Beantwoord

Trage connectie of geen dns

Reputatie 2
Beste tmobile,

Wanneer gaan jullie mijn probleem serieus aanpakken .
Zoals ik al vaker het. Geschreven kom ik geen steek verder met de helpdesk.
Een paar dagen terug een rete trage verbinding en nu weer geen verbinding met jullie ip4 DNS server.
Ik ben nog geen maand klant en nu al dit gedram....ik heb er spijt van, slecht geholpen en een slechte lijn...

Zie de plaatjes en los het aub een keer op. Ik kan resetten tot ik een ons weegt.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 19 juni 2017, 22:35

Goedenavond dikkedikkie,

Er is op dit moment een storing.
Je kunt deze topic in de gaten houden voor updates.

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedenavond dikkedikkie,

Er is op dit moment een storing.
Je kunt deze topic in de gaten houden voor updates.

Groetjes,
Leroy
Reputatie 2
Bedankt voor de update. Ik wacht het wel af
Reputatie 6
Badge +11
@leroy98ecker
Ik zie dat er nogal wat problemen met internet (of het netwerk waar TMO-NL z'n service over aanbied), o.a. sinds overname van VodafoneThuis. Dat er vannacht weer een storing was bij T-Mobile Thuis is mij duidelijk.

Maar het subject waar @dikkedikkie aankaart is niet even 1 storing, maar iets wat al ruim langer dan een maand speelt, ook op mobiel. Ik heb op 2 onafhankelijke T-Mobile SIMkaarten/systemen een eigen DNS caching process draaien en op 4GvoorThuis is het al enkele maanden zo dat geregeld geen antwoord komt ( binnen bepaalde tijd) van DNS van T-Mobile. Met als resultaat een soort spervuur van DNS requests van client naar T-Mobile. Die link draait als pilot met een vast ipv4 adres, hoewel dirt wel gewoon via een DHCPclient request etc wordt verkregen.

Pas toen laatst het tweede systeem na herstart wegens software update langer dan een uur 'dood' leek en ter plekke ging kijken, bleek ook dat het systeem geen ip adressen kreeg van een aantal servers, o.a. die van mijn vaste 4GvoorThuis werd duidelijker wat er zoal loos is. Als ik een VPN verbinding opzet over de T-Mobile verbinding, is de internetervaring aanmerkelijk beter, wat op zijn minst opmerkelijk is.

Op mobiel wordt elke 24 uur de verbinding afgekapt, waardoor je daarna weer en nieuw ip adres krijgt en potentieel weer een heel andere set van adressen etc. Ik weet niet of dit op DSL/glasvezel ook het geval is, maar zolang deze strategie van o.a. 'zombies opruimen' naar ik begrijp nog in werking is, blijft het sukkelen met storingen voor de klant schat ik in.

Er zijn meerdere topics met DNS maar de klant kan niet exact inschatten of het sec DNS is of trage DHCP of ergens een routing blackhole. Maar dit topic dekt het best de lading. Misschien dat iemand met voldiende forumrechten daar wat aan kan ordenen, voorop gesteld dat de (technische?) oorzaak eerst duidelijk is. Het klanten werven gaat gewoon door, helaas leggen de meesten zich voor 1 of 2 jaar vast, arme klanten.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi tmoesel, ik weet niet zeker of de DNS van Thuis en 4G voor Thuis of mobiel wel op dezelfde manier geregeld zijn. Volgens mij eigenlijk niet. Ik vermoed dan ook niet dat hier een relatie tussen zit. Ook vermoed ik dan het bij de TS wel met de storing te maken had.

Wel zal ik even een balletje opgooien voor een moderator om de DNS topics wat te ordenen. Hoe dan ook, vermeld je bevindingen ook daar!
Reputatie 2
@ Sander,

Dat mobiel en dsl niet met elkaar te maken hebben kan ik inkomen. er wordt hier door mij echter nog een signaal gegeven waar mijns inziens niets mee wordt gedaan. Dat betreft de hulp vanuit provider zijde. Ik spreek hier over de professionaliteit en deskundigheid wanneer er wel problemen ontstaan.

Ik heb in meerdere topics aangegeven dat de service onvoldoende is in mijn ogen.

De reacties die daarop door jouw als T-mobile vertegenwoordiger wordt gegeven zijn jammer en T-mobile wimpelt mij op het gebied van webcare ook af door aan te geven dat ik in topic moet blijven.

Mag dit dan niet worden aangegeven?het doet me overkomen als censuur.

De gemiste kans voor T-mobile is het stukje klachtafhandeling. Ik hoor niets, ik zie niets en wordt onbehoorlijk te woord gestaan.

Lijkt me best normaal om een ontevreden klant weer tevreden te maken.

Gelukkig neem ik alle gesprekken op en ik zal dan ook niet schromen om bij de volgende onfatsoenlijke behandeling een dergelijk gesprek in een topic te plaatsen. Uiteraard zonder naam en toenaam van degene die ik gesproken heb.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi dikkedikkie,

Een klacht is er om opgelost te worden. Daar ben ik het helemaal met je mee eens! 🙂 Professionaliteit en deskundigheid, zeg je. Ik mag toch wel hopen dat wij je professioneel te woord staan. Over deskundigheid valt te spreken. Alle medewerkers zijn opgeleid binnen T-Mobile en zijn volledig in staat de klanten te woord te staan. Wordt het te technisch, dan hebben we nog onze technische dienst. Maar ik denk dat hier de verwachting het euvel is. De klantenservice hoeft geen technische kennis van portforwarding of DNS te hebben. Dat valt buiten de service.

Je startte dit topic met trage DNS. Nu spreken we weer over de klantenservice. Er is hier geen censuur (nou ja, we hebben wel huisregels natuurlijk 😉 ). Maar ik begin te merken dat ieder topic binnen enkele posts verzandt in een discussie over de technische kennis van onze klantenservice. We staan je in ieder topic te woord. Het antwoord is misschien niet altijd wat je wilt horen, maar we zijn er wel altijd voor je. Dikkedikkie, is er misschien iets anders aan de hand? Waar kan ik je mee helpen om je weer tevreden te krijgen?
Reputatie 6
Badge +11
@Sander
Ik krijg denk ik langzaamaan wel een beter beeld waar em 'trage connectie' in zit. Ook al haal ik met speedtest 4GvT zo'n 45DL/18UL overdag en krijg ik met b.v. nslookup microsoft.com koud voldoende snel reactie, voor een willekeur aan minder benaderde sites is het soms lang wachten (10 seconden of langer) voordat het meeste in de browser staat en de site niet meer 'loading' is. Ik heb op buitenlandse locatie 100DL/6UL kabelinternet en daar heb ik een zelfde computer draaien. Als ik dan even remote destop daar dezelfde site oproep gaat het echt veel sneller. Ook als ik dat via een VPN connectie over 4GvT internet doe, is het laden van een site veel sneller.

Het traag laden is vooral goed merkbaar met grote sites die leven op reclame(banners, etc). B.v. mijn outlook.com, nu.nl. Eerlijk gezegd vindt ik het best als die content nooit zou verschijnen, maar het zit tegewoordig erg verweven, en ook https persoonlijk (o.a. reclame voor 4GvT, wat ik al heb)indelijk.

De reden dat ik mobiel en dsl/glas link is dat ik denk dat TMO-NL weinig anders rest dan verder integreren. Dat zal nog wel een jaar ofzo duren (ik heb in buitenland al zo'n fase meegemaakt, waar de mobile operater in eerste instantie een verslechtering van kabelinternet betekende).

De klant ziet T-Mobile en ook wel het woord Thuis als 1 denk ik, ook al is met wat netwerk lookups duidelijk te zien dat mobiel en vast gescheiden zijn. Doordat ik makkelijk tegelijk het ene met het andere 'thuis' internet kan vergelijken, lijkt het er sterk op dat de IP netwerk backbone o.i.d. als geheel kraakt in zijn voegen door snelle klantengroei ten koste van de kwaliteit die wordt ervaren. Dat heeft weer tot gevolg dat o.a. ik niet zal aanraden om "T-Mobile Thuis" te nemen, ook al is iemand tevreden over mobiel T-Mobile.
Reputatie 2
@sander, dat een helpdesk niet hoeft te weten over DNS kan ik bij een fo agent wel begrijpen. Echter een beetje kennis moet er toch wel zijn. Ik struikel erover dat de fo prima kan aangeven dat ze er mee bezig zijn maar daar blijft het dan ook bij. De technische mensen krijg je niet te spreken dus kun je je verhaal telkens niet doen. De technische dienst zou me ook tot 2 keer toe terugbellen...in plaats daarvan belde ik terug en werd aangegeven dat de case gesloten was zo der terugkoppeling.
Ik baal ervan dat wanneer er een probleem is iedereen wijst naar een technische die st die je niet te spreken krijgt. Ik hoef niet te horen dat het vervelend is voor mij ook al is dat goed bedoeld. Ik wil gewoon geholpen worden door iemand met kennis van zaken en niet telkens afgescheept worden. Het begint een beetje ongeloofwaardig te worden.
Reputatie 6
Badge +7
@tmoesel T-Mobile Thuis gaat zeker verder geïntegreerd worden met T-Mobile, denk dan bijvoorbeeld aan combipakketten en andere voordelen. Het mobiele netwerk staat echter los van het 'vaste' netwerk, de één loopt via de zendmasten over 3G en 4G, de ander via DSL of glasvezel. We hebben niet voor niets het vaste bestaande netwerk van Vodafone overgenomen zodat we ook thuis vast internet kunnen leveren! 😉 Naast een aantal softwareupdates is er niets veranderd aan het netwerk. Dit betekent dat we ook eventuele lopende issues over hebben genomen. Maar ik kan je verzekeren dat we achter de schermen hard aan het werk zijn om het netwerk zo optimaal mogelijk te laten draaien!
Reputatie 6
Badge +11
@Brian
Wat betreft combipakket zit er voor mij niks in, tenzij er onbeperkt data voor 4GvT komt. Ik heb alleen maar mobiel internet, of T-Mobile moet een tamme rat zo africhten dat ie met een glasvezel aan zijn staart door de riool drukleiding wil lopen.

Mensen met nieuwe glasvezel zouden gratis quadplay moeten kunnen krijgen of toebetaald krijgen als T-Mobile bij hun op het dak een small-cell antenne plaatst om snelheid/dekking in de nabije omgeving voor anderen op straat te verbeteren. Dat is eigenlijk het 'combipakket' waar ik aan zat te denken.

Wat betreft DNS, zie o.a. dit:
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/wat-is-het-juiste-ip-adres-van-de-dns-server-van-t-mobile-thuis-280394/index1.html#post1391165
Reputatie 2
@sander, dat een helpdesk niet hoeft te weten over DNS kan ik bij een fo agent wel begrijpen. Echter een beetje kennis moet er toch wel zijn. Ik struikel erover dat de fo prima kan aangeven dat ze er mee bezig zijn maar daar blijft het dan ook bij. De technische mensen krijg je niet te spreken dus kun je je verhaal telkens niet doen. De technische dienst zou me ook tot 2 keer toe terugbellen...in plaats daarvan belde ik terug en werd aangegeven dat de case gesloten was zo der terugkoppeling.
Ik baal ervan dat wanneer er een probleem is iedereen wijst naar een technische die st die je niet te spreken krijgt. Ik hoef niet te horen dat het vervelend is voor mij ook al is dat goed bedoeld. Ik wil gewoon geholpen worden door iemand met kennis van zaken en niet telkens afgescheept worden. Het begint een beetje ongeloofwaardig te worden.

@tmobile, geen respons? Typisch
Reputatie 7
Badge +6
Beste dikkedikkie,

Je geeft aan dat de klantenservice te weinig kennis heeft en dat je de technische dienst niet te spreken krijgt. Ik ben van mening dat onze klantenservice genoeg kennis van zaken heeft om iedereen van antwoord te voorzien. Mocht het een technisch probleem betreffen, dan hebben wij onze technische dienst. Het klopt dat het contact met hen via onze klantenservice verloopt. Dit proces loopt al jaren zo en hier heeft T-Mobile zijn redenen voor. Dit proces staat niet ter discussie. Ik wil het hier dan ook bij laten.

Mocht je een storing ervaren, dan mag je natuurlijk wel bij mij of de klantenservice aankloppen en wij zullen je dan ook altijd zo goed mogelijk helpen.
Reputatie 2
@sander, ik heb gewoon een regelrechte klacht qua hoe ik ben geholpen. Ik hoop niet dat ik in de toekomst nog hulp nodig heb maar mocht het wel zo zijn zou ik graag een techneut spreken, niet iemand die me naar de mond praat. Ik stel jullie procedure niet ter discussie, wie ben ik...slechts een betalende klant met een klacht...voor mij 10 anderen. Zo komt het op me over. Maar goed, daar kun jij weinig aan doen. Ik zal me in vervolg tot de webcare wenden. Daar zit iig wel meer technische knowhow dan bij de 1e lijns.

Reageer