Beantwoord

tv kast met harddiscrecorder

• 23 juli 2019
  • 27 reacties
  • 530 Bekeken

• is een Master Poster
  • 15 reacties
Ik heb 2 tv kastjes 1 heb ik al jaren en de ander eind vorig jaar diegene die ik al jaren heb is aangesloten op een 4kTv en de andere op een hd tv en toch heeft de hd tv beter beeld dan de 4k kan het zijn dat mijn oude kastjeminder pixels doorgeeft dan de nieuwe.
icon

Beste antwoord door TAVL 24 juli 2019, 11:41

1 keer taggen is genoeg hoor. ;)

Het gaat om de oudere TV boxen, die al langere tijd geleden zijn uitgegeven. Uit mijn hoofd de Amino 140 reeks. Deze worden gefaseerd omgeruild voor een nieuwere generatie box.

Het maakt echter niet uit. Als een STB decoder niet goed functioneert. Dan moet deze gewoon omgeruild worden voor een nieuwe. Het is dan wel zo dat je in principe hetzelfde type terug krijgt (Entone > Entone, Aria > Aria), tenzij je een Amino box hebt natuurlijk.
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 6
Badge +3
@Joery Heb je de andere tv ontvanger al eens aan de 4k tv gehangen? Welk merk tv heb je?
Ik heb ze verwisseld en het ligt aan het kastje
Reputatie 6
Badge +3
@Joery Welk model ontvanger geeft het probleem? Er is namelijk een omruil bezig, of die al afgerond is, weet ik niet.

Maar nog steeds zou ik je merk van je 4k tv willen weten. Er is namelijk een probleem met de 610 ism toevallig Samsung 4k. Heb nog geen andere merken gezien.
Nog van Vodafone geeft het probleem de oude
Nee is toshiba de 4k M'n samsung had goed beeld en nu andersom
Reputatie 6
Badge +3
@Joery oude kastjes van Vodafone worden omgeruild. Geloof dat het type 140 was? Misschien weet @TAVL hoe het precies zit?

Nee dat probleem met de 610 ging om sommige Samsung 4K tv's.

@TAVL zal wel spoedig een reactie plaatsen, denk ik.
Reputatie 7
Badge +5
1 keer taggen is genoeg hoor. ;)

Het gaat om de oudere TV boxen, die al langere tijd geleden zijn uitgegeven. Uit mijn hoofd de Amino 140 reeks. Deze worden gefaseerd omgeruild voor een nieuwere generatie box.

Het maakt echter niet uit. Als een STB decoder niet goed functioneert. Dan moet deze gewoon omgeruild worden voor een nieuwe. Het is dan wel zo dat je in principe hetzelfde type terug krijgt (Entone > Entone, Aria > Aria), tenzij je een Amino box hebt natuurlijk.
Bedankt voor de reactie m'n nieuwe box kreeg ik in november dus die is up to date denk ik maar het scheelt wel veel.
Reputatie 6
Badge +3
@TAVL Was bang dat je misschien de notificatie over het hoofd zou zien. 😉

@Joery Die ontvanger die je in november kreeg, welke is dat op de afbeelding? Een typenummer staat vaak aan de onderkant of achterkant.
Ik wil hem natuurlijk wel omruilen.
Ik heb de entone
Reputatie 6
Badge +3
@Joery Entone en Aria worden nu uitgeleverd.
515b
Is de 610 nog nieuwer en beter?
Reputatie 7
Badge +5
Entone wordt enkel omgeruild voor Entone. Maar als het beeldkwaliteit is kan webcare ook een reset uitvoeren om te kijken of dit effect heeft. Soms helpt dit. Als dit niet helpt en de decoder is defect, dan kunnen zij een omruiling regelen. Dat kan ik als medegebruiker niet.

Wat is het verschil in beeld? Kun je beschrijven wat je ervaart (evt. met foto's)? Gaat het om scherpte? Detail? Kleur?
Reputatie 6
Badge +3
Sommige tv's hebben moeite met de Aria, zal een firmware kwestie zijn, denk ik. Maar kwaliteit beeld moet niet uitmaken.
De oude is 720p en de nieuwe 1920p
Reputatie 7
Badge +5
Beter is een groot woord. Firmware is gelijk en dus ook de functionaliteit. Hij is iets sneller, voornamelijk bij zappen. Volgens mij ook voorbereid op 4K, maar daarvan verwacht ik momenteel niet veel.

Ze moeten beiden, mits TV dit ondersteunt, een 1080i signaal doorgeven.
Hij is niet kapot gaat alleen niet sterker dan 720p
De oude geeft bij beide tv's 720 en de nieuwe bij beide 1920 en je ziet duidelijk verschil in scherpte toen ik de oude kreeg was er volgens mij nog geen 4k
Reputatie 6
Badge +3
4k is dan ook geen 1080 maar 2160.

Je oude ontvanger hoort eigenlijk gewoon 1080 weer te geven. Je zal een bericht van webcare af moeten wachten. Je kan ook bellen dat gaat sneller.
Reputatie 7
Badge +5
Dat kan ik mij voorstellen. Het is ook een aardig verschil in resolutie. Al is het laatste beetje een stukje upscale van de decoder, omdat er geen 4K uitzendingen zijn bij T-Mobile.

Een reset kan hierbij helpen om de decoder op 1080 te krijgen. Dit is het hoogst haalbare van de Entone en tevens de native resolutie van de meeste HD zenders. Het maakt in die zin niet zoveel uit of jouw TV of de decoder dat laatste stukje upscale doet. Als de basis maar goed is en dat hoort dus net iets anders te zijn.

Heb je trouwens ook al een andere HDMI kabel geprobeerd? Dit wil ook wel eens helpen.
Ja heb ik geprobeerd ik wil hem gewoon omruilen
Reputatie 7
Badge +5
Logisch. Al zul je daarvoor op webcare moeten wachten. Ze reageren vanzelf in dit topic. 🙂
Thanks

Reageer