Beantwoord

2.4 ghz standaard traag en wordt steeds trager

  • 1 July 2019
  • 5 reacties
  • 1300 Bekeken

Reputatie 1
Ik heb een T-Mobile 750 internet verbinding. De snelheid op de 5ghz band is ongeveer 200mb/s dus net iets minder dan 30% over WiFi.

Op de 2.4ghz band kom ik amper boven de 30mb/s uit.
In sommige gevallen zelfs maar snelheden van bijvoorbeeld 0.02mb/s

Aangezien veel van m'n apparaten via Google home via het 2.4ghz netwerk zijn verbonden resulteert dit regelmatig in storingen.

Ik heb al verschillende WiFi kanalen geprobeerd maar het is niet stabiel te krijgen ...

Iedere hulp is welkom

-- Chris
icon

Beste antwoord door TAVL 1 July 2019, 22:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @syphax,

Dat is niet mooi. Zeker niet als daardoor services niet werken. Een paar vragen:

- 20/40Mhz; probeer alleen 20Mhz. Dit is minder storingsgevoelig. Helpt dit?
- hoe ziet het spectrum eruit? Dus veel wifipunten in de omgeving? (Wifi analyzer)
- is het op gezette tijden?
- is er een mogelijke storingsbron, zoals oude magnetrons?
- vanaf welke afstand vanaf de router wordt het signaal slechter?

Kunnen de apparaten niet op 5Ghz?
Reputatie 1
Hou @TAVL ,

De apparaten kunnen helaas niet allemaal op 5ghz. Dat had inderdaad wel m'n voorkeur gehad. Ik heb 20/40mhz nu op 20 gezet. Eens kijken of dit gaat helpen.

Op de tijden kan ik niet echt een vinger leggen, het lijkt er op dat dit willekeurig is.

De snelheid is op 5 a 6 meter van het modem gemeten.
Het modem staat in de meterkast, maar er zijn verder geen storende factoren in de buurt, op de meterkast zelf na dan ;)

Er zitten hier in de omgeving maar een stuk of 10 WiFi punten, dus dat valt op zich ook wel mee

Bedankt voor je reactie
Reputatie 6
@syphax Mocht je een laptop tot je beschikking hebben dan kun je inSSIDer Lite installeren. Mocht je Android hebben dan kun je ook Wifi Analyzer installeren. Daarmee kun je kijken op welke kanalen het nog vrij rustig is, zowel 2,4 als de 5Ghz. Als ben ik bang dat 2,4Ghz tjokvol zit.De 5Ghz band wordt nog relatief weinig gebruikt.

Als je bedoeling is om de 750Mbit te halen, dit zal alleen bedraad lukken. Zelfs als je een eigen router achter je modem zet of je modem vervangt door eigen hardware, mag je blij zijn als je 400-500Mbit draadloos haalt. Dit is dan wel via het 5Ghz netwerk.
Zelfde probleem hier. Alles al geprobeerd. T-mobile klantenservice geeft aan dat ik maar 5ghz moet gebruiken, maar daarmee heb ik niet genoeg bereik. Zou fijn zijn als T-mobile hier iets actiever achteraan gaat.
Reputatie 7
Hey @drjess,

Heb je ook al gekeken in ons grote Wifi topic? Daar staan een tal van tips die je al een flink eind op weg helpen. Mocht je hier niet mee uitkomen dan kun je altijd gebruik maken van onze Wifi-Service. 😄

Reageer