Op dit moment heb een t-mobile thuis abonnement waar 62,50 in de maand voor betaal.
Deze verloop zeer binnenkort en ben ook zeer tevreden over de diensten.
Maar wat ik wel krom vind is dat nieuwe Klanten meer korting krijgen als vaste klanten.
Gebeld met sales(maar wil het hier ook nog even kwijt) en ze kunnen me de eerste 6 maanden €10,- korting geven.
Ben ik een nieuwe klant krijg je €20,- korting de eerste 6 maanden. Zou nog wel €30,- aansluit kosten bijkomen maar scheelt toch €30,-.
Waarom kan een bestaande klant niet meer korting krijgen?
Het is toch zeer makkelijk verdienen, je hoeft geen dure monteur langs te sturen.
geen administratie kosten voor het opzeggen en weer opnieuw aanvragen.
Je zou dan toch denken dat het goedkoper zou moeten zijn als je klant blijft.
Enige wat ik me dan afvraag hoelang duurt het voordat je weer verbinding hebt als je het opzegt en weer aanvraagt?
Beste antwoord door Sander
De korting voor een nieuwe klant is hoger dan voor een bestaande klant. Dit is waar voor de meeste gevallen. Het ligt namelijk een beetje aan je abonnement. Het is inderdaad raar, want we zijn natuurlijk ook superblij met onze bestaande klanten. Die willen we òòk graag behouden. We willen de drempel echter zo laag mogelijk maken voor nieuwe klanten. Vrijwel iedere provider heeft zo'n constructie.
Nu wil je jouw abonnement stopzetten en een nieuw abonnement aanvragen. Dit kan natuurlijk, ik kan je niet tegenhouden. Ik wil wel duidelijk maken wat hier de consequenties van zijn. Er kunnen niet twee aanvragen op één adres staan. Dit houdt in dat jouw nieuwe aanvraag op pauze komt te staan totdat het oude volledig is stopgezet. Dit betekent dat de lijn inactief is en alle hardware is geretourneerd. Pas op dat moment gaat je nieuwe aanvraag weer lopen. Eerst moet dan de bedenktijd doorlopen worden, we moeten de lijn weer aanvragen, de hardware weer uitsturen en opnieuw installeren. Ik schat in dat dit vier tot zes weken zal duren. Wat er op Tweakers wordt gecommuniceerd (bedankt CasaDude voor het melden!) dat het slechts een paar uur downtime betekent, is daarmee incorrect.
Uiteindelijk is het jouw eigen keuze, maar ik zou het afraden. Als je tevreden bent met onze diensten, dan lijkt mij dit de reden om te besluiten of je bij een provider blijft.