Beantwoord

[28-10] Latency issues

  • 25 oktober 2019
  • 563 reacties
  • 57834 Bekeken

Reputatie 3

Het blijkt vandaag dat er geen verbinding meer mogelijk is met T-mobile thuis via de AMS-IX.

Als het verkeer gaat via de DTAG.

 

Gezien er bij de DTAG wat verbindingen vol zitten met verkeer levert dit nu z’n 6% packetloss op.

 

Hoe gaat dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Mitch 1 november 2019, 18:16

Hoi allemaal,

De afgelopen nachten hebben we de overige fases van de rollback succesvol afgerond.

Bekijk origineel

563 reacties

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Heb zojuist mijn verbinding opgezegd.

Belachelijk dat jullie toegeven aan het machtspelletje van Deutsche Telekom in een ‘vrij internetland’ als Nederland.

 

Reputatie 4

Ook ik merk dat de AMS-IX steeds meer wordt vermeden en DTAG wordt gebruikt. 

Dit geeft soms een bagger performance en packetloss, echt een achteruitgang. 

 

Waarom T-mobile is het zo erg om de AMS-IX te gebruiken ?

Reputatie 3

Ook ik merk dat de AMS-IX steeds meer wordt vermeden en DTAG wordt gebruikt. 

Dit geeft soms een bagger performance en packetloss, echt een achteruitgang. 

 

Waarom T-mobile is het zo erg om de AMS-IX te gebruiken ?

omdat t-mobile onderdeel is van DTAG

https://nl.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Telekom

 

Dus eerst koop je een netwerk omdat het verkocht moet worden van de ACM en daarna sloop je het gewoon.

Reputatie 3

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385#post1411707

 

nou er is best wel een storing echter dat kan je natuurlijk niet posten onder dat topic.

Reputatie 4

Ook ik merk dat de AMS-IX steeds meer wordt vermeden en DTAG wordt gebruikt. 

Dit geeft soms een bagger performance en packetloss, echt een achteruitgang. 

 

Waarom T-mobile is het zo erg om de AMS-IX te gebruiken ?

omdat t-mobile onderdeel is van DTAG

https://nl.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Telekom

 

Dus eerst koop je een netwerk omdat het verkocht moet worden van de ACM en daarna sloop je het gewoon.

 

Dit is echt ontzettend vervelend ik heb nu een gemiddelde ping van 80 - 90 ms naar een server waar ik altijd gebruik dat in Amsterdam staat, gisteren was de ping nog 8 ms  :( 

Het is echt onbruikbaar geworden :( 

Ik zal hier wel een topic over aanmaken, hier wordt je echt niet vrolijk van. 

Reputatie 2

Hier ervaren we ook een zeer trage en onstabiele verbinding. Downloads die vast lopen en gamen is niet meer fatsoenlijk te doen. Ook de snelheid wordt niet gehaald, we hebben een 750mbit abbo en halen net 30mbit. Over de ping maar niet gesproken deze schommelt tussen de 30 a 40 en uitschieters naar boven de 100. Als dit vanaf nu de standaard verbinding is ben ik genoodzaakt om over te stappen. Zal morgen de klantenservice maar is benaderen en vragen hoe ze het in hun hoofd halen om dit toe te passen. 

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Alles loopt via Duitsland en Frankrijk naar Nederland. Als dit niet wordt opgelost stap ik over op KPN. Dan maar wat meer betalen. 

Reputatie 4

Na mate ik deze avond mijn verbinding gebruik wordt ik hier echt niet vrolijk van.  

Ze hebben het echt voor elkaar gekregen een prima werkende glasvezelnetwerk totaal aan de grond te trappen binnen 1 dag. De ene naar andere realtime applicatie dat afhankelijk is van een goede reactietijd/weinig packetloss is echt totaal gesloopt. 

Ik heb het gamen met vrienden vandaag ook maar opgegeven met Pings van 100-200ms naar gameservers in Amsterdam is dit gewoon niet te doen, het verpest de hele ervaring.  
 

Ook merk ik schommelingen in de snelheiden wat gehaald kan worden, ik tik bij speedtesten niet eens meer de 500 Mbps aan sinds vandaag. 

Ik weet niet wie bij T-mobile het zo goed idee vond om deze verandering lekker ff voor het weekeind in te spoelen en daarna weekeind is gaan houden, die mogen ze echt een schop verkopen man man.  

Ik hoop echt dat dit een vergissing is en geen budget besparing 😞
 

Reputatie 2

Na mate ik deze avond ik mijn verbinding gebruik wordt ik hier echt niet vrolijk van.  

Ze hebben het echt voor elkaar gekregen een prima werkende glasvezelnetwerk totaal aan de grond te trappen binnen 1 dag. De ene naar andere realtime applicatie dat afhankelijk is van een goede reactietijd/weinig packetloss is echt totaal gesloopt. 

Ik heb het gamen met vrienden vandaag ook maar opgegeven met Pings van 100-200ms naar gameservers in Amsterdam is dit gewoon niet te doen, het verpest de hele ervaring.  
 

Ook merk ik schommelingen in de snelheiden wat gehaald kan worden, ik tik bij speedtesten niet eens meer de 500 Mbps aan sinds vandaag. 

Ik weet niet wie bij T-mobile het zo goed idee vond om deze verandering lekker ff voor het weekeind in te spoelen en daarna weekeind is gaan houden, die mogen ze echt een shop verkopen man man.  

Ik hoop echt dat dit een vergissing is en geen budget besparing 😞
 

De hele verbinding schommelt, zelfs bij het updaten van apps op mijn iPhone loopt de verbinding vast en stopt de update dus. Mijn zoontje begon te klagen in zijn game. Eerst hadden wij het niet in de gaten, maar na meerdere Speedtest was het duidelijk. Alles is eigenlijk onbruikbaar nu. Niks werkt meer fatsoenlijk. 

Reputatie 1

Het heeft weinig zin om hierover te klagen. Deutsche Telekom doet dit al 20 jaar in Duitsland. Tevens kopen ze steeds meer netwerken op, of starten ze de T-Mobile brand in andere landen als: Oostenrijk, Tjechie, Roemenie, etc.

Deze situatie zal niet veranderen, ik werk in deze industrie en mijn raad zou zijn: stap over. Het is belachelijk maar waar. Ik had gehoopt dat Nederland buiten schot zou  blijven, gezien de concurrentie in internet land maar de hoge bazen hebben anders beslist.

 

Het moederbedrijf van T-Mobile Nederland is Deutsche Telekom.

Deutsche Telekom opereert een internationale carrier waar ieder T-Mobile (NL/DE etc.) netwerk mee koppelt. Dat is opzich vrij logisch en niet het probleem. Het probleem begint zodra zo’n T-mobile netwerk exclusief met de Deutsche Telekom (AS3320) carrier koppelt, en disconnect met de lokale internet exchanges (hier AMS-IX) en tal van andere peering verbindingen.

T-Mobile Thuis is sinds gisterochtend exclusief achter de carrier van moederbedrijf Deutsche Telekom komen te hangen. Deutsche Telekom AS3320 peert nagenoeg niet op internet exchanges door hun peering policy. Zij zien hun eindklanten (de eyeballs) als een gigantische asset, en vragen exorbitant hoge prijzen om verkeer af te leveren naar hun klanten. Denk aan 10 x marktconform. Een gigantische kostenpost voor de contentpartijen/hostingbedrijven van deze wereld.

Gezien Deutsche Telekom Carrier AS3320 een Tier-1 carrier is, zijn zij verplicht om direct te koppelen met alle andere Tier-1 carriers. Dat zou de oplossing zijn om verkeer schoon af te leveren zou je zeggen. Echter niets is minder waar. Deze directe verbindingen zijn 80% van de dag vol/congested en zijn geen manier om verkeer goed af te kunnen leveren naar de klanten die exclusief achter Deutsche Telekom Carrier AS3320 hangen. Vandaar dat contentpartijen/hostingbedrijven verplicht worden om directe dure koppelingen af te nemen. (Google: double paid traffic)

Vooral kleinere (Nederlandse) hostingbedrijven hebben geen directe koppelingen met Deutsche Telekom carrier AS3320 door exorbitant hoge prijs. Of doordat voorheen simpelweg hun Nederlandse T-Mobile klanten prima via de Nederlandse Internet Exchanges beschikbaar waren. Het netwerk van T-Mobile thuis is gisterochtend zonder enkele aankondiging exclusief achter het Deutsche Telekom carrier AS3320 ‘verdwenen’. Zodoende is er geen tijd geweest om een oplossing te vinden om dit verkeer alsnog schoon af te leveren.

 

Gaat T-mobile Thuis exclusief verbonden blijven achter Deutsche Telekom Carrier AS3320: hoogstwaarschijnlijk wel

Gaat jouw thuisverbinding beter worden op termijn: waarschijnlijk zullen sommige hostingbedrijven toch toegeven aan de exorbitant hoge prijzen om toch direct te koppelen

Is de consument hier de dupe van: Jazeker, uiteindelijk zullen de hoge kosten van de interconnectie op hen verhaald worden. Goedkoop internet, duurdere diensten.

Mijn advies: Neem een andere provider, deze praktijken moeten wij niet pikken in een internet vrij land als Nederland!

 

Reputatie 4

Dit bericht is ook al geplaatst in mijn eigen probleem topic omtrent de connectiviteit problemen dat ik nu heb. Maar omdat dit topic algemeen gaan over de routering issues, plaats ik mijn reactie ook even hier. 

Als dit zo is dan is dit echt heel zuur. 
Vooral omdat dit "nieuwe beleid" voor ons als T-Mobile Thuis klanten zomaar even zonder communicatie wordt doorgedrukt. 

Ik vraag mij zelfs af of dit volgens het beleid van de ACM in Nederland zomaar mag: 
 

Beheer van het internetverkeer

U mag maatregelen nemen om het internetverkeer in goede banen te leiden. Deze maatregelen moeten redelijk en begrijpelijk zijn. Ze moeten in verhouding staan tot de problemen die u wilt voorkomen. Ze mogen geen onderscheid maken naar inhoud of toepassingen. En u moet klanten vertellen welke gevolgen deze maatregelen kunnen hebben voor de kwaliteit van hun internettoegang, hun privacy en de bescherming van hun persoonsgegevens.

​​​​​​https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/de-telecommarkt/netneutraliteit-internetaanbieders
 

 

Vooral omtrent het communiceren omtrent genomen maatregelen hebben niet plaatsgevonden. en het verkeer wordt eigenlijk nu dus wel zomaar op ene of andere dag anders behandeld. feitelijk kan je nu alleen nog maar snel naar Google diensten communiceren maar verder dan dit gaat het al mis en loopt de latency erg hoog op of er ontstaat een erg hoge packetloss.

Dit voelt dus eigenlijk als kunstmatig netwerkfiltering.  

Voor mij als consument heeft deze beslissing zonder communicatie nu erg extreme gevolgen. 
Naast dat "entertainment" verkeer als Steam/Game servers/ Voice diensten dat afhankelijk zijn van een lage latency. Kan ik ook nu onderhand niet meer thuiswerken omdat de VPN verbinding naar mijn werkt onhoudbaar traag is geworden door de latency. 

Verder haal ik inderdaad lange na mijn 750 Mbps vaak niet meer, omdat nu maar een selectieve aantal servers/diensten toegang krijgen tot een snellere datapijp. 

Ik hoop dat T-mobile snel reageert met een verklaring. 
Indien dit niet snel opgelost is dan ben ik echt genoodzaakt een andere provider te gaan zoeken :( 

Reputatie 7
Badge +18

Beste @Wesley1220 en @wwsparks 

Probeer alle reacties in 1 topic te bundelen, dat maakt de boel overzichtelijker.

 

Reputatie 3

Het is echt belachelijk. Je kan bij de peerings op internet duidelijk zien dat T-Mobile dit helemaal zelf heeft veroorzaakt.

 

https://bgp.he.net/AS50266

https://radar.qrator.net/as50266/peerings#startDate=2019-07-26&endDate=2019-10-26&tab=current
https://ipinfo.io/AS50266

Reputatie 4

Het is echt belachelijk. Je kan bij de peerings op internet duidelijk zien dat T-Mobile dit helemaal zelf heeft veroorzaakt.

 

https://bgp.he.net/AS50266

https://radar.qrator.net/as50266/peerings#startDate=2019-07-26&endDate=2019-10-26&tab=current
https://ipinfo.io/AS50266

Echt alle mogelijke peerings hebben ze weggesneden.  
We zijn echt een verlengstuk van Duitsland geworden (op netwerk niveau). 

ondertussen lopen de klachten onder T-mobile abonnees ook op bij Tweakers: 
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/last

We zijn nu inmiddels 24 uur verder, en T-mobile doet net of het mooi weer is er en niks aan de hand is. 
via T-mobile webcare twitter krijg ik alleen als reactie "we houden het in de gaten"

Mooie reactie voor een verstoring dat ze hebben geïntroduceerd in hun netwerk. 

 

 

 

Reputatie 2

Moeten we ons niet gaan verenigingen en samen de strijd aangaan tegen T-mobile. Tevens vraag ik me af of dit wettelijk wel mag en kunnen we telecomwaakhond ACM inschakelen. De kwaliteit van de lijn neemt immers af. Als we samen niks doen dan gebeurt er vanuit T-Mobile ook niks. Ik verwacht niet dat ze dit gaan terug draaien, enkel als ze onder druk komen te staan van ons als consument. Iemand ideeën over ? 

Reputatie 6
Badge +2

Hopelijk begrijpt iedereen hier dat 99,9% van alle mensen die hier zitten, gewoon klant is bij TM Die waarschijnlijk geen notie heeft van waar jullie het over hebben hier, als het gaat om AS3320 / DTAG.

En al helemaal of ze er iets aan zouden kunnen doen als medeklant als je het hier opschrijft, want die medeklant was na 3 regels al afgehaakt.

Probleem is wel dat bij dit soort topics blijkbaar iedereen die snelheids/bandbreedte problemen heeft, dit topic meer opmerkingen in die richting oplevert.

De belangrijkste vraag moet zijn, aan WIE zou je dit probleem kunnen voorleggen .. een medeklant .. of bij een klantenservice.

 

Het is net zoiets als je auto niet sneller wil als 50KM/H met je gaspedaal op de bodem, dan ga je toch ook niet naar een forum om een vraag te stellen die een andere eigenaar van diezelfde auto niet voor je gaat of kan oplossen?

Nee, dan ga je contact zoeken met de dealer of garage waar je de auto in onderhoud kan geven, die dus WEL een oplossing kan bieden.

Merk steeds vaker hier op het forum, dat het meer een soort van ‘klaagbox’ begint te worden … en vaak is het puur om frustratie te kunnen luchten .. maar wederom … wat kan een medeklant voor jou betekenen in zaken die je aandraagt .. dat moet je eerste vraag zijn aan jezelf.

 

Met nog een fijn storingvrij weekend toegewenst,

PieterB  een aktieve meedenkende medeklant

Reputatie 3

Stap 1: Klagen, klagen en nog eens klagen via de verschillende kanalen die T-Mobile heeft. Hoe meer mensen klagen, hoe sneller het gaat escaleren. Ik zou ook aanraden dit te melden bij verschillende media, want dit is wel nieuwswaardig. Zoiets is namelijk uniek in een internet vrij land als Nederland.

Opzettelijk de verbinding verslechteren van je klanten? Dat kan je toch niet voorstellen?

 

Stap 2: ACM kunnen we inderdaad gaan overwegen als groep, maar het is de vraag wat voor effect dat heeft op de korte termijn

 

Stap 3: Opzeggen. Dat is een optie die ik sowieso zou aanraden. Als je kan opzeggen, dan zou ik dat vandaag nog doen.  

 

 

Hopelijk begrijpt iedereen hier dat 99,9% van alle mensen die hier zitten, gewoon klant is bij TM Die waarschijnlijk geen notie heeft van waar jullie het over hebben hier, als het gaat om AS3320 / DTAG.

 
Daarom staat het hier ook. Het is een extra kanaal om te klagen om te zorgen dat het verder kan escaleren. Ik heb op Twitter al een stuk of 10 Tweets gezien van klanten die vage problemen melden met hun verbinding. Maar de servicedesk heeft geen enkel benul of idee. Dat kan je ook niet verwachten, die kunnen alleen de simpele vragen oplossen. Als ze het niet kunnen oplossen moeten ze het escaleren. En hoe meer mensen klagen, hoe sneller dit gaat gebeuren.

Reputatie 4

Hopelijk begrijpt iedereen hier dat 99,9% van alle mensen die hier zitten, gewoon klant is bij TM Die waarschijnlijk geen notie heeft van waar jullie het over hebben hier, als het gaat om AS3320 / DTAG.

En al helemaal of ze er iets aan zouden kunnen doen als medeklant als je het hier opschrijft, want die medeklant was na 3 regels al afgehaakt.

Probleem is wel dat bij dit soort topics blijkbaar iedereen die snelheids/bandbreedte problemen heeft, dit topic meer opmerkingen in die richting oplevert.

De belangrijkste vraag moet zijn, aan WIE zou je dit probleem kunnen voorleggen .. een medeklant .. of bij een klantenservice.

 

Het is net zoiets als je auto niet sneller wil als 50KM/H met je gaspedaal op de bodem, dan ga je toch ook niet naar een forum om een vraag te stellen die een andere eigenaar van diezelfde auto niet voor je gaat of kan oplossen?

Nee, dan ga je contact zoeken met de dealer of garage waar je de auto in onderhoud kan geven, die dus WEL een oplossing kan bieden.

Merk steeds vaker hier op het forum, dat het meer een soort van ‘klaagbox’ begint te worden … en vaak is het puur om frustratie te kunnen luchten .. maar wederom … wat kan een medeklant voor jou betekenen in zaken die je aandraagt .. dat moet je eerste vraag zijn aan jezelf.

 

Met nog een fijn storingvrij weekend toegewenst,

PieterB  een aktieve meedenkende medeklant

 

Even de advocaat van de duivel (en dit is niet beledigend bedoeld) 

Ik denk dat je ook moet realiseren dat dit probleem zich uit in een onverklaarbare effect voor een leek. Dus die zal ook niet snel begrijpen wat er nu afspeelt. 

Als voorbeeld te noemen een Familie lid dat ook T-mobile thuis heeft dat mij belde vandaag. 
Haar zoontje GTA 5 Online doet vreemd, alle "poppetjes in het spel haperen en het schieten gaan langzaam"  Hoe kan een leek dit ooit vertalen naar backbone problemen en weggenomen BGP routes?.  Als dit het geval zou zijn was iedereen nu chirurg. 

Zij gingen er vanuit dat het WIFI slecht was, en zo zal denk ik alle T-mobile klanten als leek deze conclusies trekken "het zit denk ik in mijn eigen netwerk"
 

Dus ik verwacht dat een Leek dit nooit zal snappen, alleen mensen dat een netwerkachtergrond hebben of in de IT zitten weten dit te vertalen wat T-mobile gisteren heeft doorgevoerd. 

In plaats van met passie T-mobile hier te verdedigen (vat dit niet op als een belediging) kan je ook stellen, waarom is T-mobile dan niet transparant tegen de "leken" en vertelt in begrijpelijke taal wat er nu veranderd is en graag feedback te geven wanneer deze verandering problemen bij de klanten geeft. 

Deze verandering is niet even het verkeer van een Wijk met 400 klanten als proef even omzetten. Nee, ze hebben besloten om in een Big Bang voor iedereen zomaar even de Routering op landelijk niveau aan te passen. 

De normale mensen zijn afhankelijk van deze verbinding en communicatie voor hun werk en soms is een dit voor een persoon de enige manier om goed te communiceren met de buiten wereld en dit werkt dan ineens niet meer goed sinds vrijdag ochtend. 


En hoe moeten wij anders communiceren met T-mobile dan, ze bellen en dan te horen krijgen van een 1e lijns helpdesk medewerker of je wel de stekker in je modem hebt zitten? of blijkbaar lege reacties te ontvangen via de webcare twitter? 
 

Als deze communicatie kanalen voor dit soort dingen niet goed werken, dan is het forum het enige wat T-mobile kan alerteren en hopelijk aandacht van een moderator te krijgen dat wel de bevoegdheid heeft om intern aan de bel te kunnen trekken bij het Netwerk Team van T-mobile.  

Met alle respect, deze actie van T-mobile is niet goed te praten en ze zouden zich moeten schamen dat ze deze signalen niet goed oppakken, vooral om het handig te vinden om deze verandering net voor het weekeind in te spoelen met de weet dan niemand morgen (behalve 1e lijns support) op kantoor zit.  

 

Reputatie 1

Na het debacle dat na onderhoud van een aantal geleden de ping omhoog schoot tot 10/- 10ms bleek ik ook een nieuw IP te hebben welke niet bereikt kon worden door T-mobile mobiel. dit heeft meer dan een maand geduurd. Ik moet wel zeggen, het duurde lang, maar ik werd niet aan het lijntje gehouden.

Ik heb de laatste tijd een onstabiel gevoel bij diverse diensten like clouflare/opendns Mijn setup 200/200 Fiber met een Edgerouter X SFTP (internet only WBA) ik heb een vm op deze verbinding opgezet met smokeping om eens te kijken wanneer en wat gebeurt. En ik moet zeggen dat ik best schrik van bijvoorbeeld Clouflare en Opendns op het moment dat de avond aanbreekt. Ping tijden gaan omhoog en laten zich heel onstabiel zien Tegelijk heb ik dezelfde Smokeping Targets ondergebracht bij een betere VPS leverancier, en daar bleeft alles continu stabiel a 2 a 3 ms.

 

T-Mobile zal voor ons niets betekenen, het is een prijsvechter geworden. Het heeft echt geen zin actief te gaan demonstreren. 

 

Het is wel zo dat als het netwerk blijft verslechteren dat ik mijn 200/200 voor 35 euro per maand wel ga inruilen voor iets anders. 100/100 is zat, T-Mobile heeft ons blij gemaakt met een upgraden, maar daardoor blijf ik nog niet.

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Mdevries , @timvollebregt, @Wesley1220, @TBoudewijns, ik help jullie graag verder! Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met een screenshot van de speedtest met de huidige bekabelde snelheid? Ik ga dit voor jullie onderzoeken.

 

Ik verlies je liever niet al klant, @wwsparks! Ervaar je deze problemen ook met je bekabelde snelheid? Stuur mij dan ook een privébericht met een speedtest (van je bekabelde internetverbinding). Ik pak het op!

 

Hi @edwinvb, ik kan begrijpen dat dit geen ideale situatie is, mijn aandacht heb en ik wil mijn best doen om dit op te lossen. Stuur je mij ook je gegevens en een screenshot van de speedtest met je huidige snelheid? Alvast bedankt!

Reputatie 1

Net even een trace gedaan van T-Mobile Fiber 200/200 in Leiden naar Colocenter.nl (zoetermeer)
Check die route en daardoor hoge ping :S

Check ook even de smokeping vanaf dezelfde verbinding naar tweakers.net Je ziet als het maar wat drukker wordt, de ping omhoog schiet. Is nergens voor nodig.

 

Reputatie 1

 

Hi @Mdevries , @timvollebregt@Wesley1220@TBoudewijns, ik help jullie graag verder! Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met een screenshot van de speedtest met de huidige bekabelde snelheid? Ik ga dit voor jullie onderzoeken.

 

Dear Candy, please refer to the below link in order to maintain relevancy regarding this subject. Our primary issue (so far) is latency related. 

https://www.keycdn.com/blog/network-bandwidth

Reputatie 3

Hi @Mdevries , @timvollebregt@Wesley1220@TBoudewijns, ik help jullie graag verder! Zouden jullie mij een privébericht willen sturen met een screenshot van de speedtest met de huidige bekabelde snelheid? Ik ga dit voor jullie onderzoeken.

 

Dear Candy, please refer to the below link in order to maintain relevancy regarding this subject. Our primary issue (so far) is latency related. 

https://www.keycdn.com/blog/network-bandwidth

latency and at “peak” hours pocketless.

Reputatie 3

@Candy Bedankt voor je inzet. Maar zoals door andere aangegeven gaat het niet puur om de snelheid, maar om de route die het verkeer neemt. Wanneer er vertraging (latency) aanwezig is heeft dit ook invloed op de snelheid. Maar de vertraging is erger dan een lagere snelheid.

Om het in lekentaal uit te leggen:
Het is alsof de T-Mobile post opeens besluit om alle pakketjes eerst naar Duitsland te versturen met een aantal postkantoren tussendoor en vervolgens terug naar Nederland. Dit zorgt voor veel vertraging, waardoor de snelheid van het bezorgen ook omlaag gaat.​ Daarnaast kiest T-Mobile post er ook voor om geen grote bussen meer te gebruiken, maar kleine bestelauto's, waardoor bij piekmomenten er nog extra vertraging optreed en meer pakketjes zoekraken.

Alle andere pakketbezorgers kiezen er wel voor om direct binnen Nederland de pakketjes te bezorgen, waardoor alle andere postbedrijven een betere ervaring bieden

Waarbij merk je deze vertraging voornamelijk? Bij Real-time toepassingen. Denk hierbij aan:

  • Gamen
  • VoIP
  • Thuiswerken

Reageer