Beantwoord

TV Anywhere met android box

• 10 maart 2019
  • 4 reacties
  • 1024 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Wij zijn net lid van t mobile thuis en hebben nu al problemen.
Een extra tv box voor onze zoon op zijn kamer, die niet te gebruiken is als hij zijn internet wilt gebruiken.
Want bij t mobile moet je 2 kabels naar iedere ruimte brengen, 1 voor tv en 1 voor internet, of iedere keer als je wilt switchen naar de meterkast lopen om de kabel om te zetten van internet naar tv.
Dit is ons niet verteld bij de aanschaf!
Bij onze vorige providers hadden wij hier geen last van omdat de box in de woonkamer voor internet en tv was.
De monteur heeft in onze woonkamer een 2e kabel aangelegd, maar die mogelijkheid hebben wij niet om nog een verdieping hoger te gaan.
Daar ligt 1 aansluiting, dus alleen internet of alleen tv.
Nu dachten wij dit op te lossen met een android 7.01 tv box en tv anywere omdat dit via internet werkt,
De app is gedownload en kan je openen, maar verder werkt hij niet.
Op onze telefoon met de tv app die werkt wel.
Hoe is dit op te lossen zonder steeds de kabel om te moeten wisselen in de meterkast?
icon

Beste antwoord door MelisaTMT 15 maart 2019, 12:48

Hi @Sla,

Goed dat je zelf ook zoveel onderzoek hebt gedaan, topper! Ik snap heel goed dat constant naar beneden lopen om een kabel te verwisselen in de weg staat van een rustig avondje in bed tv kijken. Laten we samen de oplossingen langs gaan!

Ons modem heeft inderdaad 4 LAN poorten, waarvan er twee voor internet en twee voor het aansluiten van de TV Boxen gebruikt wordt. Als ik het goed begrijp gaat er één LAN kabel naar boven toe die je, afhankelijk van of er tv gekeken wordt of gebruik gemaakt wordt van internet, wisselt tussen LAN 1 of 2 en LAN 3 of 4. Is het geen idee om nog een kabel naar boven te trekken, waardoor je er dus één kunt gebruiken voor tv en één voor het internet. Zo hoef je in ieder geval niet steeds terug naar de modem om de internetkabel van poort te verwisselen. Mocht je hier niet genoeg poorten voor op het modem hebben, dan kun je altijd kijken of je een switch aan zou kunnen schaffen. Hiermee creëer je extra poorten op de modem.

Ik vind het een erg goed idee om inderdaad gebruik te maken van een extra tv box die werkt via internet, en hierop gebruik maakt van de TV Anywhere app. Slim! Je geeft aan dat de app gedownload is, maar niet werkt. Kun je mij misschien vertellen wat er gebeurd op het moment dat je de app opstart? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien, of start hij helemaal niet op? Ik hoor dit graag nog van je! In de tussentijd vind je hier nog een aantal super handige stappen die je kunt doorlopen met problemen met de TV Anywhere app. Laat je me weten hoe dit afgelopen is? Ik wacht in spanning af! 😄
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste @Sla.

het is inderdaad niet helemaal ideaal en ik vind het vervelend om te lezen dat je er zoveel problemen aan ondervind. Het is echter wel mogelijk om het internet signaal en televisie over 1 kabel te laten lopen. Dit is wel een ingewikkeld klusje. Ook is er geen 100% garatie dat het werkt.

Je kunt ook een devolo set aanschaffen. Deze verstuurd een internet of TV signaal (hangt er vanaf in welke poort je hem stopt) over het lichtnetwerk in huis. Hierdoor hoef je geen kabels te trekken. Let op! Dit werkt in 99% van de gevallen, echter niet in sommige oude huizen.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Sla,

Goed dat je zelf ook zoveel onderzoek hebt gedaan, topper! Ik snap heel goed dat constant naar beneden lopen om een kabel te verwisselen in de weg staat van een rustig avondje in bed tv kijken. Laten we samen de oplossingen langs gaan!

Ons modem heeft inderdaad 4 LAN poorten, waarvan er twee voor internet en twee voor het aansluiten van de TV Boxen gebruikt wordt. Als ik het goed begrijp gaat er één LAN kabel naar boven toe die je, afhankelijk van of er tv gekeken wordt of gebruik gemaakt wordt van internet, wisselt tussen LAN 1 of 2 en LAN 3 of 4. Is het geen idee om nog een kabel naar boven te trekken, waardoor je er dus één kunt gebruiken voor tv en één voor het internet. Zo hoef je in ieder geval niet steeds terug naar de modem om de internetkabel van poort te verwisselen. Mocht je hier niet genoeg poorten voor op het modem hebben, dan kun je altijd kijken of je een switch aan zou kunnen schaffen. Hiermee creëer je extra poorten op de modem.

Ik vind het een erg goed idee om inderdaad gebruik te maken van een extra tv box die werkt via internet, en hierop gebruik maakt van de TV Anywhere app. Slim! Je geeft aan dat de app gedownload is, maar niet werkt. Kun je mij misschien vertellen wat er gebeurd op het moment dat je de app opstart? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding te zien, of start hij helemaal niet op? Ik hoor dit graag nog van je! In de tussentijd vind je hier nog een aantal super handige stappen die je kunt doorlopen met problemen met de TV Anywhere app. Laat je me weten hoe dit afgelopen is? Ik wacht in spanning af! 😄
Hallo Melisa,

Wij hebben drie kamers waar internet is, en die zijn aangesloten op een switch.
Op de kamer boven kan geen kabel extra getrokken worden, buis is te klein en dus het probleem alleen internet of alleen tv.
Nu hebben wij nog een 4k android box met android 7.1 erop.
Daar is via de google appstore de app tv anywere gedownload.
Bij het downloaden zegt hij dat de app misschien niet compatible is.
Eenmaal gedownload kan je de app openen en verschijnt het beeld maar staat dan vast.
Je kan niks aanklikken.

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +2
Hey @Sla,

Lastig om te achterhalen waarom TV Anywhere het niet doet op je Android Box (welk merk?). De TV Anywhere app zou moeten werken vanaf Android versie 4.4 of hoger. Heb je je Android Box ook al van een update voorzien? Wellicht kan dat nog een uitkomst bieden.

Reageer