Beantwoord

vraag over modem in bridge modus zetten

• 9 januari 2021
  • 10 reacties
  • 218 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

wij zijn we ons aan het orienteren om van provider over te stappen

maar de router moet persee in bride modus .

wifi gaat via TP link DECO  die alle 3 bekabeld zijn en nu wel 100% snelheid van het abonment  halen 

die staan in router mode

hier voor stonden ze AP  mode en daar mee haalde ze net 1/3 van de snelheid 

nu vraag ik me af kan dat bij T mobile . des noods via eigen modum . bij ziggo was dat niet nodig 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 9 januari 2021, 16:00

@mike rosauer 

Een Bridge Mode is een functie in het modem van de provider zelf, wat vaak door provider eigen firmware ‘onzichtbaar’ is voor de klant. Dus dan moeten ze zoiets i.d.d. op afstand doen, zoals Ziggo dus doet.

Maar TMT doet dit dus niet om wat voor reden dan ook.

Glasvezel en eigen modem is zeker te doen, maar hou er wel rekening mee dat als je vast bellen neemt, de VoIP settings voor nu nog niet zijn vrijgegeven naar de klant.

Hou er ook rekening mee, dat je router VLAN capable is, geloof dat die Fritzbox dat wel is (maar weet niet zeker).

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@mike rosauer 

We kunnen kort zijn over TMT en Bridge mode, dat doet TMT dus niet.

Een eigen router/modem aansluiten kan wel, maar is wel afhankelijk wat voor aansluiting je krijgt en de eenvoud waarmee het kan.

Hier een topic met diverse oplossingen voor diverse aansluitingen: Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

@mike rosauer

We kunnen kort zijn over TMT en Bridge mode, dat doet TMT dus niet.

Een eigen router/modem aansluiten kan wel, maar is wel afhankelijk wat voor aansluiting je krijgt en de eenvoud waarmee het kan.

Hier een topic met diverse oplossingen voor diverse aansluitingen: Je eigen modem bij T-Mobile Thuis

glasvezel eventueel kan ik wel een fritzbox 7581 er aan hangen .

ik dacht dat altijd aan de provider kant moest gebeuren 

Reputatie 7
Badge +2

@mike rosauer 

Een Bridge Mode is een functie in het modem van de provider zelf, wat vaak door provider eigen firmware ‘onzichtbaar’ is voor de klant. Dus dan moeten ze zoiets i.d.d. op afstand doen, zoals Ziggo dus doet.

Glasvezel en eigen modem is zeker te doen, maar hou er wel rekening mee dat als je vast bellen neemt, de VoIP settings voor nu nog niet zijn vrijgegeven naar de klant.

Hou er ook rekening mee, dat je router VLAN capable is, geloof dat die Fritzbox dat wel is (maar weet niet zeker).

@mike rosauer

ok ik had dus niet goed gelezen . er dus wel een eigen router maar geen bridge modus ??

zoja dan kan er een dikke streek door tmobile

gaat hier om een internet only abo . ander vraag hoort hier eigenlijk niet thuis maar goed . haalt tmobile daad werkelijk 1000 mbit op de lijn van kpn netwerk. dat maken ze mij  in elk geval wijs 

postcode regio 6004

Reputatie 7
Badge +2

@mike rosauer

Wat ik bedoelde, waarschijnlijk iets verkeerd begrepen, dat het TMT modem wat je van TMT krijgt, deze kan je niet in ‘Bridged’ laten zetten door TMT.

‘Bridged mode’ wil eigenlijk alleen maar zegen, dat de combi modem/ router van je ISP terugvalt naar alleen modem zonder router functie. Hierdoor moet je dus achter een ‘bridged’ modem een eigen router plaatsen, om de routing functie terug te krijgen.

Als je een eigen router aansluit en de juiste VLAN selecteerd op de WAN interface, heb je dus de combi gemaakt modem/router … maar dan met je eigen router. De modem functie zit een beetje verscholen in het VLAN gebeuren.

blijkbaar toch een fout gemaakt 

het moet zijn router/modem >Deco 1 > switch > Deco 2 en 3 vaag me alllen nog af of het nu nog verschil maakt met bridge modus of router modus 

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb op het Zyxel modem de wifi uitgezet en een Deco met 5  points in AP mode gekoppeld. Gewoon 97 mbit bij speedtest door de lucht!

Ik heb op het Zyxel modem de wifi uitgezet en een Deco met 5  points in AP mode gekoppeld. Gewoon 97 mbit bij speedtest door de lucht!

router uit bridge gehaald. als AP in gesteld 

modum+deco 1 naar switch deco 2 en deco 3 . 254mbit op de wifi  sommige kamers wat terug val maar das  afhankelijk van dikke muren  en waar de deco staat . maar dikke prima zo 

Reputatie 1

Toch even ergens op wijzen bij glasvezel heb je geen modem, zoals bij DSL of zoals bij @mike rosauer een docsis modem. Of zijn TP -Link set direct op de media converter kan is vraag twee. 

Wordt er een Fritz tussen gezet krijg je weer een NAT-NAT als die set in router mode gaat.

Toch even ergens op wijzen bij glasvezel heb je geen modem, zoals bij DSL of zoals bij @mike rosauer een docsis modem. Of zijn TP -Link set direct op de media converter kan is vraag twee. 

Wordt er een Fritz tussen gezet krijg je weer een NAT-NAT als die set in router mode gaat.

maakt voor mij ook niet meer uit blijkt dat Tmobile hier max 100mbit (WBA) kan leveren ivp de 1000mbit die de dame via de chat noemde ….

dus dat gaat hem uberhaupt niet worden 

Reageer