Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

329 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Wat ik me vaak heb gevraagd of het niet zo is geweest dat bij de beslissing van de toezichthouder(s) dat Vodafone/Ziggo bij een fusie de tak Vodafone thuis moest verkopen en deze vervolgens op de markt werd gezet de obsessie van T-mobile om het te kopen het heeft gewonnen van de realiteit.
Hoewel ik nooit fan ben geweest van KPN en er zelf nooit een abonnement zou nemen zij m.i. toch een veel grotere kennis hebben van alles wat met de materie te maken heeft, mijn idee is dat T-mobile volledig heeft onderschat wat erbij komt kijken, zoals het in huis hebben van deskundig ICT mensen vandaar de wederkerende zin "er wordt aan gewerkt" of "u hoort nader van ons" dit wordt vaak gebruikt als men er niet uitkomt en toch een uitvlucht nodig heeft.
Reputatie 1
Gezien ik binnenkort ook een aansluiting krijg van T-Mobile thuis, wil ik een itempje toevoegen op de wishlist (Mits er meer mensen zijn die het met me eens zijn ^^)

Jullie hebben Fox Sports Go als optie toegevoegd als je het Fox Sports pakket hebt.

Ditzelfde zou ik graag ook willen zien voor Ziggo Sport Go. Dan zou ik nl ook erg geinteresseerd raken om via jullie het Ziggo sport pakket te pakken.
Reputatie 7
Badge +6
Nieuwe klanten zijn belangrijk, maar onze bestaande klanten zijn minstens net zo van belang. Ik ben niet van de technische dienst. Zo nu en dan krijgen we wel updates. Die vermelden we dan weer hier. Het kan wel even duren. Niet leuk, maar het zij zo. Er zit vooralsnog niets anders op dan afwachten.

Als tussenoplossing helpt een powerflip. De TV Box is dan doorgaans weer iets sneller, al is het maar voor korte duur.

PS. Niet iedere klant heeft een langzamere TV Box, verre van. Ook die klanten zonder problemen hebben nu de magenta skinning. Het is dus niet per se een probleem vanaf mid februari. Maar goed, we zijn er druk mee!
Reputatie 3
Nou Brian, het duurt wel erg lang. Als er al geen voortgang aan te geven is hoe weten jullie dan dat dit issue ooit opgelost gaat zijn.
Ik heb het gevoel dat momenteel meer moeite wordt gestopt in het binnenharken van klanten dan de huidige problemen op te lossen. Jammerlijke zaak
Reputatie 7
Badge +8
Hey Dikkie,

Ik kan mij wat voorstellen bij dat gevoel, ik heb daarom intern voor je rondgevraagd maar op dit moment heb ik niet meer inhoudelijke informatie. Maar wees gerust, zodra we concreet iets kunnen melden hierover hoor je dat zeker via het forum!
Reputatie 3
Zeker, ik kan je verzekeren dat de trage STB's onze volle aandacht hebben! Maar de rest van de werkzaamheden hoeven natuurlijk niet stil te liggen, we blijven continue verbeteren! ;)

Ik geloof best dat de traagheid de volle aandacht heeft echter krijg ik wel een beetje het "we werken eraan" zoethoudertjes gevoel bij de reacties die jullie geven.

De eerste "klacht / melding is al van 3 maanden geleden namelijk van JSM29.

Mijn gevoel wordt hier niet beter van wanneer dit zo lang moet duren.
Kun je ook inhoudelijke informatie verschaffen over wat er nu precies gedaan wordt?

Na het wijzigen van vodafone uiterlijk naar tmobile uiterlijk zijn (als ik het zo lees) de problemen ontstaan. Rollback scenario moet toch wel na te bootsen zijn om het probleem op te lossen lijkt mij.
Reputatie 7
Badge +8
Zeker, ik kan je verzekeren dat de trage STB's onze volle aandacht hebben! Maar de rest van de werkzaamheden hoeven natuurlijk niet stil te liggen, we blijven continue verbeteren! 😉
Reputatie 3
@Tmobile, is het niet beter om ook de huidig lopende problemen zoals de trage stb's eerst aan te pakken alvorens "problemen" uit de wishlist " op te lossen"?
Reputatie 1
Hey Michaelh,

Ik ben het voor je gaan nakijken, je kunt op deze pagina meer informatie vinden. Met de optie 'bewerk opname' kun je een reeks instellen. 🆒
Misschien heb ik er overheen gelezen maar bij opnemen ook de keuze hebben tot opnemen van de hele serie. Nu moet ik elke week er aan denken om een aflevering in te stellen.
Reputatie 7
Badge +6
@all

Vandaag heb ik dit topic opgeschoond. Ik hoop dat het overzichtelijker is. Mocht je nog meer wensen hebben, keep 'm coming!

  • Meer zenders TV Anywhere. Er zijn in het afgelopen jaar ongeveer zes zenders bijgekomen. We zitten nu op 23. Ik laat hem als wens staan. Hoe meer, hoe beter, nietwaar?
  • Leesbaarheid display TV Box Dit was tweeledig. De blauwe lampjes waren te fel en het menu te onduidelijk. De felheid is nu verminderd en de letters in het menu groter.
  • Teletekst is niet goed leesbaar, loopt door elkaar. Deze melding heeft even gelopen, maar is nu sinds enkele maanden verholpen!
  • Kanaal weergeven ipv tijd op display van de Amulet 515. Is onderzocht, maar dit wordt niet aangepast. De TV Box is zo gemaakt om de tijd aan te geven, geen andere info.
  • Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen Deze optie is beschikbaar. Punt is, niet alle TV 'snappen' dit signaal. Vooralsnog slechts deels opgelost dus. Ik laat hem dus in de wishlist staan, maar verwacht geen doorbraak op korte termijn.
Reputatie 7
Badge +6
@all

Allereerst bedankt voor alle tips hierboven! Het is fantastisch om te lezen hoe er meegedacht wordt om het Thuis product nog beter te maken. Sommige zaken lijken makkelijk te implementeren, maar dat zal nog moeten blijken. Soms zijn er technische hordes, soms gaat het over licenties.

Dit topic is niet zo zeer een vraag en antwoord, maar meer een verzamelbak van wensen. Hij is nu wat lang en sommige wensen zijn niet meer actueel. Ik wil deze binnenkort wat updaten/opschonen. Dat betekent niet dat wensen dan per se doorgevoerd gaan worden. Ik hoop wel dat het overzicht wat terugkomt. Plaats voor nieuwe wensen is er altijd! Keep 'm coming! 🆒
Reputatie 3
@Hatejama

Idnerdaad, ook valt het me op dat het vanuit Tmobile wel angstvallig stil is op dit topic.....
Helaas tot op de dag van vandaag nog geen concrete updates terwijl we toch al 3 maanden verder zijn als T-Mobile inmiddels......
Reputatie 3
Ik pleit voor een Netflix app.
IK heb nog geen werkende lijn maar jullie verkoop afdeling geeft al wel aan dat Netflix te kijken is via de Entone Box. Klopt dus blijkbaar niks van....terwijl dat nou juist de reden was om toch maar voor jullie te kiezen...
Heb maar 1 toevoeging.

5.1 dolby streams. Echt bizar dat jullie alleen maar stereo geluid doorgeven.....
Reputatie 7
Badge +5
Ideetje (vond ik geen ander topic waard).

Ik zie heel veel goede suggesties langs komen voor verbeteringen aan het product Thuis. Klanten met ideeën om T-Mobile Thuis volwassener, beter en gemakkelijker te maken. Goed om vervolgens te lezen dat de ontwikkelaars meelezen en hier punten uit meenemen (en wellicht op backlogs plaatsen oid).

Bij een aantal organisaties ben ik ideeënboards tegengekomen, waarbij klanten ideeën kunnen liken of raten, waardoor prioriteiten zichtbaar worden in wat men echt belangrijk vindt. Je kunt daarbij slechts een X aantal punten geven. Het verhoogt de betrokkenheid en geeft inzicht in wat er met ideeën gebeurd. Lijkt mij ook een goede voor T-Mobile Thuis alwaar het credo is dat de klant altijd zelf de hand heeft in het abonnement(skeuzes).
Reputatie 7
Badge +5
Mooi dat begin gemist er is. Echter is de dienst erg beperkt. Bij Telfort/KPN kun je verder terug begin gemist kijken. Hiermee doel ik op een programma dat in de afgelopen 24 uur is uitgezonden alsnog kunt kiezen vanuit gids. Bij T-Mobile kan enkel het huidige programma gekozen worden.

Programma gemist is zeer beperkt. Dat RTL er nog niet op zit is een gemis. Maar ook andere (niche)zenders worden bij andere providers aangeboden. Zo kon bij Ziggo ook via Fox gemist gekeken worden naar het hele seizoen van the Walking Dead.

Apps, zoals Videoland, Amazon Prime en Netflix gebruiken via de box.

Audiostream bij TV kanaal zelf kiezen. Nu wordt over het algemeen (nog steeds) enkel 1 geluidsstream doorgegeven. Dit terwijl het mogelijk zou moeten zijn om zelf te kiezen. Cartoon Network, Disney XD en Disney Channel kennen bijvoorbeeld bij ZIGGO de mogelijkheid om ook te kiezen voor een audiostream met de Engelse taal in plaats van de vreselijk irritante en slechte dubs. Zonde dat die keuze ontnomen wordt, want dit wordt door de maatschappijen wel aangeboden en ondersteund.
Ik zou graag korting willen op T-Mobile voor thuis wanneer ik ook mobiel klant ben bij T-Mobile (net als Telfort doet).
Graag zou ik willen zien dat T-Mobile hun glasvezelnetwerk gaat upgraden naar 1000/1000 zoals Tweak het nu al doet.

Vriendelijke Groeten
Hallo,

Hier een trouwe klant van Vodafone Thuis, al vanaf de dag dat in onze woonplaats de formule 1 race ter promotie van glasvezel werd gehouden door Vodafone. Per 3 maart 2017 ga ik Vodafone Thuis / T-Mobile Thuis verlaten en stap ik over naar een andere provider.

Ik heb nog enkele feedback die jullie mee kunnen nemen om jullie toekomstig product nog beter te maken:

Televisie:

- Lever in de toekomst uitsluitend nog HD-tv ontvangers die beschikken over de mogelijkheid om in de cloud op te nemen (of optioneel op een HDD). Vooralsnog bieden jullie opnemen nog als extra mogelijkheid, maar ik ben van mening dat een beetje provider dit anno 2017 toch wel standaard mag gaan aanbieden. Concurrenten doen het niet snel, dus hier kunnen jullie op in springen. Ook de mogelijkheid om tegelijktijdig meer programma’s op te nemen kan prettig zijn.

- Maak de televisieontvangers op korte termijn ook geschikt voor 4K. Dit zal voorlopig nog niet zo’n snel vaart nemen maar de toekomst is dichtbij.

- Zorg ervoor dat het ook mogelijk wordt om online via een responsive HTML5 website naar televisie en opnames te kunnen kijken. Mensen zijn steeds vaker onderweg of ze gebruiken steeds minder hun interactieve ontvangers voor het kijken van tv.

- Lanceer een vergelijkbare dienst als de 7-dagen terugkijkservice van KPN en Ziggo.

- Organiseer een enquête waarin klanten hun voorkeuren voor zenders in het basispakket kunnen doorgeven. Jullie proberen natuurlijk een zo breed mogelijk assortiment door te geven, maar ik ben benieuwd wat mensen nu echt graag willen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Internet:

- De toekomst is hier. Zorg ervoor dat alle toekomstige modems uitgerust zijn met 5GHz / 802.11ac ondersteuning.

- De mogelijkheid om een gescheiden gastennetwerk aan te maken op de modem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Extra’s:

- Geef klanten Knippr, Netflix of Spotify cadeau op het moment dat ze zowel vast als mobiel diensten bij jullie afnemen.

- Dubbele data, goedkoper abonnement, gratis onderling bellen, verzin het maar. Kom met nog wat extra’s voor de combi-klanten.

- Wellicht is het ook een idee om een virusscanner mee te leveren bij de vaste diensten. Ik ben van mening dat mensen hier zelf voor moeten zorgen maar schrikbarend genoeg kom ik nog altijd veel mensen tegen die geen virusscanner hebben of een hele slechte virusscanner, simpelweg omdat ze niet bereid zijn om geld uit te geven aan een virusscanner.

- Zorg ervoor dat ook op social-media genoeg medewerkers te vinden zijn met kennis over de Thuis dienst. Bij voorkeur ook per livechat bereikbaar.
Reputatie 1
Ik heb nog een toevoeging op Kaassausje: De input knop van de T-Mobile Thuis afstandsbediening werkt niet op elke TV. Bij sommige TV's zul je echt de eigen afstandsbediening moeten gebruiken.
Hoi Renald.

Welke afstandsbediening heb je? Op die van mij (die bij de interactieve decoder hoort) zit links onderin (onder de 7) een knopje met een punt erop, waar 'input' boven staat. Daarmee kan ik overschakelen van de TV op HDMI 1 naar de Xbox op HDMI 2 (of iets anders op HDMI 3 als ik daar iets op aansluit) etc.
Ik zie dat er een aardige hoeveelheid tekst staat hierboven dus sorry als ik nu iets vraag of voorstel wat al hierboven aangekaart is. Maar wat ik miste op de afstandsbediening is een knop om van AV-kanaal te wisselen. Heb een chromecast die is aangesloten op een andere uitgang. En moet nu steeds de afstandsbediening van de tv zelf gebruik om van uitgang te kunnen wisselen.

Zou makkelijiker zijn om dat met dezelfde afstandsbediening te kunnen doen. Heb vooralsnog geen smart tv dus wellicht hebben maar weinigen ermee te maken. Maar ben er ook al aan gewend, dus zou eerder een kleine bonus zijn dan een revolutionaire aanpassing
Windows UWP app zou erg fijn zijn. Dan heb je zowel de Laptop/Desktop als Tablet als Telefoon als Xbox te pakken. Vooral die laatste zou fijn zijn. Scheelt me weer een kastje wat stroom kost ;)

Er is al een iOS app. Misschien de developers eens laten kijken naar de Windows Bridge for iOS?
https://developer.microsoft.com/en-us/windows/bridges/ios

Reageer