Vraag

Variabel thuis contract

• 11 september 2020
  • 6 reacties
  • 197 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ga binnenkort verhuizen en ik moet voor mijn nieuwe appartement voor het eerst zelf mijn tv en internet regelen. Nou weet ik niet hoelang ik in deze woning blijf wonen dus lijkt een jaar contract mij niet erg handig. Alleen lukt het me niet om internet voor thuis te regelen met een variabel contract. Is dit überhaupt wel mogelijk? Zoja, hoe doe ik dit

6 reacties

Nee dit kan bij T-Mobile niet. Alleen de concurrent KPN biedt een maandelijks opzegbaar abonnement aan.

Opmerkelijk overigens, als je volgende citaat van T-Mobile van net voor de fusie met Tele2 leest:

KPN en VodafoneZiggo zetten klanten in een gouden kooi. Je krijgt even korting maar je komt er daarna niet meer uit. Zeg je je abonnement voor mobiel op, dan verlies je je korting op vast internet. Wij geven je je vrijheid terug. Met vaste lage prijzen voor onbeperkt mobiel en vast internet. En na de fusie kun je ook kiezen voor een vast abonnement dat maandelijks opzegbaar is.

KPN en VodafoneZiggo, zo kan het dus ook!”

Bron: https://www.t-mobile.nl/beloftes

Nee dit kan bij T-Mobile niet. Alleen de concurrent KPN biedt een maandelijks opzegbaar abonnement aan.

Opmerkelijk overigens, als je volgende citaat van T-Mobile van net voor de fusie met Tele2 leest:

KPN en VodafoneZiggo zetten klanten in een gouden kooi. Je krijgt even korting maar je komt er daarna niet meer uit. Zeg je je abonnement voor mobiel op, dan verlies je je korting op vast internet. Wij geven je je vrijheid terug. Met vaste lage prijzen voor onbeperkt mobiel en vast internet. En na de fusie kun je ook kiezen voor een vast abonnement dat maandelijks opzegbaar is.

KPN en VodafoneZiggo, zo kan het dus ook!”

Bron: https://www.t-mobile.nl/beloftes

Ah dat is jammer. Had gehoopt op T-mobile omdat ik daar ook mijn mobiele abonnement heb, maar dan ga ik voor KPN. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Jennyy2  Kpn bied dat inderdaad maar let op dat is  uiteraard niet gratis.

Het kost je €3 extra per maand buiten de hogere kosten die je betaald. KPN is veel duurder dan TM!
Reken dus eerst voor jezelf uit of dat wel de moeite is! 

Maak een vergelijking en vergeet niet dat je bij TM extra korting kan krijgen als je meer abonnementen bezit.

Fijn weekend 

Reputatie 7
Badge +20

@Jennyy2  En dan nog even dit

Uitleg Verhuizen 

Als je gaat verhuizen doen we ons best om T-Mobile Thuis gewoon met je mee te verhuizen. We helpen je hier graag bij. Geef je verhuizing minimaal vier weken van tevoren aan ons door, zodat je geen dag offline bent.

Groetjes.

En mocht thuis niet mee kunnen kun je kosteloos je abonnement beeindigen, dus dat hoeft geen reden te zijn om naar een ander te gaan.

@prodigy , Leuk dat je die aanhaald, maar T-Mobile doet het zelf net zo hard, de gouden kooi met klantvoordeel.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jennyy2, van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Je kunt bij ons, zoals iedereen hierboven al aangegeven heeft, inderdaad geen maandabonnement kiezen. Wat je echter wel kunt doen, is wanneer je weer gaat verhuizen, controleren of wij op je nieuwe adres kunnen aansluiten. Het staat je vrij om kosteloos te annuleren wanneer wij niet met jou mee kunnen verhuizen. Zoals @Doornekamp33 terecht vermeldt hierboven. 

Dit is natuurlijk niet de weg die jij voor ogen hebt, maar ik wil wel nog een kleine nuance erbij plaatsen. Je zit natuurlijk niet aan dat jaar vast, mocht er geen aansluiting mogelijk zijn op het volgende adres.

Inhakend op het citaat dat @prodigy aanhaalt: dat is inderdaad ironisch in deze context omdat we het nog niet aanbieden. Er staat overigens wel bij vermeld dat we het van plan zijn en niet wanneer dit specifiek zal gebeuren. Niet om betweterig of neerbuigend te doen, maar de gestelde beloftes gelden voor Mobiel en/of Thuis. Let er op dat hier expliciet genoemd wordt: “Wij bieden klanten de flexibiliteit maandelijks hun vaste of mobiele abonnement op te kunnen zeggen.” → de “of” is in deze ook niet onbelangrijk. Ik snap dat het pietlutterig kan overkomen, maar houd er rekening mee dat het een of-of situatie kan worden en niet per definitie en-en. 

Sorry ik wijk af, maar vind het een zeer interessant discussiepunt!

Reageer