Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! 😄

 

BELANGRIJK Moderator edit: Goedemiddag all, we hebben dit topic in een nieuw jasje gehangen zodat het overzichtelijker is. Check nu de Wensen & Suggesties lijst 2.0: 

Dit topic wordt nu gesloten. Voel je volledig vrij om jouw wensen en suggesties in het nieuwe topic te plaatsen! 😄


Internet

  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services


TV/RADIO

 

  • Opname vanaf het begin. Kan het in-the-cloud opnemen vanaf het begin van een programma plaatsvinden? Dus ook als je pas halverwege inschakelt? (Da’s ook zo’n Ziggo handigheidje). Wel prettig is dat als je in een programma beland je dan wel terug kan spoelen (da’s dan weer iets dat de Z-concurrent niet kan).
  • Mogelijk maken om de geluidsinstellingen in TV Anywhere zelf aan te passen naar eigen smaak.
  • Een zender die mist, is Love Nature die bij de concurrenten wel beschikbaar is.
  • Een smart TV-app voor LG WebOS TV’s en Samsung modellen
  • Hogere basiskwaliteit op T-Mobile TV
  • In de gids een zender nummer invullen zodat de gids naar die zender gaat
  • Bewegend beeld bij de radio modus (zetten nu het scherm van de TV uit) tegen inbranden
  • Bij het typen de cijfers groot linksonder in het scherm waar ook het getal komt als je eenmaal bij de zender zelf bent aangekomen
  • Android TV app voor Thuis
  • Nvidia Shield ondersteuning bij TV Anywhere
  • Zelf mediabox aanschaffen en dan de software via T-Mobile downloaden
  • Een afstandsbediening met lichtgevende toetsen zodat men ook in het donker de ab kan bedienen.
  • Het mogelijk maken van ondersteuning voor apps/servers/mediaboxen om IPTV te kijken buiten TV Boxen om (bijvoorbeeld via Jellyfin)
  • Mogelijkheid om de sleeptimer (sluimerstand) op de TV Box uit te schakelen
  • Zeven dagen terugkijken op alle zenders via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere
  • USB optie activeren op de TV Box
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op TV Box via Uitzending Gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen
  • Belgische programma's in TV-Gids opnemen, zodat je onderweg kan zien of er iets interessants op TV komt.
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender)
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel
  • Reclamevrij terugkijken op alle zenders. Terugkijken langer toestaan dan 7 dagen (bijvoorbeeld 1 maand / 1 jaar).
  • Veel betere 'merge’ tussen terugkijken via gids en terugkijken via menu. Door als je in de gids op een aflevering van een serie klikt ook direct de hele serie overview in beeld te kunnen krijgen. En de huidige overview van de series duidelijker maken. Nu staat er soms maar 1 regel tekst over de aflevering.
  • Mogelijkheid om in de TV Anywhere App programma's te delen met anderen.


Community

 

  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen verwijderen


Overig

 

  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien hoe de Wifi presteert
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten
  • Meer keuze in belbundels (zoals een buitenland bundel)


Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 October 2021, 12:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

348 reacties

Reputatie 3
Wij doen nu een poosje mee bij T-Mobile Thuis. Na een wat strubbelende start lijkt de wind nu de goede kant op te waaien. Nog één ding tackelen en dan is alles prima.

We hebben nog wel wat wensen en suggesties voor T-Mobile Thuis:

Internet:
  • Forum / Community: Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen, eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen.
Televisie:
  • Zendersuggestie: Fine Living HD (wordt wel aangeboden bij Ziggo, leuke aanvulling op Luxe.TV)
  • Is al eerder voorbij gekomen, maar toch: RTL 8 op 8 en SBS 9 op 9. Is wat logischer.
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845) .
  • Programma's kunnen terugkijken vanuit de EPG tot bijvoorbeeld 7 dagen terug. Dit kan bij Ziggo en was altijd erg fijn. Mis het bij T-Mobile Thuis wel een beetje. Hopelijk nog in de maak.
Qua telefonie hebben we geen algemene wensen, behalve dat euvel waar we zelf mee zitten, maar daar wordt aan gewerkt. We wachten het af.
Wishlist addon TV:
Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender). Is een functie die vroeger in Philips TV zat en die mijn inziens eenvoudig toegevoegd kan worden aan de set top box van T-Mobile Thuis.
Reputatie 7
Dag allemaal,

Zoals ik ook in 'ARTE niet in het Frans beschikbaar' heb gemeld mis ik de Franstalige zenders. ARTE, een oorspronkelijk tweetalige zender, is helaas niet in het Frans beschikbaar bij T-Mobile, maar alleen in het Duits. ARTE zou ik wel heel graag in het Frans willen kijken. Ook andere Franstalige zenders mis ik, zoals France 2. Alleen TV5 is wel heel weinig voor een buurtaal, zeker in vergelijking met het aantal beschikbare Duitstalige zenders.

Ook mis ik de Netflix-app. Het is nu voor mij heel omslachtig om op tv Netflix te kijken (andere afstandsbediening, wifi activeren, ...).



Hi cybele.anne,

Bedankt voor jouw toevoeging voor de wensenlijst voor de Franse zenders. Deze heb ik in het lijstje gezet!

Netflix op de TV Box is inderdaad een wens die ons niet onbekend is. Dit is onderzocht, hieruit bleek dat dit voorlopig niet realiseerbaar is. Hopelijk in de toekomst wel 🙂.
Reputatie 7
Beste T-Mobile

Wij hebben nu een paar maanden T Mobile thuis: als trouwe mobiel klanten dachten we: gezellig alles bij 1 provider. Maar de spullen die gebruikt worden zijn van een andere provider waar we expres bij weg zijn gegaan omdat het wifi signaal niet in heel het huis is: en dan heb ik het hier over de kamer recht boven de meterkast waar de modem in staat... Nu dus precies hetzelfde probleem :(

We zijn ook voor het opstarten van Netflix afhankelijk van de sterkte van het wifi signaal: dus even de kindjes Netflix laten kijken voor slapengaan eindigt toch nog wel eens in hoopvolle kinderen die een half uur zitten te kijken hoe papa en mama stoeien om de Netflix aan te krijgen daarna huilend naar bed gaan en alleen met een bedtijdverhaaltje getroost worden.

Geluid van de televisie doet het vaak gewoon NIET. Dan moet je die box van de stroom halen en weer aansluiten. En daarbij kan je niet een film opnemen op 1 box en kijken op de andere box.

Ik was erg hoopvol omdat de diensten bij mobiele telefonie zo goed zijn maar nu kan ik eigenlijk niet wachten tot ons jaar erop zit zodat we weer naar de concurrent kunnen gaan.
Kan dat niet anders?
Kunnen jullie niet gewoon zelf goede modems regelen die beginnen met TM en een
sterk signaal afgeven in heel het huis. En boxen met een netflix knop en opslag op een server ipv een lokale box.
Het zou zoveel leuker zijn als de service past bij het merk!

Met vriendelijke groet,
Christine Peereboom



Hoi Christine,

Nog een warm welkom bij T-Mobile Thuis! Ik help je graag om jouw gevoel over jouw nieuwe internetprovider positief te maken.

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar er zijn wel wat tips. In ons Wifi-topic staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van de wifi verbeteren. Kun je deze tips proberen?

Zo te horen heb jij een modem gekregen die oude instellingen heeft. Wij hebben namelijk modems die beginnen met TM! De Wifi-tips helpen je al wel op weg voor betere wifi, maar kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken. Ik kijk graag naar oplossingen voor de instellingen.

Ik zie dat je ook een aantal wensen hebt meegegeven in jouw bericht. Bedankt daarvoor! De Netflix app op de TV Boxen is inderdaad een bekende wens bij ons. Dit is voorlopig niet mogelijk. Ook de opslag op een server in plaats van op de lokale box is een wens die in de lijst staat om gerealiseerd te worden, ook dit is voorlopig alleen nog niet mogelijk. Desondanks wil ik een leuke tijd samen met jou als klant hebben, dus help ik je graag met al jouw vragen!
Reputatie 7
Wij doen nu een poosje mee bij T-Mobile Thuis. Na een wat strubbelende start lijkt de wind nu de goede kant op te waaien. Nog één ding tackelen en dan is alles prima.

We hebben nog wel wat wensen en suggesties voor T-Mobile Thuis:

Internet:
  • Forum / Community: Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen, eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen.
Televisie:
  • Zendersuggestie: Fine Living HD (wordt wel aangeboden bij Ziggo, leuke aanvulling op Luxe.TV)
  • Is al eerder voorbij gekomen, maar toch: RTL 8 op 8 en SBS 9 op 9. Is wat logischer.
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845) .
  • Programma's kunnen terugkijken vanuit de EPG tot bijvoorbeeld 7 dagen terug. Dit kan bij Ziggo en was altijd erg fijn. Mis het bij T-Mobile Thuis wel een beetje. Hopelijk nog in de maak.
Qua telefonie hebben we geen algemene wensen, behalve dat euvel waar we zelf mee zitten, maar daar wordt aan gewerkt. We wachten het af.


Ha ceelenblokker,

Ik ben blij dat we de ietwat stroeve start goed hebben kunnen maken. Ik doe mijn best voor je om alles recht te trekken!

Bedankt dat je jouw wensen in dit topic laat weten. Ik heb de zenders in het lijstje toevoegd. Leuk dat je ook een wens over de Community laat weten! Eigenlijk is dit topic geopend voor wensen over onze producten, maar joh, waarom ook niet wensen over het gebruik van de Community?! Ik heb meteen het kopje toegevoegd en jouw idee er in gezet.

Zodra er meer bekend is over jouw input, laat ik dat op de Community weten. Houd deze dus in de gaten!
Reputatie 7
Wishlist addon TV:
Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender). Is een functie die vroeger in Philips TV zat en die mijn inziens eenvoudig toegevoegd kan worden aan de set top box van T-Mobile Thuis.


Hallo MrTheun,

Bedankt voor het meedenken in het verbeteren van onze TV-dienst! Ik heb jouw verzoek toegevoegd in het lijstje. Ik vind het in ieder geval een cool idee.
Reputatie 6
Badge
CNN in HD is al veeeeeeeeel langer geleden gesuggereerd dan 'Fine Living', net als regionale zenders in HD voor zover beschikbaar ...
Reputatie 3
Ik weet niet of het in dit topic al gemeld is maar er gaat iets fout met de ondertitels bij streams op het eigen T-Mobile netwerk (streams afkomstig van het KPN netwerk gaan wel goed). Zoals gevraagd in een ander topic vermeld ik het hier in dit topic.

Bepaalde zenders (zoals Animal Planet, Travel Channel) hebben geen ingebakken ondertitels (wel bij KPN stream maar ze missen bij de ODF streams). Door ondertiteling aan te zetten bij instellingen krijg je wel de ondertitels te zien. Tot zover geen probleem. Echter als je in instellingen ondertitels aanzet krijg je ook de teletekst ondertitels voor doven en slechthorenden op NPO1/2 en 3. Dit is behoorlijk irritiant.

Er zijn dus een aantal opties om dit te verhelpen (aan te techneuten om te bepalen wat het makkelijkst te realiseren is)
  • ondertiteling op npo 1/2 en 3 niet standaard aan maar alleen via de teletekst functie
  • ondertitels op de zenders Animal Planet/Travel Channet/etc standaard tonen (inbakken net als bij KPN stream)
  • ondertiteling per zender aan of uit kunnen zetten
  • tussenoplossing zou kunnen zijn om de ondertitel functie aan een knop op de afstandsbedieining toe te kennen (bijv blauwe knop) ipv diep in het menu.
verwijderen "DELEN" tab bovenaan de pagina op:
http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services

"Delen van opslag
U kunt een USB-opslagapparaat verbinden met de HG659 zodat verschillende computers in uw thuisnetwerk toegang hebben tot de gegevens op het USB-opslagapparaat via het netwerk. U kunt een webaccount gebruiken voor toegang tot de gegevens op de USB."
Zie: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/usb-delen-huawei-hg659-305307/index1.html#post1462909
USB blijkt niet te werken.
Goedenavond,

Ik heb de volgende suggesties (met de complimenten van Ziggo, want ik had dit voor mijn overstap naar T-Mobile Thuis wel):

  1. Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen. Echt heel irritant.
  2. Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozne/gekeken opname) ipv die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen.
Er zal nog wel meer komen, maar ik wilde deze 2 eerst maar even kwijt.


D.
Reputatie 1
HDCP2.2 ondersteuning voor de tv kastjes. Met nieuwere TV's en receivers komt er geen beeld door. Helaas nog geen oplossing.
Reputatie 3
Hoi,

Net als velen loop ik ook tegen problemen aan. Ik heb dit draadje eens doorgelezen, en denk dat het het beste is om hier eens een reactie te plaatsen.

Allereerst gebruik ik de telefoonlijn alleen om korting te krijgen. Ik heb niet eens een toestel om aan te sluiten, dus klachten of verbeterpunten heb ik hier niet over.

Over het internet heb ik eigenlijk geen klachten. Inderdaad is de het bereik van het WiFi-signaal niet geweldig. Dit komt door de gebruikte apparatuur van Draytek. Daar is dit een bekend probleem. Verder kom ik op het forum veel opmerkingen tegen over de beperkte mogelijkheden als het gaat om VPN/VLAN/Pingen/QoS/NAT et cetera. Uit ervaring weet ik dat de andere providers (KPN en Ziggo) deze mogelijkheden überhaupt niet bieden. De Draytek modems kunnen dit wel, en ALS JE WEET WAT JE MOET DOEN kun je alles exact inregelen zoals je zelf wilt. Mensen die niet thuis zijn in de materie moeten het ook zeker niet gaan proberen. De opmerkingen in de wishlist dat de bovengenoemde mogelijkheden beschikbaar moeten zijn vind ik niet terecht.

Maar nu gaan we het over TV gaan hebben, en dan word het een heel ander verhaal. T-mobile heeft dit hoofdstuk totaal niet onder controle getuige de enorme hoeveelheid klachten die op dit forum en andere internetpagina's de ronde doen. Dit word versterkt door het grote aantal topics over hetzelfde onderwerp, nl. Afstandbediening kapot, SetTop-Box kapot, traag zappen, geen Netflix.

Ik ben me enigszins gaan verdiepen in de materie, uiteraard mede omdat mijn eigen ervaring met TV ook niet de meest positieve is. Ook ik ben opgescheept met de entone kastjes.

Het trage zappen word ook door mij onderschreven. Ik heb gelezen dat er in de afgelopen 2 jaar 4 updates zijn geweest waar dit probleem verholpen zou zijn, maar in de praktijk is het bij elke update slechter geworden! Het enige wat de klantenservice doet is adviseren het ding te resetten, of ze doen het van afstand. Er word niet verder op ingegaan. Nu komt er volgende week een monteur het probleem oplossen. Het zal mij benieuwen maar heb er weinig vertrouwen in.

Een afstandbediening kan, net als elk ander apparaat, kapot gaan. Bij T-mobile gaat de AB van de STB wel heel vaak kapot. Wat daarbij extra opvalt is dat dit niet de AB blijkt te zijn die standaard bij een apparaat geleverd word! Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde is van een 'eigen' AB. Zelf gebruik ik al jaren een Logitech Harmony afstandbediening, en ik wil niet anders meer. Vooral ook omdat je tegenwoordig het geluid via je stereo krijgt zou je AB 3 apparaten moeten ondersteunen. Hij kan er maar 2, en dan zou je alsnog daarvoor een extra AB nodig hebben.
Wat me echter bij het inleren van die Harmony-AB opviel is dat het apparaat in zijn eigen software een functie bied om direct met 1 knop te schakelen tussen TV en radio. Op de door T-mobile geleverde AB ontbreekt die knop vervangen voor wat software in het menu. Ook dat is een veelgehoorde opmerking in dit topic: Het direct schakelen tussen TV en radio. De apparatuur kan het wel, maar het is bewust uitgeschakeld.

Het ontbreken van Netflix is inderdaad een gemis. Ik lees overal dat het niet mogelijk zou zijn om Netflix door te zetten. Het gaat niet om een aparte Add-On in het menu maar simpel Netflix als TV-zender meegeven. Als het om een Add-On zou gaan kan ik met het technische probleem voorstellen, omdat de STB's in een apart VLAN draaien. KPN en Ziggo doen ook niet anders dan Netflix als TV-zender doorgeven, en dat werkt goed.

Verder lees ik veel klachten/opmerkingen over beeld- en geluidskwaliteit. Ik ga hier zelf ook eens naar kijken. het is me inderdaad wel opgevallen dat de STB bijna alles in PCM2.0 doorgeeft, waardoor het aan de capaciteit van je audioapparatuur is om er iets van te maken.

Nog een veel gelezen opmerking is dat de mogelijkheid om in de cloud op te nemen moet bestaan. T-mobile zegt dat ook dit technisch niet mogelijk is, en ergens in een reactie daarop word Glashart Media genoemd als de boosdoener daarvan. Ik weet uit ervaring dat Glashart Media destijds wel degelijk de mogelijkheid bood om met een Amino140 TV op te nemen in de cloud en op andere ontvangers terug te kijken. En daar waren ook de poorten 3 en 4 op het modem gereserveerd voor TV. Technisch mag dit geen probleem zijn om door te voeren!

T-mobile heeft echt een enorme kluif, en waarschijnlijk nog veel grotere investering, aan het oplossen van de problemen met de dienst TV. De enige oplossing is namelijk om alle klanten te voorzien van dezelfde STB's. De problemen worden namelijk vooral veroorzaakt door firmware. Iedereen zal begrijpen dat software op het ene apparaat anders werkt dan op het andere. Als ik nu een nieuwe PC aanschaf draait die op windows 10. Als ik besluit dat mijn 10 jaar oude PC dezelfde firmware moet hebben ga ik daar ook windows 10 op zetten. Dat die oude PC slecht draait op windows 10 hoef ik niemand uit te leggen, maar bij de oude STB's snapt men dat niet. Nieuwe firmware word geschreven voor nieuwe apparatuur. compatibiliteitsproblemen met oudere apparatuur worden vaak niet onderzocht of zelfs onder het tapijt geveegd.

De enige oplossing is om iedereen van dezelfde apparatuur te voorzien. Op termijn zal het zelfs goedkoper zijn omdat er minder problemen zullen zijn, en dus minder mensen nodig zijn om die op te lossen. Daarnaast is het ontwikkelen van updates goedkoper omdat het minder apparaten hoeft te werken. Extra voordeel van iedereen dezelfde STB is dat er ook geen provider-eigen AB meer hoeft te zijn. Die van het apparaat volstaat. Er zullen dus ook minder AB's vervangen hoeven te worden, wat ook weer een kostenbesparing op levert.

Het zou T-mobile sieren om de hand hier in eigen boezem te steken. LAAT JE BESTAANDE KLANTEN NIET TOBBEN MET OUDE ROMMEL, MAAR DOE HEN EN JEZELF EEN PLEZIER!

Jullie hebben nog even tijd om een en ander op punt te krijgen, maar ook ik ben al aan het rond kijken!
@Doeffgek ,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je haalt goeie punten aan en ik ben het met je eens dat het tijd is dat T-Mobile Thuis flink investeert in haar tv product. Als mijn vermoedens kloppen zal dit niet heel meer duren.

T-Mobile Thuis is zich er ook zeker van bewust dat de Draytek niet meer van deze tijd is. Ik raad power users aan om een eigen router te gebruiken. Een oplossing vanuit T-Mobile zullen we nog even op moeten wachten.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de geleverde afstandbediening niet het orgineel meegeleverde model is? De "tweede generatie" boxen zijn van het merk Entone (later overgenomen door Amino). De afstandsbediening is de Entone Stylus.

De tv boxen zijn inderdaad mega traag. Het kan allemaal maar net aan. De nieuwste Aria heb ik nog geen ervaring mee, maar van wat ik hoor zijn modellen niet merkbaar sneller. Ik vind het jammer dat er niet gekozen is voor de Kamai 6, die twee keer zo snel is als de Aria 6. Dit zal ongetwijfeld met kosten te maken hebben gehad.

In ieder geval genoeg verbeterpunten voor de collega's van Thuis.
Reputatie 3
@Doeffgek ,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je haalt goeie punten aan en ik ben het met je eens dat het tijd is dat T-Mobile Thuis flink investeert in haar tv product. Als mijn vermoedens kloppen zal dit niet heel meer duren.

T-Mobile Thuis is zich er ook zeker van bewust dat de Draytek niet meer van deze tijd is. Ik raad power users aan om een eigen router te gebruiken. Een oplossing vanuit T-Mobile zullen we nog even op moeten wachten.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de geleverde afstandbediening niet het orgineel meegeleverde model is? De "tweede generatie" boxen zijn van het merk Entone (later overgenomen door Amino). De afstandsbediening is de Entone Stylus.

De tv boxen zijn inderdaad mega traag. Het kan allemaal maar net aan. De nieuwste Aria heb ik nog geen ervaring mee, maar van wat ik hoor zijn modellen niet merkbaar sneller. Ik vind het jammer dat er niet gekozen is voor de Kamai 6, die twee keer zo snel is als de Aria 6. Dit zal ongetwijfeld met kosten te maken hebben gehad.

In ieder geval genoeg verbeterpunten voor de collega's van Thuis.


@jibbewillem

Hoi Jibbe,

Op het punt van de routers verschillen we duidelijk van mening. Draytek maakt juist zeer goede routers, met zeer uitgebreide mogelijkheden in de configuratie. De systeembeheerder op mijn werk heeft mij steeds geadviseerd om Draytek te gebruiken juist om die reden. Juist voor powerusers heel geschikt. Die weten ook wat alle afkortingen betekenen. Het enige minpunt zit hem in het WiFi-signaal. Ik heb dat thuis ondervangen door een 2e accespoint te maken.

Mijn opmerking over de AB komt door simpel googlen op entone kamai 510b. kijk de afbeeldingen en je ziet resultaten met een andere AB. Dit punt ter kennisgeving aangenomen.
Vanuit dat oogpunt bekeken ben ik het zeker met je eens. Bijna alles is in te stellen en de beveiligingsopties zijn ook uitgebreider dan dat ik ooit heb gezien. Bescherming tegen alle bekende aanvallen zit erop! Maar inderdaad, de WiFi is niet geweldig. Een accesspoint scheelt al enorm ja.

De meegeleverde afstandsbediening verschilt inderdaad met de plaatjes op internet, maar ik verzeker je dat dit weldegelijk een orginele afstandbediening is. Dat onthaalt het feit niet dat ze erg snel stuk gaan. Zo uit mijn hoofd hebben wij er al zes versleten in nog geen drie jaar tijd. Ze worden wel steeds kosteloos vervangen, waarvoor mijn complimenten richting T-Mobile Thuis.
Reputatie 7
@apis4 , @johnfeijen , @wasderfgh, @Dutchee ,@rayyaanbayrak, @Doeffgek,

Dank jullie hartelijk voor jullie input en het meedenken aan het verbeteren van onze diensten. Sommige wensen stonden al in het lijstje, degenen die er nog niet instonden heb ik erbij gezet. Zodra er updates zijn over jullie wensen, meld ik dat uiteraard op de Community!
Reputatie 3
@Sterre,

Bijna alles wat ik in mijn post genoemd heb staat al vanaf dag 1 in dit topic. De enige reactie die van jullie (Mods) komt is dat we moeten afwachten tot er nieuws en/of updates komen. Met beide ben ben je helaas niet geholpen. Als er nieuws komt is het alleen dat iets technisch niet mogelijk zou zijn, als er updates komen word het in de meeste gevallen alleen maar erger.

Nu word mij niet helemaal duidelijk wat jullie positie is. Zijn jullie in dienst van T-mobile, en zo ja, welke lijnen hebben jullie met technische en commerciële mensen? Ik krijg namelijk het idee dat de moderators op dit forum ergens tussenin zweven. Met andere woorden te ver van organisatie om adequaat op de hoogte te worden gehouden.

De opmerking van @jibbewillem dat zelfs de nieuwe STB's niet vooruit te branden zijn spreekt al boekdelen. er zijn dus betere, maar (uit kostenoverweging) is daar niet voor gekozen. Met andere woorden word er dus bewust gekozen om apparatuur van inferieure kwaliteit te leveren, wat ik een kwalijke zaak vind. Net zoals de opmerking van een der moderatoren dat de 'oude' Entone 510b STB's weliswaar niet meer de nieuwste zijn, maar nog prima voldoen??? Ik heb nog nooit iets positiefs over die STB's gehoord/gelezen.

De steeds maar weer herhalende opmerking dat het technisch niet mogelijk is om Netflix door te geven wil ik ook graag onderuit halen: T-mobile Thuis geeft (tegen betaling) Film1 door op kanaal 350 t/m 353 van de STB. Dit is ook een abonnementskanaal met on demand content. Het is dus technisch wel degelijk mogelijk! Het verschil is dat ik Film1 via T-mobile betaal en Netflix niet, en dat geeft mij het sterke vermoeden dat dit een commerciële afweging is, want nu levert het niks op voor T-mobile.

T-mobile moet heel snel gaan zorgen dat de dienst TV op orde komt. Het gaat dan vooral om de technische problemen:
  • Trage STB
  • Defecte AB
  • Andere technische problemen.
Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van.

Tipje voor de Mods: Stop direct met het geven van ontwijkende antwoorden! Ik zie wel steeds de reactie: "Ik geef het door, en we komen erop terug.", maar vervolgens komt er niemand op terug. Als iets te lang duurt kunnen jullie ook eens een statusupdate vragen. Je kunt beter de klant moeten bellen om te zeggen dat iets fout is gegaan, dan dat de klant erom moet bellen.
Reputatie 7
Hallo @Doeffgek,

De moderators, te herkennen aan het T logo zijn gewoon in dienst van T-Mobile.
De Klant experts zijn dit niet maar hebben wel korte lijnen met de moderators.

Helaas is de roadmap niet openbaar, dit zorgt er ook voor dat er geen loze beloftes worden gedaan.
Je kan dan zeggen we hebben wat nieuws.... en hoef je mensen niet teleur te stellen als iets word uitgesteld. bijvoorbeeld TV kijken op je pc.

De klant verwacht van een ander wel dat die het nieuwste van het nieuwste levert maar heeft vaak zelf oude meuk. een smart tv is tegenwoordig standaard. maar er word geklaagt als er een snelle stb geleverd word met alleen HDMI. dat is balen want de tv heeft alleen scart. vooruitstrevend zou zijn TV zonder STB maar gewoon met een app op je tv. Voor Netflix spelen vooral andere dingen dan technische beperkingen heb ik het idee. de fabrikant heeft dit namelijk wel.
Via een omweg is het wel mogelijk om een kamai op te ruilen voor een aria.

Even alle hardware vervangen omdat er wat nieuws is zal ook niet zo snel gedaan worden. dat is kapitaal vernietiging. normaal gesproken is het eerst alleen voor nieuwe klanten. dan klanten met problemen. voor klanten die geen problemen ervaren is er in de meeste gevallen geen omruil nodig.
Het komt allemaal neer op geld. Er wordt door de gemiddelde de Nederlander vergeleken op prijs en als er dan geen Netflix op de tv box zit is het klagen. Wel een tientje per maand goedkoper willen zitten, maar inleveren op luxe functies ho maar. Koop een Chromecast en je bent voor drie tientjes voorzien van Netflix op je tv. Vijf tientjes als je ook de ethernet adapter erbij wilt, en ja die wil je 😉

Als T-Mobile meer geld zou hebben (lees: de prijzen van de abonnementen zou verhogen), dan was er meer ruimte om te investeren in het tv platform en om de aller snelste boxen aan te bieden.
Reputatie 3
Jibbewillem. Ja ik kijk ook naar de centen. Maar als iets niet goed functioneert is alles te duur. En daarmee bedoel ik de in mijn vorige post genoemde punten die met spoed opgelost moeten worden. Zoals je ziet staat daar geen Netflix bij. Voor mij persoonlijk is het ontbreken ervan geen onoverkomelijk gemis. Ik heb alleen geprobeerd om uit te leggen waarom het naar mijn idee technisch geen probleem mag zijn om dit aan te passen en hiermee mss wat kolen op het vuur te gooien voor degenen die er wel veel waarde aan hechten.

Als we het over apparatuur gaan hebben. Ik heb hier een gloednieuwe 7.2 reciever en blu-ray speler van Onkyo staan. Met daaraan een set Jamo luidsprekers van top-kwaliteit. Ik kan een feestje aan het einde van de straat met gemak van loepzuivere muziek voorzien. Tja. De tv is niet de nieuwste maar functioneert perfect en ik ben niet van het type dat iets weggooit omdat er iets nieuwers is.

Het gaat er mij bij de kastjes dan ook niet om dat ik per se de nieuwste wil, maar ik mag wel verwachten dat die dingen fatsoenlijk werken. We zijn het er allebei over eens dat dat niet het geval is.
Je hebt helemaal gelijk. Als klanten maar blijven klagen, dan kost dat in weze ook geld, plus een hogere klanttevredenheid levert weer geld op.

De huidige boxen zijn inderdaad niet snel genoeg, maar in het geval van de Aria denk ik dat dit nog rechtgetrokken kan worden. Dit model heeft immers voldoende rekenkracht aan boord.

In mijn vorige reactie had ik het zeker niet specifiek over jou hoor trouwens: meer de algemene (typisch Nederlandse) klant. Aan je reacties op te merken heb jij ook wel door dat niet alles zomaar mogelijk is.

Blijf vooral zulke scherpe reacties delen met ons! Misschien dat we samen iets aanwakkeren op T-Mobile HQ 😉
Ik heb nu 2 dagen een alles-in-1 abonnement en de eerste twee zaken die ik mis zijn het volgende :

- het is al vaker genoemd maar NETFLIX.
- als ik in de woonkamer een programma terug draai met Begin Gemist wil ik die op de tweede ontvanger kunnen hervatten als ik halverwege de film bedenk dat ik hem liever in bed afkijk.
Reputatie 6
Badge
ik vindt de huidige afstandsbediening erg onhandig en onprettig. Zo is het bij velen tv’s niet mogelijk om de source te veranderen. Zouden jullie er over na kunnen denken om ook een andere afstandsbediening te gaan aanbieden. Bijvoorbeeld deze:

Reputatie 7
Hi Doeffgek. Ik geef je vanuit moderatoroogpunt graag nog een reactie. Jibbewillem en Hidden.nld zijn inderdaad geen werknemers van T-Mobile. De personen met een T achter hun naam op dit forum zijn dat wel.

Zelfs voor ons (medewerkers) is het vaak schakelen met het TV-team voor de kritische vragen die over ons product worden gesteld. Dat vinden we absoluut niet erg, want door jouw kritische blik kunnen wij ons product alleen maar verbeteren. Met deze uitleg hoop ik dat je in ieder geval wel snapt waarom wij af en toe zeggen dat we erachteraan gaan en een niet-concreet antwoord geven, we willen immers geen valse verwachtingen scheppen. Vanuit het TV-team kost een reactie vaak ook wat langer door hun bezigheden of omdat een onderzoek naar een bepaald onderwerp (erg) lang kan duren. Ook zij hebben te maken met verschillende partijen en omstandigheden in de ontwikkelingen van ons product. Daarom kan een wens niet zomaar met spoed uitgevoerd worden.

Netflix is niet mogelijk omdat dit platform eisen heeft waar wij voorlopig nog niet aan kunnen voldoen. Hierin zitten ook technische aspecten. Maar ook inderdaad het kostenplaatje speelt mee.

Over onze TV Boxen zijn relatief weinig klachten. Alles kan natuurlijk altijd beter met de nieuwste features en instellingen, maar het is als provider niet te doen om in een tijd zoals deze waarin snel veel nieuwe opties gebouwd worden, iedere paar maanden nieuwe TV Boxen uit te geven. Als we dit zouden doen, zouden we inderdaad een veel hogere prijs moeten vragen voor onze TV-dienst. En dat terwijl we het betaalbaar willen houden voor onze klanten.

Je hebt me op een idee gebracht, bedankt! Je zegt: "Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van." Nu maken wij ook zeker werk van veelvoorkomende wensen, bijvoorbeeld Netflix en RTL bij Uitzending Gemist. Deze hebben wij ook behandeld en je leest in het groene blok in de openingspost wat hiervan de status is. Maar door jouw opmerking zie ik inderdaad in dat dit topic meer overzichtelijk weergegeven kan worden. Bijvoorbeeld dat we de meestgenoemde wensen bovenaan plaatsen, en wensen die slechts één of twee keer zijn voorgekomen wat meer naar beneden schuiven. Zo is voor de TV-ontwikkelaars die meelezen in dit topic ook duidelijker wat onze klanten met liefst willen zien. Yes! Ik ga ermee aan de slag, eerst nog nadenken hoe ik dit precies ga vormgeven.

Bedankt voor jouw kritische blik, blijf vooral jouw ideeën delen!
Reputatie 7
Hoi danax6,

Een warm welkom bij T-Mobile Thuis! En bedankt voor jouw feedback. Netflix staat inderdaad in het wensenrijtje. Dit wordt voorlopig niet aangeboden, die het groene blok in de openingspost. Met het hervatten van de film als je in bed ligt, doel je denk ik op de werking van de TV Boxen via een cloud. Ook dit staat in het wensenlijstje. Ik kan je meegeven dat dit wordt onderzocht, maar het zal een lang onderzoek worden. Er wordt gelukkig wel aan gewerkt dus! Heb je de TV Anywhere App al? Hiermee kun je wel verder kijken waar je bent gestopt. Veel kijkplezier!