Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie

313 reacties

Reputatie 2

Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.


En weer twee maanden verder.
Kom op jongens. Dit kan zo niet langer. Als jullie met een nieuw dingen bezig zijn, vermeld dat dan. De concurrentie is jullie al mijlen ver voorbij. Alles wat jullie nu gaan vertellen is reeds al aanwezig bij de concurrentie. Dat is dus geen steekhoudend argument om je mond te houden.
Hier zijn nog een paar tips.
  • Wees de eerste die vrij router keuze gaat ondersteunen voor mensen die dat willen.
  • Upgrade je tv-platform en snel. Dit kan echt niet meer. Ik heb geen ruimte meer op mijn tv-recorder vanwege de bedroevende 320GB hard schijf. Inmiddels ben ik al bezig mijn opname er af te halen middels een HDCP stripper. Of dit wel of niet mag is ter discussie te stellen. Ik mag immers een kopie maken voor eigen gebruik.
Als jullie deze twee dingen doorvoeren over ik nog om bij jullie te blijven. Maar eigenlijk staat mijn keuze al vast. Jullie lopen te ver achter.
Ik ben recentelijk overgestapt naar T-Mobile thuis en een van de top features vind ik de TV Anywhere app voor mijn Apple TV's. De app werkt goed en snel, en ik ben ook heel blij met het toenemend aantal zenders (met name BBC1 & BBC2).

Maarrrr, natuurlijk kan het altijd beter en dus dit draadje om te kijken welke wensen ik en anderen hebben om de app beter te maken.

Laat ik met een enkel verzoek beginnen:
  • De optie om te kunnen zappen. Wellicht wat stoffig maar het leuke van lineaire TV (zoals het zo mooi heet) is dat je langs de kanalen kunt zappen. Hoewel de App nu al wel een overzicht geeft van alle zenders zou ik het fijn vinden om van zender naar zender te kunnen zappen met beeld.
Twee suggesties voor de TV Anywhere app:
- Meer opties voor datagebruik: Bij wifi wil ik graag op de hoogst mogelijke kwaliteit kijken. bij mobiele data wil ik wel kunnen kijken, alleen dan op lagere kwaliteit. Nu moet ik handmatig de instellingen induiken en wisselen.
- Ik heb automatisch draaien uitstaan, kan er wel ergens een full screen knop komen om wel volledig beeld te maken?
Reputatie 2
@Piotr Jammer dat TMT daarin geen upgrade mogelijk maakt. De TV boxen die de KPN familie al jaren uitlevend zijn veel sneller en stabieler en hebben ondersteunen de functionaliteiten wel die jullie nog niet kunnen/willen en/of mogen ivm contracten oid.
Reputatie 5
Badge +2
@StefanT je doelt op het wisselen van de TV Boxen? Jammer genoeg kan ik je niet verblijden met ander nieuws. We blijven voor beide TV Boxen volledige ondersteuning bieden!
Reputatie 2
@Brian Is het standpunt omtrent de nieuwe TV ontvanger nog hetzelfde gebleven bij TMT?
Display op de receiver toont zendernaam/-nummer.
Het is eigenlijk niet mogelijk om een direct kanaalnummer in te voeten om naar een volgende zender of station te schakelen.
Zoekfunctie in programmagids.
Graag een zoekfunctie beschikbaar maken zodat je op een deel van de naam van een programma snel lijst krijgt van programma’s met startdatum/-tijd en zender te zien krijgt.
Door een van de items te selecteren, zou je direct moeten kunnen afspelen of opnemen:

Zo’n gemis dat zoeken niet mogelijk is na een overstap vanaf Ziggo waar dit wel kan.
Reputatie 3
Ik heb veel providers gehad en met TV loopt T-Mobile echt achter dan andere providers. Volgens mij is er nog helemaal niets aangepakt van de TV/RADIO lijst op pagina 1. Wanneer was de laatste zichtbare update van de decoder? Volgens mij wel een tijd geleden...
Reputatie 7
Badge +5
Een hoop onderzoeken is nog iets anders dan een hoop ontwerpen, bouwen, testen. Een wijziging heeft vaak meer impact dan op het eerste gezicht lijkt. Tot er zekerheid is voor een release zal T-Mobile niets communiceren. Zelfs met Agile niet. Echter is het inderdaad wel stil. In de eerste helft van het jaar waren er geregeld kleinere updates. In de laatste maanden lijkt het meer op de achtergrond te spelen (backend).
Reputatie 2
Hi Pukss, terechte feedback. We kunnen niet altijd alles communiceren vanwege verschillende redenen maar we willen dit topic binnenkort weer een flinke update geven met de actuele stand van zaken! In de tussentijd heb ik in dit topic een uitgebreide uitleg gegeven over het hoe en waarom van onze updates samen met een korte samenvatting over het TV platform.

@Brian Dit is twee maanden geleden. Sindsdien zie ik weinig updates langskomen. Ik weet dat we nu in de feestdagen zitten, maar graag een update. Opnemen in de cloud ben ik wel heel benieuwd naar. In 2 maanden kun hier een heel hoop in onderzoeken. Ik mag aannemen dat jullie geen overheidsinstelling zijn die er wel zo lang over doen. Want daar begint het nu onderhand wel op te lijken.
Reputatie 2
Ik heb zitten kijken naar T-Mobile thuis maar zeker met langzamere verbindingen kun je wel TV kijken maar niet opnemen (iig niet op alle ontvangers). Waarom niet zoals bij bijna alle TV providers opnemen in de cloud? Dan kun je op alle ontvangers, al je opnames terugkijken. Dan kan de ontvanger ook goedkoper ipv 10euro per maand per ontvanger voor een opname ontvanger.
Reputatie 7
Badge +5
Het lijstje mag sowieso weer eens bijgewerkt worden. Staan een aantal zaken op die inmiddels (deels) gerealiseerd zijn, zoals 5Ghz modem en CNN HD.

Ik vind de TV anywhere app prima, maar loop er tegenaan dat het casten beperkt is. Zou graag zien dat er meer ondersteuning komt voor casting, zoals met mijn LG smart tv. Het kan wel via een omweg, maar is omslachtig en levert een matig beeld en bagger geluid op. Apps als Netflix werken wel prima samen met mijn tv.
Nog mooier: dat de app beschikbaar komt voor smart tv.

Ik weet dat T-Mobile nog niets concreets heeft voor 4k, maar wil hem wel graag op het lijstje. De meeste verkochte TV's zijn tegenwoordig in 4k resolutie. 8k is in aantocht. Ziggo start met de uitrol. KPN heeft reeds een (schamel) aanbod. Het zou mooi zijn als tenminste de videotheek wat leuke titels heeft.
Reputatie 3
Update voor het wensenlijstje. Medio februari 2019 stoppen de tv-zenders Fine Living, Travel Channel en Food Network in de Benelux en zijn ze niet meer beschikbaar voor de providers. Fine Living mag dan ook van het wensenlijstje af. Diverse programma's, die nu op deze zender te zien zijn, verhuizen veelal naar TLC en die zit al in het pakket.
Kunnen we nu eindelijk eens, zonder eerst de TV aan te hoeven zetten, direct een radiozender kiezen met de afstandsbediening?
Een grote wens van vele klanten.
Reputatie 7
Badge +7
@martva @StefanT Op dit moment bieden we de nieuwe TV Box nog niet aan voor bestaande klanten. Ondanks dat de nieuwe TV Box iets sneller is voldoet de huidige TV Box ook nog prima en je kan er exact hetzelfde mee als met het nieuwere model!
Reputatie 2
@Brian Kun je als bestaande klant dan ook aan de nieuwere apparatuur komen, zodat je toch het optimale eruit kunt halen?

Toch wel jammer dat hier twee weken niet op gereageerd wordt.
Reputatie 5
Badge +3
Hi iedereen!

Per vandaag (11 oktober 2018) is TV Anywhere WebTV beschikbaar! Dat houdt in dat jij ook op jouw laptop of PC altijd en overal kunt genieten van jouw favoriete TV-programma's. Lees dit topic voor meer informatie: [Topnieuws] Kijk nu TV Anywhere op jouw laptop of PC!
Reputatie 2
@Brian Kun je als bestaande klant dan ook aan de nieuwere apparatuur komen, zodat je toch het optimale eruit kunt halen?
Reputatie 7
Badge +7
@StefanT Ik heb je punten hieronder even op een rijtje gezet:

  • De oude TV ontvangers zijn inderdaad wat traag, daarom zijn we sinds een aantal maanden over gegaan op de 610 variant die sneller is 🙂.
  • Voor de router/modem geldt eigenlijk hetzelfde, we bieden nu de Huawei ook aan bij Glasvezel in combinatie met media convertor, deze heeft 5 Ghz ondersteuning en onze monteur kan de modem nu overal plaatsen omdat we hem aan kunnen sluiten via een netwerkkabel.
  • Cloud functionaliteit - Wordt aan gewerkt, zodra we hier meer over kunnen delen doen we dit zeker!
  • Vrije modemkeuze - Hier geldt eigenlijk hetzelfde voor, dit staat (al een tijd) op de radar maar hier is nog geen beslissing over gevallen.

@Hardy086 Ik vind het een creatief idee! Wie weet is dit wat voor de toekomst maar op het moment ligt de focus op het verbeteren en uitbreiden van onze huidige diensten 🙂
Reputatie 1
Hallo,

Ik ben altijd mijn afstandsbediening kwijt maar nooit me telefoon. Zouden jullie een app kunnen maken zodat ik met me telefoon kan zappen?
Een app die werkt op het tmobile kastje, ik weet dat er al apps zijn vokr de meeste televisies.

Past ook wel in het tmobile plaatje, alles gemakkelijk geregeld via je telefoon.

Ik kan me telefoon abbo regelen via de tmobile app, tmobile thuis en tv anywhere via mijn mobiel alleen mijn zenders van de tv wisselen gaat niet via de telefoon.
Reputatie 2


- Apps op de TV Box
Ik vermoed dat je hierbij doelt op Netflix. Deze app komt niet beschikbaar op de TV Box.


Misschien een idee om als tussen oplossing een Apple TV aan te bieden voor de mensen die netflix willen op de tv.

Ben ik nog steeds wel benieuwd waarom er geen apps op de tv box beschikbaar komen.
Reputatie 2
Hallo Serre

Fijn dat je duidelijkheid hebt kunnen geven over de apps op de 'verouderde ontvangers'.

Met de stabiliteit bedoel ik de werking van de internet en TV dienst in het algemeen.
Als het werkt, werkt het. Maar er lijkt een enorm grote storingsgevoeligheid te zijn.
De grooste ergernis bij mij zit momenteel bij de oude trage tv ontvangers.

Gisteren had ik nog een collega van je aan de telefoon voor de traagheid van de TV ontvangers, dat het soms wel tot een halve minuut duurt voordat er informatie naar voren komt bij uitzending gemist.
Hiervoor moest als eerste stap het modem gereset worden en daarna de bekabeling vervangen volgens hem. Daarop heb ik aangegeven dat het daar niet inzit, met andere diensten LAN werkt het goed, als ik het in de juiste poort omprik en een speedtest doe.

Opnemen in de cloud is dat onderzoek al wel gestart, aangezien er hier al sinds vrijwel het begin van TMT over gesproken word. Dat kan toch niet zolang moeten duren?

Router
Vaak moeten resetten, maar prive router aangeschaft.
Geen 5G kanaal, onoverzichtelijk menu. Router naar eigen keuze?
Reputatie 2
@Sterre

Het hoge woord is er dus uit dat Netflix niet op de STB komt. Was dat nou zo moeilijk om te zeggen?
Ik hoop dat jullie al capaciteit hebben vrij gemaakt voor het aantal opzeggingen wat hieruit gaat voort vloeien.

Met de stabiliteit zal @StefanT bedoelen dat de dienst TV niet bepaald vlekkeloos werkt, en dat de bestaande klanten niet gehoord worden in de problemen die ze ervaren.

Opnemen in de cloud moet naar mijn idee geen probleem zijn, Op het eerder genoemde Glashart kon dat ook, en daarbij moet je apparatuur op dezelfde wijze worden aangesloten als bij TMT.

Dat je niet begrijpt waarom hij de router aanhaalt verbijstert me vanwege het grote aantal klachten over de Draytek routers. Dan moet je als moderator meteen begrijpen waar de vraag uit ontstaat.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi StefanT,

Natuurlijk zie ik graag dat je bij ons blijft! Ik zal je vragen dan ook zo goed mogelijk beantwoorden. Ik heb jouw genoemde functionaliteiten op een rijtje gezet en mijn antwoorden daaronder genoteerd.

- Apps op de TV Box
Ik vermoed dat je hierbij doelt op Netflix. Deze app komt niet beschikbaar op de TV Box.

- Stabiliteit van de dienst
Wat bedoel je hiermee? Welke dienst?

- Opnemen in de cloud
Dit zijn we druk aan het onderzoeken, maar ik verwacht niet dat hier dit jaar nog een uitspraak over kan komen, omdat het een groot onderzoek is.

- Router
Ook hier begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt. Kun je deze vraag aan mij uitleggen? Dan ga ik je van het antwoord voorzien.

Ik help je graag in je overweging. Laat het mij weten als je nog meer informatie nodig hebt!

Reageer