Beantwoord

wanneer gaat t-mobile mijn aansluiting realiseren, terwijl zij mijn oude provider al hebben opgezegd???

Per mail heeft T-Mobile aan mij bevestigd dat ik vanaf 9 juli 2019 internet, tv en telefoon zou kunnen gebruiken, want dan kwam hun monteur langs om alles aan te sluiten. Vanaf 9 juli 2019 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis, stond in de brief.

Tijdens het aansluiten van de modem op 9 juli 2019, bleek dat de glasvezel helemaal niet werkte. En op zijn vroegst, afhankelijk van KPN als glasvezelprovider, werkt het misschien in 5 dagen. Dit betekent dat ik 5 dagen zonder internet zou zitten (en misschien langer), hetgeen onwenselijk en onmogelijk is voor mij om mijn werkverplichtingen na te komen.

Maar T-mobile heeft tijdens installatie wel al een overstap-bericht verzonden naar mijn oude provider, die dus automatisch mijn internet verbinding afsluit. Terwijl de nieuwe verbinding dus nog niet tot stand gekomen was.

T-mobile geeft vervolgens aan dat eea niet meer terug te draaien is.

T-mobile biedt aan dat ik zelf een simkaart van T-mobile ga kopen (kosten kan ik achteraf declareren bij T-mobile), zij dan een voucher sturen per mail (maar ik heb geen internet) en ik dan met die voucher een hotspot kan bouwen. Helaas bezit ik een oude Samsung-mobiel waarmee ik geen hotspot kan bouwen.

T-mobile wil deze telefonische toezegging niet per mail bevestigen, ik heb dus geen enkele garantie dat ik inderdaad mijn kosten achteraf kan declareren bij T-mobile. T-mobile wil ook mijn extra kosten (bv ik kan niet meer bellen via vaste lijn want dat ging via internet, dus ik moet nu alles per mobiel bellen) niet betalen.
icon

Beste antwoord door Brian 11 juli 2019, 15:54

@PGRRRRRRRRRR Als ik een vraag over het hoofd heb gezien dan excuses daarvoor. Daarom is het niet handig om meerdere topics aan te maken die grotendeels over hetzelfde gaan. 😉 Het beste antwoord hoeft niet altijd per se het volledige antwoord te zijn maar wel het beste antwoord op dat moment. We markeren altijd EEN beste antwoord op dat moment maar zodra er een beter of meer volledig antwoord wordt gegeven dan markeren we die.

Wat je vraag over het aansluiten betreft, het is nu wachten op onze technische dienst en KPN. KPN heeft inmiddels alle informatie van ons ontvangen dus ik verwacht dat het binnen enkele dagen is opgelost. Er is licht aan het eind van tunnel!
Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 6
Badge +4
@PGRRRRRRRRRR Welkom op het forum.

Zoals je zelf al zegt, ligt het probleem bij KPN. Lees wel vaker dat die niet zo'n haast hebben. Zolang KPN haar werk niet doet, kan T-Mobile niks voor je doen.

En van die simkaart declareren is een bekend verhaal hier en wordt gewoon verrekend.
Reputatie 7
Badge +10
Het is niet mogelijk om 2 internet verbindingen op de zelfde lijn te hebben. stap je over van glasvezel naar glasvezel of van dsl naar dsl zal eerst de oude provider er afgehaald moeten worden. Dit word gedaan door de netwerkbeheerder. KPN voor dsl en KPNnetwerknl/ Reggefiber voor glasvezel. zij dienen er ook voor te zorgen dat het signaal tot aan de woning geleverd word. is dit niet het geval dan word de netbeheerder hier voor aangestuurd.
Mijn oude verbinding liep via ADSL, de nieuwe verbinding komt via glasvezel.
dat zijn twee heel verschillende lijnen.
In theorie kunnen beide verbindingen gelijktijdig internet leveren, zeker als dit 2 verschillende providers zijn.
Reputatie 7
Badge +10
ik heb geen glazenbol om te zien waar het bij jou is mis gegaan.

In de praktijk kan het gebeuren dat jou verbinding gekruist zit met een andere klant. komt daar het modem wel online dan lijkt het of jou verbinding online komt en gaat het oplever proces verder.

zelf zou ik hier niet voor kiezen maar een captive portal er voor zetten zodat de verbinding eenmalig geactiveerd moet worden. zo weet je zeker dat je de juiste verbinding heb.
T-mobile had geen glazen bol nodig: zij hebben bevestigd dat zij een fout hebben gemaakt: op het moment dat de monteur bij mij thuis een storing inschoot bij T-mobile, heeft T-mobile een 'ready-to-perform' bericht naar mijn oude provider gestuurd, met als gevolg dat die oude provider mijn internet en telefoon afsloot. T-mobile had moeten wachten tot de monteur had bevestigd dat hij een werkende glasvezel verbinding had opgeleverd.

Alleen heb ik er niks aan dat T-mobile de fout erkent, want zowel T-mobile als mijn oude provider geven aan dat ze eea niet even kunnen terugdraaien.
Zelfde probleem hier. Het probleem ligt inderdaad waarschijnlijk bij KPN, MAAR dat het ZOO lang moet duren ligt helemaal bij T-mobile. In de gesprekken proberen ze het af te schuiven naar KPN netwerk, dat het zo lang duurt.

Ik heb zelf contact opgenomen met KPN NetwerkNL en die zeiden tegen mij dat er geen storingsmelding/opdracht is doorgegeven door T-mobile op ons adres. Zij vertelden mij dat zij binnen 4 uur een afspraak proberen te maken, nadat er een storing wordt gemeld door de providers.

Waarom het zolang moet duren voordat de technische dienst van T-mobile de melding doorzetten naar KPN is voor mij ook een raadsel.. 1-2 dagen ok... 7 werkdagen?! voor een melding maken....
@PGRRRRRRRRRR Welkom op het forum.

Zoals je zelf al zegt, ligt het probleem bij KPN. Lees wel vaker dat die niet zo'n haast hebben. Zolang KPN haar werk niet doet, kan T-Mobile niks voor je doen.

En van die simkaart declareren is een bekend verhaal hier en wordt gewoon verrekend.

Dit lees ik ook vaker, steeds weer van dezelfde 2/3 forum gebruikers hier die T-Mobile liefst een veer in de reet steken. Als je gaat insinueren dat de netwerkbeheer tak van KPN klanten van andere providers bewust langer laat wachten dan moet je dat bij de ACM melden.
Reputatie 6
Badge +4
@prodigy Ik hoef niemand een veer in de reet te steken. Dit is puur een uitspraak van wat ik al, zolang ik zelf klant ben, 2 maanden lees.

Ik hoef niks bij ACM aan te geven, want ik zit niet met het probleem.
@prodigy Ik hoef niemand een veer in de reet te steken. Dit is puur een uitspraak van wat ik al, zolang ik zelf klant ben, 2 maanden lees.

Ik hoef niks bij ACM aan te geven, want ik zit niet met het probleem.

Ligt dus toch echt aan T-mobile zoals ik al aangaf. Belde na het gesprek met KPN netwerk, T-mobile weer en die gaven opeens toe dat het nog niet eens was verwerkt door de technische dienst. Belletje daarvoor lag het nog aan KPN die het moest verwerken en een afspraak moet maken.
Reputatie 6
Badge +4
@Gc_ch Goed dat ik dit gelezen heb. Het hoeft inderdaad niet altijd aan dezelfde partij te liggen en was mijn reactie te kort door de bocht.. Les voor de volgende keer. Ik hoop dat het probleem snel is opgelost. Dat is uiteindelijk wat belangrijk is.
Ik vind het weer typerend T-Mobile dat Brian van T-Mobile gisteren de 3 andere topics van mij gesloten heeft, zonder dat mijn 3 vragen beantwoord zijn.

Deze topic gaat over mijn aansluiting/installatie problemen bij mij thuis.

Deze topic staat los van de andere 3 topics:

a/ het feit dat Tmobile geen klachten-invulformulier heeft of een klachten afhandelingspagina op hun website; ik kan dus ook geen klacht invoeren dat ik geen klacht kan invoeren.
b/ het feit dat er technisch een probleem zit binnen de berichtenverkeer afhandeling bij de overstapservice van Tmobile, waardoor het kan gebeuren dat een storingsmelding van een installatie monteur toch een 'ready-to-perform'bericht verstuurd wordt door Tmobile naar de vorige provider;
c/ het feit dat Tmobile mails stuurt aan klanten die geen internet hebben (veroorzaakt door Tmobile, dus Tmobile weet hier van) en dus geen mails kunnen lezen;

Immers als mijn vraag van deze topic is opgelost, blijven de vragen van a/ tm c/ dus nog open staan als onbeantwoord.

Ook heeft Brian van T-Mobile bij deze topic aangeven dat het antwoord van Hidden.nl het beste antwoord is, terwijl ik duidelijk aangeef dat mijn installatie een verhuizing betreft van ADSL naar glasvezel binnen 1 adres, dus dat de oorzaak/oplossing die Hidden.nl schets niet op mijn situatie van toepassing is.

Dus nogmaals mijn vraag: Wanneer gaat T-Mobile mijn aansluiting realiseren, terwijl zij mijn oude aansluiting onterecht hebben opgezegd?
Reputatie 6
Badge +11
@PGRRRRRRRRRR Ik denk dat je simpelweg geen antwoord krijgt op je vraag aangaande planning. T-Mobile komt over als een project- en factureringsschil om andere partijen (grootdeels concurrenten) heen. En ja ze verzenden bruikleen apparatuur en SIMkaarten. Maar er is geen overschot aan mensen die aansluitingen in orde kunnen maken en gezien de lage aboprijzen die T-Mobile rekent lijkt het er niet op dat je bij T-Mobile als eerste aan de beurt bent.

Als je wil annuleren en naar een ander wilt, ben je misschien wat eerder aan de beurt maar het is (bijna) vakantieperiode, dus of dat helpt weet ik niet. En ze willen daarvoor 75 euro vangen. Voor dat geld kan je ook iets kopen wat 4G mobile internet kan. Dan kan je hier op deze cummunity website bedelen bij superusers (medeklanten) om gratis mobiel internet, maar als die niet reageren zou ik zelf maar iets kopen. Het is wrang, maar zoals je bij ( a/ ) ook al op hint, er is waarschijnlijk ook niemand die je actief tegemoet komt met een oplossing. Als het bij plannen van zaken fout gaat, hebben ze waarschijnlijk ook geen bakken met geld klaarliggen om je zorgeloos van mobiel internet te voorzien.
Reputatie 7
Badge +7
@PGRRRRRRRRRR Als ik een vraag over het hoofd heb gezien dan excuses daarvoor. Daarom is het niet handig om meerdere topics aan te maken die grotendeels over hetzelfde gaan. 😉 Het beste antwoord hoeft niet altijd per se het volledige antwoord te zijn maar wel het beste antwoord op dat moment. We markeren altijd EEN beste antwoord op dat moment maar zodra er een beter of meer volledig antwoord wordt gegeven dan markeren we die.

Wat je vraag over het aansluiten betreft, het is nu wachten op onze technische dienst en KPN. KPN heeft inmiddels alle informatie van ons ontvangen dus ik verwacht dat het binnen enkele dagen is opgelost. Er is licht aan het eind van tunnel!

@Brian Wat is dit voor onzin dan? Onze installatie datum was eerder dan PGRRRRRRR, maar zijn storing is inmiddels dus wel doorgezet naar KPN en die van ons nog niet??????? leg is uit....
Reputatie 7
Badge +10

Ligt dus toch echt aan T-mobile zoals ik al aangaf. Belde na het gesprek met KPN netwerk, T-mobile weer en die gaven opeens toe dat het nog niet eens was verwerkt door de technische dienst. Belletje daarvoor lag het nog aan KPN die het moest verwerken en een afspraak moet maken.

Je heb KPNNetwerkNL passieve operator die het beheer van de glasvezel doet en de geen licht situaties oplost, en je heb KPN als active operator. Is op jou adres max 500Mbit mogelijk dan is KPN de active operator, als er op jou adres max 750Mbit mogelijk is dan is T-Mobile zelf de active operator, en kan dan direct doorzetten naar KPNNetwerkNL en word de KPN schijf over geslagen.
In de regel is het sneller opgelost als T-Mobile de active operator is.

Ligt dus toch echt aan T-mobile zoals ik al aangaf. Belde na het gesprek met KPN netwerk, T-mobile weer en die gaven opeens toe dat het nog niet eens was verwerkt door de technische dienst. Belletje daarvoor lag het nog aan KPN die het moest verwerken en een afspraak moet maken.Je heb KPNNetwerkNL passieve operator die het beheer van de glasvezel doet en de geen licht situaties oplost, en je heb KPN als active operator. Is op jou adres max 500Mbit mogelijk dan is KPN de active operator, als er op jou adres max 750Mbit mogelijk is dan is T-Mobile zelf de active operator, en kan dan direct doorzetten naar KPNNetwerkNL en word de KPN schijf over geslagen.
In de regel is het sneller opgelost als T-Mobile de active operator is.

en je punt is? als T-mobile in beide gevallen het laat liggen om het door te zetten , dan ligt het dan nog steeds aan T-mobile?
Reputatie 7
Badge +10
bij wba zit er nog een laag tussen. en dus duurt het langer... in alle gevallen is T Mobile verantwoordelijk, of het nu T Mobile Kpn kpnnetwerknl of guidion is.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Gc_ch, als aanvulling op de reacties van Hidden zijn er per regio ook nog verschillende monteurs beschikbaar, hierdoor kan zijn dat je sneller of later aan de beurt bent dan iemand die al eerder een melding heeft gedaan. Het blijft mensenwerk en monteurs zijn niet oneindig beschikbaar. Uiteraard doen we er alles aan om je zo snel mogelijk weer online te krijgen!
Wat is dat nu weer voor bullshit antwoord, een ding doorgeven aan een volgende laag heeft geen ruk met het aantal monteurs te maken maar met de onverschilligheid van de medewerkers.

Reageer