Beantwoord

usb poorten Draytek modem

• 20 juli 2017
  • 3 reacties
  • 767 Bekeken

Goedendag.

na altijd goed gewerkt te hebben zit ik met het volgende probleem......
van de een op de andere dag werken de usb poorten van de modem niet meer....
ik had hier altijd een 2tal usb sticks op zitten.
is er een update geweest dat ze uit geschakeld zijn of ????????
de sticks zijn goed, en benaderbaar in een pc en laptop.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 22 juli 2017, 14:19

Hallo Blackwolf,

Heb hier zojuist even een USB stick in de Vigor gestoken en deze connect netjes en met de filebrowser van het modem ook gewoon de bestanden beschikbaar.
Hier dus plug en play de USB.
FTP user even aangemaakt en inloggen met Filezilla en ziedaar alles beschikbaar.

Heb je het modem al eens een powerdown en powerup gegeven, zonder dat de USB stick er in zit?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Blackwolf, welkom op het forum. Echt een vraag ook voor ons forum!

Voor zover ik weet waren de usb poorten op ons modem (zo ook die van de TV Boxen) altijd geblokkeerd. Bizar dat het voorheen dus wel heeft gewerkt bij jou! Ik vrees dat er dus geen mogelijkheid is om deze weer te activeren.

Wellicht dat er nog iemand is met deze ervaring? Of iemand die een mooi alternatief weet? Ik kan mij voorstellen dat je een ander apparaat aansluit via een LAN poort waar je wel een usb op kan aansluiten.

Mocht er iets zijn waar ik je bij kan helpen, op het forum of met usb, dan hoor ik het graag! 🆒
Reputatie 6
Badge +2
Hallo Blackwolf,

Heb hier zojuist even een USB stick in de Vigor gestoken en deze connect netjes en met de filebrowser van het modem ook gewoon de bestanden beschikbaar.
Hier dus plug en play de USB.
FTP user even aangemaakt en inloggen met Filezilla en ziedaar alles beschikbaar.

Heb je het modem al eens een powerdown en powerup gegeven, zonder dat de USB stick er in zit?
Reputatie 7
Badge +6
Wow, te gek! En ik maar zeggen dat die USB niet beschikbaar is. Ahum. :S

Wellicht dat een fabrieksreset de functionaliteit van de USB weer terugbrengt? Zie dit topic voor de fabrieksreset.

Reageer