Beantwoord

Waarom kan ik sommige sites niet openen maar krijg een foutmelding?

  • 25 maart 2021
  • 20 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 26 reacties

Sinds ik bij T-mobile ben kan ik sommige sites niet meer openen, maar krijg de foutmelding 503.
Het zijn geen bijzondere sites, maar bijv. een dierensite die ik bij mijn oude provider gewoon kon openen en bekijken en nu niet meer. Gisteren weer de site van een bouwbedrijf, bijna alle onderdelen van het menu zijn te bekijken, wil je reviews bekijken en hup…. foutmelding 503. Het is toch belachelijk dat ik dan op mijn mobiel de Wifi uit moet zetten en dan via 4G de sites openen om te kunnen bekijken? Ik heb een thuis-abonnement om te kunnen internetten en dan moet ik ook alle sites kunnen openen die ik wil zien. Als dit lang duurt ben ik zo weer weg met mijn thuis-abonnement.

icon

Beste antwoord door Jason 26 maart 2021, 11:55

Goedemorgen @JipH, welkom op de Community!

Een "503 Service Unavailable" betreft een "HTTP response status code" welke aangeeft dat de opgevraagde service niet beschikbaar is. Dit kan komen door bijvoorbeeld een tijdelijke overload van de server of een serviceonderbreking wegens onderhoud.

Probeer eens je cache en cookies te verwijderen, dat werkt vaak bij een 503 melding:

  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer .
  3. Klik op Meer hulpprogramma's. Browsegegevens wissen.
  4. Kies bovenaan een periode. ...
  5. Klik op de selectievakjes naast 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'.
  6. Klik op Gegevens wissen.

Als dit nog niet het gewenste effect brengt, vermoed ik dat er sprake is van een certificaatprobleem: in dat geval, gooi ik het over naar onze techneuten. Die hebben onlangs nog veel certificaatproblemen opgelost. Het komt sowieso goed, daar ben ik van overtuigd! 😉

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @JipH, welkom op de Community!

Een "503 Service Unavailable" betreft een "HTTP response status code" welke aangeeft dat de opgevraagde service niet beschikbaar is. Dit kan komen door bijvoorbeeld een tijdelijke overload van de server of een serviceonderbreking wegens onderhoud.

Probeer eens je cache en cookies te verwijderen, dat werkt vaak bij een 503 melding:

  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer .
  3. Klik op Meer hulpprogramma's. Browsegegevens wissen.
  4. Kies bovenaan een periode. ...
  5. Klik op de selectievakjes naast 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'.
  6. Klik op Gegevens wissen.

Als dit nog niet het gewenste effect brengt, vermoed ik dat er sprake is van een certificaatprobleem: in dat geval, gooi ik het over naar onze techneuten. Die hebben onlangs nog veel certificaatproblemen opgelost. Het komt sowieso goed, daar ben ik van overtuigd! 😉

Reputatie 7
Badge +19

@JipH

Post anders ook eens linkjes naar de website dan kunnen wij ook eens kijken.

Raar dat alles via 4G dan wel normaal werkt.

Reputatie 1

@JipH

Post anders ook eens linkjes naar de website dan kunnen wij ook eens kijken.

Raar dat alles via 4G dan wel normaal werkt.



Bijvoorbeeld deze:
https://elefanten-fotolexikon.eu/?lang=NL

En dan krijg je dit:

 

Maar wel gewoon te openen via 4G en ook op de zaak via een andere provider geen probleem.  

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @JipH 

Kom je er helemaal niet op?

Ik heb een Zyxel modem en openen levert geen problemen, ook navigeren naar alle links/tabbladen op de website doen het ook prima.

Ik gebruik de clouflare DNS resolver ipv de DNS resolver van T-Mobile, misschien het proberen waard?

Log in op 192.168.1.1 en ga naar het menu, netwerkinstellingen, thuisnetwerk, LAN configuratie, kijk onder DNS waarden, selecteer statische DNS en voer 1.1.1.1 en 1.0.0.1 in.

Klik op toepassen en herstart je modem. En ik gebruikte T-Mobile WiFi.

Mocht het niet helpen had je de tips van @Jason ook al geprobeerd?

Reputatie 3

Ik heb hier sinds een week of 2 ook met regelmaat last van. 

Komt deels door een probleem van een hausse van DDoS aanvallen op de grote datacenters, zoals afgelopen week bv  KPN en TRANSIP.

En niet alleen Nederland heeft daar last van. Zal de komende periode wel vaker gaan gebeuren en hinder veroorzaken.

Probeer de tips van @Waqqas en @Jason , deze zullen zeker wat problemen oplossen. 
 

Succes

Reputatie 1

 


 @Waqqas Nee, ik kom er helemaal niet op. Nooit gewerkt ook. Ik heb jouw oplossing en die van

 @Jason geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Nog steeds hetzelfde probleem. Ik snap niet waarom het op de zaak en via 4G wel werkt Ook bij mijn vorige provider had ik dit probleem nooit. Erg irritant en dit hoort niet.Ik heb ook een Zyxel modem.

Reputatie 7
Badge +19

@JipH 

Dus de website is wel prima toegankelijk via T-Mobile thuis, ik snap niet waarom jij deze melding krijgt en ik bijvoorbeeld niet. De DNS zoals hierboven is het enigste wat ik heb gewijzigd.

Toepassen en daarna herstarten van je modem is nodig om de instellingen in werking te laten gaan.

Reputatie 1

Ik heb hier sinds een week of 2 ook met regelmaat last van. 

Komt deels door een probleem van een hausse van DDoS aanvallen op de grote datacenters, zoals afgelopen week bv  KPN en TRANSIP.

En niet alleen Nederland heeft daar last van. Zal de komende periode wel vaker gaan gebeuren en hinder veroorzaken.

Probeer de tips van @Waqqas en @Jason , deze zullen zeker wat problemen oplossen. 
 

Succes

Ik heb hier al last van sinds ik bij T-mobile thuis ben en dat is meer dan een jaar. Maar nu begin ik het erg irritant te vinden dat ik steeds met mijn mobiel van Wifi af moet om via 4G de informatie te zien die op de laptop niet werkt. En zoals gezegd, alles werkt via 4G wel.

Reputatie 1

@JipH

Dus de website is wel prima toegankelijk via T-Mobile thuis, ik snap niet waarom jij deze melding krijgt en ik bijvoorbeeld niet. De DNS zoals hierboven is het enigste wat ik heb gewijzigd.

Toepassen en daarna herstarten van je modem is nodig om de instellingen in werking te laten gaan.

Ik heb het toegepast en de modem herstart. Ook de laptop voor de zekerheid herstart, maar geen resultaat. Ik snap het ook niet.

Reputatie 6
Badge +2

@JipH 

Indien je verbinding maakt op “de zaak” maak je dan gebruik van dezelfde laptop?

Als je met de wifi via je mobiel verbinding maakt, werken deze websites dan wel?

Al eens geprobeerd een andere browser op die laptop te installeren. Dit kan bij een windows laptop zonder problemen.
Er zijn er meerdere zoals Edge, Firefox 

Reputatie 1

@yalerta Nee, op de zaak via de PC van de zaak. Thuis via laptop, PC, tablet of mobiel via Wifi.
Zoals gezegd ook via WiFi met mobiel en tablet werken de sites niet. Dan moet ik Wifi uitzetten en via 4G verbinding maken en dan werken ze wel. Maar dat begint nu danig te irriteren als je weer zo’n foutmelding op de laptop krijgt en je moet weer via 4G op je mobiel gaan kijken. Het is gewoon waardeloos terwijl blijkt dat de site bij @Waqqas met dezelfde modem wel werkt. En blijkbaar heeft T-mobile ook geen goede oplossing.

Al verschillende browsers geprobeerd, waaronder Firefox.

Reputatie 6
Badge +2

@JipH 

Dank je, geeft iets meer duidelijkheid nu we weten dat ook tablet, mobiel en laptop tegen dit probleem aanlopen. Ligt dus niet bij een instelling in de laptop.

Na die instelling van de DNS server in de modem blijft het nog steeds mogelijk dat er foute internet adressen opgeslagen zijn in de browsers. Maak de browsercache leeg zoals eerder aangegeven of wacht een dagje.

Probeer je admin of andersoortige werkzaamheden te doen op genoemde websites? Het kan  voorkomen dat je IP adres op een zwarte lijst is terecht gekomen en om die reden geweigerd wordt door de webserver.
In een ander topic was dit namelijk het geval, de webhoster gaf aan zijn klant aan dat er niets geblokkeerd werd maar dit bleek toch het geval te zijn. Het wijzen naar Tmobile bleek dus niet terecht.

Een ander thuis IP adres verkrijgen is lastiger. Dit kan soms lukken door je modem 24 uur uitgeschakeld te houden (noGo) en geeft dan nog geen garantie. De andere optie is dat een moderator zoals @Jason  een IP release doet en dat er dan een ander IP naar jouw aansluiting afgegeven wordt.

De olifanten link van hierboven werkt bij mij net als bij @Waqqas prima.

 

Reputatie 1

@yalerta Bedankt voor je antwoord. Ik doe geen admin werkzaamheden op de websites. Ik heb alles gedaan wat ze hebben aangeraden, ook de webcaches geleegd. Ik heb dit probleem al een jaar, vanaf het moment dat ik bij T-mobile ben. Bepaalde sites hebben nooit gewerkt en werken nu nog steeds niet. Bij mijn vorige provider geen enkel probleem met wat dan ook. Dus het is niet zo gek dat ik naar T-mobile wijs. Vanaf de installatie van de modem, ook helemaal niets veranderd, tot gisteren toen werd aangeraden om DNS-instellingen aan te passen. Ik wil gewoon sites kunnen zien, die ik ook nog raadpleeg i.v.m. mijn werk. Dat lijkt mij toch niet veel gevraagd als je betaalt voor een internetabonnement, vooral ls het bij je vorige provider wel normaal werkt. Als ze verder niets kunnen doen, dan ga ik weer naar mijn oude provider terug, want ik ga niet steeds op mijn mobiel via 4G om bepaalde sites/informatie te kunnen zien.

 

Reputatie 7
Badge +19

@JipH 

Je staat ook nergens op een Blacklist?

https://www.whatismyip.com/blacklist-check/

Reputatie 1

@Waqqas Gechecked en overal “No”. Bedankt voor de moeite weer.

 

Reputatie 6
Badge +2

@JipH

Oh, we durven het bijna niet te vragen te vragen, maar een fabrieksreset van de de modem, heb je die al geprobeerd?

Na die reset toch de DNS instellingen aanpassen naar de 1.1.1.1 of anders 8.8.8.8

 

Reputatie 1

Goedemorgen @JipH, welkom op de Community!

Een "503 Service Unavailable" betreft een "HTTP response status code" welke aangeeft dat de opgevraagde service niet beschikbaar is. Dit kan komen door bijvoorbeeld een tijdelijke overload van de server of een serviceonderbreking wegens onderhoud.

Probeer eens je cache en cookies te verwijderen, dat werkt vaak bij een 503 melding:

  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer .
  3. Klik op Meer hulpprogramma's. Browsegegevens wissen.
  4. Kies bovenaan een periode. ...
  5. Klik op de selectievakjes naast 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'.
  6. Klik op Gegevens wissen.

Als dit nog niet het gewenste effect brengt, vermoed ik dat er sprake is van een certificaatprobleem: in dat geval, gooi ik het over naar onze techneuten. Die hebben onlangs nog veel certificaatproblemen opgelost. Het komt sowieso goed, daar ben ik van overtuigd! 😉



Alle tips opgevolgd en het heeft allemaal niets geholpen. Ook van @Jason  nooit meer iets gehoord en inmiddels kan ik ook niet meer via VPN inloggen op de zaak. 1 grote puinhoop. De IT-specialist van de zaak heeft ernaar gekeken, maar komt er ook niet uit. Over het VPN-gebeuren is gebeld en de technische dienst zou ingeschakeld worden, maar dat is volgens mij ook een 7-jarenplan. Mijn baas is ook erg blij dat ik niet meer kan werken. Wordt toch maar tijd voor een andere provider, helaas.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @JipH, het lijkt erop dat je een probleem hebt met enerzijds het niet kunnen bereiken van bepaalde websites en anderzijds met de VPN. Er spelen nu sinds 6 april meerdere issues: een aantal hiervan in Dordrecht en sinds deze week ook in andere steden. De gevallen buiten Dordrecht zijn echter zeldzaam en worden op individueel niveau getroubleshoot. Dat je niets meer van mij hoorde, is omdat ik afwachtte totdat je alle tips, inclusief die van yalerta geprobeerd had. Het heeft geen zin om de techneuten in te schakelen als blijkt dat een factory reset van het modem het gewenste effect zou hebben gebracht. Desalniettemin had ik zelf moeten vragen om een update zodat hier sneller op gepareerd zou worden, excuses daarvoor!

Mag ik je vragen om mij een privébericht te sturen met daarin de volgende informatie alsjeblieft?

-Welke VPN gebruik je?

-Wat is het IP-adres?

-Wat is de server waarmee je verbindt?

-Jouw klantnummer (heb ik al)

-Welke websites kun je niet bereiken behoudens https://elefanten-fotolexikon.eu/?lang=NL

Er gisteren een actie uitgezet naar de technische dienst en hun verwerkingstijd bedraagt gemiddeld drie tot zes dagen. Dat betekent dat er niet direct een oplossing kan worden aangeboden. Uiteraard had dit verteld moeten worden bij het telefonisch contact!

Heb jij de beschikking over een T-Mobile simkaart? Zo ja: ik kan je een Unlimited Internet voucher toesturen zodat je de komende dagen toch online kunt blijven via mobiele hotspot. Deze voucher werkt op zowel prepaid als abonnement. Kan ik je hiermee enigszins tegemoet komen? Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om via 4G verbinding te maken met de VPN van je werk - tenzij dit om wat voor reden dan ook niet toegestaan is natuurlijk.

Zodra ik je bericht ontvangen heb, zet ik het meteen door naar het onderzoeksteam.

Reputatie 1

@Jason Bedankt voor het antwoord. Ik heb een privé bericht gestuurd.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JipH, bedankt voor je privébericht! Ik stuur je de voucher code alvast per PM toe en zal morgen, zodra het onderzoeksteam meer weet, een update plaatsen in dit topic!

Reageer