Beantwoord

Verkoopbelofte

• 26 maart 2018
  • 6 reacties
  • 1996 Bekeken

Omdat wij geld wilden besparen, wij hadden KPN alles in 1, gingen wij rondkijken naar wat andere providers te bieden hadden. Zo kwamen wij in gesprek met een verkoopster van T-mobile thuis. Voor het gesprek wordt er nog even door een bandje gemeld, dat het gesprek kan worden opgenomen... Zo gingen wij in gesprek en vertelde ik mevrouw, hoe belangrijk wifi voor ons is, i.v.m. kinderen EN netflix. Mevrouw vertelde ons, dat wij geen problemen zouden hebben, de monteur alles zou installeren en wij zonder problemen netflix konden kijken. Nog veel meer verkooppraatjes, want de monteur zou pas weggaan, als door ons hele woning Wifi zou werken. Ik heb echt heel lang met haar aan de lijn gezeten, om mijn bezwaren van KPN door te nemen en zij beloofde mij gouden bergen. Nogmaals bevestiging gevraagd om na te gaan of Tmobile aan mijn voorwaarden kon voldoen en zij beloofde mij alleen maar dat dit zeker zo zou zijn. Wanneer de afspraak gemaakt zou worden, moest ik de klantenservice ook bellen, zodat de monteur gelijk een wifi-versterker mee zou nemen.
Inmiddels kon alles pas 21 februari geïnstalleerd worden, ruim een maand later, maar dat was voor ons niet erg. Ik belde de klantenservice op, zoals gemeld door de verkoopster en die wist mij tot grote verbazing te vertellen dat de monteur niet standaard een wifi-versterker meeneemt, pas wanneer na installatie de wifi niet goed genoeg zou werken, zou die terugkomen. Toen had ik al zoiets, uhm, dit is niet zoals het mij verteld is... Op de 21ste kwam de monteur. Ik vertelde wat er moest gebeuren en hij zei: Ik kom alleen de modem aansluiten en beneden de wifi opmeten. Dus ik zei, dat was niet de afspraak... Ja, dat hoorde hij vaker... Op het moment dat wij de tv wilden testen, vroeg ik hem naar Netflix, Hij antwoordde mij, tot nog grotere verbazing, dat je enkel netflix via een externe box of smart tv kon kijken op de tv! Toen had ik het al helemaal gehad. Het is nu 26 maart, ik zit vanaf 21 februari, elke dag zonder of met zeer slechte internet. Ik heb al tig keren gebeld, de 22ste februari zelfs al, dat ze de hele boel [woord veranderd door moderator] mochten ophalen, want ik ben gewoon misleid tijdens het verkoopgesprek en zeker voorgelogen en info die is achtergehouden. Het enige wat ze mij kunnen zeggen is dat ik over de 14 dagen bedenktijd heen ben! Hoe kan je in godsnaam weten of je ontevreden bent als je het product nog niet hebt! 21ste installatie en 22ste ontevreden, lijkt mij niet meer dan normaal dat jullie alles terugnemen! 1x hebben jullie een wifi monteur gestuurd, die het met mij eens was, dat dit niet kon. Daarna heb ik alleen maar achterlijke standaardgesprekken gehad. Ja u kunt opzeggen, als u boete betaald! Mijn kinderen kunnen niet op de wifi, geen huiswerk maken, niet netflix kijken, mijn man kan zijn administratie niet doen voor zijn bedrijf en ik zit elke dag met stress van dit gezeik. Ik heb t uiteindelijk maar opgezegd en ga weer terug naar KPN, met korting voor het terugkomen, maar ga het zeker hogerop zoeken als ik een boete moet betalen voor contractbreuk! Bedankt, dat ik constant op mijn 4G moet omdat jullie internet en service ronduit niet goed[woord veranderd door moderator] is!

*Moderator edit: Mocht je contact willen opnemen met de klantenservice van T-Mobile Thuis of een klacht indienen, dan vind je in dit topic alle mogelijkheden: Contact met T-Mobile Thuis. ^Sander
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 26 maart 2018, 19:37

Hallo Melanie78,

Wat vervelend dat het niet helemaal is gegaan zoals verwacht. Is er misschien sprake van verwarring ? Het is niet standaard dat je via een settopbox Netflix kijkt. je kan dit namelijk ook doen via een smart tv of een ander kastje, iPad of laptop.

Om een goede WiFi te hebben moet het internet snel genoeg binnen komen. soms lukt dat niet en zit het probleem niet in de WiFi maar ergens anders. dit is na te gaan door een computer bekabeld aan te sluiten en dan te testen.
Soms is de verwachting van een klant te hoog over de WiFi, wat is de verantwoording van de provider en wanneer is het de verantwoording van de klant. T-Mobile geeft een WiFi service als de snelheid beneden de 10Mbit is op de verdieping van het modem en 1 verdieping boven en onder het modem.

Bij het afsluiten van een dienst geld een bedenktijd van 14 dagen pas daarna word de aanvraag in behandeling genomen. het is niet zo dat je het product gewoon even 14 dagen mag testen dat is onredelijk. op de website van consuwijzer word hier meer over verteld.

Mocht je er niet uit komen met T-Mobile dan kan je altijd naar de geschillen commissie stappen. De kosten hiervan bedragen 50 euro, deze krijg je terug als je in het gelijk word gesteld.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Melanie78,

Wat vervelend dat het niet helemaal is gegaan zoals verwacht. Is er misschien sprake van verwarring ? Het is niet standaard dat je via een settopbox Netflix kijkt. je kan dit namelijk ook doen via een smart tv of een ander kastje, iPad of laptop.

Om een goede WiFi te hebben moet het internet snel genoeg binnen komen. soms lukt dat niet en zit het probleem niet in de WiFi maar ergens anders. dit is na te gaan door een computer bekabeld aan te sluiten en dan te testen.
Soms is de verwachting van een klant te hoog over de WiFi, wat is de verantwoording van de provider en wanneer is het de verantwoording van de klant. T-Mobile geeft een WiFi service als de snelheid beneden de 10Mbit is op de verdieping van het modem en 1 verdieping boven en onder het modem.

Bij het afsluiten van een dienst geld een bedenktijd van 14 dagen pas daarna word de aanvraag in behandeling genomen. het is niet zo dat je het product gewoon even 14 dagen mag testen dat is onredelijk. op de website van consuwijzer word hier meer over verteld.

Mocht je er niet uit komen met T-Mobile dan kan je altijd naar de geschillen commissie stappen. De kosten hiervan bedragen 50 euro, deze krijg je terug als je in het gelijk word gesteld.
Hoi Hidden.nl,

Ik denk dat de verwarring aan de kant van de verkoper ligt, heb zelfs gevraagd of het verkoopgesprek op tape staat, omdat ik 200% zeker ben van wat mij is toegezegd. Daarnaast had ik twee getuigen die mee luisterden, maar Tmobile zegt dat het gesprek niet opgenomen is, beetje jammer! Alles waar jij mee komt, bekabeling etc. hebben wij al geprobeerd, wordt er niet beter van. Daarnaast, is t gek, dat de Wifi het soms wel goed doet en 9 van de tien keer niet. Bij meting, was het goed door monteur. Nu heb ik op dezelfde verdieping als modem amper Wifi. hoezo hoge verwachtingen!
Deze zin dan:
Ik ben niet dom, snap dat je niet alles zomaar kan testen, maar beloof geen dingen [woord veranderd door moderator] die je niet nakomt, dan moet je je spullen [woord veranderd door moderator] ophalen en niet zeiken. Ik heb het niet 14 dagen uitgeprobeerd, heb de volgende dag al gezegd dat t opgehaald moest worden, omdat wij onder valse voorwendselen en misleidende verkooppraatjes binnen zijn gehaald!
Waarom hebben wij zo veel en zo vaak storing. Het zorgt ervoor dat we weg gaan bij tmobile thuis
Reputatie 5
Badge +3
Hi Melanie78,

Ik begrijp je frustratie en ik wil je hier dolgraag mee helpen, ik wil je alleen wel vragen het qua taalgebruik netjes te houden op het forum.

Het spijt mij dat je verkeerd geïnformeerd bent, dat is niet netjes en ik begrijp heel goed dat je hierdoor gekwetst bent. Je verwacht iets te krijgen, wat je vervolgens niet krijgt. En dat terwijl je zo je best hebt gedaan in je onderzoek naar je nieuwe provider. Dat moet niet leuk voor je zijn! Inderdaad, Netflix zit niet op onze TV Box. Wifi hoort op dezelfde verdieping als het modem en een verdiepig lager of hoger te werken, maar de monteur brengt inderdaad niet meteen bij zijn eerste bezoek een versterker mee. Wel bieden wij wifiservice, waarmee wij er alles aan doen om jouw wifi optimaal te laten werken. Bekabelde verbinding is natuurlijk altijd de beste wijze voor goed en snel internet.

Ik vind het heel jammer dat onze relatie van korte duur is geweest en dat je ons met dit gevoel verlaat. Ik heb een afscheids'cadeautje' voor je achtergelaten, hierover heb je zojuist een e-mail gehad en ik wil je ook vragen je privébericht te bekijken. Ik kan de boete niet voor je ongedaan maken, omdat je buiten je bedenktijd het abonnement officieel hebt opgezegd, maar ik hoop je met het cadeau tegemoet te kunnen komen. Nogmaals excuses dat de voorlichting niet goed verlopen is. Ik wens je veel plezier bij KPN en hopelijk zien we elkaar in de toekomst nog eens terug.
Reputatie 5
Badge +3
Waarom hebben wij zo veel en zo vaak storing. Het zorgt ervoor dat we weg gaan bij tmobile thuis

Hi!

Ik wil graag met je meekijken naar jouw verbinding. Ik raad je aan om een eigen topic te openen, zodat we daar alle aandacht aan elkaar kunnen besteden en jouw probleem goed kunnen oplossen. Zie de huisregels.
Reputatie 5
Badge +2
Dit verhaal lezend kan ik me voorstellen dat de t.s. vanuit haar standpunt gezien gelijk heeft, zij heeft haar vragen over o.a. Netflix gesteld en is door de verkoopster verkeerd voorgelicht, als de verkoopster enige artikel kennis had wist zij dat de settopbox van T-mobile geen Netflix app heeft, zoals wel aanwezig bij KPN en Telfort.
Heeft t.s. nog een DSL aansluiting dan zal het internet altijd van een slechtere kwaliteit zijn dan via glasvezel of de coax kabel, bij glasvezel speelt wel de slechte wifi van de Draytek vaak parten dit is op te lossen met een eigen goede router, zelf heb ik er een Sitecom AC 750 aangehangen en de wifi was vele malen beter dan met de Draytek.

Reageer