Beantwoord

Vraag over abonnement op nieuw adres

• 3 juni 2020
  • 9 reacties
  • 533 Bekeken

Hallo mensen,

Ik ga per 1 juli verhuizen naar een nieuw adres en wil daar graag Thuis internet van T-mobile aansluiten, echter hebben de huidige bewoners van dat adres al een T-mobile thuis abonnement.

Nou weet ik dat ik dat abonnement kan overnemen maar dat wordt hem niet aangezien ik ze amper ken.

Stel nu dat ik zelf een nieuw abonnement aanvraag per 1 juli, gaat dat dan goed? Ik heb namelijk ooit bij een provider gewerkt en ik dacht me nog te herinneren dat het wat lastig kan zijn om een abonnement aan te sluiten als er al een abonnement loopt bij dezelfde provider. Ik weet dat ze hun abonnement hebben opgezegd, maar ik weet niet exact per wanneer.

Het is voor mijn werk nogal belangrijk dat mijn internet spoedig werkt op het nieuwe adres dus elke reactie wordt gewaardeerd.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason 8 juni 2020, 16:53

Hoi @Thobojobo, dat is zeker mogelijk! Wij doen dan een nieuwe lijnaanvraag bij de netwerkbeheerder om per 1 juli te kunnen leveren. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat een wensdatum niet altijd dezelfde datum zal zijn als je daadwerkelijke activatiedatum (ook wel plandatum genoemd). Dit hangt samen met het opleverscenario dat op de achtergrond speelt. Doorgaans kan een DSL verbinding binnen één tot drie weken opgeleverd worden, maar ook die data zijn onderhevig aan externe factoren. 

Je kunt er over het algemeen van uitgaan dat je binnen twee, maximaal drie weken na aanvraag een werkende verbinding hebt op DSL. Bij Glasvezel is de gemiddelde oplevertijd iets langer, namelijk twee tot vier weken, met uitloop tot maximaal zes weken - dit is uitgaande van normale omstandigheden. Bij bijvoorbeeld nieuwbouw komt een hoop extra aanlegwerk kijken waardoor de oplevering soms wel weken, of in uiterste gevallen maanden langer kan duren. Maar geen zorgen, zoals je aangeeft hebben de vorige bewoners al een T-Mobile Thuis aansluiting dus dat komt helemaal in orde! 😉👍

Heel veel succes met de verhuizing en als we je kunnen helpen, geef een seintje! 🚚💒

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Thobojobo 

Ik heb zelf ook T-mobile thuis en als ik nogmaals voor mijn adres bestel zijn er geen problemen tijdens het bestellen.

Ik denk zelf dat het wel goed zal komen. Een reactie van een moderator of iemand die het weet kan het hopelijk bevestigen.

Problemen met bestellen zullen er niet zijn, tot de 14 dagen bedenktijd om zijn en de boel in gang gezet moet worden.

Is dus best belangrijk om aan te geven dat het om een verhuizing naar dat adres is en dat de oude verbinding is opgezegt, kan anders gezien worden als “Lijnkaping” en word de boel geannuleerd.

Als je 1 juli er pas in komt heb je wel een kleine uitdaging, het instalatie pakket moet een aantalndagen voor de oplevering worden afgeleverd, en dat kan alleen op het adres waarbde verbinding ook komt.

Waarschijnlijk gaat dit sowieso niet in 1x goed, T-Mobile kennende..

tip:

zorg dat je er bovenop zit het installatiepakket binnen te hebben

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Thobojobo,

Tof dat je overweegt om een T-Mobile Thuis abonnement te nemen! De ideale situatie zou een contractovername zijn in jouw geval dan ben je direct online. Nu kan ik me voorstellen dat die optie wegvalt als je de oud bewoners niet goed kent. In dat geval kun je een nieuwe aanvraag plaatsen en kunnen we jouw aanvraag in behandeling nemen nadat het abonnement van de oud bewoners is stop gezet. Hoe snel je je van je nieuwe T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten is dan afhankelijk van de opzegdatum van de oud bewoners. :relaxed:

Nou pas maar op. 

Door ondeskundig personeel heb ik op 2 adressen nu geen tv of internet. Ik wou dat ze bij mijn nieuwe woning snel de aansluiting van het glasvezelnetwerk klaar maakte. Ik zou pas later verhuizen . En nu ben ik afgesloten op mijn oude adres en niet aangesloten op mijn nieuwe adres.  En als je bel dan kan niemand wat voor je doen. Top!!!! Deze klant ben je kwijt ga zo door!!!! Mond op mond reclame is de beste!!!!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Jeffrey_257, bedankt voor het delen van jouw ervaring en tegelijkertijd duizendmaal sorry dat dit wegens een fout aan onze kant misgegaan is. Ik zie dat je inmiddels afgezien hebt van de verhuizing. Spijtig dat het zover heeft moeten komen, maar ik begrijp en respecteer je keuze natuurlijk!

Mochten we je op de Community toch ergens mee kunnen helpen, geef het aan. We zitten altijd voor je klaar om zo goed mogelijk te assisteren waar mogelijk. Voor nu: ik hoop oprecht dat je nu een oplossing vindt bij een andere partij en mochten we je in de toekomst wel kunnen bieden waar je op hoopt en het serviceniveau kunnen leveren dat jij verwacht, dan hoop ik dat ik je nog eens mag verwelkomen. Stay safe! 💪😎

Reputatie 6
Badge +2

Waarom er de laatste tijd zo veel fout gaat bij de diverse providers blijft een vreemd fenomeen zelf lees ik ook af en toe het forum van Telfort en ook daar lees je vaak het zelfe soort fouten als bij T-Mobile zoals niet werkend modem of settopbox die niet werkt.

Ook fouten in de installatiepakketten of verkeerd adres komt te vaak voor, en terug gestuurde apparatuur die zo genaamd niet aankomt enz, een fout kan een keer gebeuren maar mag m.i. niet meer dan hooguit een of twee keer per gebeuren maar niet zo vaak als nu.

Hoewel T-Mobile net als elke provider het zal ontkennen heeft men zich naar mijn mening volkomen verkeken op wat er bij komt kijken als men een andere partij (Vodafone Thuis) overneemt.

Hey @Thobojobo,

Tof dat je overweegt om een T-Mobile Thuis abonnement te nemen! De ideale situatie zou een contractovername zijn in jouw geval dan ben je direct online. Nu kan ik me voorstellen dat die optie wegvalt als je de oud bewoners niet goed kent. In dat geval kun je een nieuwe aanvraag plaatsen en kunnen we jouw aanvraag in behandeling nemen nadat het abonnement van de oud bewoners is stop gezet. Hoe snel je je van je nieuwe T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten is dan afhankelijk van de opzegdatum van de oud bewoners. :relaxed:

Wat als de bewoners hun abonnement per 30 juni hebben opgezegd. Kan mijn verbinding dan 1 juli al weer online komen of wordt dat lastig?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Thobojobo, dat is zeker mogelijk! Wij doen dan een nieuwe lijnaanvraag bij de netwerkbeheerder om per 1 juli te kunnen leveren. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat een wensdatum niet altijd dezelfde datum zal zijn als je daadwerkelijke activatiedatum (ook wel plandatum genoemd). Dit hangt samen met het opleverscenario dat op de achtergrond speelt. Doorgaans kan een DSL verbinding binnen één tot drie weken opgeleverd worden, maar ook die data zijn onderhevig aan externe factoren. 

Je kunt er over het algemeen van uitgaan dat je binnen twee, maximaal drie weken na aanvraag een werkende verbinding hebt op DSL. Bij Glasvezel is de gemiddelde oplevertijd iets langer, namelijk twee tot vier weken, met uitloop tot maximaal zes weken - dit is uitgaande van normale omstandigheden. Bij bijvoorbeeld nieuwbouw komt een hoop extra aanlegwerk kijken waardoor de oplevering soms wel weken, of in uiterste gevallen maanden langer kan duren. Maar geen zorgen, zoals je aangeeft hebben de vorige bewoners al een T-Mobile Thuis aansluiting dus dat komt helemaal in orde! 😉👍

Heel veel succes met de verhuizing en als we je kunnen helpen, geef een seintje! 🚚💒

Reageer