Beantwoord

wanneer gaat nieuwe internetsnelheid in?

• 23 oktober 2019
  • 9 reacties
  • 328 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen weekend mijn abbonement verhoogd van 20mbit dsl naar 100mbit dsl

Echter heb ik nog niks van deze snelheidstoename vernomen.

De resultaten via speedtest.nl en speedtest komen niet of amper boven de 20mbit uit, terwijl op de site wordt aangegeven 72mbit mogelijk te zijn op mijn adres.

Van KPn heb ik een brief ontvangen waarin staat aangegeven de nieuwe kabels gereed te zijn.

Mijn eigen router (netgear R8500) is rechtstreeks aangesloten op de tmobile router, en daarop mijn pc en andere apparatuur. De router is het enige apparaat aangesloten op de tmobile router. Wifi op de router van tmobile is uitgeschakeld. Ook al is alles voor de rest uitgeschakeld, alleen met de pc kom ik niet boven de 20/21 mbit uit via de speedtest.

Daarna heb ik mijn laptop aangesloten via de een cat6 sftp patch kabel op de tmobile router, en komt met dezelfde resultaten.

De routers heb ik verschillende malen opnieuw opgestart, maar zonder resultaat.

Mijn vraag is dus: Kan het kloppen dat het ingaan van het nieuwe abbonement ca een week kan duren? En zo niet, dan vraag ik mij af waarom de beloofde snelheid blijft steken op de oude snelheid.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Peter Rozendaal

icon

Beste antwoord door Petroz86 8 november 2019, 11:41

Monteur is geweest , en het lijkt nu dik in orde qua snelheid!

Lijn is overgezet naar van oude DSL naar nieuwe VDSL lijn.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hoi @Petroz86,

Wat fijn om te lezen dat de monteur is geweest en je nu aan het genieten bent van een goede snelheid. Dit lijkt er natuurlijk meer op! 

Veel internetplezier gewenst en geef je even een gil als we je nog ergens mee kunnen helpen?

Monteur is geweest , en het lijkt nu dik in orde qua snelheid!

Lijn is overgezet naar van oude DSL naar nieuwe VDSL lijn.

Reputatie 6
Badge +3

Goeiemorgen @Petroz86 Wat geeft deze site aan, wat maximaal mogelijk is op jouw adres?

Voor een speedtest kun je beter gebruik maken van deze site.

Hoi Glassertje,

bedankt voor je berichtje

De site van KPN geeft 72Mbit aan:

via de speedtest.net site kom ik nu op het volgende:

Mijn router maakt overigens zelf contact met de website van Ookla , dus die resultaten komen aardig overeen :) Dit was bij het instellen van DynQoS, maar deze heb ik al uitgeschakeld om geen 'bottleneck’ te vormen. Tevens de QoS in de t-mobile router staat ook uit (of zoals het in de router heet: ‘”bandbreedte beperking”. 

Het rare is dat ik een brief van KPN kreeg op dit adres, waarbij ze aangaven het netwerk te hebben vernieuwd, en ik heb monteurs gezien in de buurt, bezig met bekabeling (weet alleen niet welke maarja 1 en 1 is 2 bij mij haha). in de brief stond aangegeven contact op te nemen met je DSL provider voor sneller mogelijkheden. Bij T-Mobile stond nu ook de optie om snellere abbo’s af te sluiten, wat voorheen niet mogelijk was.

Via de FB chat van t-mobile ben ik al geattendeerd dat het probleem technisch is en dat er contact is opgenomen met de technische dienst. Deze zullen mij benaderen via de mail. Alleen 2 week verder en nog geen mail gehad.

Eergisteren wel een rekening betaald van t-mobile, waarbij het oude bedrag (27 euro) berekend werd, terwijl die dus naar 31  euro had moeten gaan. 

Erg benieuwd wat er gaat gebeuren komende tijd..

Reputatie 1

Gezien je oude snelheid zit je nog vast aan een ADSL aansluiting. Deze moet dan nog over gezet worden naar een VDSL. Dat is SDF wat je in je te halen snelheid ziet. Soms kan dit van afstand en soms zal iemand het kabeltje moeten omzetten in de kast. Dit kan helaas nog wel even duren. Bij mij duurde het 6 weken. Toen zat ik gewoon bij KPN. Het een en ander is afhankelijk van de drukte.

Gezien je oude snelheid zit je nog vast aan een ADSL aansluiting. Deze moet dan nog over gezet worden naar een VDSL. Dat is SDF wat je in je te halen snelheid ziet. Soms kan dit van afstand en soms zal iemand het kabeltje moeten omzetten in de kast. Dit kan helaas nog wel even duren. Bij mij duurde het 6 weken. Toen zat ik gewoon bij KPN. Het een en ander is afhankelijk van de drukte.

Dank voor je bericht. volgens een KPN brief van vorig jaar is alles echter overgegaan naar VDSL in deze buurt. Staat SDF niet gewoon voor een straatkast waaraan je verbonden bent? Die zou dan geloof ik met glasvezel verbonden zijn met een wijkcentrale. Kan er naast zitten maar zoiets begreep ik. 

Ik heb trouwens een mail gehad op mijn tmobile adres, waarin staat dat een ticket is aangemaakt, echter kan het meer dan 10 werkdagen duren voordat daar op gereageerd wordt. 

Meer dan 10 werkdagen voordat er gereageerd wordt. Er staat dus eigenlijk, dat er bijvoorbeeld ook over 3 maanden, of 5 jaar een reactie kan worden gegeven, met een eventuele handeling die vanaf dan gedaan kan worden?!

Zeg dan gewoon, “het is erg druk, maar we proberen binnen 10 werkdagen te reageren”. Dit is zo onduidelijk.en vaag.

Ik begin nu te twijfelen of ik mijn abonnement had moeten aanpassen. Vandaag echt dramatisch.

Voor de duidelijkheid ik werk vanuit huis voor een callcenter. Deze vereisen een snelle stabiele internetverbinding. Gisteren en vandaag zelfs een paar keer een disconnect gehad waardoor de verbinding compleet verbrak.

Ik denk dat ik de klantenservice van T-Mobile niet hoef uit te leggen hoe vervelend dat is.

Morgen komt er een monteur langs van Guidion, de netbeheerder. Maar die komt alleen een snelheids meting doen en/of het modem vervangen voor zover ik weet. 

Buiten storingen om ziet mijn werk mij verantwoordelijk voor mijn internet verbinding. Dit gaat me mijn baan kosten op deze manier. 

Dat het niet sneller werd, dat zij zo, maar ik word nu ook nog gewoon flink geknepen. Dit is 5,5% van de beloofde snelheid! Wat gebeurt er T-mobile? Actie graag!

Laatste test 7-11

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Petroz86,

Super dat je je snelheid zelf hebt aangepast! Dit kan inderdaad een weekje duren. Er moeten namelijk een monteur in de meeste gevallen op locatie iets aanpassen voor je. Ik zie dat de snelheid inmiddels in orde is en je geniet van je nieuwe, hoge snelheid! 

Beste Sander,

Waar zie jij dat ik geniet van de volle snelheid? 

Aan deze kant geeft de router nog steeds het volgende aan:

Maar ik heb al contact gehad met jullie op de Facebook chat, ze gaven me aan dat ik bericht zou krijgen op de mail. Vraag me alleen af hoe lang dit nog gaat duren. 

Reageer