Beantwoord

Verlengen / overstappen

• 12 juni 2019
  • 1 reactie
  • 318 Bekeken

Reputatie 2
Ik mag binnenkort verlegen en/of overstappen en ben al klant sinds de overname van Vodafone Thuis.
Nu ben ik benieuwd wat T-Mobile Thuis op de planning heeft staan om de achterstand met andere leveranciers in te gaan lopen. Ik heb het idee dat de ontwikkeling (een beetje) stil staat en dat er nog steeds het oude Draytek (modem/router) wordt gewerkt en uit hetzelfde tijdperk afkomstige TV ontvangers (met of zonder klassieke hardeschijf), waardoor je tegen de beperkingen aan loopt van:
  • Alleen 2.4 Ghz Wifi frequentie
  • Maar 2 opnames tegelijkertijd kunt maken en deze alleen op dat apparaat kunt kijken
  • Geen mogelijk tot gebruik van Netflix of andere apps op de tv boxen
Dit is natuurlijk gedeeltelijk te omzijlen door gebruik te maken van een Chromecast.
Maar nu ik mag verlengen ben ik wel benieuwd of hier ooit nog iets aangedaan word. De destijds uitgeleverde apparatuur zal vast allang afgeschreven zijn.

Mede doordat je zou verwachten dat er voor verouderde apparatuur geen of veel minder beveiligingsupdates uitkomen en security een steeds belangrijker onderdeel is voor consument en leverancier.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 juni 2019, 22:25

Hallo @StefanT,

Ik begrijp dat je graag wil horen wat er komen gaat. echter is het bij T Mobile gebruikelijk het niet vooraf te delen. Er staat nog wel het een en ander op de planning dit jaar en daarom zijn ook alle oude amino a140 boxen vervangen en heeft alles te maken met de volgende update.
De Draytek is nog steeds een goed en betrouwbaar modem, wel is het grote nadeel dat (de meeste) geen 5ghz ondersteuning hebben. 5ghz zou gebruikt kunnen worden door een bekabelde accesspoint te plaatsen. any port any service gaat niet werken.

Helaas kan je op dit moment alleen de nieuwste hardware krijgen door op te zeggen en opnieuw aan te vragen.
voordelen:
Zyxel T50 met any port any service
Modem verplaatsbaar door gebruik van utp kabel
Snelste wifi specs in vergelijking met andere providers.
Nieuwste stb Aria (zonder opname)
6 maanden hogere korting dan bij verlengen
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @StefanT,

Ik begrijp dat je graag wil horen wat er komen gaat. echter is het bij T Mobile gebruikelijk het niet vooraf te delen. Er staat nog wel het een en ander op de planning dit jaar en daarom zijn ook alle oude amino a140 boxen vervangen en heeft alles te maken met de volgende update.
De Draytek is nog steeds een goed en betrouwbaar modem, wel is het grote nadeel dat (de meeste) geen 5ghz ondersteuning hebben. 5ghz zou gebruikt kunnen worden door een bekabelde accesspoint te plaatsen. any port any service gaat niet werken.

Helaas kan je op dit moment alleen de nieuwste hardware krijgen door op te zeggen en opnieuw aan te vragen.
voordelen:
Zyxel T50 met any port any service
Modem verplaatsbaar door gebruik van utp kabel
Snelste wifi specs in vergelijking met andere providers.
Nieuwste stb Aria (zonder opname)
6 maanden hogere korting dan bij verlengen

Reageer