Beantwoord

Welk netwerk wordt gebruikt bij DSL van T-Mobile Thuis?

• 6 januari 2018
  • 21 reacties
  • 5268 Bekeken

net een "T-Mobile thuis" abonnement afgesloten. Ik had hierbij twee vragen waarvoor ze in de winkel met de "technische" mensen belde. Mijn vraag was (ivm slechte ervaring KPN netwerk) van welk netwerk T mobile op DSL gebruik maakt en of dat geen KPN is... Vervolgens werd me gemeld dat dit een eigen netwerk was, dit verbaasde me omdat ik niet wist dat T-Mobile een eigen DSL netwerk heeft. Echter hier lees ik toch dat het KPN is... Zijn ze bij T-Mobile zo slecht op de hoogte van hun eigen netwerk of is de info hier achterhaald??
icon

Beste antwoord door jan kelder 6 januari 2018, 15:05

Als het via DSL gaat dan is het netwerk van KPN
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Als het via DSL gaat dan is het netwerk van KPN
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Ribootje,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis als provider! Hierbij geef ik vast de belofte voor goede diensten en ditto service! De informatie in de winkel was echter nog niet optimaal begrijp ik. Ik ben blij dat we het hier nu wel opgeklaard hebben en er duidelijkheid is. Er is maar één netwerkbeheerder voor DSL in Nederland. Op glasvezel hebben wij wel een eigen netwerk. We werken er hard aan om dat landelijk dekkend te krijgen. Kortom, work in progress!
Reputatie 5
Badge +2
Volgens mij gaat het overgrote deel van DSL over het netwerk van KPN waarvan een heel groot deel al vele tientallen jaren geleden is aangelegd, het is zo jammer en dom van KPN dat ze nog steeds investeren in DSL ip.v. alles op glasvezel in te zetten.

Persoonlijk heb ik DSL nooit wat gevonden, het was leuk toen we nog massaal moesten inbellen op een 06-nummer, nu is het achterhaald en technisch gezien volledig uit de tijd, zeker met de steeds hogere eisen die er zijn en zeker nog komen gaan.
Dus mijn angst dat de instabiliteit van de KPN lijn (zit op een afstand tot het
verbindingspunt van 1.628 meter) ook nu weer voor problemen kan zorgen is wel reëel en is de vraag dus erg groot of ik door overstappen mijn internet"geluk" zal vergroten....
Reputatie 5
Badge +2
1628 meter tot het verbindingspunt (wijkkast) is wel heel erg veel, doet mij vermoeden dat u in het buitengebied woont? als dat inderdaad zo is zal uw DSL verbinding altijd van mindere (lees slechte) kwaliteit zijn als men veel geluk heeft zal de maximale snelheid hooguit 10 tot 12 mb download zijn en voor upload 3mb.
Bijna altijd heb je maar hooguit 3mb, ik woon zelf in de Achterhoek daar is men op gebied van glasvezel al ver gevorderd, komende tijd wordt er in het buitengebied ook veel glasvezel aangelegd.

Persoonlijk zou ik als ik in de zelfde situatie als u zou zijn, en mijn alternatief zou de kabel zijn ik geen moment zou twijfelen en kabel zou nemen, (maar dat is mijn persoonlijke mening) ik zou er geen moment aan denken om DSL te nemen
Nee, erger dan dat woon in de stad maar het ongeluk om net aan het einde van de "lijn" te wonen.
Dus snel cancellen en naar de kabel, helaas is die hier ook niet echt "optimaal".
Reputatie 5
Badge +2
DSL wordt door KPN net als een oude auto met allerlei gepruts en kunst en vliegwerk draaiende gehouden en net als bij de oude auto zal ook DSL een keer aan het einde van het leven zijn.
KPN probeert wel (helaas en dom) op allerlei manieren zoals VDSL of pairbonding het tij te keren echter m.i. is dat slechts uitstel van excecutie en zal er aan de aanleg van meer glasvezel gewoonweg niet te ontkomen zijn, zeker gezien de steeds hogere eisen is DSL volkomen achterhaald.
Gezien het feit dat we geen glas hebben liggen in de straat en de kabel hier ook niet al te best is heb ik de keuze tussen de DSL of via 4G maar dat laatste kost me 40 euro per 100GB en is te duur om daar alles mee te doen...
Reputatie 7
Badge +6
Unlimited via T-Mobile mobiel is wellicht nog een optie. We zullen er op DSL alles aan doen om de kwaliteit te borgen, maar afhankelijk van de netwerkbeheerder zijn we. Wellicht dat zij met T-Mobile als klant wat beter hun best doen.
Reputatie 7
Badge +5
Op glasvezel hebben wij wel een eigen netwerk. We werken er hard aan om dat landelijk dekkend te krijgen. Kortom, work in progress!

Zeg je hiermee dat de uitrol van eigen POP's is hervat? Is hier meer over te vertellen? Welke doeltermijn bijvoorbeeld en wat de criteria zijn om een stad/wijk op eigen POP's te krijgen? Dit zou geweldig zijn.
Reputatie 6
Badge +7
Hey TAVL, op dit moment ligt de focus vooral op het verbeteren van onze diensten en het bestaande netwerk en dit heeft de hoogste prioriteit. Maar uiteraard houden we altijd onze ogen en oren open voor mogelijkheden tot uitbreiding! 😉
Reputatie 2
Badge +2
Dus mijn angst dat de instabiliteit van de KPN lijn (zit op een afstand tot het
verbindingspunt van 1.628 meter) ook nu weer voor problemen kan zorgen is wel reëel en is de vraag dus erg groot of ik door overstappen mijn internet"geluk" zal vergroten....

Ik zit met exact hetzelfde dilemma. Woon ook in de stad (Schiedam) en de afstand tot de wijkkast is 1877 meter. 7 jaar geleden is dit huis gebouwd en had ik een DSL verbinding via Telfort. Daar ben ik jaren abonnee geweest en behaalde ik een download van 23mbit. Daarna zijn er flink wat storingen geweest in de wijkkast en ben ik overgestapt naar glas (CIF, dus Caiway). Echter heb ik niet zo'n snelle (en dure) verbinding nodig. Twee jaar terug was ik klant bij Vodafone Thuis (T-Mobile thuis) en had ik een download van 19 mbit. Voor mij is dat voldoende.

Na dat jaar Vodafone Thuis ben ik overgestapt naar NLE en wat een drama! Een maandje ongeveer 21mbit download gehad en daarna stortte de verbinding in naar 11mbit download. Mijn lijn is in 3 maanden 3 keer gereset, maar telkens stortte de verbinding na pak hem beet een weekje in naar 11 tot 13 mbit. NLE doet en heeft niets zelf, dus alles is via KPN gegaan en had ik dezelfde producten als iedere Telfort abonnee (Experiabox V10, Arcadyan HMB2260).

Ik wil dolgraag terug naar T-Mobile Thuis (zit nu weer bij Caiway, die wéér effe de prijs flink verhoogt). KPN Netco check zegt nu 16mbit download. Dat zou op zich voldoende voor mij zijn, maar ik ben bang dat als ik de DSL lijn weer ga gebruiken ik weer in dezelfde situatie terecht kom als bij NLE. Oke, met 1 verschil, de klantenservice is een stuk beter dan bij NLE. Die "spelen" providertje en sturen alles door naar KPN waar je onderop de stapel terechtkom.

Ik heb een 7 jaar oud modern Isra punt, waar volgens de monteurs niks mis mee is. Iemand ideeën? Of @Sander is er een "garantie" te geven op de 16mbit die nu bij de postcodecheck van T-Mobile wordt aangegeven?
Reputatie 7
Badge +6
Op glasvezel hebben wij wel een eigen netwerk. We werken er hard aan om dat landelijk dekkend te krijgen. Kortom, work in progress!

Zeg je hiermee dat de uitrol van eigen POP's is hervat? Is hier meer over te vertellen? Welke doeltermijn bijvoorbeeld en wat de criteria zijn om een stad/wijk op eigen POP's te krijgen? Dit zou geweldig zijn.

Ik sprak iets te enthousiast! Reggefiber spreekt van "Meer dan 2 miljoen huishoudens zijn al aangesloten. En het worden er elke dag meer." Dat wil ik graag overnemen, maar dat is niet terecht zoals Brian al aangaf. 😞
Reputatie 7
Badge +6

Ik wil dolgraag terug naar T-Mobile Thuis (zit nu weer bij Caiway, die wéér effe de prijs flink verhoogt). KPN Netco check zegt nu 16mbit download. Dat zou op zich voldoende voor mij zijn, maar ik ben bang dat als ik de DSL lijn weer ga gebruiken ik weer in dezelfde situatie terecht kom als bij NLE. Oke, met 1 verschil, de klantenservice is een stuk beter dan bij NLE. Die "spelen" providertje en sturen alles door naar KPN waar je onderop de stapel terechtkom.

Ik heb een 7 jaar oud modern Isra punt, waar volgens de monteurs niks mis mee is. Iemand ideeën? Of @Sander is er een "garantie" te geven op de 16mbit die nu bij de postcodecheck van T-Mobile wordt aangegeven?

Hoi Fred_M wat een mooi bericht! Te gek als je terug zou komen bij T-Mobile Thuis. 😃 Als onze postcodecheck 16 Mb/s aangeeft, dan wil ik dat graag garanderen. Als blijkt dat de snelheid bekabeld lager is geworden, schakelen wij de netwerkbeheerder in om het weer op het oorspronkelijke peil te krijgen! Beloofd!
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Sander,

Weet wat je op je hals gaat halen 🙂 NLE heeft mij laten gaan, omdat ze niets met mijn lijn aankonden.... Ik zal Caiway/CIF gaan opzeggen ivm met de aangekondigde prijsverhoging per 1 maart. Dat zal ook niet makkelijk gaan. Want toen ik het Caiway abonnement van mijn moeder op ging zeggen, kreeg ik een schreeuwende dame aan de lijn 🙂 Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Sander,

De "handschoen" is opgepakt. Caiway is opgezegd en ik heb een alles in 1 abonnement bij jullie afgesloten. Ik hoop wel dat die goed is doorgekomen, want bij het aanmaken van het my-tmobile account kreeg ik een foutmeldingspagina....

Het goede nieuws is dat jullie postcodecheck nog een iets hogere snelheid aangaf dan de KPN Netco pagina, namelijk 18mbit. Ik heb daar maar even een screenshot van gemaakt ;-)

Bereid je maar wel voor op een moeilijk geval, want de DSL verbinding bij NLE was prut. Dus ik vrees dat je KPN straks wel mag gaan inschakelen :-))

Reputatie 6
Badge +7
Hey Fred, dat is nog eens vertrouwen! 😃 Ik heb het meteen voor je nagekeken en ik kan je geruststellen, je bestelling is goed doorgekomen! Op dit moment zit je in de bedenktijd van 14 dagen, je kan hier eventueel van afzien om de aansluiting te versnellen. Je account aanmaken kan je doen via deze link. Als je daar ook een foutmelding mee krijgt stuur ons dan even een bericht zodra je aangesloten bent, dan gaan we dit voor je oplossen. Mogelijk raakt het systeem wat in de war omdat je al eerder klant bent geweest maar dat is geen probleem, we kunnen zodra je aangesloten bent een nieuw account voor je aanmaken!
Reputatie 2
Badge +2
Hey Brian,

Jou ken ik nog niet volgens mij 😉 Sander ken ik nog van de Vodafone tijd. De bestelling hoeft niet versneld te worden, aangezien mijn abonnement bij Caiway 1 maart stopt. Er is dus voldoende tijd. Ik ga straks proberen het account aan te maken, bedankt voor je link 😉 Edit: ik kan inmiddels in my t-mobile thuis. Ik kan niet de webmail bereiken van het t-mobilethuis email adres, maar dat geeft niet. Dat email adres ga ik toch niet gebruiken ;-)

Vertrouwen, ja dat komt door de service die jullie tijdens de Vodafone tijd gaven. Ik houd mijn hart vast wat er met mijn lijn gaat gebeuren, maar ik heb het volste vertrouwen dat jullie daar een stuk beter mee omgaan dan NLE 😉
Reputatie 6
Badge +7
Hey Fred, Sander zei het inderdaad al, mooi dat je weer terug bent! 🙂 Ik heb aan Sander doorgegeven dat je de handschoen op hebt gepakt zoals je het zelf zo mooi zegt, we gaan het in de gaten houden!
Reputatie 2

Op glasvezel hebben wij wel een eigen netwerk. We werken er hard aan om dat landelijk dekkend te krijgen. Kortom, work in progress!Zeg je hiermee dat de uitrol van eigen POP's is hervat? Is hier meer over te vertellen? Welke doeltermijn bijvoorbeeld en wat de criteria zijn om een stad/wijk op eigen POP's te krijgen? Dit zou geweldig zijn.
Ik sprak iets te enthousiast! Reggefiber spreekt van "Meer dan 2 miljoen huishoudens zijn al aangesloten. En het worden er elke dag meer." Dat wil ik graag overnemen, maar dat is niet terecht zoals Brian al aangaf. :(

Volgens mij ben je jezelf nu aan het tegenspreken Sander. Het DSL-netwerk is van KPN, net zoals het COAX-netwerk (bijna overal) van Ziggo is. Het glasnetwerk is van Reggefiber, behalve op de plaatsen waar glas is gelegd voor Reggefiber is opgericht (zoals een aantal gemeenten rond Eindhoven). Er zit ook wel degelijk een technisch verschil tussen aansluitingen van Reggefiber en pré-Reggefiber.

Nu is volgens mijn laatste informatie Reggefiber, en daarmee ook het netwerk sinds 2014 volledig eigendom van KPN. Maar, de glasverbindingen zijn wel meer opengesteld dan DSL.
Badge
Hey Doeffgek,

Ik leg het je graag uit. Het WBA glasvezelnetwerk is eigendom van KPN en in beheer van Reggefiber. Het ODF netwerk daarintegen is eigendom van T-Mobile en in beheer van Reggefiber. Reggefiber is wel een onderdeel van KPN, maar het netwerk is nog steeds van ons! ;)
Dit houdt in dat het netwerk van ons is, maar dat de kabels van Reggefiber zijn.

Zie het een beetje als de NS in combinatie met ProRail. De sporen zijn van ProRail, maar de treinen zijn van NS. Dit houdt in, dat wanneer er iets mis is met de spoorwegen, ProRail moet komen opdraven. ProRail is er dan nog steeds voor verantwoordelijk dat NS haar werk kan doen.

Dit is ook van toepassing op ons glasvezelnetwerk. De kabels zijn van Reggefiber, maar het signaal is van ons. We zijn in dit geval, op ODF, niet afhankelijk van een andere provider. Hopelijk maakt dit het wat duidelijker!

Reageer