Beantwoord

Vergoeding abonnementskosten internet

• 6 mei 2020
  • 4 reacties
  • 272 Bekeken

Goedemorgen T-mobile Thuis,

Bij dezen zou ik graag een vergoeding aanvragen voor het T-mobile Thuis abonnement. De internetverbinding is, sinds de landelijke T-mobile Thuis storing van 24 april 2020, zeer instabiel. Om het half uur valt deze geheel uit voor een aantal minuten. Door een telefonisch medewerker is vastgesteld dat het probleem lag aan de lijnverbinding vóór de modem, dus buiten mijn eigen kunnen om.

Er zou met mij contact worden opgenomen om dit probleem te verhelpen (ik was in de veronderstelling dat dit later die dag zou gebeuren, een tijdsinschatting is mij niet verteld).

Tot op heden heb ik geen goed functionerende internetverbinding. Het is wel begrijpelijk dat dit, in een tijd waar we genoodzaakt zijn thuis te werken, zeer vervelend is. Vandaar dat ik vandaag maar weer eens heb gebeld met de helpdesk. De medewerker kon mij niet vertellen wat er mis was met de verbinding, enkel dat er een backoffice-medewerker naar moet kijken. Deze “backoffice” zou waarschijnlijk pas over 8 à 9 dagen contact met mij opnemen.

Allereerst jammer dat mijn internet nog steeds niet functioneert. Tevens is het vervelend dat het zo lang moet duren voordat iemand naar dit probleem kan kijken. Het helpt niet dat niemand mij kan vertellen wat het probleem lijkt te zijn, en dat wanneer ik hier zelf achteraan bel, ik te horen krijg dat ik nog 8 à 9 dagen moet wachten op antwoord.

Door het bovenstaande ben ik genoodzaakt een vergoeding te vragen van de abonnementskosten, evenredig het aantal dagen dat er geen dienst naar behoren geleverd is. (lees: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/geld-terug-bij-storing-internet-televisie-telefoon ) 

Zoals eerder aangegeven speelt dit probleem al sinds 24-04-2020. Hopelijk kan het probleem snel worden verholpen. Ik ga er vanuit dat T-mobile met een passende vergoeding komt voor de misgelopen diensten.

Groet, Christiaan Gombert

icon

Beste antwoord door Jason 7 mei 2020, 15:19

Hoi @christiaangombert, goed dat je dit aankaart op de Community! Je hebt straks, wanneer het euvel verholpen is, zeker recht op een vergoeding conform de haperingen. Om hier een juiste berekening voor op te stellen, moet het echter wel eerst opgelost zijn. Anders loop je het risico een kleinere vergoeding te krijgen dan waar je recht op hebt. Bovendien keurt onze credit-afdeling een vergoeding af wanneer het nog een lopende zaak is.

Wat betreft de tijdsinschatting: de huidige doorlooptijd (verwerkingstijd) van onze techneuten schommelt tussen de 4 en 17 dagen. Dit komt door de enorme drukte en overvloed aan tickets die opgepakt moeten worden. De crisis is hierin geen excuus, maar wel zeker een oorzaak. Het spijt me dat je nog wacht op een sluitend antwoord, maar ik beloof je dat wanneer dit opgelost is, jij bij ons terecht kunt voor de vergoeding. Mag ik je verzoeken in dit topic een update te plaatsen zodra het probleem verholpen is? Dan zorgen wij ervoor dat jij op een volgende factuur dit bedrag in mindering krijgt. Stay safe! 💪

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @christiaangombert, goed dat je dit aankaart op de Community! Je hebt straks, wanneer het euvel verholpen is, zeker recht op een vergoeding conform de haperingen. Om hier een juiste berekening voor op te stellen, moet het echter wel eerst opgelost zijn. Anders loop je het risico een kleinere vergoeding te krijgen dan waar je recht op hebt. Bovendien keurt onze credit-afdeling een vergoeding af wanneer het nog een lopende zaak is.

Wat betreft de tijdsinschatting: de huidige doorlooptijd (verwerkingstijd) van onze techneuten schommelt tussen de 4 en 17 dagen. Dit komt door de enorme drukte en overvloed aan tickets die opgepakt moeten worden. De crisis is hierin geen excuus, maar wel zeker een oorzaak. Het spijt me dat je nog wacht op een sluitend antwoord, maar ik beloof je dat wanneer dit opgelost is, jij bij ons terecht kunt voor de vergoeding. Mag ik je verzoeken in dit topic een update te plaatsen zodra het probleem verholpen is? Dan zorgen wij ervoor dat jij op een volgende factuur dit bedrag in mindering krijgt. Stay safe! 💪

Hoi @christiaangombert, goed dat je dit aankaart op de Community! Je hebt straks, wanneer het euvel verholpen is, zeker recht op een vergoeding conform de haperingen. Om hier een juiste berekening voor op te stellen, moet het echter wel eerst opgelost zijn. Anders loop je het risico een kleinere vergoeding te krijgen dan waar je recht op hebt. Bovendien keurt onze credit-afdeling een vergoeding af wanneer het nog een lopende zaak is.

Ha Jason, bedankt voor de snelle reactie. Ik zal een update geven zodra dit verhaal vervolg heeft.

Hoi @Jason , de T-mobile monteur is vorige week langs gekomen. De DSL-lijn is doorgemeten, hieruit bleek dat er geen stabiel DSL-signaal geleverd wordt op mijn adres. Het modem is vervangen, maar dit heeft het probleem niet opgelost.

De monteur kon niet aangeven wie/wat/wanneer het probleem verder wordt opgelost. Ik zou gebeld worden voor een vervolgafspraak, maar dit is tot op heden niet gebeurd. Vandaag heb ik daarom opnieuw gebeld met de T-mobile helpdesk. Hier kon ook niemand mij vertellen wat nu het vervolg is van de probleemoplossing. Ik ben bang dat het probleem nu door niemand binnen T-mobile wordt opgepakt.

Kunnen jullie aangeven of er iemand bezig is met het oplossen van dit euvel? En wat de verwachte termijn is?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @christiaangombert,

Op de achtergrond is alles in gang gezet om dit probleem voor je op te lossen, daarover hoef je je geen zorgen te maken! Laatste update die ik voor me kan halen, is dat onze technische dienst de netwerkbeheerder heeft aangestuurd om dit probleem voor je op te lossen. Binnenkort gaat de netwerkbeheerder contact met je opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak, let wel op dat ze met een anoniem nummer gaan bellen. Hulp is aanstaande!

Reageer