Tot en met 19 oktober 2016 was ik klant bij KPN (alleen internet en mobiel).
Eerst (tot en met januari 2016) ADSL2+ 20Mbit+8Mbit (€30,--). Vanaf februari 2016 een onvrijwillige upgrade naar VVDSL 30Mbit+30Mbit voor 2,50 meer (€32,50).
(De eerste maand waren de echt behaalde snelheden overigens 98Mbit+31Mbit. Wellicht een lokkertje om een upgrade naar een sneller en duurder abonnement te nemen. Dit heb ik echter niet gedaan.)
Vanaf 20 oktober 2016 overgestapt naar Vodafone Thuis (alleen internet) met VVDSL 100Mbit+30Mbit (€29,50).
De echte snelheden zijn altijd 98Mbit+31Mbit geweest bij Vodafone.
Na de overname van Vodafone Thuis in Q1/2017 door T-Mobile, is deze snelheid beperkt tot 77Mbit+31Mbit.
Ik weet dat er 20Mbit voor TV gereserveerd wordt. Maar Vodafone heeft (gedurende de 5 maanden dat ik hun klant was) deze artifciele beperking nooit toegepast.
Is het mogelijk om die 20Mbit download snelheid terug te krijgen?
P.S.
Ik heb al jaren Go abonnementen rechtstreeks bij de aanbieders: Fox Sports Internationaal Go en Ziggo Sport Totaal Go.
Beste antwoord door Sander
Ik hoop dat je account nog actief is en/of je het forum nog bezoekt! Raar dat precies de dag na de overname je zo'n verschil ervaarde. Er is namelijk qua techniek niet zoveel veranderd. Een ander kleurtje, that's it! Wel beperken we de snelheid als je een 20, 40 of 80 Mb/s abonnement hebt. Waarom zou iemand nog een 80 Mb/s abonnement afsluiten als we het bij 20 niet 'aftoppen'? Dat was ten tijde van het rode kleurtje volgens mij ook zo.
Wat betreft het reserveren van 20 Mb/s TV snelheid, dat pakken we waar mogelijk van de snelheid buiten je abonnement. Is er 100 Mb/s mogelijk en je hebt een 20 Mb/s abonnement, dan merk je niets aan je internetsnelheid, of de TV nu aanstaat of niet. Volgens mij reserveren we daarbij niets. De TV Box pakt bandbreedte van de 'bovenkant' weg op het moment dat hij dit nodig heeft, anders niet. Als je bedenkt dat een TV Box voor één stream slechts max zo'n 8 Mb/s nodig heeft, klinkt dat reserveren van 20 Mb/s bij een abonnement waar geen TV inzit mij vreemd in de oren.
Omdat je pakketsnelheid 80 Mb/s is en je die ook haalt, kan ik niet zoveel voor je betekenen, ook al is er meer snelheid mogelijk op jouw adres. Mocht in de toekomst de pakketsnelheden opgeschroefd worden (en dat zit er dik in!), dan ga ik wel vanuit dat er hogere snelheden op jouw adres mogelijk zijn. Graag denk ik dan ook met je mee om ervoor te zorgen dat jij alles uit ons abonnement (en de lijn!) haalt wat er in zit. Schroom dan ook niet om je vragen hier te stellen. Inclusief afbeeldingen! 🙂