dat de lijn inactief is en alle hardware is geretourneerd. Pas op dat moment gaat je nieuwe aanvraag weer lopen. Eerst moet dan de bedenktijd doorlopen worden, we moeten de lijn weer aanvragen, de hardware weer uitsturen en opnieuw installeren. Ik schat in dat dit vier tot zes weken zal duren. Wat er op Tweakers wordt gecommuniceerd (bedankt CasaDude voor het melden!) dat het slechts een paar uur downtime betekent, is daarmee incorrect.

Uiteindelijk is het jouw eigen keuze, maar ik zou het afraden. Als je tevreden bent met onze diensten, dan lijkt mij dit de reden om te besluiten of je bij een provider blijft.

Reageer