Beantwoord

Wanneer en welke gebieden in Den Haag krijgen glasvezel?

Reputatie 2
Nav het bericht: https://newsroom.t-mobile.nl/33000-haagse-adressen-in-2019-voorzien-van-glasvezel-dankzij-t-mobile/
ben ik erg benieuwd welk deel van Den Haag er voor wanneer op de planning staat. De eerste helft is al bijna halverwege en ik kan er niets over terug vinden.
icon

Beste antwoord door Sander 22 september 2020, 11:09

Hi @Mark-DenHaag,

We zijn een jaartje verder (dus je bent weer buiten je contract) en we zijn bezig met fonkelnieuw glasvezel in Loosduinen! Schrijf je snel in: Aanleg fiber Loosduinen:bulb:

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste @Mark-DenHaag,

Deze informatie is op dit moment nog niet bekend, en zal worden gecommuniceerd via dit forum of via de website van T-Mobile.

Overigens loopt de eerste helft van 2019 nog tot en met 30 juni, dus nog 3 maanden te gaan.

Groet,

Jeffrey
Reputatie 2

Overigens loopt de eerste helft van 2019 nog tot en met 30 juni, dus nog 3 maanden te gaan.

Ja dat snap ik wel. Maar als je in die 3 maanden:
  • Vergunning moet regelen om te mogen graven
  • Mensen informeren dat je graag wilt aansluiten en een abonnement aanbiedt
  • Daadwerkelijk straat open, glasvezel erin, huizen aansluiten (en de straat weer dicht)
Dan lijkt mij dat nogal krap. Dus vandaar mijn vraag (en nieuwsgierigheid). Als ik namelijk glasvezel initiatieven zie in andere (voornamelijk) dorpen, dan is die doorlooptijd een half jaar tot zeker een jaar.
Reputatie 6
Badge +11
De glasvezel aanleg projecten in dorpen en buitengebieden duren zo'n 2 jaar van wat ik weet, van enquete voor alle bewoners in een gebied tot dat het laatste deelgebied ook daadwerkelijk werkend internet heeft. Grootte: meerdere duizenden huishoudens.
Het verschil met aankondiging van TMO is denk ik dat direct na een deadline van de enquete duidelijk is of het project doorgaat en ook exact wie glasvezel wil ( al een soort toekomstig abo/klant, ruim 3 jaar in totaal vooruit). Verder betaal je in buitengebieden vaak ruim 1000 euro vastrecht bovenop je maandabobedrag en moeten kleine lokale ISPs klanten afpakken van meestal KPN.

In een stad en voor een landelijke provider die ook een mobiel netwerk heeft weet ik niet hoe men te werk gaat. KPN kan ook stilzwijgend al lang bezig zijn in bepaalde delen/wijken (waar telefoonlijnen niet meer toereikend zijn) en verder is er in de stad veel coaxkabel dus VZ is ook van de partij. KPN en VZ heeft en krijgt de plicht om anderen als ISP toe te laten op hun netwerk, TMO niet. Dus neemt men de makkelijkste gebieden of juist de moeilijkste. Misschien begint men met knooppunten hier en daar en pas later kijken of en hoeveel mensen willen. Misschien wel 2x achtereen de straat open in ergste geval hier en daar. Ook zou men 5G in kunnen zetten voor de 'laatste meters'.

Ik zou goed de relevante partijen in de gaten houden kwa aanbiedinge, postcode databases, nieuws enz. Hier op dit forum hoef je geen deatils kwa planning te verwachten.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Mark-DenHaag ik begrijp je nieuwsgierigheid helemaal! Wij staan ook te trappelen om aan de slag te gaan en zodra we hier meer over kunnen delen doen we dat zeker! 🙂
Reputatie 2
Hi @Mark-DenHaag ik begrijp je nieuwsgierigheid helemaal! Wij staan ook te trappelen om aan de slag te gaan en zodra we hier meer over kunnen delen doen we dat zeker! :)
Super! Begin maar in stadsdeel Loosduinen 😉
Reputatie 4
Badge +3
@Mark-DenHaag, er staat in het artikel dat er in de eerste helft van 2019 gestart wordt met de aanleg van glasvezel. Dit betekend nog niet gelijk dat het beschikbaar is.
Reputatie 2
@Mark-DenHaag, er staat in het artikel dat er in de eerste helft van 2019 gestart wordt met de aanleg van glasvezel. Dit betekend nog niet gelijk dat het beschikbaar is.
We zullen het zien. Voor mij is gestart de eerste tegel uit de straat gelicht. Maar blijkbaar vind jij dat anders, prima 🙂
Reputatie 2
Ik hoop dat hier volgende week duidelijkheid over komt, anders ga ik overwegen met mijn mobiel ook weg te gaan bij T-Mobile omdat ik het niet kan combineren met een korting omdat DSL hier te langzaam is... Jammer
Reputatie 3
Ik hoop dat hier volgende week duidelijkheid over komt, anders ga ik overwegen met mijn mobiel ook weg te gaan bij T-Mobile omdat ik het niet kan combineren met een korting omdat DSL hier te langzaam is... Jammer

Alle DSL netwerken zullen, mits er geen glasvezel komt van KPN, van een upgrade worden voorzien. Streefdatum is geloof ik ook dit jaar. Via deze site https://vvdsl.robinflikkema.nl/wijkcentrales.php
is het beter te volgen dan op fourstack. Dat betekend dst je vdsl krijgt en in de toekomst wellicht vvdsl dus 200mb of zelfs 400mb. Ook in Den Haag zijn deze werkzaamheden bezig zie ik op deze site. Een aantal kasten in Den Haag zijn al omgezet.

Hier in Hoorn is het vrijwel al door de hele stad vandaar dat ik volledig over zal stappen naar T-mobile
Reputatie 2
Ik zit op de centrale, niet op een straatkast. Daarnaast is er best wat afstand waardoor een mogelijke upgrade (Die ik nergens zie staan voor mijn buurt) niet gaat helpen.

Staat nog steeds mijn vraag open welke 30 duizend huishoudens voor 1 juli glasvezel krijgen.
Reputatie 7
Badge +8
Hi @Mark-DenHaag, ik moet mij hier toch aansluiten bij @Jeffrey87, de planning is dat er in de eerste helft van 2019 wordt gestart met aanleg, dit betekent niet dat alles op 1 juli klaar is 😉 Maar geen zorgen, zodra we concreet wat bekend kunnen maken hoor je dit zeker!
Reputatie 6
Badge +2
Over de daadwerkelijke aanleg van glasvezel gaat een lang traject vooraf, ik woon zelf in het oosten des lands daar heeft Reggefiber voor ze in de klauwen van KPN viel in veel steden en dorpen glasvezel aangelegd.

In mijn toenmalige stad heeft het van begin tot werkelijke gebruik zeker anderhalf tot 2 jaar geduurd, men start met of er voldoende belangstelling is (was) minimaal 30% daadwerkelijk afgenomen abonnementen bij een provider, deze periode duurde meestal een maand of 4 met vaak een verlenging van een aantal maanden.

Daarna begon het schouwen en graven en huisaansluiting, duurde bij mijn stad zeker 6 tot 12 maanden of misschien nog wel langer dat durf ik niet meer te zeggen, in een grote stad als Den Haag reken maar op zeker een jaar of 2 voor alles rond is.
Reputatie 2
Prima, ik merk het wel. Heb inmiddels verlengt bij Vodafone in combinatie met Ziggo. Mocht T-Mobile ooit iets ondernemen neem ik dat weer in overweging.
Reputatie 7
Badge +6

Hi @Mark-DenHaag,

We zijn een jaartje verder (dus je bent weer buiten je contract) en we zijn bezig met fonkelnieuw glasvezel in Loosduinen! Schrijf je snel in: Aanleg fiber Loosduinen:bulb:

Reputatie 2

@Sander Dat is mooi dat het in Loosduinen komt. Ik zie al druk gegraven worden en heb mijn gegevens ook achter gelaten.

Dat het nieuwe TV platform er zou zijn was wel een voorwaarde met o.a. cloudopnames. Maar als ik de reacties lees in de vele topics op dit forum zie ik alleen maar klachten over de slechte beeld kwaliteit, stotterend beeld e.d. 

Als dit goed is opgelost ga ik overwegen om klant te worden.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Mark-DenHaag

De magenta fiberkabels gaan inderdaad al de grond in! Het zal niet lang meer duren voordat de hele wijk klaar is. Wat betreft het nieuwe T-Mobile TV, laat je niet weerhouden, dit topic geeft je de actuele stand van zaken: Feedback nieuwe T-Mobile TV. De issues in dit topic gelden niet voor alle klanten. En dan heb je nog sommige issues die alleen spelen bij klanten die aan een pilot meedoen waarbij we testen of klanten met een ouder/andere TV Box ook het nieuwe platform al correct kunnen ontvangen. Dat is niet relevant voor al onze nieuwe klanten. Kortom - laat je niet weerhouden om over te stappen!

Reageer