Sticky Beantwoord

Wensen & Suggesties voor T-Mobile Thuis


Dit is de wensenlijst voor T-Mobile Thuis. Heb jij ook een wens, laat het ons weten! :D

Internet
  • Eigen modem kunnen gebruiken.
  • Ook bij Glasvezel/Draytek abonnementen een 5 Ghz wifi netwerk.
  • USB optie op het modem activeren.
  • Gastnetwerk voor de (Draytek 2130)
  • Toegang tot QoS (Quality of Service) instellingen. (Draytek 2130 en 2132)
  • Virusscanner voor Thuisklanten
  • Snelheid glasvezel ophogen naar 1000/1000 Mbps.
  • IPv6
  • NAT loopback op de HG659, zodat je niet iedere keer op de interne modem pagina uitkomt ipv je eigen webserver
  • VPN Poorten (L2TP/IKEv2, 500, 4500) kunnen forwarden (poorten zijn nu intern gereserveerd)
  • Port forwarding op IP adres ipv Mac adres.
  • Verwijderen "delen" op http://192.168.1.1/html/advance.html#file_services

TV/RADIO
  • Terugkijken via de gids.
  • Zeven dagen terugkijken via de TV Box net zoals dit bij TV Anywhere kan.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders.
  • Een favorietenlijst voor de radiozenders.
  • Ik zou graag willen dat als ik een niet bestaand kanaalnummer ingeef op de TV, de box automatisch naar het volgende, wel beschikbare kanaal springt.
  • Is het mogelijk dat de trackinfo van de Stingray muziekzenders zichtbaar wordt op het televisiescherm?
  • Netflix app (plus enkele andere populaire apps) via de TV Box.
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Box.
  • Sluimerstand/Sleepstand of automatisch uitschakelen TV Anywhere.
  • USB optie activeren op de TV Box.
  • Meer zenders TV Anywhere. Update
  • RTL8 op 8 en SBS9 op 9.
  • Zenderpakketten aanzetten via de TV Box zelf.
  • Knop op de afstandsbediening voor sub-pagina's teletekst. (Wellicht een remap van knoppen voor toevoegen bestaande afstandsbediening?)
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Opnames inplannen en terugkijken op de TV Box via TV Anywhere.
  • Opnames kunnen terugkijken op een andere TV Box.
  • Source knop op T-Mobile afstandsbediening voor schakelen tussen bronkanalen. Update
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor alle versies van Android.
  • TV Anywhere beschikbaar maken voor Windows Phone.
  • Een TV serie opnemen op basis van de programmagids. Zo voorkom je opnames in het weekend bij een programma dat dagelijks op weekdagen wordt uitgezonden.
  • Ondertiteling instelling per kanaal in plaats van voor alle zenders tegelijk (inclusief ingezonden tips)
  • 4K beeld uitzenden op alle basiszenders
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.
  • TV Anywhere: ook zenders uit het pluspakket daar kunnen kijken
  • Franstalige zenders (ARTE, TV5)
  • Fine Living HD toevoegen
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845).
  • Verzoek om mogelijkheid toe te voegen om via de set top box Picture In Picture (PIP) te kunnen bekijken. Hoofdscherm met groot beeld met daarin in de hoek (te selecteren linksboven, rechtboven, linksonder, rechtsonder) een klein beeld met een 2e scherm zonder geluid (lees zender).
  • CNN in HD
  • Regionale zenders in HD
  • Ingebakken ondertitels bij Travel Channel en Animal planet op ODF
  • Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen.
  • Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozen/gekeken opname) i.p.v die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen.
  • HDCP2.2 ondersteuning voor de TV Boxen
  • Andere afstandsbediening, zie voorstel

Community
  • Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen
  • Eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen

Overig
  • Dashboard in My T-Mobile Thuis met status van je diensten. Hier kun je dan bijvoorbeeld zien of er een storing bij jou is of hoe de wifi presteert.
  • T-Mobile Samen voor Thuis: gratis bellen naar andere Thuis klanten.
  • Meer keuze in belbundels.

Verbeteringen
Ook benieuwd naar alle verbeteringen die we al gerealiseerd hebben? Kijk dan hier!


@mvanrooijenjr, bedankt voor het opstarten van dit topic!
icon

Beste antwoord door Sterre 18 juli 2018, 11:35

Ik geef jullie graag een update over de onderstaande wensen die de laatste tijd veel besproken worden:

- RTL toevoegen bij Uitzending Gemist
Via de vernieuwde TV Anywhere App is dit nu mogelijk! Deze optie op de TV Box blijft voorlopig nog even uit.

- Netflix op de TV Box
Voorlopig zal dit nog niet aangeboden worden.

- 7 dagen lang programma's kunnen terugkijken
Ook dit is mogelijk via de vernieuwde TV Anywhere App. Via de TV Box willen we dit zeker graag toevoegen. Zodra hier meer over te melden is, zal dit hier op het forum als eerst gemeld worden.

- TV Anywhere beschikbaar maken voor web
In september verwachten we TV Anywhere te introduceren op PC/Laptop! Uiteraard plaatsen we hier informatie over op de Community zodra dit beschikbaar is. Edit 11-10-2018: TV Anywhere WebTV is nu beschikbaar. In dit topic lees je er meer over.
Bekijk origineel

280 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ik zou het wel fijn vinden dat zoals het bij KPN is dat in de beschrijving van series de seizoen en afleveringsnummer staat. Dit is dan weer gekoppeld aan serie opnemen anders werkt die functie natuurlijk niet. De box weet immers niet welk seizoen of aflevering het is.
Reputatie 3
Goedemiddag T-Mobile,

Ik heb een fikse update voor jullie, aangaande de zenderlijst voor T-Mobile Thuis. Het betreft vooral naamswijzigingen, samenvoegingen, dubbele doorgiftes van met name lokale omroepen.
De lijst zit in bijgevoegd bestand.

Hopend dat jullie ermee verder kunnen c.q. gaan.

Deze is hieronder te downloaden.
T-Mobile Thuis - update een aanvullingen zenderlijst
Forumgebruiker Kevig en ikzelf zouden graag de optie willen zien om een USB stick of externe harde schijf aan te kunnen sluiten op de TV box om zo video's op de televisie te kunnen bekijken.

Ik zie hem al in de wishlist staan. Deze post is even om te laten horen dat er meer gebruikers zijn die deze functie graag zouden willen zien.
Na 21 jaar heb ik Ziggo verlaten en heb ik de overstap gemaakt naar T-Mobile Thuis, allereerst kan ik melden dat ik tot op heden zeer tevreden ben.

Wel zou ik een aantal tips willen aanbevelen welke Ziggo had en niet vervelend waren:

- De App beschikbaar maken naast Android en IOS, ook voor Windows Pc ( Ziggo heeft hiervoor ook een app)
- Het via de APP kunnen kijken naar series, films etc welke tegen 0 tarief aangeboden worden.
- De mogelijkheid om vanuit de TV Gids in het verleden te kijken en zo voor 80% van de zenders die je afneemt Replay TV kunt toepassen.
- Via de BOX ook de mogelijkheid geven om via de TV Gids Replay TV op te starten.
- Opnemen op naam, in de Horizon Box van Ziggo gaf je de programma naam op om op te nemen, hierdoor nam hij automatisch dat programma op , ook al was dit programma slechts 3x per jaar op TV.
- Het aanbieden van een gratis videotheek, niet alleen films, maar ook series, musicals etc. Bij Ziggo was dit Movies en Series welke gratis aangeboden werd. (Het HBO deel was wel betaald en heette Movies en Series XL)


Tot zover even.
Goedenavond,

Ik heb de volgende suggesties (met de complimenten van Ziggo, want ik had dit voor mijn overstap naar T-Mobile Thuis wel):

  1. Voeg de nummers van de serie en aflevering toe, vooraan de omschrijving. Nu heb ik geen idee welke aflevering van welk seizoen ik van een programma ga opnemen. Echt heel irritant.
  2. Na het bekijken van een opname: breng me standaard terug in de lijst met alle opnames (en selecteer de laatst gekozne/gekeken opname) ipv die opnames die ik nog niet gezien heb. Wanneer ik een opname bekijk wil ik die na afloop verwijderen. Nu moet ik relatief veel moeite daarvoor doen.
Er zal nog wel meer komen, maar ik wilde deze 2 eerst maar even kwijt.


D.
Reputatie 2
Hoi,

Net als velen loop ik ook tegen problemen aan. Ik heb dit draadje eens doorgelezen, en denk dat het het beste is om hier eens een reactie te plaatsen.

Allereerst gebruik ik de telefoonlijn alleen om korting te krijgen. Ik heb niet eens een toestel om aan te sluiten, dus klachten of verbeterpunten heb ik hier niet over.

Over het internet heb ik eigenlijk geen klachten. Inderdaad is de het bereik van het WiFi-signaal niet geweldig. Dit komt door de gebruikte apparatuur van Draytek. Daar is dit een bekend probleem. Verder kom ik op het forum veel opmerkingen tegen over de beperkte mogelijkheden als het gaat om VPN/VLAN/Pingen/QoS/NAT et cetera. Uit ervaring weet ik dat de andere providers (KPN en Ziggo) deze mogelijkheden überhaupt niet bieden. De Draytek modems kunnen dit wel, en ALS JE WEET WAT JE MOET DOEN kun je alles exact inregelen zoals je zelf wilt. Mensen die niet thuis zijn in de materie moeten het ook zeker niet gaan proberen. De opmerkingen in de wishlist dat de bovengenoemde mogelijkheden beschikbaar moeten zijn vind ik niet terecht.

Maar nu gaan we het over TV gaan hebben, en dan word het een heel ander verhaal. T-mobile heeft dit hoofdstuk totaal niet onder controle getuige de enorme hoeveelheid klachten die op dit forum en andere internetpagina's de ronde doen. Dit word versterkt door het grote aantal topics over hetzelfde onderwerp, nl. Afstandbediening kapot, SetTop-Box kapot, traag zappen, geen Netflix.

Ik ben me enigszins gaan verdiepen in de materie, uiteraard mede omdat mijn eigen ervaring met TV ook niet de meest positieve is. Ook ik ben opgescheept met de entone kastjes.

Het trage zappen word ook door mij onderschreven. Ik heb gelezen dat er in de afgelopen 2 jaar 4 updates zijn geweest waar dit probleem verholpen zou zijn, maar in de praktijk is het bij elke update slechter geworden! Het enige wat de klantenservice doet is adviseren het ding te resetten, of ze doen het van afstand. Er word niet verder op ingegaan. Nu komt er volgende week een monteur het probleem oplossen. Het zal mij benieuwen maar heb er weinig vertrouwen in.

Een afstandbediening kan, net als elk ander apparaat, kapot gaan. Bij T-mobile gaat de AB van de STB wel heel vaak kapot. Wat daarbij extra opvalt is dat dit niet de AB blijkt te zijn die standaard bij een apparaat geleverd word! Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde is van een 'eigen' AB. Zelf gebruik ik al jaren een Logitech Harmony afstandbediening, en ik wil niet anders meer. Vooral ook omdat je tegenwoordig het geluid via je stereo krijgt zou je AB 3 apparaten moeten ondersteunen. Hij kan er maar 2, en dan zou je alsnog daarvoor een extra AB nodig hebben.
Wat me echter bij het inleren van die Harmony-AB opviel is dat het apparaat in zijn eigen software een functie bied om direct met 1 knop te schakelen tussen TV en radio. Op de door T-mobile geleverde AB ontbreekt die knop vervangen voor wat software in het menu. Ook dat is een veelgehoorde opmerking in dit topic: Het direct schakelen tussen TV en radio. De apparatuur kan het wel, maar het is bewust uitgeschakeld.

Het ontbreken van Netflix is inderdaad een gemis. Ik lees overal dat het niet mogelijk zou zijn om Netflix door te zetten. Het gaat niet om een aparte Add-On in het menu maar simpel Netflix als TV-zender meegeven. Als het om een Add-On zou gaan kan ik met het technische probleem voorstellen, omdat de STB's in een apart VLAN draaien. KPN en Ziggo doen ook niet anders dan Netflix als TV-zender doorgeven, en dat werkt goed.

Verder lees ik veel klachten/opmerkingen over beeld- en geluidskwaliteit. Ik ga hier zelf ook eens naar kijken. het is me inderdaad wel opgevallen dat de STB bijna alles in PCM2.0 doorgeeft, waardoor het aan de capaciteit van je audioapparatuur is om er iets van te maken.

Nog een veel gelezen opmerking is dat de mogelijkheid om in de cloud op te nemen moet bestaan. T-mobile zegt dat ook dit technisch niet mogelijk is, en ergens in een reactie daarop word Glashart Media genoemd als de boosdoener daarvan. Ik weet uit ervaring dat Glashart Media destijds wel degelijk de mogelijkheid bood om met een Amino140 TV op te nemen in de cloud en op andere ontvangers terug te kijken. En daar waren ook de poorten 3 en 4 op het modem gereserveerd voor TV. Technisch mag dit geen probleem zijn om door te voeren!

T-mobile heeft echt een enorme kluif, en waarschijnlijk nog veel grotere investering, aan het oplossen van de problemen met de dienst TV. De enige oplossing is namelijk om alle klanten te voorzien van dezelfde STB's. De problemen worden namelijk vooral veroorzaakt door firmware. Iedereen zal begrijpen dat software op het ene apparaat anders werkt dan op het andere. Als ik nu een nieuwe PC aanschaf draait die op windows 10. Als ik besluit dat mijn 10 jaar oude PC dezelfde firmware moet hebben ga ik daar ook windows 10 op zetten. Dat die oude PC slecht draait op windows 10 hoef ik niemand uit te leggen, maar bij de oude STB's snapt men dat niet. Nieuwe firmware word geschreven voor nieuwe apparatuur. compatibiliteitsproblemen met oudere apparatuur worden vaak niet onderzocht of zelfs onder het tapijt geveegd.

De enige oplossing is om iedereen van dezelfde apparatuur te voorzien. Op termijn zal het zelfs goedkoper zijn omdat er minder problemen zullen zijn, en dus minder mensen nodig zijn om die op te lossen. Daarnaast is het ontwikkelen van updates goedkoper omdat het minder apparaten hoeft te werken. Extra voordeel van iedereen dezelfde STB is dat er ook geen provider-eigen AB meer hoeft te zijn. Die van het apparaat volstaat. Er zullen dus ook minder AB's vervangen hoeven te worden, wat ook weer een kostenbesparing op levert.

Het zou T-mobile sieren om de hand hier in eigen boezem te steken. LAAT JE BESTAANDE KLANTEN NIET TOBBEN MET OUDE ROMMEL, MAAR DOE HEN EN JEZELF EEN PLEZIER!

Jullie hebben nog even tijd om een en ander op punt te krijgen, maar ook ik ben al aan het rond kijken!
Reputatie 2
@Sterre,

Bijna alles wat ik in mijn post genoemd heb staat al vanaf dag 1 in dit topic. De enige reactie die van jullie (Mods) komt is dat we moeten afwachten tot er nieuws en/of updates komen. Met beide ben ben je helaas niet geholpen. Als er nieuws komt is het alleen dat iets technisch niet mogelijk zou zijn, als er updates komen word het in de meeste gevallen alleen maar erger.

Nu word mij niet helemaal duidelijk wat jullie positie is. Zijn jullie in dienst van T-mobile, en zo ja, welke lijnen hebben jullie met technische en commerciële mensen? Ik krijg namelijk het idee dat de moderators op dit forum ergens tussenin zweven. Met andere woorden te ver van organisatie om adequaat op de hoogte te worden gehouden.

De opmerking van @jibbewillem dat zelfs de nieuwe STB's niet vooruit te branden zijn spreekt al boekdelen. er zijn dus betere, maar (uit kostenoverweging) is daar niet voor gekozen. Met andere woorden word er dus bewust gekozen om apparatuur van inferieure kwaliteit te leveren, wat ik een kwalijke zaak vind. Net zoals de opmerking van een der moderatoren dat de 'oude' Entone 510b STB's weliswaar niet meer de nieuwste zijn, maar nog prima voldoen??? Ik heb nog nooit iets positiefs over die STB's gehoord/gelezen.

De steeds maar weer herhalende opmerking dat het technisch niet mogelijk is om Netflix door te geven wil ik ook graag onderuit halen: T-mobile Thuis geeft (tegen betaling) Film1 door op kanaal 350 t/m 353 van de STB. Dit is ook een abonnementskanaal met on demand content. Het is dus technisch wel degelijk mogelijk! Het verschil is dat ik Film1 via T-mobile betaal en Netflix niet, en dat geeft mij het sterke vermoeden dat dit een commerciële afweging is, want nu levert het niks op voor T-mobile.

T-mobile moet heel snel gaan zorgen dat de dienst TV op orde komt. Het gaat dan vooral om de technische problemen:
  • Trage STB
  • Defecte AB
  • Andere technische problemen.
Direct daarop volgend moet er werk worden gemaakt van klantenwensen. Alles wat in dit topic genoemd wordt is natuurlijk teveel gevraagd, maar maak een shortlist van de meest genoemde punten en maak daar serieus werk van.

Tipje voor de Mods: Stop direct met het geven van ontwijkende antwoorden! Ik zie wel steeds de reactie: "Ik geef het door, en we komen erop terug.", maar vervolgens komt er niemand op terug. Als iets te lang duurt kunnen jullie ook eens een statusupdate vragen. Je kunt beter de klant moeten bellen om te zeggen dat iets fout is gegaan, dan dat de klant erom moet bellen.
Reputatie 5
Badge +3
@Anoeska1969 begintijd kun je aanpassen in instellingen >video en audio (extra tijd voor opname)
Reputatie 2
Ik pleit voor een Netflix app.
IK heb nog geen werkende lijn maar jullie verkoop afdeling geeft al wel aan dat Netflix te kijken is via de Entone Box. Klopt dus blijkbaar niks van....terwijl dat nou juist de reden was om toch maar voor jullie te kiezen...
Wij willen van Ziggo totaal weg omdat ze gewoon niet service technisch goed bezig zijn.
Bv Ik klaagde over dat de xl box niet juist werkte en goede verbinding maakt....
Sturen ze een andere,,,, Zelfde probleem,,,:@
Weer bellen nee... We sturen een monteur die het euvel verhelp en DIE GAAT PAS WEG ALS ALLES GOED WERKT....
Monteur weg ..... werkte toch niet goed nadat de box ge-herstart was... en wifi signaal is nu ook beter meneer....:?:@

Weer bellen en er komt andere monteur .....deze monteur vond een andere probleem in de bekabeling van de box..... en heeft ook verbetering aangebracht in de wifi...:@

Resultaat nog steeds geen goed signaal bij de box....

Weer bellen...... Meneer we sturen nu de Hoofdmonteur en die gaat pas echt weg als alles naar tevredenheid is....
Oke en natuurlijk die vond wat in de meterkast wat fout was en het wifi signaal verkeerd kwam deels doordat het modem verkeerd om stond ?????? en de box kreeg maar 60 procent van het signaal binnen en nu meneer met deze aanpassing komt er 96 procent binnen.... en u wifi versterkers stel ik anders in zodat u 2 netwerken krijg 1 op 2.4 en de andere op 5 gig.....:@

Moet nu echt goed zijn meneer....
Inderdaad de tv doet nu wel alles via de box.... en ja ja ,,, monteur weg,,,,,,,, Internet ook..... ben 3 uur bezig geweest met signaal terug te krijgen....:@

En dan durven ze nog een rekening sturen voor de derde monteur...... €85- voor het verbeteren van hun eigen hardware...... Ja NEE DUS......
Ja maar meneer de monteur die kwam heeft dit ook verteld hoor....
Nee maar ik weet het goed gemaakt ziggo...... Ik pak 1 verhuisdoos en doe al jullie producten er in en stuur alles met de post naar jullie toe....:@
Stelletje oplichters..:@..
Maar wel hebben ze toch nog wel een 1 plus punt tegenover T-Mobile..... ik heb 1 oude tv in huis staan zonder hdmi ......... die idd analoog signaal via een coax krijgt en jammerlijk zijn ze de enige die nog analoog signaal via coax in huis levert..... Snif.... anders was ik klant geworden voor zeker.......
@Serge1985 RTL Lounge zit in het Entertainment themapakket. Themapakketen kun je op ieder moment aan- en uitzetten.
De themakanalen van ZDF toevoegen. Die van de ARD zitten er al bij. Daarnaastde Britse commerciële zenders ITV en Channel 4.
Reputatie 2
Badge +2
Vandaag aangesloten en het ziet er voorlopig goed uit. Het valt mij op, na 2 jaar afwezigheid, dat er eigenlijk niet zo veel veranderd is ten opzichte van Vodafone Thuis. Oke, rood is magenta geworden ;-)

Mijn toevoegingen voor de wishlist:
- na het maken van een favorietenlijst, die nummering ook in de gids aangeven (dus als ik bijvoorbeeld SBS 9 op negen zet, dan staat die ook op positie negen, maar in de gids staat nog steeds 12)
- de regionale zenders plaatsen op een nummerreeks voor de lokale zenders. Ik vind het onlogisch dat die achter de honderden lokale zenders staan.

Voor de rest deel ik wat wensen die al op de lijst staan, zoals netflix ;-)

En in antwoord op de vorige post: ITV en Channel 4 zijn officieel niet te krijgen in Nederland in verband met auteursrechten. Geen enkele Nederlandse TV-aanbieder biedt deze kanalen aan. De enige mogelijkheid om deze toch te zien is via een abonnement op filmon.com of via de schotel (die optie is gratis).
Reputatie 2
Badge +2
Ik zag in de eerste post dit staan:

"Knop op de afstandsbediening voor sub-pagina's teletekst. (Wellicht een remap van knoppen voor toevoegen bestaande afstandsbediening?)"

Misschien is die vraag al beantwoord (zo ja, sorry 🙂 ), maar die knoppen zijn er al (sinds de Vodafone tijd). De knoppen pijltje links en rechts (naast de OK knop) laten je bladeren door de subpagina's.
Toevoeging: TV Anywhere beschikbaar maken voor windows (of nog beter, een webbased applicatie)
Ik zou in het TV-menu (net als in TV-Anywhere) de mogelijkheid willen hebben om in de gids terug te bladeren en dan programma’s terug te kijken.
Mijn wens is reeds gemeld maar wellicht helpt ‘t als er veel vraag is naar deze functionaliteit.
Net nieuw bij tmobile 2 dagen. Vanaf KPN glas.

Mijn wish zou het verbeteren zijn van de leesbaarheid van de tekst zoals de guide. Misschien het wijzigen van de lettertype of grote hiervan zou een verbetering zijn.

Met kpn hadden wij hier geen last van. Het is wel te lezen bij tmobile maar het leest nog niet fijn.
Jammer dat er niets aan het kastje gedaan word.
Maar bedankt voor de reactie.
Reputatie 2
Mijn persoonlijke wensenlijst:
Internet
  • [Glasvezel|DSL] Eigen apparatuur kunnen gebruiken. Geef het goede voorbeeld en loop vooruit op de Vrije Router Keuze. Voor die 20% die geen draaktek wil.
  • [Glasvezel|DSL] Andere router gaan aanbieden met AC Wifi als jullie niet overgaan op de Vrije Router Keuze.. En geen Draaktek meer.
TV/Radio
  • Netflix en youtube (en eventueel Amazon Prime) op de tv decoder als app.
  • Uitzending Gemist voor alle zenders. Misschien een idee om hetzelfde als Ziggo en KPN en Caiway aan te bieden: ReplayTV. Op dit moment biedt Caiway (die ook een entone decoder gebruikt) 50+ zenders om terug te kijken. Dus het is mogelijk.
  • Programma's direct beschikbaar maken na uitzending op tvbox via Uitzending gemist. Kan soms tot een uur duren. Bij de App is dit wel direct beschikbaar.
  • Directe knop naar uitzending gemist.
  • Schakelen tussen radio en TV via knop op de afstandsbediening
  • Overgaan op Cloud opnames (betekend wel een investering in jullie datacenter, maar biedt de klant zoveel meer voordelen, denk aan dat opnames niet meer gebonden zijn de tvbox)
  • De mogelijkheid bieden om een gehele series op te nemen, dus gekoppeld aan de TV Gids.
  • Ik gok dat TV nu via een bridged network gaat. Verander dit naar router IPTV. Hierdoor kun je porten op de router dynamisch gaan inzetten. Het maakt dan niet meer uit in welke port je de tv inprikt.
  • In de TV gids in het verleden kunnen bladeren, zie ook begin gemist tot 6 uur terug.
  • Bij pauze, graag aangeven hoe lang deze al op pauze staat.
  • Basis tv-only knoppen op de T-Mobile afstandsbediening. Denk aan Source, Menu, Pijltjes en OK die niet voor de decoder reageren, maar alleen voor het tv gedeelte.
  • Vormgeving AB aanpassen. Onderzijde te rond, waardoor de AB wegrolt op de bank.
  • AB: knoppen reageren soms slecht (fysiek). Ook moet er goed gericht worden met de AB.
  • Optie in het menu om de brightness van het display zelf te kunnen aanpassen. En misschien ook een powersave optie. En na x-minuten, display uit. Zodra je weer gaat zappen, display aan.
Reputatie 7
Badge +10
het zou dan makkelijker zijn om alleen een tv anywhere app te gebruiken zodat je hem makkelijk aan en uit kan zetten. anders moet je steeds de stb heen en weer sturen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Robinwillems,

Bedankt voor jouw toevoegingen! Ik heb ze in het lijstje gezet. Vooral je toevoeging wat betreft het kijken van pakketten in TV Anywhere vind ik een hele goede. Doe je de groetjes aan je kids? Hopelijk kunnen ze binnenkort ook het kids-pakket via TV Anywhere kijken. Fijne zomer!
Beste T-Mobile

Wij hebben nu een paar maanden T Mobile thuis: als trouwe mobiel klanten dachten we: gezellig alles bij 1 provider. Maar de spullen die gebruikt worden zijn van een andere provider waar we expres bij weg zijn gegaan omdat het wifi signaal niet in heel het huis is: en dan heb ik het hier over de kamer recht boven de meterkast waar de modem in staat... Nu dus precies hetzelfde probleem :(

We zijn ook voor het opstarten van Netflix afhankelijk van de sterkte van het wifi signaal: dus even de kindjes Netflix laten kijken voor slapengaan eindigt toch nog wel eens in hoopvolle kinderen die een half uur zitten te kijken hoe papa en mama stoeien om de Netflix aan te krijgen daarna huilend naar bed gaan en alleen met een bedtijdverhaaltje getroost worden.

Geluid van de televisie doet het vaak gewoon NIET. Dan moet je die box van de stroom halen en weer aansluiten. En daarbij kan je niet een film opnemen op 1 box en kijken op de andere box.

Ik was erg hoopvol omdat de diensten bij mobiele telefonie zo goed zijn maar nu kan ik eigenlijk niet wachten tot ons jaar erop zit zodat we weer naar de concurrent kunnen gaan.
Kan dat niet anders?
Kunnen jullie niet gewoon zelf goede modems regelen die beginnen met TM en een
sterk signaal afgeven in heel het huis. En boxen met een netflix knop en opslag op een server ipv een lokale box.
Het zou zoveel leuker zijn als de service past bij het merk!

Met vriendelijke groet,
Christine Peereboom
Reputatie 3
Wij doen nu een poosje mee bij T-Mobile Thuis. Na een wat strubbelende start lijkt de wind nu de goede kant op te waaien. Nog één ding tackelen en dan is alles prima.

We hebben nog wel wat wensen en suggesties voor T-Mobile Thuis:

Internet:
  • Forum / Community: Reageren meteen onder de topicstarter in plaats van helemaal naar beneden moeten scrollen om een reactie te kunnen plaatsen, eigen aangemaakte topics kunnen bewerken / verwijderen.
Televisie:
  • Zendersuggestie: Fine Living HD (wordt wel aangeboden bij Ziggo, leuke aanvulling op Luxe.TV)
  • Is al eerder voorbij gekomen, maar toch: RTL 8 op 8 en SBS 9 op 9. Is wat logischer.
  • Bij de lokale omroepen: Salto 1 (kanaal 729) en Salto 2 (nu kanaal 778) bij elkaar. Op kanaal 730 wordt nu 1Twente doorgegeven, maar die is ook al te zien op kanaal 723. Mooi zou zijn Salto 1 - kanaal 729 en Salto 2 - kanaal 730. Wellicht ook alle edities van D-TV bij elkaar: BredaNu verhuizen van kanaal 716 naar 714 (is nu vrij). Zet op 716 DTV Uden (nu kanaal 789) neer, DTV Oss blijft dan op kanaal 717, op 718 DTV Den Bosch (nu op kanaal 845) .
  • Programma's kunnen terugkijken vanuit de EPG tot bijvoorbeeld 7 dagen terug. Dit kan bij Ziggo en was altijd erg fijn. Mis het bij T-Mobile Thuis wel een beetje. Hopelijk nog in de maak.
Qua telefonie hebben we geen algemene wensen, behalve dat euvel waar we zelf mee zitten, maar daar wordt aan gewerkt. We wachten het af.
@Doeffgek ,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Je haalt goeie punten aan en ik ben het met je eens dat het tijd is dat T-Mobile Thuis flink investeert in haar tv product. Als mijn vermoedens kloppen zal dit niet heel meer duren.

T-Mobile Thuis is zich er ook zeker van bewust dat de Draytek niet meer van deze tijd is. Ik raad power users aan om een eigen router te gebruiken. Een oplossing vanuit T-Mobile zullen we nog even op moeten wachten.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat de geleverde afstandbediening niet het orgineel meegeleverde model is? De "tweede generatie" boxen zijn van het merk Entone (later overgenomen door Amino). De afstandsbediening is de Entone Stylus.

De tv boxen zijn inderdaad mega traag. Het kan allemaal maar net aan. De nieuwste Aria heb ik nog geen ervaring mee, maar van wat ik hoor zijn modellen niet merkbaar sneller. Ik vind het jammer dat er niet gekozen is voor de Kamai 6, die twee keer zo snel is als de Aria 6. Dit zal ongetwijfeld met kosten te maken hebben gehad.

In ieder geval genoeg verbeterpunten voor de collega's van Thuis.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Doeffgek,

De moderators, te herkennen aan het T logo zijn gewoon in dienst van T-Mobile.
De Klant experts zijn dit niet maar hebben wel korte lijnen met de moderators.

Helaas is de roadmap niet openbaar, dit zorgt er ook voor dat er geen loze beloftes worden gedaan.
Je kan dan zeggen we hebben wat nieuws.... en hoef je mensen niet teleur te stellen als iets word uitgesteld. bijvoorbeeld TV kijken op je pc.

De klant verwacht van een ander wel dat die het nieuwste van het nieuwste levert maar heeft vaak zelf oude meuk. een smart tv is tegenwoordig standaard. maar er word geklaagt als er een snelle stb geleverd word met alleen HDMI. dat is balen want de tv heeft alleen scart. vooruitstrevend zou zijn TV zonder STB maar gewoon met een app op je tv. Voor Netflix spelen vooral andere dingen dan technische beperkingen heb ik het idee. de fabrikant heeft dit namelijk wel.
Via een omweg is het wel mogelijk om een kamai op te ruilen voor een aria.

Even alle hardware vervangen omdat er wat nieuws is zal ook niet zo snel gedaan worden. dat is kapitaal vernietiging. normaal gesproken is het eerst alleen voor nieuwe klanten. dan klanten met problemen. voor klanten die geen problemen ervaren is er in de meeste gevallen geen omruil nodig.

Reageer