Sticky Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! :D

Internet
  • Eigen modem kunnen gebruiken.
  • Ook bij Glasvezel/Draytek abonnementen een 5 Ghz wifi netwerk.
  • USB optie op het modem activeren.
  • Gastnetwerk voor de (Draytek 2130)
  • Toegang tot QoS (Quality of Service) instellingen. (Draytek 2130 en 2132)
  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • Snelheid glasvezel ophogen naar 1000/1000 Mbps.
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres.
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services

TV/RADIO
  • Terugkijken via de gids.
  • Zeven dagen terugkijken via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders.
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders.
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt.
  • Is het mogelijk dat de trackinfo van de Stingray muziekzenders zichtbaar wordt op het televisiescherm?
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box.
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Box.
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere.
  • USB optie activeren op de TV Box.
  • Meer zenders TV Anywhere. Update
  • RTL8 op 8 en SBS9 op 9.
  • Zenderpakketten aanzetten via de TV Box zelf.
  • Knop op de afstandsbediening voor sub-pagina's teletekst. (Wellicht een remap van knoppen voor toevoegen bestaande afstandsbediening?)
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Opnames inplannen en terugkijken op de TV Box via TV Anywhere.
  • Opnames kunnen terugkijken op een andere TV Box.
  • Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen. Update
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android.
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor Windows Phone.
  • Een TV serie opnemen op basis van de programmagids. Zo voorkom je opnames in het weekend bij een programma dat dagelijks op weekdagen wordt uitgezonden.
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.
  • TV Anywhere: ook zenders uit het pluspakket daar kunnen kijken
  • Franstalige zenders (ARTE, TV5)
  • Fine Living HD toevoegen
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845).
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender).
  • CNN in HD
  • Regionale zenders in HD
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen.
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen.
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel

Community
  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen

Overig
  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien of er een storing bij jou is of hoe de wifi presteert.
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten.
  • Meer keuze in belbundels.

Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!
icon

Beste antwoord door Sterre 18 juli 2018, 11:35

Ik geef jullie graag een update over de onderstaande wensen die de laatste tijd veel besproken worden:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Via de vernieuwde TV Anywhere App is dit nu mogelijk! Deze optie op de TV Box blijft voorlopig nog even uit.

- Netflix op de TV Box
Voorlopig zal dit nog niet aangeboden worden.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ook dit is mogelijk via de vernieuwde TV Anywhere App. Via de TV Box willen we dit zeker graag toevoegen. Zodra hier meer over te melden is, zal dit hier op het forum als eerst gemeld worden.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
In september verwachten we TV Anywhere te introduceren op PC/Laptop! Uiteraard plaatsen we hier informatie over op de Community zodra dit beschikbaar is. Edit 11-10-2018: TV Anywhere WebTV is nu beschikbaar. In dit topic lees je er meer over.
Bekijk origineel

299 reacties

@Zwaantje1970
Wij zijn nu ook van plan over te gaan stappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis, uiteraard voor de kortingen, minder kosten... Hollander, meer voor niets :)

Onderstaande punten lijken ons heel erg belangrijk om te hebben, zeker omdat het mogelijk is, wat we nu ook kunnen zien. Dus ik hoop wel dat T-Mobile Thuis daar iets mee doet en hun programmeurs goed inzetten om de boel snel op orde te krijgen.

Dit is wel een gemis!!
- Series opnemen, is niet mogelijk.
- Terugkijken gemiste zenders, maar beperkte keuze (je krijgt toch wel een volledige NPO gemist?)
- Terugkijken TV gids niet mogelijk (dat is nu juist makkelijk als je iets wil terug kijken!!)
- Overzicht TV gids niet mogelijk om per dag vooruit te kijken (oeps, iets wat ik nu elke dag wel doe)

Met glasvezel moet het wel mogelijk zijn om meer zenders op te nemen
- Maar 2 zenders tegelijk opnemen.

Programmeurs, opschieten, dit moet toch gewoon in je app zitten
- Opnemen via TV anywhere App niet mogelijk, heel onhandig (maar ook flink balen hoor!!!)

Vinden wij niet belangrijk, maar kan me voorstellen dat anderen dit wel belangrijk vinden
Netflix en Videoland app niet aanwezig


T-Mobile Thuis heeft dus nog wat te doen. Merk dat we met veel dingen wel achteruit gaan, veel is niet zo erg maar sommige dingen wel. Het ligt dus echt aan de prijs en wat we er voor krijgen!!
Reputatie 6
Badge +17
- 4 in 1 pakketten
- Kortingen voor huidige T-Mobile mobiel klanten zou leuk zijn
- Nieuw glasvezelmodem met 5 GHz wifi ondersteuning
- Eigen routing apparatuur in meer glasvezel PoP's
- Pauzeren op de TV decoder zonder dat je een "pauzeer/neem op"-bundel hebt. Dit is bij KPN en dochters ook mogelijk. Het wordt tijdelijk (voor 1 uur max) opgeslagen op de interne flashgeheugen van de decoder. Opnemen doe ik zelden, maar ik pauzeer regelmatig.
- Meer keuze in vaste belbundels. 2500 minuten vind ik te veel.
@Pilovali
Ik sluit me hier helemaal bij aan! En T-Mobile Samen kunnen toevoegen aan het abonnement en als we dan toch bezig zijn, T-Mobile Extra punten sparen 😛
Reputatie 6
Badge +17
Ja! Helemaal vergeten, serviceweb.
T-Mobile Samen, zodat je óók met T-Mobile Vast gratis kunt bellen naar T-Mobile Samen klanten.
Windows UWP app zou erg fijn zijn. Dan heb je zowel de Laptop/Desktop als Tablet als Telefoon als Xbox te pakken. Vooral die laatste zou fijn zijn. Scheelt me weer een kastje wat stroom kost ;)

Er is al een iOS app. Misschien de developers eens laten kijken naar de Windows Bridge for iOS?
https://developer.microsoft.com/en-us/windows/bridges/ios
Ik zie dat er een aardige hoeveelheid tekst staat hierboven dus sorry als ik nu iets vraag of voorstel wat al hierboven aangekaart is. Maar wat ik miste op de afstandsbediening is een knop om van AV-kanaal te wisselen. Heb een chromecast die is aangesloten op een andere uitgang. En moet nu steeds de afstandsbediening van de tv zelf gebruik om van uitgang te kunnen wisselen.

Zou makkelijiker zijn om dat met dezelfde afstandsbediening te kunnen doen. Heb vooralsnog geen smart tv dus wellicht hebben maar weinigen ermee te maken. Maar ben er ook al aan gewend, dus zou eerder een kleine bonus zijn dan een revolutionaire aanpassing
Hoi Renald.

Welke afstandsbediening heb je? Op die van mij (die bij de interactieve decoder hoort) zit links onderin (onder de 7) een knopje met een punt erop, waar 'input' boven staat. Daarmee kan ik overschakelen van de TV op HDMI 1 naar de Xbox op HDMI 2 (of iets anders op HDMI 3 als ik daar iets op aansluit) etc.
Reputatie 1
Ik heb nog een toevoeging op Kaassausje: De input knop van de T-Mobile Thuis afstandsbediening werkt niet op elke TV. Bij sommige TV's zul je echt de eigen afstandsbediening moeten gebruiken.
Hallo,

Hier een trouwe klant van Vodafone Thuis, al vanaf de dag dat in onze woonplaats de formule 1 race ter promotie van glasvezel werd gehouden door Vodafone. Per 3 maart 2017 ga ik Vodafone Thuis / T-Mobile Thuis verlaten en stap ik over naar een andere provider.

Ik heb nog enkele feedback die jullie mee kunnen nemen om jullie toekomstig product nog beter te maken:

Televisie:

- Lever in de toekomst uitsluitend nog HD-tv ontvangers die beschikken over de mogelijkheid om in de cloud op te nemen (of optioneel op een HDD). Vooralsnog bieden jullie opnemen nog als extra mogelijkheid, maar ik ben van mening dat een beetje provider dit anno 2017 toch wel standaard mag gaan aanbieden. Concurrenten doen het niet snel, dus hier kunnen jullie op in springen. Ook de mogelijkheid om tegelijktijdig meer programma’s op te nemen kan prettig zijn.

- Maak de televisieontvangers op korte termijn ook geschikt voor 4K. Dit zal voorlopig nog niet zo’n snel vaart nemen maar de toekomst is dichtbij.

- Zorg ervoor dat het ook mogelijk wordt om online via een responsive HTML5 website naar televisie en opnames te kunnen kijken. Mensen zijn steeds vaker onderweg of ze gebruiken steeds minder hun interactieve ontvangers voor het kijken van tv.

- Lanceer een vergelijkbare dienst als de 7-dagen terugkijkservice van KPN en Ziggo.

- Organiseer een enquête waarin klanten hun voorkeuren voor zenders in het basispakket kunnen doorgeven. Jullie proberen natuurlijk een zo breed mogelijk assortiment door te geven, maar ik ben benieuwd wat mensen nu echt graag willen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internet:

- De toekomst is hier. Zorg ervoor dat alle toekomstige modems uitgerust zijn met 5GHz / 802.11ac ondersteuning.

- De mogelijkheid om een gescheiden gastennetwerk aan te maken op de modem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Extra’s:

- Geef klanten Knippr, Netflix of Spotify cadeau op het moment dat ze zowel vast als mobiel diensten bij jullie afnemen.

- Dubbele data, goedkoper abonnement, gratis onderling bellen, verzin het maar. Kom met nog wat extra’s voor de combi-klanten.

- Wellicht is het ook een idee om een virusscanner mee te leveren bij de vaste diensten. Ik ben van mening dat mensen hier zelf voor moeten zorgen maar schrikbarend genoeg kom ik nog altijd veel mensen tegen die geen virusscanner hebben of een hele slechte virusscanner, simpelweg omdat ze niet bereid zijn om geld uit te geven aan een virusscanner.

- Zorg ervoor dat ook op social-media genoeg medewerkers te vinden zijn met kennis over de Thuis dienst. Bij voorkeur ook per livechat bereikbaar.
Graag zou ik willen zien dat T-Mobile hun glasvezelnetwerk gaat upgraden naar 1000/1000 zoals Tweak het nu al doet.

Vriendelijke Groeten
Ik zou graag korting willen op T-Mobile voor thuis wanneer ik ook mobiel klant ben bij T-Mobile (net als Telfort doet).
Reputatie 7
Badge +5
Mooi dat begin gemist er is. Echter is de dienst erg beperkt. Bij Telfort/KPN kun je verder terug begin gemist kijken. Hiermee doel ik op een programma dat in de afgelopen 24 uur is uitgezonden alsnog kunt kiezen vanuit gids. Bij T-Mobile kan enkel het huidige programma gekozen worden.

Programma gemist is zeer beperkt. Dat RTL er nog niet op zit is een gemis. Maar ook andere (niche)zenders worden bij andere providers aangeboden. Zo kon bij Ziggo ook via Fox gemist gekeken worden naar het hele seizoen van the Walking Dead.

Apps, zoals Videoland, Amazon Prime en Netflix gebruiken via de box.

Audiostream bij TV kanaal zelf kiezen. Nu wordt over het algemeen (nog steeds) enkel 1 geluidsstream doorgegeven. Dit terwijl het mogelijk zou moeten zijn om zelf te kiezen. Cartoon Network, Disney XD en Disney Channel kennen bijvoorbeeld bij ZIGGO de mogelijkheid om ook te kiezen voor een audiostream met de Engelse taal in plaats van de vreselijk irritante en slechte dubs. Zonde dat die keuze ontnomen wordt, want dit wordt door de maatschappijen wel aangeboden en ondersteund.
Reputatie 7
Badge +5
Ideetje (vond ik geen ander topic waard).

Ik zie heel veel goede suggesties langs komen voor verbeteringen aan het product Thuis. Klanten met ideeën om T-Mobile Thuis volwassener, beter en gemakkelijker te maken. Goed om vervolgens te lezen dat de ontwikkelaars meelezen en hier punten uit meenemen (en wellicht op backlogs plaatsen oid).

Bij een aantal organisaties ben ik ideeënboards tegengekomen, waarbij klanten ideeën kunnen liken of raten, waardoor prioriteiten zichtbaar worden in wat men echt belangrijk vindt. Je kunt daarbij slechts een X aantal punten geven. Het verhoogt de betrokkenheid en geeft inzicht in wat er met ideeën gebeurd. Lijkt mij ook een goede voor T-Mobile Thuis alwaar het credo is dat de klant altijd zelf de hand heeft in het abonnement(skeuzes).
Heb maar 1 toevoeging.

5.1 dolby streams. Echt bizar dat jullie alleen maar stereo geluid doorgeven.....
Reputatie 2
Ik pleit voor een Netflix app.
IK heb nog geen werkende lijn maar jullie verkoop afdeling geeft al wel aan dat Netflix te kijken is via de Entone Box. Klopt dus blijkbaar niks van....terwijl dat nou juist de reden was om toch maar voor jullie te kiezen...
Helaas tot op de dag van vandaag nog geen concrete updates terwijl we toch al 3 maanden verder zijn als T-Mobile inmiddels......
Reputatie 2
@Hatejama

Idnerdaad, ook valt het me op dat het vanuit Tmobile wel angstvallig stil is op dit topic.....
Reputatie 7
Badge +6
@all

Allereerst bedankt voor alle tips hierboven! Het is fantastisch om te lezen hoe er meegedacht wordt om het Thuis product nog beter te maken. Sommige zaken lijken makkelijk te implementeren, maar dat zal nog moeten blijken. Soms zijn er technische hordes, soms gaat het over licenties.

Dit topic is niet zo zeer een vraag en antwoord, maar meer een verzamelbak van wensen. Hij is nu wat lang en sommige wensen zijn niet meer actueel. Ik wil deze binnenkort wat updaten/opschonen. Dat betekent niet dat wensen dan per se doorgevoerd gaan worden. Ik hoop wel dat het overzicht wat terugkomt. Plaats voor nieuwe wensen is er altijd! Keep 'm coming! 🆒
Reputatie 7
Badge +6
@all

Vandaag heb ik dit topic opgeschoond. Ik hoop dat het overzichtelijker is. Mocht je nog meer wensen hebben, keep 'm coming!

  • Meer zenders TV Anywhere. Er zijn in het afgelopen jaar ongeveer zes zenders bijgekomen. We zitten nu op 23. Ik laat hem als wens staan. Hoe meer, hoe beter, nietwaar?
  • Leesbaarheid display TV Box Dit was tweeledig. De blauwe lampjes waren te fel en het menu te onduidelijk. De felheid is nu verminderd en de letters in het menu groter.
  • Teletekst is niet goed leesbaar, loopt door elkaar. Deze melding heeft even gelopen, maar is nu sinds enkele maanden verholpen!
  • Kanaal weergeven ipv tijd op display van de Amulet 515. Is onderzocht, maar dit wordt niet aangepast. De TV Box is zo gemaakt om de tijd aan te geven, geen andere info.
  • Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen Deze optie is beschikbaar. Punt is, niet alle TV 'snappen' dit signaal. Vooralsnog slechts deels opgelost dus. Ik laat hem dus in de wishlist staan, maar verwacht geen doorbraak op korte termijn.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar bij opnemen ook de keuze hebben tot opnemen van de hele serie. Nu moet ik elke week er aan denken om een aflevering in te stellen.
Reputatie 1
Hey Michaelh,

Ik ben het voor je gaan nakijken, je kunt op deze pagina meer informatie vinden. Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen. 🆒
Reputatie 2
@Tmobile, is het niet beter om ook de huidig lopende problemen zoals de trage stb's eerst aan te pakken alvorens "problemen" uit de wishlist " op te lossen"?
Reputatie 7
Badge +7
Zeker, ik kan je verzekeren dat de trage STB's onze volle aandacht hebben! Maar de rest van de werkzaamheden hoeven natuurlijk niet stil te liggen, we blijven continue verbeteren! 😉
Reputatie 2
Zeker, ik kan je verzekeren dat de trage STB's onze volle aandacht hebben! Maar de rest van de werkzaamheden hoeven natuurlijk niet stil te liggen, we blijven continue verbeteren! ;)

Ik geloof best dat de traagheid de volle aandacht heeft echter krijg ik wel een beetje het "we werken eraan" zoethoudertjes gevoel bij de reacties die jullie geven.

De eerste "klacht / melding is al van 3 maanden geleden namelijk van JSM29.

Mijn gevoel wordt hier niet beter van wanneer dit zo lang moet duren.
Kun je ook inhoudelijke informatie verschaffen over wat er nu precies gedaan wordt?

Na het wijzigen van vodafone uiterlijk naar tmobile uiterlijk zijn (als ik het zo lees) de problemen ontstaan. Rollback scenario moet toch wel na te bootsen zijn om het probleem op te lossen lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +7
Hey Dikkie,

Ik kan mij wat voorstellen bij dat gevoel, ik heb daarom intern voor je rondgevraagd maar op dit moment heb ik niet meer inhoudelijke informatie. Maar wees gerust, zodra we concreet iets kunnen melden hierover hoor je dat zeker via het forum!

Reageer