Beantwoord

Verhuizing zonder toestemming verlengd

• 24 februari 2020
  • 6 reacties
  • 246 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemorgen, 

Omdat ik ging verhuizen heb ik mijn tmobile thuis meegenomen naar mijn nieuwe adres.

Echter is de snelheid zo langzaam dat ik niet eens normaal zonder hapering streamen. 

Hierop tmobile klantenservice gebeld dat ik mijn abonnement wilt beëindigen. Hierop is mij verteld dat ik mijn abonnement met 1 jaar verlengd hebt.

Telefonisch is mij niet verteld als ik mijn tmobile thuis verhuis dat mijn abonnement word verlengd met een jaar. 

14 februari klantenservice gebeld met mijn klacht is er een klacht ingediend met het nummer: 2020021411009038.

Inmiddels waren 5 werkdagen voorbij tot op heden was er geen contact met mij opgenomen heb ik maar vandaag gebeld. 

Ik had vandaag Roni aan de lijn zij vertelde dat mijn verzoek afgewezen is. Dat zij mij ook niet verder kan helpen.

Ik heb mijn contract niet verlengd. Ik heb geen handtekening gezet ook niet telefonisch ja gezegd dat ik mijn abonnement verlengd. Wettelijk gezien heb ik het recht om mijn thuis abonnement te beëindigen. 

Ik wil graag dat mijn abonnement beëindigen word. 

Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. 

Met vriendelijke groet, 

M. Karaman 

icon

Beste antwoord door Jason 25 februari 2020, 17:02

Hoi @Karaman,

Welkom op de Community, goed dat je jouw ervaring hier deelt! Sorry dat je het gevoel hebt gekregen niet volledig geïnformeerd te zijn tijdens jouw telefoongesprek. Dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Elke provider in Nederland biedt bij een verhuizing een nieuw jaarcontract aan, daarom hebben we je ook op 19 december 2019 gelijk je nieuwe contract toegestuurd per brief. Deze heb je 2 tot 5 werkdagen later ontvangen. Hierin staat vermeld dat het een nieuwe jaarverbintenis is. Ik heb de brief opgezocht en daarin hebben we de volgende paragraaf genoteerd:

“Duur en beëindiging Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van één (1) jaar en vangt aan op de dag dat de dienst actief is. Na het einde van de minimumduur kan de overeenkomst worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste één (1) maand.”

Als het niet genoemd is tijdens het telefoongesprek met mijn collega(‘s) dan wil ik je bij deze een welgemeend excuses aanbieden. Kun je mij in een privebericht een screenshot sturen van de gemeten snelheid thuis? Gebruik hiervoor alsjeblieft de speedtest.net snelheidstest en zorg ervoor dat je dit op een bekabelde PC of laptop uitvoert. De snelheid die wij garanderen is namelijk een bekabelde snelheid en geen Wifi-snelheid.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Karaman 

Bij een verhuizing start je automatisch een nieuw jaar contract op het nieuwe adres omdat een lijn van T-mobile Postcode gebonden is en je deze niet zomaar mee kunt nemen naar het adres.

Wat voor een verbinding heb je nu precies op het nieuwe adres glasvezel of DSL? Welke internet abonnement heb je nu? Als je met een laptop bekabeld op je modem bent aangesloten welke snelheid betaal je dan met de Ookla speedtest app? Helpt het om je modem en mediaconverter indien glasvezel allebei even stroomloos te houden?

Beste Waqqas,

Dat is mij telefonisch niet verteld. Als zij het verteld hadden was ik overgestapt naar een andere provider. 

Tmobile kan alleen dsl leveren met een maximaal snelheid van 36 mbps. 

Wat ik maximaal haal is rond de 20 mbps.

Reputatie 7
Badge +16

@Karaman

Je kon altijd navraag doen. 👍

Met een snelheid van 36 Mbps zou je minimaal wel 30 Mbps bekabeld op een laptop moeten halen.

Hoe heb je deze snelheid van 20 Mbps gemeten? Hier kan je de maximaal haalbare snelheid op jouw adres nog eens nakijken :

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Je thuis installatie kan hier ook een rol in spelen door bijvoorbeeld ongebruikte telefoon kabels naar andere kamers, te lange kabels en andere storingsfactoren bij het aansluitpunt.

Waqqas waarom heb ik alles telefonisch geregeld? Zodat zij mij goede hulp en uitleg moesten bieden. Dus niet. 

Reputatie 7
Badge +16

@Karaman 

Daarmee ben ik het eens met je, ze horen je gewoon alles helder uit te leggen echter gebeurt dat niet altijd en moeten wij als klanten ook gewoon aangeven als er iets niet duidelijk is of als je wilt weten wat er gaat gebeuren met je huidige abonnement.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Karaman,

Welkom op de Community, goed dat je jouw ervaring hier deelt! Sorry dat je het gevoel hebt gekregen niet volledig geïnformeerd te zijn tijdens jouw telefoongesprek. Dat mag natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Elke provider in Nederland biedt bij een verhuizing een nieuw jaarcontract aan, daarom hebben we je ook op 19 december 2019 gelijk je nieuwe contract toegestuurd per brief. Deze heb je 2 tot 5 werkdagen later ontvangen. Hierin staat vermeld dat het een nieuwe jaarverbintenis is. Ik heb de brief opgezocht en daarin hebben we de volgende paragraaf genoteerd:

“Duur en beëindiging Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van één (1) jaar en vangt aan op de dag dat de dienst actief is. Na het einde van de minimumduur kan de overeenkomst worden opgezegd met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste één (1) maand.”

Als het niet genoemd is tijdens het telefoongesprek met mijn collega(‘s) dan wil ik je bij deze een welgemeend excuses aanbieden. Kun je mij in een privebericht een screenshot sturen van de gemeten snelheid thuis? Gebruik hiervoor alsjeblieft de speedtest.net snelheidstest en zorg ervoor dat je dit op een bekabelde PC of laptop uitvoert. De snelheid die wij garanderen is namelijk een bekabelde snelheid en geen Wifi-snelheid.

Reageer