Beantwoord

Tv+ internet afgesloten

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik zou 12 dec 2018 overstappen naar Ziggo. Omdat jullie mij erop wezen dat ik tot juni 2019 vast zit aan een abonnement heb ik dit geannuleerd. In jullie systeem staat de notitie dat de overstap ongedaan gemaakt moet worden en dat ik klant blijd tot juni 2019. Tot mijn grote verbazing werd ik maandag 14 januari van zowel internet als tv afgesloten. toen ik jullie gebeld had, kreeg ik te horen dat dit een fout was maar dat dit niet meer ongedaan gemaakt kan worden. Ik zit nu zonder internet en tv en moet ook nog eens een afkoopsom gaan betalen voor een fout die door jullie gemaakt is. Ik wil dit graag recht gezet hebben. Zo niet dan moet ik de rechtsbijstand inschakelen.
icon

Beste antwoord door Brian 28 januari 2019, 15:51

Hi @zahira, dat klopt helemaal hoor. We zouden je natuurlijk ook graag houden als klant. Maar de overstap had dan geannuleerd moeten worden door Ziggo en dat is niet gebeurd. Wanneer wij de bevestiging ontvangen van de nieuwe provider dan kunnen (en mogen) wij de overstap niet tegen houden, andersom geldt dit ook. Ziggo heeft ons doorgegeven dat je overgestapt bent en dat ze je aan hebben gesloten, in dat geval kunnen wij niet anders dan je bij ons afmelden.

De afkoopsom vergoed ik uiteraard graag voor je als je weer klant wordt, dit is dan natuurlijk niet meer van toepassing. We kunnen de afmelding alleen niet meer terugdraaien. Ik regel de aanmelding graag voor je, als je afstand doet van de bedenktijd dan kunnen we meteen voor je aan de slag om je weer opnieuw aan te sluiten. Hier moeten dan wel weer twee monteurs voor ingepland worden (één voor je verbinding en één om je aan te sluiten), dit kan alles bij elkaar 3 - 4 weken duren en kan ik (helaas) niet versnellen. Laat mij zeker even weten wat je wil doen, dit gaat het snelst via een privébericht, dan ga ik voor je aan de slag!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +5
Hi @zahira Oei wat ongelukkig! Uiteraard kunnen we je weer opnieuw aanmelden als je dit wil maar dit is dan wel weer met een nieuw jaarcontract. Op het moment dat je overstapt is je nieuwe provider verantwoordelijk voor de aanvraag. Wij hebben nooit een annulering ontvangen van Ziggo en daarom heeft de overstap gewoon plaats gevonden zoals in november is doorgegeven. Mocht Ziggo wel contact met ons op hebben genomen stuur mij hier dan zeker een bericht van door (een screenshot is voldoende), dan kijk ik graag wat ik voor je kan doen!
Uw informatie klopt niet. Zelfs in uw systeem staat dat ik gebeld heb en klant blijf . Zie gesprek 10 januari in de ochtend.
Met Ziggo is afgesproken dat de modem geweigerd wordt en dat is ook gebeurt. Ook dit is gemeld door mij. Overigens krijg ik maandag 14 januari een email dat ik afgesloten wordt. En 1 min later ligt zowel tv als internet eruit. Nadat ik gebeld had werd mij verteld dat ik een email heb ontvangen voor de afsluiting. Ja 1 min voor het afsluiten. Hoe kan ik dan in Gods naam nog reageren. Ook krijg ik te horen dat ik een afkoopsom moet gaan betalen voor een fout die niet door mij gemaakt is. Wees dan coulant en zeg, wij komen u hierin tegemoet. En ga het niet nog bonter maken. Ik zie graag een redelijk antwoord hierop. En anders ga ik vervolg stappen nemen.

Mvg Zahira Belqacemi
Reputatie 5
Badge +5
Hi @zahira, dat klopt helemaal hoor. We zouden je natuurlijk ook graag houden als klant. Maar de overstap had dan geannuleerd moeten worden door Ziggo en dat is niet gebeurd. Wanneer wij de bevestiging ontvangen van de nieuwe provider dan kunnen (en mogen) wij de overstap niet tegen houden, andersom geldt dit ook. Ziggo heeft ons doorgegeven dat je overgestapt bent en dat ze je aan hebben gesloten, in dat geval kunnen wij niet anders dan je bij ons afmelden.

De afkoopsom vergoed ik uiteraard graag voor je als je weer klant wordt, dit is dan natuurlijk niet meer van toepassing. We kunnen de afmelding alleen niet meer terugdraaien. Ik regel de aanmelding graag voor je, als je afstand doet van de bedenktijd dan kunnen we meteen voor je aan de slag om je weer opnieuw aan te sluiten. Hier moeten dan wel weer twee monteurs voor ingepland worden (één voor je verbinding en één om je aan te sluiten), dit kan alles bij elkaar 3 - 4 weken duren en kan ik (helaas) niet versnellen. Laat mij zeker even weten wat je wil doen, dit gaat het snelst via een privébericht, dan ga ik voor je aan de slag!

Reageer