Beantwoord

TV Box retour ontvangen door T-Mobile, alsnog €90 boete

• 14 oktober 2020
  • 10 reacties
  • 261 Bekeken

Het is een zooi bij T-Mobile omdat jullie eerder dit jaar van distributiecentrum zijn gewisseld. 
Ik had een modem en een TV-box als twee losse pakketjes teruggestuurd. 

Het modem is wel goed ontvangen en ontvangst is bevestigd.
De TV-box is wél ontvangen door T-Mobile maar blijkbaar krijgen jullie het niet in jullie systeem verwerkt. 2 maanden geleden al over gebeld, toen zagen jullie a.d.h.v. het PostNL tracking nummer dat het inderdaad goed ontvangen was en bovendien hebben jullie in het systeem een notitie gemaakt dat het ontvangen was en het track&trace nummer genoteerd. 

Nu kreeg ik op mijn factuur deze maand alsnog een boete van €90 erbij, omdat ik het niet teruggestuurd zou hebben. Ik heb nu de afgelopen week al 3 keer geprobeerd de helpdesk te bereiken. Eén keer heb ik na 37 minuten opgehangen, gisteren rond 17:00u en vandaag rond 9:00u meteen de melding “wachttijd langer dan een half uur”. 

Ik moet gewoon werken en heb geen tijd om een uur aan de telefoon te blijven wachten omdat jullie de eigen administratie niet op orde hebben. 

Los je eigen fouten gewoon zelf op i.p.v. je klanten ermee lastig te vallen en onterechte facturen te sturen. 

Het gaat om rekeningnummer XXXX
Het retournummer van de TV-Box is XXXX
Track&Trace nummer staat in jullie eigen systeem genoteerd en is door een medewerkster ook aan mij bevestigd als bij T-Mobile ontvangen. 

Ik zie graag een excuus tegemoet en de €90 z.s.m. retour middels een creditfactuur (per direct, niet volgende maand).

Moderator edit: geen persoonsgegevens of gevoelige informatie in een openbaar topic plaatsen alsjeblieft.

icon

Beste antwoord door Jason 14 oktober 2020, 15:40

Hoi @Flo Ris, er zou veel verbeterd moeten zijn ten aanzien van de retour-issues, maar blijkbaar komen er nog steeds enkele situaties naar boven drijven. Sorry voor deze fout, ik pak dit meteen op voor je. 

Ik kan geen creditfactuur per direct in het systeem zetten, dat gaat jammer genoeg niet. Wat ik echter wel kan doen en al vaker gedaan heb de afgelopen periode, is de factuur waar het boetebedrag op staat met een maand uitstellen zodat de vergoeding het openstaande bedrag kan nivelleren. Omdat een vergoeding normaliter pas na 32 dagen kan worden verrekend, zou dit betekenen dat je eerst het boetebedrag dient te betalen, anders kan er niets vergoed worden. Dat heb ik nu omzeild zodat je niets hoeft te betalen.

Nogmaals sorry voor het ongemak!

Bekijk origineel

10 reacties

In de titel staat Modem, maar dat moet TV-Box zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Flo Ris  De moderator reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Zet nooit gevoelige informatie online op een openbaar community.

Heb je het bewijs van de post nog plaats dat dan even in je bericht.

Groetjes en succes het komt vast wel goed! 

Beste @Flo Ris  De moderator reageren op volgorde van binnenkomst berichten.

Zet nooit gevoelige informatie online op een openbaar community.

Heb je het bewijs van de post nog plaats dat dan even in je bericht.

Groetjes en succes het komt vast wel goed! 

Beide retourzendingen zijn volgens PostNL bij jullie (1117 ZZ Schiphol) bezorgd op 31-7-2020

3SLFVZ602442970 

3SLFVZ100318959

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Flo Ris, er zou veel verbeterd moeten zijn ten aanzien van de retour-issues, maar blijkbaar komen er nog steeds enkele situaties naar boven drijven. Sorry voor deze fout, ik pak dit meteen op voor je. 

Ik kan geen creditfactuur per direct in het systeem zetten, dat gaat jammer genoeg niet. Wat ik echter wel kan doen en al vaker gedaan heb de afgelopen periode, is de factuur waar het boetebedrag op staat met een maand uitstellen zodat de vergoeding het openstaande bedrag kan nivelleren. Omdat een vergoeding normaliter pas na 32 dagen kan worden verrekend, zou dit betekenen dat je eerst het boetebedrag dient te betalen, anders kan er niets vergoed worden. Dat heb ik nu omzeild zodat je niets hoeft te betalen.

Top, dankjewel Jason! 

Fijn dat het via deze weg toch nog snel opgelost kon worden.

@Jason Uiteindelijk is de rekening van ongeveer 146 euro toch op 21 oktober alsnog van mijn rekening afgeschreven, inclusief de 90 euro boete. Dat is helaas niet zoals het had moeten gaan. 

Je zult begrijpen dat mijn vertrouwen dat het allemaal goed gaat komen met de T-Mobile administratie hierdoor niet echt is gestegen.

Daarom zou ik graag een schriftelijke bevestiging per e-mail ontvangen dat de 90 euro zo spoedig mogelijk gecrediteerd zal worden. Bij voorbaat dank.

Reputatie 7
Badge +7

@Flo Ris Het is erg onfortuinlijk dat dit ondanks alle inspanningen toch misgegaan is, daar ga ik verder ook geen excuus voor verzinnen. Dit had niet mogen gebeuren, de creditfactuur hebben we namelijk niet voor niets uitgesteld. Inmiddels is de provisionele (voorlopige) factuur van november wel al bekend en daar staat het verrekende bedrag op. Het had dus niet mogen gebeuren dat op 21 oktober het bedrag toch afgeschreven werd.

Wat betreft de schriftelijke bevestiging: ik heb de voorlopige factuur meteen goedgekeurd zodat deze blijft staan zoals die is. Dat zorgt er ook voor dat ik een pdf’je kan downloaden. Wegens privacyredenen (GDPR) mag ik dat bestand natuurlijk niet delen in dit topic en in een privébericht kan ik geen bestanden toevoegen. Daarom heb ik de gevoelige info weggelaten en het bewijs van de vergoeding hieronder geplaatst:

Dankjewel Jason. Ik vertrouwe erop dat het goedkomt

Beste medewerker ook ik heb onderstaande mail ontvangen.

Heb de interactieve tv box op 12 februari jongstleden opgestuurd en deze is op 15 februari jongstleden door jullie ontvangen. Ik heb daarvan het bewijs in een bijlage op onderstaande e-mail bijgevoegd.

Het spreekt voor zich dat ik deze boete natuurlijk beslist niet zal gaan betalen. Waarom is het zo'n verschrikkelijke puinhoop bij t-mobile thuis. Ondeskundige medewerkers en Interactive TV boxen opsturen terwijl je daar helemaal niet om gevraagd heb.

In het geval van hierboven is een boete van 90 euro opleggen verkapte diefstal!!!

Beste heer Kooij,

Let op: Omdat het vanwege de feestdagen erg druk is bij PostNL hebben we gezorgd dat je wat extra tijd hebt om je apparatuur terug te sturen. Je krijgt dus nog geen boete voor nu. We willen je vragen je apparatuur binnen 30 dagen na de dagtekening van dit bericht op te sturen, dan zorgen wij voor de rest. Stuur je de apparatuur niet, of veel later terug? Dan krijg je wel een boete zoals hieronder beschreven.

We hebben je T-Mobile Thuis apparatuur nog niet ontvangen. Hier moeten we helaas kosten voor in rekening brengen. De boete voor het niet terugsturen van de apparatuur is € 90,00. Dit bedrag wordt verrekend met je abonnementskosten en eventuele gebruikskosten op je eerstvolgende rekening.

Wat nu?
Hieronder zie je nog even welke apparatuur we graag terugkrijgen:

0 modem
1 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-punt(en)

Retour sturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos. Stop hier alle apparatuur in, inclusief kabels.
2. Stuur deze doos met apparatuur gratis terug, binnen 8 dagen nadat je T-Mobile Thuis abonnement is opgezegd. Vermeld hierbij altijd jouw retournummer: KCD01646-1.
3. Ga hiervoor naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

Verstuur ’m naar:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol

Als je de apparatuur al hebt verstuurd, dan kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Heb je nog vragen? We hebben veel antwoorden al voor je online gezet op t-mobile.nl/retourpakket.

Met vriendelijke groet,

Team T-Mobile Thuis

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Belfrankie ,

Dank je wel voor je bericht! Ik zie dat je in meerdere topics dezelfde reactie hebt achtergelaten. We helpen je graag, maar wel volgens de huisregels (link is klikbaar). Ik zal je dan ook van antwoord voorzien in dit topic

Reageer