Beantwoord

Te hoge rekening door storing factureringssysteem T-Mobile

  • 13 november 2019
  • 3 reacties
  • 229 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Ik ben als oude Vodafone Thuis klant in februari 2017 automatisch overgegaan naar T-Mobile Thuis.

Bij de overgang zijn de bundelkortingen die ik bij Vodafone Thuis had door T-Mobile Thuis overgenomen. In mijn geval zijn dat 3 TV-pakketten gratis.

Nu krijg ik de factuur van T-Mobile Thuis over november 2019 waarbij deze TV-pakketten gewoon in rekening zijn gebracht.
Bij navraag bij de klantenservice werd gemeld dat dit veroorzaakt was door een storing van het factureringssysteem van T-Mobile dat geen toegang had tot het Vodafone systeem waar de afgesproken kortingen staan vermeld. Maar zodra de storing was verholpen zou de korting achteraf alsnog worden gecrediteerd.

Dit betekent dus dat ik als klant ten onrechte meer moet betalen omdat T-Mobile Thuis een fout in haar systeem heeft!!!
Dit vind ik zeer klantonvriendelijk!

Daar komt nog bij dat in de factuur van mei 2019 door T-Mobile Thuis ook al een fout was gemaakt waardoor ik over die maand € 90,- teveel heb betaald. Dit is pas in juli hersteld.

Als T-Mobile Thuis fouten maakt in haar facturering dan moet de klant hier niet voor boeten, maar moet T-Mobile Thuis ervoor zorgen dat het ten onrechte geïncasseerde bedrag meteen wordt gecrediteerd en niet zoals nu wordt verrekent met toekomstige facturen.
 

icon

Beste antwoord door Brian 18 november 2019, 17:29

Hi @BeLu, excuses voor het ongemak, door een fout in het systeem is de korting inderdaad tijdelijk komen te vervallen maar dit hebben we inmiddels weer rechtgetrokken. Uiteraard vergoeden we dit netjes. Een openstaande vergoeding wordt altijd eerste verrekend met een eventueel openstaand bedrag dus je zal het in dit geval inderdaad terug zien op je volgende factuur, die zal dus iets lager uitvallen! ;)

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @BeLu, excuses voor het ongemak, door een fout in het systeem is de korting inderdaad tijdelijk komen te vervallen maar dit hebben we inmiddels weer rechtgetrokken. Uiteraard vergoeden we dit netjes. Een openstaande vergoeding wordt altijd eerste verrekend met een eventueel openstaand bedrag dus je zal het in dit geval inderdaad terug zien op je volgende factuur, die zal dus iets lager uitvallen! ;)

Hi @Brian, bedankt voor je antwoord. Echter in dit geval is het geen openstaande vergoeding maar het terugbetalen van een ten onrechte geïncasseerd bedrag door T-Mobile.

Ik blijf het zeer klantonvriendelijk vinden dat ik extra moet betalen voor fouten die T-Mobile maakt en dat ik dat geld pas een maand later terug krijg middels een verrekening op de volgende factuur :(

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @BeLu,

 

Je hebt helemaal gelijk dat we deze procedure kunnen aanscherpen. Het is zoals je terecht opmerkt niet super klantvriendelijk dat jij de dupe wordt van een systeemfout aan onze kant! Onze specialisten zijn bezig het crediteringssysteem wat aan te passen zodat de terugbetaling op een eerder moment kan plaatsvinden. Het is nu namelijk zo dat een terugbetaling altijd vergoed wordt met een factuur inderdaad. Een beetje mosterd na de maaltijd in jouw geval wellicht, maar we leren er wel van. Ik hoop oprecht dat je het ons kunt vergeven en we je vertrouwen weer naar het gewenste niveau kunnen brengen! :smile:

Reageer