Beantwoord

Traag glasvezel met kabel

• 18 augustus 2020
  • 18 reacties
  • 483 Bekeken

Ook ik heb een veel te laag verbinding 1000/1000 en ik behaal gemiddeld 180 verschillende snelheden waarvan de download alijd veel lager is dan de upload .

88 tot 300 download en de up load rond de 800 1000 .

Kpn monteur meet bijna 1000/ 1000 uit de muur ,stekkers vervangen en kabels.allen utp6 in huis testen met alleen een laptop eraan de rest afgekoppeld.Snelheid rond de 200 down Up 980 .

3 keer monteur geweest van t mobile 1maal de Huawei HG659 vervangen  en een ander merk zyxtel of zoiets mocht hij niet plaatsen ,

Mijn vraag alleen maar om te testen of er ander resultaat tevoorschijn komt.

Hij pleegt een telefoontje met kantoor en op de speaker werd dat niet toegestaan.

Nou probleem niet opgelost , en las hier dat ik niet de eerste ben met dit probleem,

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/glasvezel-huawei-hg659-vervangen-door-je-eigen-router-305727 Ik dus ook een TPLINK C7 aangeschaft en de instellingen Vlan erin gezet en geen verbetering .

Nu las ik ook hier dat sinds het verkeer via Duitsland gaat de problemen zijn begonnen https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/download-traag-thuiswerken-bijna-onmogelijk-324336 en hier 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/twee-maanden-en-5-afspraken-verder-nog-steeds-langzaam-glasvezel-in-de-avonduren-310057 

Dus weer bellen uitleggen de hele handel , zou bericht terug krijgen ,nee dus !.

Dan maar hier eens vragen i.v.m. de TPLINK die er nu draait of de instellingen goed staan 

Ga naar Advanced
Ga naar Network
Ga naar IPTV/VLAN

Settings

code:

IGMP Snooping: uitschakelenIGMP Proxy: uitschakelenIGMP Version: V2IPTV/VLAN inschakelenMode CustomInternet Vlan ID: 300 Priority 0802.1Q tag inschakelen.IP-Phone vlan: 35IPTV Vlan ID: 640

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 augustus 2020, 23:11

Hallo @alexis00 

Heb je de snelheid enkel met één laptop getest? Goed dat je CAT6 kabels gebruikt en meet via de Ookla speedtest desktop app voor de meest accurate snelheden.

Bekijk het ook eens met een andere laptop, het zou zomaar aan een driver kunnen liggen of misschien een geïnstalleerde programma dat zorgt voor een verminderde snelheid. Start ook eens je laptop op in veilige modus om alle processen die je snelheid kunnen beïnvloeden te minimaliseren.

Bekijk origineel

18 reacties

Modem opnieuw opstarten de converter opstarten volgen de volgorde die hier op het Forum wordt gegeven ,Weinig resultaat !

Router ingesteld via Dynamisch ip (TP link c7)

Zie de vlan instelling ,ook weer vandaag de boel weer opstarten want had super traag internet verbinding .

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @alexis00 

Heb je de snelheid enkel met één laptop getest? Goed dat je CAT6 kabels gebruikt en meet via de Ookla speedtest desktop app voor de meest accurate snelheden.

Bekijk het ook eens met een andere laptop, het zou zomaar aan een driver kunnen liggen of misschien een geïnstalleerde programma dat zorgt voor een verminderde snelheid. Start ook eens je laptop op in veilige modus om alle processen die je snelheid kunnen beïnvloeden te minimaliseren.

Gaan we Weer doen /de app geeft smorgens rond de 900 aan en de rest van de dag zeer wisselend traag ronfd80 tot 330 .

Dan getest op 5 verschillende brouwsers met de test van tele 2 niet hoger als 300 .

upload lukt lukt niet .

verschillende lappies  allen snelle kaart erin blijft hangen tot max 300 en zakker rond de 80 mb

of ik nou de router van tele2 aansluit of de Tplink c7 snelheid het  zelfde opgestart  in veilige modus het zelfde resultaat .

Geen vpn in gebruik mn Nod32 verwijderd nu  ook firewall uitgezet dus alles van windows stopgezet en nog de zelfde resultaat .

Voordat het verkeer via duitsland ging haalde ik wel bijna het aanbod 750 /750 

toch zeer vreemd andere router hetzelfde probleem !

Mn laptop ??? nee 

want ook getest met anderen laptops via kabel het vreemde is de upload bijna altijd tegen de 1000 aan.

.

In veilige modus opgestart ,geen internet ? 

Veel programma,s verwijderd  Nod32 eraf gehaald .

Windows firewall uit en virus scanner .

Utpkabel rechtstreeks in de modem alle anderen verbingen los gekoppeld.

Dit is dus de snelheid met Chrome gedaan.

De tweede scan via de App.

11.20u of ik nou een anderen Browser pak de upload is flink hoger vaak tegen de 1000 aan .

Ook via 2 anderen laptops in huis bijna zelfden resultaten ,die draaien met win 10 en Nod32 aan .rechtstreeks aan de router utp6 kabel rest ontkoppeld.

Snapt iemand dit nog ,,gisteren download 88 Upload 976 restart de router en converter volgens methode hier omschreven schommelt download niet hoger als 300.zowel met de TPlink c7 router of de Huawei HG659.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @alexis00, wauw dat zijn inderdaad nogal uiteenlopende resultaten. In de laatste meting haal je de snelheid wel wat de bevinding dat de binnenkomende connectie goed is wel ondersteunt. Ook nu ziet je verbinding zelf er gewoon top uit. Dat de snelheid zo schommelt heeft vermoed ik toch de maken met de hardware/software die je gebruikt. Het feit dat je de snelheid wel haalt via de desktop app met het grootste deel van de software uitgeschakeld is hier een goede indicatie voor. Haal je op die manier de snelheid consistent? Je zou het op verschillende momenten van de dag op deze manier kunnen meten. Als de snelheid constant blijft dan weet je zeker dat de verbinding in ieder geval goed en dan wordt het een kwestie van zaken (bijv software) uitsluiten om de veroorzaker te kunnen achterhalen.

Nou vandaag de laptop geheel opnieuw geinstalleerd ,geen verschil  te merken via de App en op de site zoals je ziet .

Buurman zijn laptop geeft zelfde soort uitslagen op mijn netwerk aan de kabel..

Heb nu 4 verschillende aangesloten ,allen geven hetzelfde resultaat !

Te lage download  rond 17.00 gedaan de scans

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @alexis00, bedankt voor je medewerking en de screenshots van de speedtests! Onze collega heeft al een ticket geopend en uitgezet naar de techneuten. Zo wordt jouw case in behandeling genomen en de verbinding op elke manier onderzocht. 

Welke netwerkkaarten zitten er in de vier laptops? Als we het op de Community niet kunnen uitsluiten, zullen onze experts dat zeker weten voor je kunnen doen. Er komt hoe dan ook een oplossing aan! 

Voordat het data verkeer via Amstrdam ging ,was het wel redelijk stabiel 750 had ik hiervoor en zat gemiddeld op 650 / 700 daarmee.in begin .

Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet-controller (NDIS 6.30)

dit is de laptop die rechtstreeks met utp6 aangesloten .

daar zit het hem niet in,

Vandaag komt er weer een monteur en leg hem bepaalde oplossingen voor die hier op het forum word uitgelegd , door verschillende mensen met de zelfde klachten .

Tp link aangesloten en de snelheid blijf waggelen rond de 88 tot 230 download en upload 600/965 .

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/download-traag-thuiswerken-bijna-onmogelijk-324336/index2.html 

Dit is gedaan met de test en een vervangende modem ZyXel modem via de app 

en toen met Chrome dus via de brouwser hieronder

Blijft het verschil groot .

Via een browser testen krijg je altijd de vreemste uitslagen, enige goede manier is via de Ookla desktop app liefst met alles uit en allen de betreffende pc aan het modem.

Ook een paar andere servers proberen, kan ook een hoop verschil in zitten ondrrling, je test is zo goed als de zwakste schakel.

En de TP-link C7 is niet de beste keuze die je had kunnen maken, is nogal een bejaard beestje aan het worden.

Reputatie 5
Badge +2

@alexis00

Een appel en een peer zijn beide vruchten maar niet met elkaar te vergelijken.

En dat is precies waar je mee bezig bent. Je test met de speedtest app en daarna met een browser waarmee je via een speedtest webpagina probeert resultaten te vergelijken. De speedtest app probeert al dan niet met behulp van uitgeschakelde gelijktijdige processen de snelheid te bepalen.

De Chrome browser test maakt onderdeel uit van een systeem waarin meerdere processen actief zijn en waarbij ook nog bekend is dat Google stevig mee hengelt in het dataverkeer van die webbrowser.

Ziedaar de appel en de peer.

Wil je echt een juiste beoordeling omtrent jouw verbinding vastleggen moet je dit op dezelfde wijze met hetzelfde stuk gereedschap verrichten en indien mogelijk op verschillende tijdstippen.

De speedtest app is hiervoor de juiste en te volgen werkwijze en deze dien je dan ook op dezelfde PC/Laptop te draaien die op dezelfde manier, rechtstreeks met een UTP kabel op de modem aangesloten is. De app zelf heeft dan de functie om al die testen en tijdstippen terug te zien door op de 3 streepjes rechtsboven te klikken en daarna geschiedenis en resultaten te kiezen.

Zelf doe ik dit regelmatig. Zojuist een test gedaan en geconstateerd dat mijn upload op dit moment maar ca 500 is terwijl deze meestal 900 plus is op mijn 750-750 abonnement. Reden voor bezorgdheid ? Nee in het geheel niet, vanavond nog eens testen en ik verwacht dat dat de gangbare getallen er weer zijn en anders morgenochtend.

Succes en laat over een week maar eens horen of je verbinding echt zo belabberd als jij veronderstelt.

Reputatie 7
Badge +10

@alexis00 

Wellicht dat je het heb gemist… maar het staat letterlijk op de speedtest.net site voor je de resultaten kan zien.

Als je hierboven kijkt naar de afbeeldingen zie bij staan scan via APP en een scan via Chrome .

Ook gedaan me Opera Firefox Edge   allen schommelen tot maximaal Download 288/ upload 948

En nu komt het Firewall uit  , Nod32 geheel verwijderd alles geeft dit resultaat geen facebook of Skype want die vreten ook .

Download 88/max 290 en nu komt het weer Upload volle mep 948 .

Hiervoor 5 maanden geleden in maart begon het Download ging van gemiddeld 600 terug naar 88 .

Ik had dus 750/750 pakket  haalde ik met chrome tussen 500/600 download via de App 750 volledig en iets hoger.

Laptop opnieuw geinstalleerd gewoon het zelfde resultaat . 3 verschillende routers geven het zelfde resultaat

Zal een Linux Redhat erop zetten en scannen .

Dit is Zaterdag 5/9/20 tijd 13.27  tweemaal met de App eenmaal via Firefox .

Zouden de scans online zo onstabiel zijn ?

Laptop Asus  6 gig werkgeheugen 2x 2.4mhz processor opnieuw geinstalleerd .

Geheugen test gedaan 0k bij speedtesten draait processors op volle toeren .

Ga bij mijn zoon maar even kijken om zijn laptop  hier te laten draaien ,gebruikt voor online spellen te spelen met 16 gig erin en snellere processors en draaiend op win 10 Nod32 .Wat hiermee gehaald wordt .

Reputatie 5
Badge +2

@alexis00 

Nog vergeten op te nemen in de lijst met acties om tot een meetbaar resultaat te komen.

• Geen andere gebruikers actief tijdens een speedtest!

Snellere processors of veel geheugen zijn allemaal niet van belang om te zien of er 1gbps doorvoer gehaald wordt. De netwerkkaart/slechte bekabeling kunnen als flessehals optreden.

De schermdump van de speedtest app geeft al de max behaalde resultaten van bijna 1000 mbps. Het erbij inschakelen van een andere PC/LT zal alleen gaan aangeven of er in de eerst gebruikte PC/LT ergens een hik tijdens het testen van de verbinding optreed met die PC/LT. En wel als de cijfers van die 2e PC/LT wel redelijk stabiel zijn.

De resultaten getoond en het daarbij vermelde GEMIDDELDE over 47 metingen toont dat er niks mis is met de verbinding en deze volledig voldoet.

ps. Zojuist zelf nog maar een test gedaan omdat ik gisteren een zeer zorgelijke upload van maar 500 constateerde en pfffff, gelukkig het was weer boven de 900. Mijn gemiddelde getal van 838,93 wijkt, ondanks die dip van gisteren, weinig af van jouw gemiddeld getal. Ik kan in ieder geval weer rustig slapen.

Reageer