Beantwoord

Weg vallende verbinding internet (WIFI en TV)

Sinds enige tijd valt kortdurend de WIFI verbinding weg, dit gebeurd dan ook bij de TV verbinding. Is op dit moment erg vervelend met het verplicht thuiswerken! Kortdurend bedoel ik mee tussen de 0 en 5 minuten en dat meerder keren op de dag. Modem betreft een Huawei HG659. Deze al meerdere malen gerest en alle kabels los gehad en weer opnieuw aangesloten, maar helaas geen verbetering. Gedacht om er een wifi versterker tussen te zetten, maar maakt helaas ook geen verschil. Bij TV hetzelfde meerdere keren op een avond uitval waardoor het beeld zwart wordt en vervolgens zich zelf weer hersteld. Eerst dacht ik dat dit door vliegtuigen van Schiphol kon komen, maar de afgelopen maanden hebben deze nauwelijks gevlogen. Dus daar ligt het niet aan. 

Graag zou ik een oplossing horen!

icon

Beste antwoord door Piotr 4 juni 2020, 10:38

Hey @Jeffrey Koops,

Ik heb op afstand je verbinding uitgelezen om te onderzoeken of ik fouten in je verbinding kon bespeuren. Gelukkig zie ik op afstand niks geks en is je verbinding stabiel, ook je TV verbinding van de afgelopen dagen ziet er goed uit. Is je TV Box direct met je modem verbonden met een netwerkkabel? Ook ben ik benieuwd of je Wifi en TV signaal tegelijkertijd wegvallen? 

Met een fabrieksreset kan je al veel dingen uitsluiten. Ik wil je graag adviseren om dit in gang te zetten. :relaxed:  Ook voor het wegvallen van je Wifi hebben we een aantal tips die je kunt vinden in dit topic

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeffrey Koops 

Gaat het om een glasvezel aansluiting of VDSL?

Gebruik je enkel de Huawei of heb je hier nog eigen apparatuur aan hangen?

Je zou de mediaconverter en/of modem eens even stroomloos kunnen laten misschien dat het helpt.

Heb je anders ook al eens een fabrieksreset geprobeerd door het reset knopje achterop de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een Paperclip bijvoorbeeld?

Gaat om VDSL verbinding. Gaat om Huawei en een WIFI versterker deze er al tussen uit gehad, maar maakt geen verschil even als de modem stroomloos maken.

Reputatie 7
Badge +15

@Jeffrey Koops

Hoe is de modem aangesloten op je vaste ISRA meestal in je meterkast? Is dat direct of is de modem aangesloten op een aansluitpunt in de woonkamer bijvoorbeeld? Als dat zo is hoe lang is de kabel tussen ISRA en aansluitpunt?

Beste is om die kabel niet langer dan 2m te laten zijn of beter nog modem direct op het ISRA punt.

Fabrieksreset heeft ook geen effect?

De aansluiting zit op het aansluitpunt in de woonkamer met de korst meegeleverde kabel.  Fabrieksreset heeft gister geen effect gehad.nu nog maar eens gedaan. Dus dat weet ik straks.

Reputatie 7
Badge +15

@Jeffrey Koops 

Prima, dan wachten we dat af..

Als het goed is zit er meestal een hoofdaansluiting in je meterkast, hoe lang is de kabel van hoofdaansluiting naar het aansluitpunt en lopen er nog andere kabels met die telefoonkabel samen zoals elektra kabels?

En het aansluitpunt in de woonkamer is dat een wandcontactdoos? Indien je dan zou je hem eens kunnen open schroeven en controleren of er naast rood en blauw niks anders zit aangesloten.

@Jeffrey Koops

Prima, dan wachten we dat af..

Als het goed is zit er meestal een hoofdaansluiting in je meterkast, hoe lang is de kabel van hoofdaansluiting naar het aansluitpunt en lopen er nog andere kabels met die telefoonkabel samen zoals elektra kabels?

En het aansluitpunt in de woonkamer is dat een wandcontactdoos? Indien je dan zou je hem eens kunnen open schroeven en controleren of er naast rood en blauw niks anders zit aangesloten.

Het leek vanmiddag na de reset even goed te gaan, maar helaas….

De kabel van de hoofdaansluiting naar de meterkast is ongeveer 4/5 meter. er lopen voorzover ik kan zien geen andere kabels mee. Ik heb de wandcontactdoos open gehad en alleen de rode en blauwe zitten aangesloten. Nu met Tv kijken valt hij vrij kort achter elkaar telkens weg. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jeffrey Koops 

In de meterkast zal dan een hoofdaansluiting zitten? 4/5 meter is vrij lang en kan problemen veroorzaken. Probeer je modem in de meterkast op de hoofdaansluiting aan te sluiten.

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Jeffrey Koops,

Ik heb op afstand je verbinding uitgelezen om te onderzoeken of ik fouten in je verbinding kon bespeuren. Gelukkig zie ik op afstand niks geks en is je verbinding stabiel, ook je TV verbinding van de afgelopen dagen ziet er goed uit. Is je TV Box direct met je modem verbonden met een netwerkkabel? Ook ben ik benieuwd of je Wifi en TV signaal tegelijkertijd wegvallen? 

Met een fabrieksreset kan je al veel dingen uitsluiten. Ik wil je graag adviseren om dit in gang te zetten. :relaxed:  Ook voor het wegvallen van je Wifi hebben we een aantal tips die je kunt vinden in dit topic

Helaas lijkt het wegvallen van het internet, maar ook TV tegelijkertijd steeds erger te worden. Terug naar fabrieksreset heeft helaas geen effect.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @Jeffrey Koops, goed dat je het weer aankaart! Ik heb direct een lijnmeting gedaan om jouw verbinding te analyseren en het lijk erop als alles weer hersteld is, klopt dat? 

Ik zie ook dat je contact hebt gehad met één van onze Klantenservice toppers: is daarmee de wegvallende verbinding weer 100% functioneel? Zo niet, laat het me weten. Dan ga ik er alles aan doen om je zo goed mogelijk te helpen. We komen er altijd uit, ook al lijkt het soms even tegen te zitten. Met de hup en kracht van de Community komen we een heel eind! 😊👍

Reageer