Sticky Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

280 reacties

Reputatie 2
Ik heb veel providers gehad en met TV loopt T-Mobile echt achter dan andere providers. Volgens mij is er nog helemaal niets aangepakt van de TV/RADIO lijst op pagina 1. Wanneer was de laatste zichtbare update van de decoder? Volgens mij wel een tijd geleden...
Reputatie 7
Badge +4
Een hoop onderzoeken is nog iets anders dan een hoop ontwerpen, bouwen, testen. Een wijziging heeft vaak meer impact dan op het eerste gezicht lijkt. Tot er zekerheid is voor een release zal T-Mobile niets communiceren. Zelfs met Agile niet. Echter is het inderdaad wel stil. In de eerste helft van het jaar waren er geregeld kleinere updates. In de laatste maanden lijkt het meer op de achtergrond te spelen (backend).
Reputatie 2
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.

@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.
Reputatie 2
Ik heb zitten kijken naar T-Mobile thuis maar zeker met langzamere verbindingen kun je wel TV kijken maar niet opnemen (iig niet op alle ontvangers). Waarom niet zoals bij bijna alle TV providers opnemen in de cloud? Dan kun je op alle ontvangers, al je opnames terugkijken. Dan kan de ontvanger ook goedkoper ipv 10euro per maand per ontvanger voor een opname ontvanger.
Reputatie 7
Badge +4
Het lijstje mag sowieso weer eens bijgewerkt worden. Staan een aantal zaken op die inmiddels (deels) gerealiseerd zijn, zoals 5Ghz modem en CNN HD.

Ik vind de TV anywhere app prima, maar loop er tegenaan dat het casten beperkt is. Zou graag zien dat er meer ondersteuning komt voor casting, zoals met mijn LG smart tv. Het kan wel via een omweg, maar is omslachtig en levert een matig beeld en bagger geluid op. Apps als Netflix werken wel prima samen met mijn tv.
Nog mooier: dat de app beschikbaar komt voor smart tv.

Ik weet dat T-Mobile nog niets concreets heeft voor 4k, maar wil hem wel graag op het lijstje. De meeste verkochte TV's zijn tegenwoordig in 4k resolutie. 8k is in aantocht. Ziggo start met de uitrol. KPN heeft reeds een (schamel) aanbod. Het zou mooi zijn als tenminste de videotheek wat leuke titels heeft.
Reputatie 3
Update voor het wensenlijstje. Medio februari 2019 stoppen de tv-zenders Fine Living, Travel Channel en Food Network in de Benelux en zijn ze niet meer beschikbaar voor de providers. Fine Living mag dan ook van het wensenlijstje af. Diverse programma's, die nu op deze zender te zien zijn, verhuizen veelal naar TLC en die zit al in het pakket.
Kunnen we nu eindelijk eens, zonder eerst de TV aan te hoeven zetten, direct een radiozender kiezen met de afstandsbediening?
Een grote wens van vele klanten.
Reputatie 6
Badge +7
@martva @StefanT Op dit moment bieden we de nieuwe TV Box nog niet aan voor bestaande klanten. Ondanks dat de nieuwe TV Box iets sneller is voldoet de huidige TV Box ook nog prima en je kan er exact hetzelfde mee als met het nieuwere model!
Reputatie 2
@Brian Kun je als bestaande klant dan ook aan de nieuwere apparatuur komen, zodat je toch het optimale eruit kunt halen?

Toch wel jammer dat hier twee weken niet op gereageerd wordt.
Reputatie 5
Badge +3
Hi iedereen!

Per vandaag (11 oktober 2018) is TV Anywhere WebTV beschikbaar! Dat houdt in dat jij ook op jouw laptop of PC altijd en overal kunt genieten van jouw favoriete TV-programma's. Lees dit topic voor meer informatie: [Topnieuws] Kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of PC!
Reputatie 2
@Brian Kun je als bestaande klant dan ook aan de nieuwere apparatuur komen, zodat je toch het optimale eruit kunt halen?
Reputatie 6
Badge +7
@StefanT Ik heb je punten hieronder even op een rijtje gezet:

  • De oude TV ontvangers zijn inderdaad wat traag, daarom zijn we sinds een aantal maanden over gegaan op de 610 variant die sneller is 🙂.
  • Voor de router/modem geldt eigenlijk hetzelfde, we bieden nu de Huawei ook aan bij Glasvezel in combinatie met media convertor, deze heeft 5 Ghz ondersteuning en onze monteur kan de modem nu overal plaatsen omdat we hem aan kunnen sluiten via een netwerkkabel.
  • Cloud functionaliteit - Wordt aan gewerkt, zodra we hier meer over kunnen delen doen we dit zeker!
  • Vrije modemkeuze - Hier geldt eigenlijk hetzelfde voor, dit staat (al een tijd) op de radar maar hier is nog geen beslissing over gevallen.

@Hardy086 Ik vind het een creatief idee! Wie weet is dit wat voor de toekomst maar op het moment ligt de focus op het verbeteren en uitbreiden van onze huidige diensten 🙂
Reputatie 1
Hallo,

Ik ben altijd mijn afstandsbediening kwijt maar nooit me telefoon. Zouden jullie een app kunnen maken zodat ik met me telefoon kan zappen?
Een app die werkt op het tmobile kastje, ik weet dat er al apps zijn vokr de meeste televisies.

Past ook wel in het tmobile plaatje, alles gemakkelijk geregeld via je telefoon.

Ik kan me telefoon abbo regelen via de tmobile app, tmobile thuis en tv anywhere via mijn mobiel alleen mijn zenders van de tv wisselen gaat niet via de telefoon.
Reputatie 2


- Apps op de TV Box
Ik vermoed dat je hierbij doelt op Netflix. Deze app komt niet beschikbaar op de TV Box.


Misschien een idee om als tussen oplossing een Apple TV aan te bieden voor de mensen die netflix willen op de tv.

Ben ik nog steeds wel benieuwd waarom er geen apps op de tv box beschikbaar komen.
Reputatie 2
Hallo Serre

Fijn dat je duidelijkheid hebt kunnen geven over de apps op de 'verouderde ontvangers'.

Met de stabiliteit bedoel ik de werking van de internet en TV dienst in het algemeen.
Als het werkt, werkt het. Maar er lijkt een enorm grote storingsgevoeligheid te zijn.
De grooste ergernis bij mij zit momenteel bij de oude trage tv ontvangers.

Gisteren had ik nog een collega van je aan de telefoon voor de traagheid van de TV ontvangers, dat het soms wel tot een halve minuut duurt voordat er informatie naar voren komt bij uitzending gemist.
Hiervoor moest als eerste stap het modem gereset worden en daarna de bekabeling vervangen volgens hem. Daarop heb ik aangegeven dat het daar niet inzit, met andere diensten LAN werkt het goed, als ik het in de juiste poort omprik en een speedtest doe.

Opnemen in de cloud is dat onderzoek al wel gestart, aangezien er hier al sinds vrijwel het begin van TMT over gesproken word. Dat kan toch niet zolang moeten duren?

Router
Vaak moeten resetten, maar prive router aangeschaft.
Geen 5G kanaal, onoverzichtelijk menu. Router naar eigen keuze?
Reputatie 2
@Sterre

Het hoge woord is er dus uit dat Netflix niet op de STB komt. Was dat nou zo moeilijk om te zeggen?
Ik hoop dat jullie al capaciteit hebben vrij gemaakt voor het aantal opzeggingen wat hieruit gaat voort vloeien.

Met de stabiliteit zal @StefanT bedoelen dat de dienst TV niet bepaald vlekkeloos werkt, en dat de bestaande klanten niet gehoord worden in de problemen die ze ervaren.

Opnemen in de cloud moet naar mijn idee geen probleem zijn, Op het eerder genoemde Glashart kon dat ook, en daarbij moet je apparatuur op dezelfde wijze worden aangesloten als bij TMT.

Dat je niet begrijpt waarom hij de router aanhaalt verbijstert me vanwege het grote aantal klachten over de Draytek routers. Dan moet je als moderator meteen begrijpen waar de vraag uit ontstaat.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi StefanT,

Natuurlijk zie ik graag dat je bij ons blijft! Ik zal je vragen dan ook zo goed mogelijk beantwoorden. Ik heb jouw genoemde functionaliteiten op een rijtje gezet en mijn antwoorden daaronder genoteerd.

- Apps op de TV Box
Ik vermoed dat je hierbij doelt op Netflix. Deze app komt niet beschikbaar op de TV Box.

- Stabiliteit van de dienst
Wat bedoel je hiermee? Welke dienst?

- Opnemen in de cloud
Dit zijn we druk aan het onderzoeken, maar ik verwacht niet dat hier dit jaar nog een uitspraak over kan komen, omdat het een groot onderzoek is.

- Router
Ook hier begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt. Kun je deze vraag aan mij uitleggen? Dan ga ik je van het antwoord voorzien.

Ik help je graag in je overweging. Laat het mij weten als je nog meer informatie nodig hebt!
Reputatie 2
Welke ontwikkelingen zijn er het komende jaar concreet te verwachten voor de Thuis dienst?
Ik kan binnenkort kosteloos opzeggen of verlengen. Maar ben wel benieuwd of er iets gedaan word aan het gemis van bepaalde functionaliteiten.

  • Apps op TV ontvanger
  • Stabiliteit van de dienst
  • Opnemen in de cloud
  • Router
Daarmee kan ik een goede afweging maken of ik wil blijven of kies voor afscheid nemen.
Zeker na het mailtje van deze week waarin werd gevraagd hoe blij ik van jullie werd, na 2 jaar en 3 maanden.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.
Als ik de forums zo na lees dan word dag langer gezegd. Kan het wat concreter mbt de STB waar word aan gewerkt en wat zijn nou precies de plannen dan? Transparantie zou heel fijn zijn weet iedereen waar ze aan toe zijn en zou de vraag een stuk minder terug komen

@brian
Reputatie 6
Badge +7
Hi Pukss, we willen natuurlijk ook de STB zo compleet mogelijk maken met de app als goed alternatief! De app is in eerste bedoeld voor je mobiele apparaten maar deze maand komen we ook met browser ondersteuning zodat je hem ook via je desktop of laptop kan gebruiken. Maar geen zorgen, ook met de STB zijn we nog volop bezig! 🙂
Er word geschreven dat de anywhere app is gemaakt voor kleine schermen en licenties. Toch wordt er wel telkens als er gevraagd word over RTL gemist via de STB als optie gegeven om via de app te kijken en dan met Chromecast naar de tv sturen. Komt toch op zelfde neer?

Ik voel me enigzins bedrogen, bij het afsluiten van het contract word heel leuk vermeld ja je hebt gemist en alle zenders etc. Blijkt dat het alleen via de App kan.

De STB zou de basis zijn en met functies moeten worden uitgebreid. App is een extra en volgt de functies van de STB, dit kost zeker klanten geloof me
Vox in het duitse tv pakket.. dit is wel iets wat ik onwijs graag zou willen hebben.

en alles gewoon 10 dagen terug kunnen kijken op je televisite
Reputatie 6
Badge +7
Wat @Doeffgek inderdaad terecht aangeeft is dat dit om geld draait. Jammer.
Ik begrijp dat er licenties moeten worden aangeschaft. Exclusiviteit heeft er niets mee te maken. Zowel ziggo als KPN hebben dit wel.


Hi martva, helaas draait het in het bedrijfsleven altijd om geld 😉 Ziggo en KPN zijn grotere providers dan wij, hebben meer klanten en de diepere zakken waardoor ze soms meer gedaan krijgen dan wij. Maar ze zijn ook duur en gewend geraakt aan het feit dat ze de grootste zijn en daar willen wij verandering in brengen! Het liefst zouden we natuurlijk allees aanbieden maar het klopt dat hier keuzes in gemaakt moeten worden. Jullie feedback is hierbij erg waardevol en weegt zeker mee in de keuzes die we maken. Betekent dit dat we altijd de keuze maken die jij als klant persoonlijk graag wil zien? Nee. Nemen we jouw persoonlijke mening en feedback mee in onze keuze? Absoluut!
Reputatie 2
Wat @Doeffgek inderdaad terecht aangeeft is dat dit om geld draait. Jammer.

Ik begrijp dat er licenties moeten worden aangeschaft. Exclusiviteit heeft er niets mee te maken. Zowel ziggo als KPN hebben dit wel. Wat ik eerder denk is dat Netflix het aantal actieve tv gebruikers bij tmobile te laag vindt.

Technische specificaties ligt het ook niet aan. Ik las dat Caiway inmiddel Pathe Thuis aanbiedt op de Entones 515. Wat in principe hetzelfde is in de basis. Streaming video.

Nu heb ik vernomen dat Tmobile zeer binnenkort begint met het uitleveren van een Mediaconverter, zodat men hun eigen router kan gebruiken. Het zou fijn zijn als Tmobile dan ook de SIP gegevens gaat vrijgeven. Wat het probleem met 5Ghz loze router enigzins oplost.

Zelf heb ik reeds een Ubiquity AP aangeschaft voor 5G wifi in mijn huis. Met 1 accesspoint bedien ik nu heel mijn huis. Uitermate fijn apparaat. Veel beter dan de Draaktek.

Waar ik nog wel erg ontevreden over ben is TV. Dat is voor mij echt een reden om tmobile (misschien wel voortijdig) op te zeggen.

Uitzending gemist werkt niet goed ( programma's zijn al bezig als deze worden gestart. Als voorbeeld Lachen om Homevideos van afgelopen zaterdag 08-09, deze begon een paar minuten in het programma, waardoor je het begin mist. Ik heb dit bij kpn niet eerder meegemaakt).

Ik heb vandaag begrepen dat Begin gemist is opgelost. Tijd zal het uitwijzen.
Opnemen in de cloud is ook gewoongoed tegenwoordig. Ik heb het idee dat Tmobile op een verouderde infrastructuur draait.

Maar het gebrek aan Netflix is toch echt wel de grootste showblocker. Licentie of niet. Dit is de helft in de ervaring en klanttevredenheid.

Reageer