Beantwoord

1 bepaalde site niet bereikbaar?

  • 28 September 2020
  • 6 reacties
  • 561 Bekeken

Reputatie 3
  • is een King Poster
  • 35 reacties

Ik kan sinds een poosje een site niet meer bereiken op al mijn apparaten. Het betreft de site van de bibliotheek in elk geval van Drenthe:https://www.bibliothekendrenthe.nl/  en www.bibliotheekzuidlaren.nl

Via mijn Iphone op het Vodafone netwerk kom ik er wel op. Ook volgens de Bibliotheek werkt de site goed.

Als ik dit zo zie zou ik zeggen dat Ziggo het blokkeert, maar ik snap niet dat ik via het vodafone netwerk, waar het dus wel werkt, hetzelfde tracert krijg.

Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Waqqas 28 September 2020, 18:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AlyZo 

Voor mij werken beide websites prima vanaf T-Mobile WiFi. Welke modem heb je?

Je kan de DNS servers wijzigen volgens de instructies in dit topic.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/de-toegang-tot-de-website-van-mijn-school-is-geblokkeerd-325994

Reputatie 3

Okay, mijn dank is groot. Dit zijn mijn instellingen en  nu werkt het weer:

Als Primary Addres stond 192.168.1.1

Onder Physical connection zie ik trouwens nog steeds andere nummers:

Dat begrijp ik niet helemaal, maar als het maar weer werkt en dat doet het.

Of heeft de cloudfare server nog voordelen tov google?

Nogmaals dank voor de info

Reputatie 7
Badge +4

Slim dat je hier een topic over aanmaakt @AlyZo! Erg fijn om te zien dat je met de kundige hulp van Waqqas al een tijdelijke oplossing hebt gevonden. Wij doen er alles aan om de problemen met onze DNS zo snel mogelijk op te lossen, en wij houden je op de hoogte in het volgende topic: website niet bereikbaar, via VPN wel. Hopelijk kunnen we het snel onder de knie krijgen!

Reputatie 3

Ah, interessant. Zal ik naar kijken. Ik heb de Draytek Vigor 2132F. Jij zegt trouwens dat je via T-mobile WIFI werkt. Kan er nog een verschil zijn met T-mobilethuis? Daar ben ik wel benieuwd naar of die sites via t-mobilethuis te bereiken zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@AlyZo 

Ik heb een Zyxel van T-Mobile, er schijnen inderdaad wat problemen te zijn met de DNS servers van T-Mobile. Ik heb sinds dag 1 twee servers van Cloudflare 1.1.1.1 en 1.0.0.1 dus niks met de DNS servers van T-Mobile te maken :)

Voor de Draytek weet ik de instructies niet echt maar zoek via 192.168.1.1 naar iets van netwerk, LAN configuratie, DNS waarden.

Reputatie 7
Badge +15

@AlyZo

Je zou eens in je adresbalk in kunnen typen 1.1.1.1 en daar alles doorlezen, wel in het Engels is het.

Ik gebruik hem vooral omdat het een snellere DNS server is, Google is ook goed maar Cloudflare is sneller.

Je merkt er eigenlijk weinig tot niks van dus je kan ook gewoon de Google DNS laten staan.

Reageer