Vraag

Van rechts of van links?

• 1 juni 2017
  • 1 reactie
  • 149 Bekeken

Ken je de uitspraak 'De klant komt altijd van rechts'? Bij T-Mobile komen de procedures van rechts en de klant van links. Van de week een knarsetandend, tenenkrommend en tranentrekkend gesprek gehad met een dame van de Klantenservice. O nee, het was de afdeling Procedureservice. Het ergste is, in het bestellen van T-Mobile thuis is niets fout gegaan. De procedure wordt netjes opgevolgd. Het ergste is, dat medewerkers van T-Mobile niet weten, beseffen, begrijpen of willen begrijpen dat het de klant is die betaalt. Procedures betalen geen rekeningen. Het bestaansrecht van T-Mobile, en dus het salaris van alle medewerkers is te danken aan alle klanten die voor T-Mobile hebben gekozen.

Ik heb geprobeerd om dit aan de dame van Procedureservice uit te leggen. Tevergeefs. O ja, ze was heel empatisch. Zei ze zelf. Ze begreep dat het voor mij heel vervelend was. Toen knapte er iets bij mij. Iets heel goed begrijpen, je salaris eraan ontlenen, en dan niets doen om de situatie te verbeteren. Hoe kan dit anno 2017 in godsnaam nog voorkomen?

1 reactie

Uhm, ik ben best bereid philosofisch te gaan doen op dit klantenforum, maar.... voordat we hierop ingaan... ik ben ook erg strict in het "eigen verantwoordelijkheid" principe.

Dus, voordat ik als mede-klant (expliciet; klantenforum... een forum voor klanten om onderling elkaar te helpen) in ga haken. Wat is er aan de hand dan?

Er gaat dus iets naar wens, dat zit in een procedure en dan verwacht jij dat men toch daarvan kan afwijken als bedrijf met bijna 2000 werknemers? Sorry, maar laat ik waarschuwen dat dat wel heel kortzichtig is. Des te groter een bedrijf des te moeilijker flexibiliteit wordt zonder risico's op te bouwen...

Dus... Wat is er aan de hand?

Reageer