Beantwoord

Verhuizing

• 29 oktober 2020
  • 13 reacties
  • 424 Bekeken

Onlangs ben ik verhuisd. Ik heb op tijd aangegeven dat ik op 12-10 de aansluiting op mijn nieuwe adres wilde. Dat is ook netjes uitgevoerd. Echter krijg ik een dag daarna een mail van T-Moblie dat mijn abonnement op mijn oude adres pas per 06-11 wordt afgesloten. Dit zou betekenen dat ik dus 3 weken dubbel zou moeten betalen. 

Hierover contact opgenomen met de klantenservice. Pas na 30 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon. Probleem uitgelegd. Deze gaf aan dat ik op 21-10 “even” terug moest bellen en dat alles dat netjes werd geregeld. Op 22-10 weer contact opgenomen met de klantenservice. Dit keer nog langer in de wacht gestaan, 45 minuten. Weer uitgelegd waarvoor ik belde. Deze persoon gaf aan dat de eerste het niet goed had begrepen. Hij zou wat uitzoeken en mij terugbellen. We zijn nu een week later en nog niets gehoord.

Tevens vind ik echt absurd dat de klantenservice zo overbelast is en dat je zo lang moet wachten. Dat is geen reclame voor jullie.

Ik hoor graag hoe mijn probleem nu wordt opgelost.

icon

Beste antwoord door Jason 2 november 2020, 12:38

Hoi @fam.oberman, welkom op de Community!

Bedankt dat je jouw verhaal hier doet, zo kan ik het meteen in orde maken. De vergoeding voor de periode 12 oktober tot 6 november zal ik direct aanmaken. Deze vergoeding wordt dan een op volgende rekening in mindering gebracht op het maandbedrag. Sorry dat er miscommunicatie is ontstaan vanuit ons, dat mag niet gebeuren. Ik zal de desbetreffende collega's inlichten met betrekking tot de werkwijze en aangeven dat jij hierdoor nog langer wacht op een oplossing.

Wat betreft de wachttijd bij de Klantenservice: het is inderdaad enorm druk geweest en we hebben te maken gehad met onderbezetting. Gelukkig hebben we vandaag het goede nieuws mogen ontvangen dat er vanaf heden nieuwe collega's starten en de wachttijden inmiddels al aanzienlijk verkort zijn. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het te lang te druk is geweest, maar er wordt aan gewerkt om veel meer extra manuren in de lijn te krijgen. 

Zodra de vergoeding straks is goedgekeurd, ontvang je van mij een e-mail met de bevestiging. Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het me dan alsjeblieft weten. Dan help ik je zo snel mogelijk!

Update: het bedrag is direct goedgekeurd (€ 51, 02). Je zult dit bedrag op de rekening van december of januari verrekend zien worden. Stay safe!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @fam.oberman, welkom op de Community!

Bedankt dat je jouw verhaal hier doet, zo kan ik het meteen in orde maken. De vergoeding voor de periode 12 oktober tot 6 november zal ik direct aanmaken. Deze vergoeding wordt dan een op volgende rekening in mindering gebracht op het maandbedrag. Sorry dat er miscommunicatie is ontstaan vanuit ons, dat mag niet gebeuren. Ik zal de desbetreffende collega's inlichten met betrekking tot de werkwijze en aangeven dat jij hierdoor nog langer wacht op een oplossing.

Wat betreft de wachttijd bij de Klantenservice: het is inderdaad enorm druk geweest en we hebben te maken gehad met onderbezetting. Gelukkig hebben we vandaag het goede nieuws mogen ontvangen dat er vanaf heden nieuwe collega's starten en de wachttijden inmiddels al aanzienlijk verkort zijn. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het te lang te druk is geweest, maar er wordt aan gewerkt om veel meer extra manuren in de lijn te krijgen. 

Zodra de vergoeding straks is goedgekeurd, ontvang je van mij een e-mail met de bevestiging. Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het me dan alsjeblieft weten. Dan help ik je zo snel mogelijk!

Update: het bedrag is direct goedgekeurd (€ 51, 02). Je zult dit bedrag op de rekening van december of januari verrekend zien worden. Stay safe!

Bedankt voor je reactie en actie @Jason. Ik zie nog wel een verschil ik wat ik nu per maand met betalen. 
Tevens staat bij Bestellingen mijn bestelling nog open met eenverkeerde datum.

Tevens staat bij Abonnement dat  “Je aanvraag is in behandeling”. Hier wordt ook een prijs genoemd van € 40,- per maand.

Wat is nu de waarheid en ga ik per maand betalen?
Lijkt me wel dat mijn bestelling en aanvraag al klaar zijn toch :wink: ?

Reputatie 7
Badge +7

@fam.oberman Graag gedaan! 

Wat voor verschil zie je met het nieuwe, afgesproken maandbedrag? Ik zie inderdaad ook € 40,00 maandkosten wanneer ik in jouw My T-Mobile Thuis profiel kijk (de link is klikbaar). Dat is de prijs die in de contractuele overeenkomst staat (inclusief Klantvoordeelkortingen). Ik heb een screenshot gemaakt van de overeenkomst, zodat je de bedragen duidelijker aangegeven ziet staan:

P.s. die € 47,50 is zonder de eerste maand korting voor FOX Sports Eredivisie, wellicht dat dit ook vraagtekens oproept! 😉

De aansluitdatum die je bij “Open bestelling” ziet staan, is de oorspronkelijke verhuisdatum waarop jij de verhuizing aanvroeg (vandaar de foutieve datum). Sorry voor de verwarring die dit oproept. We kunnen hier beter de nieuwe activatiedatum neerzetten. Een bestelling gebruiken wij als term voor wijzigingen in het abonnement, dat kan bijvoorbeeld een verhuizing zijn, maar ook het bestellen van een extra TV Box, een ander abonnement, of het uitzetten van vast Bellen en dergelijke. Dat is begrijpelijk verwarrend, maar zo wordt die term bij ons gebruikt. Ik zal eens voorstellen aan de collega's die hiervoor verantwoordelijk zijn, of we daar geen aanpassing in kunnen aanbrengen. Goede feedback, dankjewel!

Als ik toch nog meer voor je kan verduidelijken, let me know! 

Wat betaal ik nu dan de eerste maand? €47,50 + €37,50 = €85 ?
Die installatiekosten zijn echt een lachertje, meneer van Guidion is hier wel geteld 20 minuten geweest.

Dus als ik het goed begrijp betaal ik dan de volgende maanden € 40? 

Als het anders is graag even een duidelijke opsomming en specificatie geven. 

Die andere punten die je noemt en gaat aanpassen vind ik een goede zaak. Dit soort bewoordingen worden vaak uit de leverancier bedacht maar niet vanuit de klant waardoor verwarring kan ontstaan over iets simpels.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @fam.oberman, de eerste maand zal je in principe € 40,00 + € 37,50 = € 77,50 betalen. Maar het kan zijn dat er een langere periode voor abonnementskosten wordt gerekend omdat we niet vanaf het eerste moment gelijk in volle maanden kunnen rekenen. Meestal komt er nog een halve maand bovenop omdat je het bijvoorbeeld halverwege de maand besteld hebt. Dat klinkt ingewikkeld, maar geen zorgen, op onze website wordt alles nog beter uitgelegd: Rekening hoger/anders dan verwacht?.

De vijf maanden daarop zal het bedrag € 47,50 per maand zijn: € 40,00 voor je basisabonnement (Internet en TV) en € 7,50 voor FOX Sports Eredivisie. Hopelijk heb ik het zo goed uitgelegd. Zo niet, laat het me weten. Ik help en denk graag mee. 

Een prachtig weekend toegewenst! 

Dank voor de uitleg Jason.

Waarom geef je aan dat eerste vijf maanden het bedrag € 47,50 per maand is. Daarmee geef je aan dat het daarna hoger wordt? Is er dan een korting afgelopen of zo?

Reputatie 7
Badge +7

Heel graag gedaan @fam.oberman

De eerste maand betaal je € 40,00 omdat FOX Sports Eredivise de eerste maand gratis is. Daarna kom je uit op € 47,50 per maand voor het abonnement voor de resterende vijf maanden van je eerste zes maanden korting op TV periode. Omdat jouw Klantvoordeel (Uit & Thuis korting) pas berekend wordt zodra je verhuisd bent, zal die korting op het Thuis abonnement nog niet verwerkt worden in de maandprijs. Afhankelijk van welk mobiel abonnement je hebt op hetzelfde adres, zal de maandprijs omlaag gaan met een vast bedrag. Wanneer je bijvoorbeeld Go Unlimited (mobiel abonnement) combineert met een Thuis abonnement op hetzelfde adres, kost je internetabonnement € 25,00 per maand. Die prijs staat dus nog los van eventuele toevoegingen zoals een TV-abonnement en vast Bellen en dergelijke.

Voor de beste uitleg met betrekking tot Klantvoordeel, kun je een kijkje nemen op onze website

Is het zo helder, of kan ik je het nog beter uitleggen? Het is vrij ingewikkeld omdat er verschillende kortingen actief zijn gedurende andere periodes. Klantvoordeel loopt bijvoorbeeld je gehele contractperiode, zolang Thuis en Mobile op hetzelfde adres geregistreerd zijn. De TV-korting die je ontvangt loopt echter gedurende het eerste halfjaar (dus zes maanden lang). Als ik toch nog iets kan doen voor je, laat het dan alsjeblieft weten. Ik zit altijd voor je klaar!

Hallo @Jason, afgelopen week de factuur gekregen van 3 maanden. Foutje van T-Mobile met incasseren :disappointed: . Nu is de factuur dermate onoverzichtelijk geworden voor 3 maanden dat ik even heb moeten puzzelen om alles te kunnen begrijpen. Volgens mij zou ik voor de maanden dec, jan en feb € 42,50 moeten betalen. Dat is dus niet zo.

Echter zie ik voor december geen klantvoordeel korting staan en bij januari maar voor de helft terwijl ik die meteen na de aansluiting op 12-10-2020 heb aangezet. Deze is pas weer geactiveerd nadat ik heb gebeld. Hoe kan die gedeactiveerd zijn geweest dan? Volgens de factuur is die weer geactiveerd op 12 januari geactiveerd. Dat is de dag dat ik heb gebeld. Dus ben ik korting misgelopen. Hoe gaan we dat oplossen?

Na april (dan loopt de 6 maanden pakketkorting af voor Interactieve TV) betaal ik dan €57,50 per maand. Tot die tijd € 42,50 per maand. Dit klopt toch?

Tevens heb ik de vergoeding zoals in de eerste post is beloofd, € 51, 02, nog nergens terug gezien dus laat staan dat die verrekend is. Ook dit graag oplossen.

Ik ben benieuwd wanneer ik straks een normale factuur ontvang.

Ik hoor graag van je @Jason hoe jullie dit alles gaan oplossen.

PS: T-Mobile moet ook wat aan al de storingen van de afgelopen tijd doen. Veel mensen worden daar niet vrolijk van waaronder ik.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fam.oberman Ik geef je graag meer duidelijkheid!

• Op 12-10-2020 is inderdaad je nieuwe abonnement ingegaan.

• Het “oude” Klantvoordeel dat je al had heeft gelopen tot 29-01-2021, op deze datum is deze overgegaan naar het nieuwe Klantvoordeel. In de periode december tot en met half januari maakte je nog gebruik van het oude Klantvoordeel maar ik zie dat er hier geen korting toegepast is.

• Je huidige maandbedrag is inderdaad € 42,50 en na zes maanden wordt dit € 57,50.

• De vergoeding van € 51,02 is verrekend en rond 30-12-2020 naar je overgemaakt. Daarnaast is er voor de maand december niets in rekening gebracht en heb je 1 cent terug ontvangen op je maandfactuur. :slight_smile: (dit was een automatische verrekening van een korting)

• Je factuur van februari is voor de abonnementskosten voor januari, februari en december maar ik zie dat hier inderdaad de korting voor december en de helft van januari ontbreken. Klopt het dat je de € 7,50 korting voor Eredivisie om hebt gezet naar € 5,- korting per maand in december of was dit niet de bedoeling? Ik hoor het graag dan zal ik de misgelopen korting nog handmatig verrekenen!

Beste @Brian,

Dank voor je reactie.

• Het “oude” Klantvoordeel dat je al had heeft gelopen tot 29-01-2021, op deze datum is deze overgegaan naar het nieuwe Klantvoordeel. In de periode december tot en met half januari maakte je nog gebruik van het oude Klantvoordeel maar ik zie dat er hier geen korting toegepast is.

Dit wordt dus nog verrekend? En waarom van oud-klantvoordeel naar nieuw? Als ik niet de dame van de klantenservice aan de lijn die mij dat verteld was ik wellicht nog steeds niet achter gekomen.

• De vergoeding van € 51,02 is verrekend en rond 30-12-2020 naar je overgemaakt. Daarnaast is er voor de maand december niets in rekening gebracht en heb je 1 cent terug ontvangen op je maandfactuur. :slight_smile: (dit was een automatische verrekening van een korting)

Er is op 4 januari € 56,62 teruggestort met kenmerk 501116918709. Qua kenmerken en bedrag lijkt dit op de factuur van november die betaald is. Maar dan met één cent verschil en die linkt weer op die van december. Op de factuur staat te betalen maar in feite hebben jullie dus het bedrag van november en december teruggestort?

• Je factuur van februari is voor de abonnementskosten voor januari, februari en december maar ik zie dat hier inderdaad de korting voor december en de helft van januari ontbreken. Klopt het dat je de € 7,50 korting voor Eredivisie om hebt gezet naar € 5,- korting per maand in december of was dit niet de bedoeling? Ik hoor het graag dan zal ik de misgelopen korting nog handmatig verrekenen!

Ik heb niets actief omgezet. Dus hoe dit nu weer kan is mij een raadsel. Graag herstellen zoals het ooit was.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fam.oberman Het Klantvoordeel dat jij nog had was een oude variant die we nu niet meer aanbieden. Bij een verhuizing ga je een nieuw contract aan en hierbij moet je je opnieuw aanmelden voor Klantvoordeel en ben je automatisch over gegaan naar de nieuwe variant.

Excuus het totaalbedrag dat is vergoed ovegemaakt is inderdaad € 56,62, dit is op 30-12 bij ons verwerkt. Het bedrag dat je ziet heeft als het goed is een min-teken ervoor staan wat betekent dat je het terug ontvangt.

Wat betreft de misgelopen korting voor december - januari wil ik nog heel even afwachten of dit verrekend gaat worden op de factuur van maart. Zo niet dan ga ik dit handmatig vergoeden samen met de korting voor de Eredivisie. Je volgende factuur staat in de loop van volgende week klaar, dan neem ik weer even contact met je op!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fam.oberman Even een update, ik zie inmiddels het maandbedrag voor maart al staan maar de factuur is nog niet beschikbaar. Zodra ik hem in kan zien neem ik weer contact met je op.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @fam.oberman Je factuur staat inmiddels klaar maar ik zie de korting er niet op verrekend. Ik zag daarnaast dat ook in februari er gen korting toe is gepast, voor maart staat de korting er gelukkig wel weer gewoon op! Ik heb voor december, januari en februari de korting handmatig toegepast, dit is 3 x € 10,29 (Eredivisie en de korting op het abonnement). Dit maakt een totaalbedrag van € 30,87 en die zal je terug zien op de factuur van april. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten en ik wens je nog een hele mooie dag!

Reageer