Beantwoord

10x wegvallende verbinding

  • 22 November 2019
  • 4 reacties
  • 360 Bekeken

goedemiddag, 

ik wil graag een klacht indienen over het internet thuis.

Ik heb in de laatste maanden al zeker meer dan tien keer geen internet gehad, dit valt telkens weg.

soms voor een langere tijd maar meestal kort. ik wordt hier een beetje moedeloos van.

jullie zijn er wel elke keer als de kippen bij als er iets van de betaling misloopt wat al 20 keer is aangegeven met de bewindvoering te regelen maar een product wat niet telkens uitvalt is te veel gevraagd.

dit vind ik niet kunnen.

 

mvg,

jeffrey

icon

Beste antwoord door Sander 23 November 2019, 16:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jeffrey830,

 

Ik help je hier graag verder mee! Wegvallende verbinding is altijd lastig om te achterhalen. Ik heb nog wat meer informatie nodig. Enkele belangrijke checks die we nu moeten doen: 

  1. -Als het wegvalt, kun je dan direct controleren of de TV/Wifi en bekabeld internet tegelijk wegvallen of gaat het slechts om 1 dienst?
  2. -Wat is het wegvallen precies? Gaat het om een trage of geen verbinding?
  3. -Op het moment van wegvallen, welke lampjes branden dan op het modem?
  4. -Hoe lang duurt het wegvallen en is er een actie nodig om het te herstellen of gaat dit vanzelf?
  5. -Kun je drie momenten (datum/tijd) noteren dat alle diensten zijn weggevallen?

Ik hoor graag je bevindingen op deze vragen, zodat we een leidraad hebben voor de oplossing! 

Wi fi werkt al maanden heel slecht. heb al honderden euro’s extra moeten betalen om elke dag internet te hebben op mijn mobiel. en dat is thuis, dat lijkt me een beetje overbodig.

het valt weg in de zin als dat ik geen verbinding heb via wi fi of bekabeld internet.

ik heb niet gelet op welke lampjes branden tijdens een uitval, wel weet ik dat in de helft van de gevallen meer mensen storing hadden aangegeven op storing.nl, maar de andere gevallen lijken me plaatselijk.

vaak duurt het 5 minuten of kort, maar gaat het meestal vanzelf weer aan.

als in de tijden, afgelopen week heb ik het 4 keer gehad, meestal is het eind van de middag/begin avond dat ik er last van had.

mvg.

Reputatie 7

Bedankt voor de toelichting @Jeffrey830. Werkt TV nog wel op het moment dat het gebeurt? Ik zie vannacht inderdaad wat wegval en afgelopen zondag maar verder lijkt de verbinding stabiel. Zo te zien blijft de modem online maar wordt af en toe de internetverbinding onderbroken. Heb je de modem rechtstreeks op het aansluitpunt aangesloten waar de kabel de woning binnen komt (het ISRA-punt) of op bijvoorbeeld een wandcontactdoos? Dit laatste kan wat storing geven. Zou je ook eens willen proberen om de modem en alle kabels een keer opnieuw aan te sluiten? Ik hoor graag wat het resultaat is!

ik heb alle kabels nu opnieuw aangesloten en hij doet het weer, alleen ik heb m in het verleden al heel vaak gereset en toen deed het niets. maar wi fi doet het weer! 

dank u wel!

Reageer