Beantwoord

Welke internetsnelheid is mogelijk?

• 11 april 2019
  • 8 reacties
  • 482 Bekeken

Netco van KPN geeft aan 33Mbps
Speedtest geeft aan 50Mbps
Helpdesk zegt 2 verschillende dingen kan niet hoger dan 50Mbps en de andere medewerker zegt 100Mpbs is mogelijk.

Ik heb een Internet50 abo en en meer snelheid is geactiveerd via klantvoordeel. Maar soeedtest geeft toch maar 50Mbps aan.

Hoe zit het nu precies?
icon

Beste antwoord door Brian 12 april 2019, 15:49

Hi @j.vantoren, dat is wel bijzonder! Ik heb het vanuit hier ook bekeken en de maximale snelheid die beschikbaar zou moeten zijn op jouw adres is 50 Mbit. Als ik naar je huidige verbinding kijk dan komt er op dit moment echter wel 100 Mbit binnen (103 om precies te zijn). Het zou kunnen zijn dat je misschien "gekruisd" bent (dus op de verkeerde aansluiting aangesloten bent) waardoor je snelheid nu hoger is dan hij zou moeten zijn. Dit kunnen we eventueel testen door een lijn analyse uit te voeren op het moment dat jij je modem uit zet. De verbinding zou dan voor ons niet meer bereikbaar moeten zijn, als dit wel het geval is, dan is er inderdaad sprake van een kruising. Hiervoor zou je het beste even telefonisch contact op kunnen nemen met ons via 0800 0092, dan kunnen we dit direct aan de lijn met je testen!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Ga maar uit van wat netco van KPN aangeeft in mijn geval wordt voor koper 16mb vermeld echter is dat voor mij niet relevant aangezien er glasvezel ligt in het appartement.

pak ik er een vergelijkingssite bij b.v. breedbandwinkel.nl dan geeft deze ook 16mb aan je kunt wel een abonnement nemen van 50 of 100 maar dan nog zal de maximale snelheid nooit hoger komen dan netco aangeeft, en hou er rekening mee dat er bij dsl een behoorlijk verschil kan zitten tussen theoretische en praktische snelheid.
Reputatie 7
Badge +10
de status pagina van het modem laat zien op welke snelheid de lijn aan kan. dit is het maximaal haalbare dus als netco 33 zegt en je modem zegt 110 kan je dus gewoon 100 nemen
Reputatie 5
Badge +2
Maar wat is dan de functie van netco? volgens mij geeft die de snelheid aan op je adres welke maximaal mogelijk is in mijn geval 16 via DSL en 524 via glasvezel.

En waar in het modem zou ik dat eventueel kunnen zien (Draytek) heb eigenlijk nog nooit in het modem gekeken,
Om verwarring te voorkomen 16mb bestaat volgens mij niet 16MB wel = 128Mbps
Mijn snelheid gemeten met speednet geeft aan 50Mbps
Terwijl Netco maar 33Mbps aangeeft. Die is dus volgens mij ook niet betrouwbaar.
Als ik in het modem kijk zie ik bij maximale upstream 31425 kbit/sec = 31,425Mbit/sec
en bij maximale downstream 104799 kbit/sec = 104,799 Mbit/sec

Mag ik hieruit concluderen dat 30Mbit up en 100Mbit down mogelijk moet zijn?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @j.vantoren, dat is wel bijzonder! Ik heb het vanuit hier ook bekeken en de maximale snelheid die beschikbaar zou moeten zijn op jouw adres is 50 Mbit. Als ik naar je huidige verbinding kijk dan komt er op dit moment echter wel 100 Mbit binnen (103 om precies te zijn). Het zou kunnen zijn dat je misschien "gekruisd" bent (dus op de verkeerde aansluiting aangesloten bent) waardoor je snelheid nu hoger is dan hij zou moeten zijn. Dit kunnen we eventueel testen door een lijn analyse uit te voeren op het moment dat jij je modem uit zet. De verbinding zou dan voor ons niet meer bereikbaar moeten zijn, als dit wel het geval is, dan is er inderdaad sprake van een kruising. Hiervoor zou je het beste even telefonisch contact op kunnen nemen met ons via 0800 0092, dan kunnen we dit direct aan de lijn met je testen!
@Brian Volgens mij is er door de helpdesk een aanvraag naar KPN weg om mij 100Mb te geven. Misschien kan jij dit nagaan en mail me anders wanneer we jouw suggestie kunnen uitvoeren.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @j.vantoren, ik heb de aantekeningen van de monteur bekeken en ik heb het idee dat zijn verzoek niet helemaal goed door is gekomen. Ik heb het opnieuw uitgezet bij onze technische dienst, excuses voor de vertraging!
@Brian Inmiddels is 100Mb actief. Met speednet gemeten en is nu in orde

Reageer