Beantwoord

Traag internet, wifi en tv met dropouts

  • 20 January 2020
  • 7 reacties
  • 305 Bekeken

Ik heb al een aantal maanden last van steeds trager wordend internet (kabel) als ook wifi. Snelheden tussen 5 en 15 mbps is geen uitzondering. Het wifi bereik is kleiner geworden en regelmatig zo traag dat mijn apparaten melden dat ik niet meer verbonden ben. Ook de tv (entone box) is zeer traag met de laatste tijd zelfs stilstaand en stotterend beeld en geluid. 

Ik heb alle tips geprobeert. Wifi kanaal gewisseld was leuk voor 1 week, toen ook daar weer traag. Moment van de dag maakt niet uit. Wat me opvalt is dat simpelweg alles traag is, en dan bedoel ik tergend. 

Hulp gewenst, want dit is geen doen meer zo.

mvgrt,

Rob

icon

Beste antwoord door Piotr 21 January 2020, 15:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hey @Rob Bours,

Daar gaan we iets aan doen! Zojuist heb ik op afstand naar je verbinding gekeken, gelukkig heb ik daar geen problemen kunnen constateren.

Allereerst raad ik je aan om een fabrieksreset op je modem en TV Box uit te voeren. Kun je na de twee resetten ons laten weten of het probleem nog steeds speelt? Ook raad ik je aan om een kijkje te nemen in ons Wifi topic. Daar staan tal van tips waarmee je je Wifi van een upgrade kunt voorzien. 

Beste Piotr,

Die acties had ik al ondernomen. Enfin, nog maar eens gedaan. De wifi is weer even aardig ok, maar de tv blijft stotteren. Ik ga ervan uit dat de wifi ook weer gaat dalen. Dat is iedere x nog zo geweest.

En het draait niet alleen om Wifi, maar algemene traagheid en ellende.

 

Reputatie 7

Hey @Rob Bours,

Bedankt voor je terugkoppeling. Zojuist heb ik een verzoek ingediend tot een monteursbezoek. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Beste Piotr,

Dank voor het nieuwe modem, maar…. Mijn snelheid en bereik is zowaar nog slechter dan voorheen met de oude. 

Op 3 meter vanaf het modem zit ik gemiddeld op 16mb met een ping van 36ms of meer, soms uitschieters naar 50mb. Op 8 a 9 meter afstand heb ik niks of 0,2mb. Dat was voorheen echt wel anders. Dit kan echt niet zo. Ik betaal voor meer. Graag zsm een oplossing.

mvgrt

Rob

Reputatie 7

Hi @Rob Bours, jammer om te horen dat wisselen van de modem geen effect heeft gehad. Ik kan een Wifi versterker naar je opsturen om het Wifi signaal te verbeteren. Deze kan je dan het beste wel bedraad aansluiten op de modem. Hij doet dan dienst als “Acces Point” en en zendt dan zelf een Wifi signaal uit, zowel 2.4 Ghz als 5 Ghz (sneller maar minder bereik). Is het voor jou mogelijk om de versterker bekabeld aan te sluiten? Laat het zeker weten, dan stuur ik hem jouw kant op! :slight_smile:  

Hi Brian,

Dat is een mogelijke oplossing en stuur maar op. Het blijft wel vreemd dat ik een half jaar geleden prima bereik had boven en nu niet meer. Nu ga ik een versterker aansluiten op nog geen 5 meter van het modem waar dat voorheen nog nooit nodig is geweest. We gaan het zien. Maar goed, bedankt voor het aanbod.

Reputatie 7

Hi @Rob Bours, de versterker is naar je onderweg! Wat het bereik betreft, dit hangt van veel factoren af. Mogelijk heeft 1 van je buren een mooi nieuw modem of versterker waardoor jullie signaal in de verdrukking komt of is er wat veranderd in huis waardoor het signaal minder goed doorkomt. Omdat Wifi een draadloos signaal is kan de kwaliteit veranderen door omstandigheden maar gelukkig hebben we daar oplossingen voor! ;)

Reageer