Beantwoord

Televisie en radio aansluiten op T-Mobile Thuis glasvezel

• 22 februari 2017
  • 7 reacties
  • 2108 Bekeken

Allereerst sorry als ik een vraag stel die al beantwoord is, maar ik kon het zo niet vinden.

Mijn glasvezel komt binnen in de meterkast, daar zit een reggefiber kastje. Mijn TV en radio staan in de kamer. Als ik nu het totaal pakket van T-Mobile af zou nemen, hoe wordt dit aangesloten?
Komt er een (netwerk) kabel dwars door het huis naar de Draytek in de woonkamer en van daar kabels naar de entone en mijn radio?

Ik heb meer vragen, maar ik heb geleerd niet alles tegelijk te vragen.
icon

Beste antwoord door Pilovali 22 februari 2017, 16:00

Alleen Ziggo beheert helaas kabel TV/radio en internet.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in een buitengebied woont waar weinig mensen wonen, dan is de kans heel groot dat je analoge TV/radio blijft werken na dat je van Ziggo afgesloten bent.

Ziggo moet namelijk fysiek de kabel in de eindversterker (kleine grijze kasten in je straat) ontkoppelen. Ze gaan echt niet 1 persoon speciaal sturen om 1 kabel te ontkoppelen. M'n ma heeft al 2 jaar lang gratis analoge kabel TV/radio van Ziggo :)

Je kunt overstappen naar T-Mobile en het geld dat je bespaard kun je investeren in een moderne digitale tuner. In de tussen tijd kun je (hopelijk) nog gebruik maken van analoge kabel radio.

Groet,
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Vragen zijn altijd welkom. Hoe meer vragen, hoe meer antwoorden ;)

Je modem komt in de meterkast, aangezien daar je glasvezel kastje is. De enige beste manier om TV te kunnen kijken is via een netwerkkabel. Er moet dus inderdaad een netwerkkabel van de meterkast naar je TV(s).
Je kunt ook een powerline-adaptor gebruiken (ik heb zelf zo'n dingetje). T-Mobile levert ze helaas niet, dus je moet ze zelf aanschaffen. Soms is kan het instabiel zijn (ligt aan de stroomkabel kwaliteit van je huis), maar je hoeft geen kabels te trekken :)

Groet,
Bedankt Pilovali, Ik had al zo'n idee. Als ik het goed begrijp worden dat twee Cat5 kabels. Een voor de TV, en een voor mijn huisnetwerk (Mijn desktop en mijn Raspberries hebben geen Wifi)
Ik zit ook nog met mijn tuner/versterker. Radio luisteren via de TV is geen optie. Daarvoor is de kwaliteit van de speakers te slecht.
Nog eens even over nadenken.
Reputatie 6
Badge +17
Hoe luister je radio met je tuner? Via de analoge kabel?
Ja, ik zit nu bij Ziggo. Bij de kabel komt alles binnen in de woonkamer. Radio is nog analoog, en de rest digitaal.
Ik overweeg een overstap, omdat T-Mobile goedkoper is en ik dan af ben van die Horizonbox.
Er zitten toch wel een aantal haken en ogen aan.
Reputatie 6
Badge +17
Alleen Ziggo beheert helaas kabel TV/radio en internet.
Ik weet niet waar je woont, maar als je in een buitengebied woont waar weinig mensen wonen, dan is de kans heel groot dat je analoge TV/radio blijft werken na dat je van Ziggo afgesloten bent.

Ziggo moet namelijk fysiek de kabel in de eindversterker (kleine grijze kasten in je straat) ontkoppelen. Ze gaan echt niet 1 persoon speciaal sturen om 1 kabel te ontkoppelen. M'n ma heeft al 2 jaar lang gratis analoge kabel TV/radio van Ziggo :)

Je kunt overstappen naar T-Mobile en het geld dat je bespaard kun je investeren in een moderne digitale tuner. In de tussen tijd kun je (hopelijk) nog gebruik maken van analoge kabel radio.

Groet,
Goed punt. Misschien blijft de analoge radio wel werken. Anders kan ik het misschien uit de ether plukken (eventueel nieuwe DAB+ receiver). Op tweakers.net gaven ze me de tip om de netwerk kabel via de kruipruimte te leggen.

Bedankt in ieder geval
Reputatie 6
Badge +17
Ik zag het 🙂 Ik ben niet zo heel actief op Tweakers, maar ik houd altijd wel alles in de gaten 🙂

Reageer