Beantwoord

VMG8825-T50 laten connecten met mijn raspberry pi van buitenaf

• 9 december 2019
  • 3 reacties
  • 141 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

L.S.

Na de aanschaf van mijn raspberry pi, wilde ik graag een handige app om mijn slimme meter (en andere gegevens) weer te geven op mijn telefoon (IOS). De app Domoticz kan hiervoor prima worden gebruikt. Echter krijg ik deze niet in verbinding met mijn pi. Volgens mij moet ik hiervoor een poort doorschakeling maken, dit heb ik gedaan in de Zyxel VMG8825-T50, echter krijg ik maar geen verbinding met de app, deze geeft de melding “ fout, geen verbinding met netwerk”. 

Hieronder een plaatje van de setting in de t-mobile router.

Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door yalerta 9 december 2019, 20:56

Het server adres waar de gegevens naar gelinkt moeten worden heb je je externe (Tmobile) IP adres ingevuld.

Hier moet je het adres invullen van de RaspberryPi op je eigen interne netwerk. Dit is dus ergens in de 192.168.1.xx range als het modem standaard adres niet gewijzigd is.

De startpoort/eindpoort kan een eigen poortnummer worden gegeven maar dit moet dan ook ingesteld worden op het apparaat waarmee je van buitenaf verbinding naar binnen wil gaan maken.

Een IP adres op manier benaderen kan vaak door een dubbele punt met daarachter jouw poortnummer (start/eindpoort) op te geven.
Voorbeeld 8.8.8.8:58080 dus van ergens op het internet naar IP adres 8.8.8.8 via poort 58080
De 8.8.8.8 moet in dit geval jouw externe IP adres zijn.(85.zwart.ge.maakt)
Veel software b.v. bij camera's heeft de mogelijkheid om de poort op te geven.

Door bij vertaling start/eindpoort adres 8080 op te geven zal een verzoek aan jouw IP adres op poort 58080 door de modem doorgezet worden naar poort 8080 waar ook het interne server adres is vermeld waar deze gegevens stroom mee verbonden moet worden.

Een ander poort extern poort nummer creëert een fractie hogere veiligheid omdat poort scanners vaak alleen maar op de gangbare poorten proberen toegang te krijgen. Met de huidige snelle verbindingen en computers gaat dit argument niet helemaal meer op :grin:

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Het server adres waar de gegevens naar gelinkt moeten worden heb je je externe (Tmobile) IP adres ingevuld.

Hier moet je het adres invullen van de RaspberryPi op je eigen interne netwerk. Dit is dus ergens in de 192.168.1.xx range als het modem standaard adres niet gewijzigd is.

De startpoort/eindpoort kan een eigen poortnummer worden gegeven maar dit moet dan ook ingesteld worden op het apparaat waarmee je van buitenaf verbinding naar binnen wil gaan maken.

Een IP adres op manier benaderen kan vaak door een dubbele punt met daarachter jouw poortnummer (start/eindpoort) op te geven.
Voorbeeld 8.8.8.8:58080 dus van ergens op het internet naar IP adres 8.8.8.8 via poort 58080
De 8.8.8.8 moet in dit geval jouw externe IP adres zijn.(85.zwart.ge.maakt)
Veel software b.v. bij camera's heeft de mogelijkheid om de poort op te geven.

Door bij vertaling start/eindpoort adres 8080 op te geven zal een verzoek aan jouw IP adres op poort 58080 door de modem doorgezet worden naar poort 8080 waar ook het interne server adres is vermeld waar deze gegevens stroom mee verbonden moet worden.

Een ander poort extern poort nummer creëert een fractie hogere veiligheid omdat poort scanners vaak alleen maar op de gangbare poorten proberen toegang te krijgen. Met de huidige snelle verbindingen en computers gaat dit argument niet helemaal meer op :grin:

Thnx Yalerta, dat was idd de oplossing, stom! Nu werkt het wel :-)

Reputatie 4
Badge +2

Your welcome :sunglasses:

En sorry voor de lange uitleg, maar ik verwacht zo wat meer inzicht te geven over instellen van poorten en dergelijke en hopelijk anderen die hiermee worstelen te helpen.

Reageer