Beantwoord

Verbindingen TV en internet vallen vaak weg

• 5 januari 2021
  • 6 reacties
  • 156 Bekeken

De laatste drie maanden valt vaak de internetverbinding of tv-verbinding weg. 

Om het weer te laten werken moeten we steeds de boel opnieuw opstarten. Is hier iets aan te doen?

Het eerste half jaar op ons huidige adres hadden we geen problemen maar de laatste tijd steeds vaker.

icon

Beste antwoord door Jason 11 februari 2021, 13:35

Hoi @timtue, duizendmaal sorry voor het feit dat jouw topic onbeantwoord is gebleven. Cal is hier niet met blaam te treffen, dit is een systeemfout aan de “achterkant” en gebeurt heel zelden wanneer een topic gecategoriseerd wordt bij een onderhoudsronde. Dan belandt het topic zeg maar tussen wal en schip en is deze voor ons niet terug te zien in de database waarin alles ingeladen wordt. Dit mag natuurlijk niet als excuus gelden, maar is wel de reden hierachter.

Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat het aan jouw ISRA ligt, maar eerder aan de TV Boxen die momenteel aangesloten zijn. Deze Kamai 510 boxen zijn inmiddels verouderd en dienen vervangen te worden voor hun modernere zusjes, de Aria 610's. Mag ik dit in gang zetten voor je? Het gebeurt steeds vaker dat de Kamais de boel verstoren en de algehele verbinding anatasten waardoor er inderdaad sprake is van uitval en een instabiele connectie. Sorry voor het ongemak!

Als je aangeeft: “yes laten we dat meteen doen!” dan zorg ik ervoor dat de drie boxen zo snel mogelijk jouw kant op komen. Stuur dan alsjeblieft de ‘oude’ boxen terug naar ons retouradres, dan kan ik deze gelijk afmelden. Je ontvangt hier straks een mail over zodat je meteen inzichtelijk hebt hoe het retourproces eruitziet. Alvast bedankt voor je antwoord en medewerking!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hi @timtue, slim dat je aan de bel trekt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgemeten, en het lijkt er op dat je een aftakking van de hoofdaansluiting gebruikt. Dit staat ook wel bekend als een bridgetap, en kan snelheidsverlies en instabiliteit hebben als gevolg.

Weet je of er zich meerdere internetaansluitingen bevinden? Mocht er zich eentje bevinden, dan werkt de internetaansluiting in de meterkast vaak het beste. In ieder geval raad ik je graag aan om alle mogelijke internetaansluitingen uit te proberen.

Heb je enkel één aansluitpunt? Dan raad ik je graag aan om een foto van de aansluiting met de Community te delen. In het geval dat jouw aansluiting bestaat uit een soort stopcontact dat je met een 4-puntige adapter moet aansluiten, zou je dit dan open kunnen maken en een foto van de binnenkant door kunnen sturen?

Ik ben benieuwd wat je weet te vinden!

Hi @Cal,

Bijgaand een aantal foto's. We hebben beneden één aansluiting. Dat is degene uit de foto.

Ik weet wel dat we boven ook nog een 4 punts aansluiting hebben maar deze wordt niet gebruikt. 

Na ruim een maand nog geen reactie ontvangen 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @timtue, duizendmaal sorry voor het feit dat jouw topic onbeantwoord is gebleven. Cal is hier niet met blaam te treffen, dit is een systeemfout aan de “achterkant” en gebeurt heel zelden wanneer een topic gecategoriseerd wordt bij een onderhoudsronde. Dan belandt het topic zeg maar tussen wal en schip en is deze voor ons niet terug te zien in de database waarin alles ingeladen wordt. Dit mag natuurlijk niet als excuus gelden, maar is wel de reden hierachter.

Als ik heel eerlijk ben, denk ik niet dat het aan jouw ISRA ligt, maar eerder aan de TV Boxen die momenteel aangesloten zijn. Deze Kamai 510 boxen zijn inmiddels verouderd en dienen vervangen te worden voor hun modernere zusjes, de Aria 610's. Mag ik dit in gang zetten voor je? Het gebeurt steeds vaker dat de Kamais de boel verstoren en de algehele verbinding anatasten waardoor er inderdaad sprake is van uitval en een instabiele connectie. Sorry voor het ongemak!

Als je aangeeft: “yes laten we dat meteen doen!” dan zorg ik ervoor dat de drie boxen zo snel mogelijk jouw kant op komen. Stuur dan alsjeblieft de ‘oude’ boxen terug naar ons retouradres, dan kan ik deze gelijk afmelden. Je ontvangt hier straks een mail over zodat je meteen inzichtelijk hebt hoe het retourproces eruitziet. Alvast bedankt voor je antwoord en medewerking!

Hoi Jason,

Je mag ze vervangen. Graag zelfs. Hier zitten geen verdere kosten aan toch?

groet, Tim

Reputatie 7
Badge +7

@timtue De boxen worden vervangen. Normaliter zal je de bestelling binnen maximaal vier tot zeven dagen ontvangen, door de huidige weersomstandigheden kan dit ietwat uitlopen. Binnen enkele dagen ontvang je van PostNL een Track & Trace code waarmee je jouw pakket 24/7 in de gaten kunt houden zodat je te allen tijde op de hoogte bent van de status van de bezorging. 

Voor alle info rondom het retour zenden van de ‘oude’ boxen, kun je een kijkje nemen in ons speciale retourtopic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Er zitten geen extra kosten aan, de boxen zijn precies dezelfde maandprijs als de huidige boxen. Indien ik nog iets anders voor je kan doen, laat het alsjeblieft weten!

Reageer