Vraag

Van 15 jaar Ziggo, naar T-Mobile; wat een drama,

• 7 mei 2020
  • 1 reactie
  • 216 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik ben op 30-04-2020 aangesloten op T-Mobile Thuis, door een monteur van Guidion zelf. Hiervoor waren wij 15 jaar lang klant bij Ziggo. Maar financieel gezien, zag T-Mobile er beter uit, omdat iedereen in ons huis mobiele abonnementen bij T-Mobile heeft (deze zijn goed). Maar met T-Mobile Thuis is eigenlijk al sinds dag 1 gedonder, het tv kastje gaat niet aan. Wanneer je deze aanzet, met de afstandsbediening, gaat het rode/standby-lampje 1 seconde op blauw, waarna deze gelijk weer rood word. Sindsdien heb ik hier al een keer of 10 telefonisch contact gehad met T-Mobile, op: '’ 08000092 '’. Waarna we continu samen dezelfde processen doorlopen, zoals bijv oa het modem van de stroom, het tv kastje van de stroom, en de netwerkkabel eruit. De modem terug op de stroom, na een poos wachten het tv kastje op de stroom, en wanneer het tv kastje op de televisie weergeeft dat er geen internet is, dan ook weer de netwerkkabel terug in het tv kastje. Waarna alles ongeveer een kwartier werkt. Op ten duurt vraagt hij dan om het klantnummer en de pincode, maar hij geeft aan dat die fout is. Terwijl alles op: '’ www.tv-anywhere.nl '’, wel gewoon werkt. Het klantnummer en de pincode staan notabene gewon in My T-Mobile Thuis. Dus, het tv kastje accepteer zijn eigen correcte inloggegevens niet. En als je het tv kastje op ten duur dan maar gewoon uitzet, gaat hij weer niet aan; kortom, dan begint alles weer van voor af aan. Ik heb vanmiddag dan ook aangegeven dat ik mijzelf wil herroepen op mijn 14 dagen wettelijke bedenktijd. Maar de medewerker die ik sprak, zei dat dit onmogelijk was, omdat ik mijzelf een maand of 2 geleden al heb aangemeld. Dit in de hoop dat mijn Ziggo abonnement mooi zou over-lopen/stappen naar T-Mobile Thuis. Maar had ik het voor die paar tientjes minder, maar nooit of te nimmer gedaan. Ik lees nu dan ook over een bepaalde wet, dat als je een abonnement afsluit en deze niet goed, of niet werkend word opgeleverd, je jezelf ook op een bepaalde wet kan herroepen. Dit ben ik momenteel dan ook aan het uitzoeken. Ik ben het abonnement namelijk aangegaan voor 12 maanden, waardoor de medewerker die ik vandaag sprak, mij ook vertelde dat mijn abonnement afkopen, plusminus €390,=, de enige optie is. Maar ik lees dat dit bij wet te betwijfelen is.

Heeft er iemand tips, of wat dan ook?

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

1.TV van Tmobile eruit doen. (is maandelijks opzegbaar)
1a. StandaardTV abo van Ziggo nemen á 19 euro. Nadeel alleen FTA zenders en maar 3 in HD

1a. DigitaalTV abo van Ziggo ca. 25 euro met CI-module, nadeel elke volgende TV module erbij huren kost ca. 2 euro p.maand.

Bij beide mogelijkheden van Ziggo is er ook toegang tot de ZiggoGo app.

De tweede optie is hopen dat T-mobile je (snel) een ander TV kastje opstuurt, zonder dat je daar weer eindeloze discussies en helpdesk wachttijden voor moet gaan doorlopen. (weinig kans)

En misschien heeft het HIER mee van doen?

Reageer