Beantwoord

Zyxel T50 modem beperkt LAN op 100 MBit

• 2 februari 2021
  • 5 reacties
  • 114 Bekeken

Ondanks meerdere topics in de community kom ik er niet uit.

Ik heb aan de modem 2 unmanaged switches (TL-SG105) aangesloten met CAT-6 kabels.

Ligt het hier aan de apparatuur die weer aan de switches zijn aangesloten?

Soms lukt het me om na een reset van de modem en weer opnieuw aan te sluiten van de switches een snelheid van 1000MBit te krijgen.

De modem capped dan de snelheid vanzelf (soms na een dag) weer zonder zelf iets te veranderen of iets anders aan te sluiten.

icon

Beste antwoord door Bluspiloot 3 februari 2021, 15:36

Heb nu eerst gekeken om de kabel vanaf de modem direct op mijn WiFi versterker aan te sluiten en te kijken of hij het dan bij 1000MBit houdt. Dit was het geval. Daarna heb ik een tijdje gekeken wat er gebeurde als ik de entone direct aansloot ipf de WiFi versterker en ook hier bleef het op 1000MBit staan.

Nu heb ik het systeem weer met switch en vanaf daar naar de WiFi versterker, entone en smart tv opgebouwd en voorlopig blijft de modem 1000MBit leveren..

Ben benieuwd hoe lang het nu goed blijft lopen..

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Bluspiloot 

Je zou eens voor een dag of 2 de switches weg kunnen halen en dan enkel direct bekabeld op de modem testen om zo uit te zoeken welk apparaat voor de vermindering in snelheid zorgt.

Heb nu eerst gekeken om de kabel vanaf de modem direct op mijn WiFi versterker aan te sluiten en te kijken of hij het dan bij 1000MBit houdt. Dit was het geval. Daarna heb ik een tijdje gekeken wat er gebeurde als ik de entone direct aansloot ipf de WiFi versterker en ook hier bleef het op 1000MBit staan.

Nu heb ik het systeem weer met switch en vanaf daar naar de WiFi versterker, entone en smart tv opgebouwd en voorlopig blijft de modem 1000MBit leveren..

Ben benieuwd hoe lang het nu goed blijft lopen..

Het systeem behield de 1000MBit 15 hele dagen. Afgelopen vrijdag was de pret weer voorbij. Zonder ook maar iets te veranderen of aan te raken. Blijft toch raar dit verhaal....

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Bluspiloot ,

En hoe staan de zaken er nu voor? Mocht die fluctuatie toch nog voorkomen, laat het dan vooral weten. Wil je op dat moment de tijd en datum noteren? Dan kunnen we we checken wat er precies op dat moment aan de hand is. Ik hoor het graag!

Weer opnieuw alles opgebouwd. Eerst alle stekkers eruit en dan vanaf de media converter 1 voor 1 aangesloten. Nu weer gewoon ontvangst van 1000MBit!

Reageer