Beantwoord

Vreselijke service van T-Mobile

• 9 augustus 2018
  • 5 reacties
  • 651 Bekeken

Vreselijke service van t-mobile. Dacht een tv-aansluiting en internet te combineren met mijn mobiele abonnement.
Blijkt het niet via de normale aansluiting, doch via een ouderwetse telefoonlandlijnaansluiting te werken.
De TV zou wel kunnen werken is de mededeling, maar dan moet u een verlengkabel kopen van 12 meter.
En de draadloze modem, ja die blijft in het zicht.
Dat is niet de bedoeling en is men met mij eens, wel een erg lange kabel in het zicht, terwijl er een net kastje direct achter de tv zit.
Gebeld met t-mobile dat de tv op deze manier niet werkt en wat daar aan te doen. Gewoon verlengsnoer aanschaffen dan hebben wij technisch geleverd. Dat het niet mooi is dat is dan jammer maat u bent een contract aangegaan voor een jaar dus dat jaar moet u betalen.
Had u maar op moeten letten het is wel een tv-aansluiting maar via DSL. Wat betekent dat dan? Dat wij de telefoonaansluiting gebruiken. Dat kan bij mij niet en in de slaapkamer zit wel een tv aansluiting, maar geen telefoonaansluiting. Dat is dan jammer mevrouw had u maar moeten opletten.
Wij gaan u aan uw contract of u het nu kan gebruiken of niet.
De heer van klantenservice. Dit kan toch niet waar zijn. Let u maar op. U gaat echt betalen.
Fijne avond mevrouw.
Nu toch maar naar Ziggo. Daar is de tv-aansluiting via de tv-aansluiting.
Heeft u ook zo’n ervaring?

Wie kan mij helpen aan het e-mailadres van klantenservice t-mobile?
Kan ik mij nog eens schriftelijk beklagen. Nu alle tijd zonder tv en internet.
icon

Beste antwoord door MelisaTMT 10 augustus 2018, 17:54

Hi Connie123,

Allereerst vind ik dit als medewerker van T-Mobile Thuis allemaal vreselijk jammer om te lezen. Als ik het goed begrijp gaat dit echt over het aansluiten van de TV Box. Dit zit inderdaad iets anders in elkaar dan bij Ziggo. De enige manier die door T-Mobile Thuis ondersteund wordt is de TV Box direct aansluiten met een UTP kabel naar het modem toe. Dit doen wij omdat dit natuurlijk de meest stabiele verbinding levert, en wij willen dat al onze klanten ongestoord tv kunnen kijken. Natuurlijk denken wij wel graag met je mee!

Ik kan me best voorstellen dat als de afstand tussen het modem en de TV Box wellicht iets lang is, dit niet of lastig haalbaar is met een UTP kabel. Je kunt er daarom ook voor kiezen om de TV Box aan te sluiten door middel van een draadloze verbindingsset. Dit is met onze TV Boxen wel mogelijk. Houd er alleen wel rekening mee dat dit buiten servicebereik van T-Mobile Thuis valt. Dit betekent dat wij het apparatuur hier niet voor verkopen, wij je met het installeren hiervan niet kunnen helpen en dat mocht je toch een keer storing hebben met de TV, dan is de kans groot dat wij jou eerst zullen vragen de TV Box direct bekabeld aan te sluiten voordat wij jou verder kunnen helpen. Wees je hier dus wel van bewust!

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd! Mocht je toch nog vragen hebben, of mocht ik toch iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta namelijk écht met alle liefde voor je klaar! ❤
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Beklagen heeft denk ik weinig nut .
Standaard zit er een aansluiting in de meterkast , vandaar uit is het verder voor u. Vroeger werd daar zo niet na gekeken waar de aansluiting kwam , ik kom ze op de vreemde plaatsen tegen .
Reputatie 7
Badge +10
Wat vervelend dat het niet het niet volgens de verwachting is.
Dat alleen Ziggo de ouderwetse coax aansluiting gebruikt is volgens mij algemeen bekend.
Alle andere providers maken gebruik van de telefoon lijn en sluiten de tv aan via een tv kastje welke is aangesloten met een computer kabel (geen tv kabel) Het lijkt er op dat u niet voldoende onderzoek heeft gedaan hierna.

Gelukkig is er in de meeste gevallen meer te doen dan op het eerste gezicht te zien is. echter is alle binnenhuis bekabeling voor verantwoording van de klant. net zoals gas water en energie.
Kom je er zelf niet uit dan kan je altijd nog een expert inschakelen. Dit kan door Guidion de installatie partner van T-Mobile of een lokale computer service bedrijf. de kosten hiervan zijn vanzelf sprekend voor uw eigen rekening.

Een klacht indienen kan via een moderator. deze zal meestal binnen 48 uur reageren.
Schriftelijk een klacht indienen kan natuurlijk ook de gegevens vind u in de algemene voorwaarden van T-Mobile Thuis
Het wordt met de dag duidelijker dat T-mobile totaal niet aan haar klanten denkt maar gewoon contract is contract en daar mee klaar.
Als ik de tekst van Hidden.nld lees en vooral het laatste stukje denk ik pff goed bezig!!
T-mobile gaat er maar van uit dat alle mensen maar weten hoe de installatie moet zijn, nou T-mobile wordt aub ff wakker, de gemiddelde mens weet dat echt niet.
Ik heb zelf al een procedure gestart bij de geschillencommissie en hoop daar binnen een paar weken uitslag van te krijgen en dan heel snel weg te zijn bij deze club.
Nooit maar dan ook nooit meer T-mobile voor mij, de medewerkers liegen en bedriegen en de klant is het slachtoffer, dit gaat zich nog wel gevolgen hebben voor deze club want met mij lees ik steeds meer verhalen over hoe slecht alles geregeld is en mensen in de zeik zijn genomen.
Bij mij is er alleen maar naar mijn installatie gewezen terwijl ik toch echt de kabels van het modem naar de tv box en van deze tv box naar mijn versterker en door naar mijn tv heb vervangen door tijdelijke nieuwe kabels aan te leggen.(bij kpn werkte alles over de zelfde installatie gewoon normaal)
Toch houdt de ene T-mobile medewerker vol dat er met mijn tv box niets mis is en de andere verklaart dat deze zelfde tv box een probleem bevat en dus nooit had mogen worden uitgeleverd.
Nee ik ben klaar met deze club en denk dat deze club met alle slechte recensies nog wel in de problemen gaat komen.
Ik zal het aan iedere vertellen die het wil horen, begin er niet aan!!!
Ik hoop snel het drama af te kunnen sluiten en T-mobile alleen nog maar als bad company te herinneren.
Reputatie 7
Badge +5
Allereerst raad ik de Topicstarter ten zeerste aan om de forumnaam te wijzigen. Dit is een openbaar medium en werkt het gebruik van een telefoonnummer spam en andere soorten Social engineering in de hand.

T mobile heeft een informatieplicht. Daarin kunnen ze, gezien er meerdere van dit soort topics zijn, aan werken om het effect van overstappen naar een andere techniek nog beter te duiden. Al is er wel degelijk informatie over te vinden.

Aan de andere kant is er ook een haalplicht aan de kant van de klant. Er wordt gesproken over DSL en glasvezel icm internet en TV. Dat het mogelijk is op een adres wil nooit zeggen dat er niets moet gebeuren. Dat is ook aan de klant om uit te zoeken. Eventueel met een installateur of uitgebreide installatieservice. Te meer omdat iedere woning anders is en T-Mobile dat niet van iedere woning kan weten noch dat de klant verantwoordelijk is na het abonnee overname punt. Wel biedt T-Mobile de mogelijkheid om het volledig aan te sluiten. Dit is een extra service en moet voor betaald worden. Net als bij andere providers. Ook bij ZIGGO is dit van toepassing. Als klant kun je de coax kabel gewoon vervangen door UTP kabel met daarbij een passend aansluitpunt. Zelf ook gedaan. Ook zijn er mogelijkheden om gebruik te maken van Powerline adapters die via het stroomnet werken.

Haalt ook niet weg dat de klantenservice beter had moeten oppakken en meer had kunnen meedenken, zoals het aangeven van bovenstaande mogelijkheden.
Reputatie 3
Badge +2
Hi Connie123,

Allereerst vind ik dit als medewerker van T-Mobile Thuis allemaal vreselijk jammer om te lezen. Als ik het goed begrijp gaat dit echt over het aansluiten van de TV Box. Dit zit inderdaad iets anders in elkaar dan bij Ziggo. De enige manier die door T-Mobile Thuis ondersteund wordt is de TV Box direct aansluiten met een UTP kabel naar het modem toe. Dit doen wij omdat dit natuurlijk de meest stabiele verbinding levert, en wij willen dat al onze klanten ongestoord tv kunnen kijken. Natuurlijk denken wij wel graag met je mee!

Ik kan me best voorstellen dat als de afstand tussen het modem en de TV Box wellicht iets lang is, dit niet of lastig haalbaar is met een UTP kabel. Je kunt er daarom ook voor kiezen om de TV Box aan te sluiten door middel van een draadloze verbindingsset. Dit is met onze TV Boxen wel mogelijk. Houd er alleen wel rekening mee dat dit buiten servicebereik van T-Mobile Thuis valt. Dit betekent dat wij het apparatuur hier niet voor verkopen, wij je met het installeren hiervan niet kunnen helpen en dat mocht je toch een keer storing hebben met de TV, dan is de kans groot dat wij jou eerst zullen vragen de TV Box direct bekabeld aan te sluiten voordat wij jou verder kunnen helpen. Wees je hier dus wel van bewust!

Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd! Mocht je toch nog vragen hebben, of mocht ik toch iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta namelijk écht met alle liefde voor je klaar! ❤

Reageer