Sticky Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis

Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! :D

Internet
  • Eigen modem kunnen gebruiken.
  • Ook bij Glasvezel/Draytek abonnementen een 5 Ghz wifi netwerk.
  • USB optie op het modem activeren.
  • Gastnetwerk voor de (Draytek 2130)
  • Toegang tot QoS (Quality of Service) instellingen. (Draytek 2130 en 2132)
  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • Snelheid glasvezel ophogen naar 1000/1000 Mbps.
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres.
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services

TV/RADIO
  • Terugkijken via de gids.
  • Zeven dagen terugkijken via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders.
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders.
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt.
  • Is het mogelijk dat de trackinfo van de Stingray muziekzenders zichtbaar wordt op het televisiescherm?
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box.
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Box.
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere.
  • USB optie activeren op de TV Box.
  • Meer zenders TV Anywhere. Update
  • RTL8 op 8 en SBS9 op 9.
  • Zenderpakketten aanzetten via de TV Box zelf.
  • Knop op de afstandsbediening voor sub-pagina's teletekst. (Wellicht een remap van knoppen voor toevoegen bestaande afstandsbediening?)
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Opnames inplannen en terugkijken op de TV Box via TV Anywhere.
  • Opnames kunnen terugkijken op een andere TV Box.
  • Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen. Update
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android.
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor Windows Phone.
  • Een TV serie opnemen op basis van de programmagids. Zo voorkom je opnames in het weekend bij een programma dat dagelijks op weekdagen wordt uitgezonden.
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.
  • TV Anywhere: ook zenders uit het pluspakket daar kunnen kijken
  • Franstalige zenders (ARTE, TV5)
  • Fine Living HD toevoegen
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845).
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender).
  • CNN in HD
  • Regionale zenders in HD
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen.
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen.
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel

Community
  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen

Overig
  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien of er een storing bij jou is of hoe de wifi presteert.
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten.
  • Meer keuze in belbundels.

Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!

@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!
icon

Beste antwoord door Sterre 18 juli 2018, 11:35

Ik geef jullie graag een update over de onderstaande wensen die de laatste tijd veel besproken worden:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Via de vernieuwde TV Anywhere App is dit nu mogelijk! Deze optie op de TV Box blijft voorlopig nog even uit.

- Netflix op de TV Box
Voorlopig zal dit nog niet aangeboden worden.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ook dit is mogelijk via de vernieuwde TV Anywhere App. Via de TV Box willen we dit zeker graag toevoegen. Zodra hier meer over te melden is, zal dit hier op het forum als eerst gemeld worden.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
In september verwachten we TV Anywhere te introduceren op PC/Laptop! Uiteraard plaatsen we hier informatie over op de Community zodra dit beschikbaar is. Edit 11-10-2018: TV Anywhere WebTV is nu beschikbaar. In dit topic lees je er meer over.
Bekijk origineel

294 reacties

Mijn suggesties om te verbeteren aan de TV Box (met harde schijf):

• Kan er iets gedaan worden aan het langzaam reageren op de afstandsbediening door de smartbox. Als ik doorspoel en daarmee stop, moet ik 3 seconden wachten voordat het beeld stilstaat. Maar ook bij zappen tussen kanalen of het schakelen tussen opnames op de harde schijf gaat dit allemaal super langzaam. Concurrenten hebben dit veel beter voor elkaar (Ziggo, KPN, Canal Digitaal).
  • Kan er ook sneller doorgespoeld worden? x16 is niet genoeg. Per 5/ 10 / 30 / 60 seconden zou bijv. beter zijn. Zie wederom de concurrentie...   
  • Logica om in het menu eerst “on demand” te zien is leuk voor jullie qua beetje sales, maar niet gebruikers vriendelijk. Ik wil meteen naar mijn opnamen gaan (en dan liever ook niet starten bij “nieuw” aangezien ik eerst de oudere opnames wilt zien (bijv. bij series). Moet nu teveel doorclicken.    

Hoop dat er iets in de planning staat voor bovenstaande. 

Dank!

Reputatie 4
Badge +2
Hallo @Brian

Ook heb ik een Go unlimited sim only. Ik heb dan wel klantvoordeel €5 korting op mobiel en voor thuis een upgrade in snelheid van 50 naar 100 mbps ter waarde van een paar euro's.

Helemaal vergeten 😂😂
Reputatie 6
Badge +7
Hi @Waqqas, we willen klanten juist het meeste voordeel bieden wanneer ze een Alles-in-één pakket afnemen (en in combiantie met een mobiel abonnement nog meer via Klantvoordeel). Op dit moment ligt de focus dus vooral hier op maar ook met Internet Only of Internet + Bellen bieden we een scherpe prijs! 😉 En met alleen Internet of Internet + Bellen/TV kan je óók gebruik maken van Klantvoordeel!
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,

Ik heb t mobile thuis internet en vast bellen, bij andere providers zijn voor dit pakket kortingen zoals eerste 4-6 maanden betaal je minder.

Alles in 1 daar zitten wel pakket kortingen bij maar waarom internet en vast bellen niet, tv is overbodig bij mij thuis.
Hier ook de wens om Netflix via de box te kunnen kijken.
Reputatie 6
Badge +7
@Dylandr De TV Boxen werken in dit geval idnerdad met infrarood. Er zijn eventueel wel IR-extenders online verkrijgbaar zodat je de TV Box in een afgesloten kast kan laten staan. 🙂
Een afstandsbediening die radiografisch werkt met de Aria box. Momenteel kan de box niet in een afgesloten ruimte bedient worden. Waarbij ik dat bij Ziggo wel gewend was met de Horizon box.
Nu moet het kastje in het zicht geplaatst worden wat ik toch vervelend en niet netjes vind.
O super dat ga ik eens proberen. Alleen ff wachten op een nieuwe afstandsbediening, want die van ons is gisteren kapot gegaan.
Misschien toch een suggetie , knopjes voor het geluid en zenders op de interactieve box, want nu zijn we gebonde aan NL 1 tot as dinsdag of woensdag🙈 . ( of via tv anywhere app )
Reputatie 7
Badge +5
Radio/TV kun je tegenwoordig omschakelen via ik meen de groene knop op de afstandbediening.
Mijn suggesties voor T-mobile thuis zijn.

- Een netflix app

- Terug kijken maar dan via de tv gids, dit gaat veel sneller.
En/of anders misschien letters op de afstandsbediening.
Dit is makkelijker dan klikken met pijltjes enzo.

- Radio kunnen aanzetten zonder eerst de tv moeten aanzetten, knopje radio op de afstandsbediening ofzo?
( of doen wij misschien iets verkeerd?)

Waarschijnlijk is bovenstaande allemaal al vaker genoemd, maar ik wilde het toch even gezegd hebben😊
Verder zijn wij zeer tevreden weinig tot geen storingen en internet super.
Reputatie 6
Badge +7
Hi @tiemen97, ah dan is het daar "mis" gelopen. Op onze website hebben we een Mobiel en Thuis deel. Wanneer je klikt op 'Thuis' bovenaan de pagina of ' Klantenservice' > 'Thuis' dan kom je op de T-Mobile Thuis pagina en zal je wel het juiste telefoonnummer zien. Op dit moment is het inderdaad niet mogelijk om een ander afleveradres te kiezen maar dit is wel iets dat we in het vizier hebben.

Bedankt voor je feedback over de chatbot, ik heb dit doorgestuurd naar onze developer en hier gaan we mee aan de slag!
Hey @Candy,

Ik heb het klantenserice nummer gebeld dat wordt vermeld op https://www.t-mobile.nl/klantenservice
dat is https://tel:0624001200. Het nummer dat jij vermeld kon ik alleen zelf terug vinden op de algemene contract pagina via de contact knop helemaal onderaan de pagina van de my t-mobile thuis pagina ipv via het service menu dat prominent boven aan de pagina staat (die ik dus gebruikt had).
Reputatie 2
Badge
Hey @Deddiekoel! Dat is best een goed idee! Ik hoop dat we dit in de toekomst mogen verwachten. 😄

Bedankt voor je uitgebreide feedback @tiemen97! Het probleem met de chatbot heb ik meteen aangekaart! Mag ik weten of je de klantenservice van T-Mobile Thuis hebt gebeld: 0800-0092? Ik heb dit nummer zo juist gebeld en er wordt geen telefoonnummer gevraagd. Wanneer je de algemene klantenservice voor mobiel belt, dan krijg je deze check wel. Weet dat ik je feedback waardeer, hiermee zullen we onze diensten blijven verbeteren!
Op basis van mijn ervaring als nieuwe klant van t-mobile thuis een aantal dingen die er voor mij voor zorgen dat ik sterk overweeg om mijn abonnement te annuleren.

1: geef mensen de optie om een apart bezorg adres te kiezen voor hun installatie pakket.
Ik ga binnenkort verhuizen en wil dus zo snel mogelijk mijn internet aangesloten hebben. Nu wordt het installatie pakket verstuurt naar een dat adres maar ik ben er zelf nog niet heen verhuist omdat ik wacht op internet dat veroorzaakt weer extra vertraging omdat ik nu moet wachten tot de postnl het 2 keer heeft geprobeert te bezorgen en dan kan ik het pas ophalen bij een postnl punt. Dit is debiel en kan makkelijk opgelost worden met een optie voor een apart bezorg adres bij het aanmeld formulier (Bij kpn kan dit ook gewoon).

2: jullie klantenservice systeem is debiel (met name het geautomatiseerde systeem, de mensen er achter heb ik nauwelijks gesproken).
Ik belde de klantenservice over het bovenstaande issue en het eerste wat mij werdt gevraagd door de computer stem was om mijn mobiele tmobile nummer in te voeren. Die heb ik dus niet want ik ben alleen vast internet klant bij jullie. Mijn tele2 nummer invoeren werkte ook niet. Gelukkig kon ik dat omzeilen door gewoon heel vaak 0 in te voeren maar dit slaat nergens op natuurlijk. (verder is het debiel dat ik 25 minuten in de wacht sta omdat het blijkbaar extreem druk is om 13:00 op een maandag?!)

3: De chat bot werkt voor geen meter.
ik had ook geprobeerd via de chat jullie te bereiken over issue 1, maar dat resulteerde in het volgende gesprek. Dit lijkt me vrij makkelijk te fixen door de klant door te schakelen naar een menselijke support medewerker als de bot 3 keer of vaker hetzelfde antwoord geeft.

Ik zou graag een goedkoper "TV anywhere only" abonnement zien. Voor mij is het aanbod voldoende maar om er gebruik van te maken moet ik ook het kastje etc. afnemen.

Verder zou ik ook graag via TV Anywhere willen kunnen "opnemen", maar dan in de cloud zoals bij andere providers.
Ik kom van Ziggo en daar had je bepaalde functionaliteiten die ik nu wel mis. Ik weet dat je soms wat moet inleveren om vooruit te gaan. T mobile bevalt best tot nu toe. Alles is vast al wel een keer genoemd:

- Alle zenders in de TV anywhere app, ook Fox Sport en Ziggo sport.
- Opnemen programma's van afstand via de app.
- Uitgebreidere programma info via guide.
- Via de TV box ook programma's terugkijken zoals dat in de app wel kan.
- Begin gemist werkt niet altijd.
- Opnames op de TV box verticaal weergeven ipv horizontaal (onder nieuw).
- Netflix toevoegen als apart kanaal.
- Op de TV box de zender kunnen zien ipv de huidige tijd (display).
Reputatie 7
Badge +5
Kan TV Anywhere niet uitgebreid worden met gegevens zoals in My T-Mobile Thuis? Bijv.:

• Router instellingen aanpassen
  • Abonnee informatie bekijken (contractinfo, verlengen, etc)
  • Aanvullende diensten (TV, vaste telefonie, extra tv pakketten, internetsnelheid, etc) aan/uitzetten
  • Klantvoordeel bekijken/aanpassen
Of anders een My T-Mobile Thuis app, zoals bij mobiel. Of een integratie met My T-Mobile app. Vind het nu zo'n gehannes tussen apps en mijn omgeving. Dat moet efficiënter kunnen.
Ik heb sinds kort diverse abonnementen van T-mobile waaronder interactieve tv.
Het is mij opgevallen dat in de programmagids maar beknopt informatie gegeven wordt over de programma's. Vooral bij series mis ik de informatie over welk seizoen en het nummer van de aflevering.
Bij andere providers zoals xs4all en ziggo wordt deze informatie wel gegeven.
Is dit aan te passen? Ik kijk erg veel series en deze info vind ik wel fjn.
Reputatie 1
Geen idee of de vraag al eens is gesteld. Kunnen Fox2 en Fox 3 na Fox 1 worden gezet? Ik snap de mogelijke logica van de huidige indeling niet. Het is zoiets als NPO 2 dn NPO 3 op kanaal 181 en 182 worden gezet. Of zo.
Ik kom bij KPN vandaan. De tv ontvanger van hun is wel beter en uitgebreider.
-Netflix via ontvanger
-Terugbladeren in de gids en vandaar uit een programma terug kijken
-Een hele serie opnames plannen ipv een bepaalde dag en tijd zoals bij jullie
-Uitzending gemist RTL-zenders
Reputatie 5
Badge +3
@RafaelNL Punt 4, de klok zie je als je door de EPG scrolt.
Net overgestapt naar T-Mobile thuis. Nieuwe tv-decoder is een mooi klein kastje die over het algemeen prima en snel werkt. Stukken beter dan oude Ziggo decoder, ook sneller dan Telfort decoder, maar er ontbreken nog wel enkele mogelijkheden:

1) Ik zie linksonderin alleen het T-Mobile logo tijdens het zappen. Veel liever heb ik hier de zenderlogo. Zapt stukken fijner.
2) Ik kan niet terug in de tvgids. Reeds gemeld hier.
3) Geen timer hoe lang de decoder al op pauze staat.
4) Er mist een klok met de actuele tijd in de infobalk tijdens het zappen.

Verder dus best tevreden. Heb de decoder aangesloten met een powerline adapter op het modem. Werkt probleemloos. Is een Netgear PL-1000 voor de geïnteresseerden. Voor 4 tientjes bij Amazon gekocht. Erg netjes dat T-Mobile aangeeft hier geen support op te bieden, maar wel de mogelijkheden van een Powerline of MoCa adapter benoemd op de site.

@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)Weet jij of er ook een zoekfunctie is om programma's te kunnen zoeken in de gids?

Nope. Echt zwaar onhandig.

Moet niet zo moeilijk zijn toch om obv een gekozen zender dan obv beginletter een groepering van programma’s te tonen. Na het kiezen van een programma direct het geplande schema qua uitzendingen (met direct een ‘plan opname’ vinkje)
Reputatie 4
Badge +2
Hey @patje1601, mooi om te horen! Vooralsnog kan ik je niet verblijden met enig nieuws over Netflix en Videoland op onze TV Boxen. Wel staan er genoeg mooie plannen voor dit jaar gepland betreft ons TV platform.😁

Hey @Erik072, goeie! Zou mooi zijn als we die optie in de toekomst kunnen gaan toevoegen. ☺
Ik weet nog niet of deze functionaliteit is genoemd, maar wat zou het fijn zijn als gebruikers zelf de Entone TV box (met opnamemogelijkheid) kunnen resetten naar fabrieksinstellingen. Nu moet deze fabrieksreset nog door T-Mobile uitgevoerd worden.

Reageer