Beantwoord

[28-10] Latency issues

• 25 oktober 2019
  • 563 reacties
  • 61570 Bekeken

Toon eerste reactie

563 reacties

Ik heb even het contract erbij gepakt, daar stond wat leuks in :D

Leg dat eens naast dit:

Dat krijg je inderdaad niet meer uitgelegd.

Gelukkig ben ik contractvrij.

Reputatie 4

Mijn advies, blijf klagen maar probeer vooral (voortijdig) op te zeggen. De enige manier waarop ze de onvrede van ons mogelijk voelen, is door ze in de portemonnee te raken.

Ik adviseer de druk rustig op te bouwen: Op dit moment hou ik het bij duidelijk zijn naar T-Mobile wat er verwacht wordt. Is er volgende week geen acceptabele oplossing, dan ga ik betalingen storneren en een ingebrekestelling sturen. Dat doet bedrijven al pijn. Leid dat niet tot resultaat, ja, dan gaat er een opzegging komen. Ik ga het dan ook keihard spelen en de gestorneerde betalingen voor de afgelopen maanden achterhouden, want ik moet dan door toedoen van T-Mobile kosten maken om over te stappen en die gaan ze op die manier dan ook betalen ook.

Als je sowieso al weg wilt, dan kun je natuurlijk wel direct opzeggen.

Reputatie 3

Ik heb inmiddels al de vraag bij Tweak uitstaan of 1G/1G via hun netwerk mogelijk is op mijn adres. Ik betaal graag 25% meer voor een degelijk nationaal verbonden netwerk.

Ik heb inmiddels al de vraag bij Tweak uitstaan of 1G/1G via hun netwerk mogelijk is op mijn adres. Ik betaal graag 25% meer voor een degelijk nationaal verbonden netwerk.

Bij tweak kan ik ook maar 100mbit selecteren ipv de 500 die ik nu heb… 
Komt op een fantastisch moment dat WBA ligt te rommelen in de resale met snelheden

Met tractors naar het hoofdkantoor van Tmobile :imp: . Dat gaat helpen.:grin:

Met tractors naar het hoofdkantoor van Tmobile :imp: . Dat gaat helpen.:grin:

Top Plan :laughing:

Het wordt steeds gezelliger :wink:

Ik ben al aan het kijken naar alternatieven, was prima tevreden met Thuis maar dit laat echt een zuur gevoel achter. 

Van het juridisch loket

Voorbeeldbrief ingebrekestelling

Dit is een voorbeeldbrief van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf. 

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST

<uw naam>

<adres>

<postcode en woonplaats>

<e-mail>

Aan

<naam ontvanger>

<adres>

<postcode en woonplaats>

<woonplaats, datum>

Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> sloot ik met u een overeenkomst voor <situatie>. Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

<opsomming klachten>.

Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 14 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden. 

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren. 

Met vriendelijke groet,

<naam en handtekening>

hier in houten ook duidelijk een verlaging van de download snelheid.

hoop dat het weer terug gaat naar de oude snelheid.

wacht nog heel even met stappen zetten.

Reputatie 2

WTF! Een iPhone updaten via iTunes duurt gewoon 75 minuten. Wat normaal in hooguit 3 minuten klaar was. Goed bezig T-Mobile. Ben benieuwd hoelang ze denken dit vol te houden. Wat een drama! 

in Harderwijk ook dezelfde symptomen

• hoge latency naar veel sites
  • download/upload snelheid ook beduidend instabieler. dit was eerst overal constant rond de 200mb.. nu regelmatig gehalveerd of slechter.. :(  

Onder het mom van verbeteringen/efficiency de zaak eigenlijk gewoonweg bedonderen..  hoezo corporate denken…

ik hoop dat ze dit gaan oplossen de komende dagen want anders wordt het weer een nieuwe provider zoeken..

Het wordt steeds gezelliger :wink:

Ik ben al aan het kijken naar alternatieven, was prima tevreden met Thuis maar dit laat echt een zuur gevoel achter. 

Maar je Ping is zo slecht nog niet, toch een pluspuntje.:grin:

Ik zit net een paar weken bij T-Mobile, maar als deze wijziging permanent is, en er geen verbetering in komt, dan hoop ik zo snel mogelijk weer weg te gaan. Net mijn snelheid bekeken, en ik zit op misschien 4% van de maximum snelheid. Het minimum zou op 75% moeten liggen. 

Hallo. Zoals velen heb ik ook traag internet via de glasvezel, veel trager dan de beloofde snelheid. Ik wil dat jullie een case openen waarin we gaan uitzoeken wat jullie gaan doen om dit op te lossen en hoe jullie anders terug gaan betalen. Ik ontvang graag een persoonlijk casenummer.

Al vanaf vrijdag sinds COD modern warfare uit is had ik enorme download tijden van 10 uur of 8 uur voor de add-on van ongeveer 8gb. Het was mij een raadsel waarom het allemaal zo extreem lang duurde. 

Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon door de drukte kwam. Maar nu ik zo lees en een boze en bezorgde telefoontje van mijn moeder dat ze niet eens tv kan kijken doordat het de hele tijd aan het bufferen is.

Dus bij mij thuis, internet met maximale beschikbaarheid van 50 mbps en bij mijn moeder thuis internet van 20mbps ook geen fatsoenlijke verbinding. Normaal is dit voldoende om tv te kijken of te streamen. 

Ik geef t-mobile een week om dit op te lossen, die is dus al ingegaan dan stap ik over naar een andere provider. 

Inmiddels zijn alle klanten er al wel achter dat TMobile de boel gesloopt heeft. Wachttijd bij de helpdesk was nog nooit zo lang. Meer dan een half uur wachttijd 😡

Sinds een paar dagen merk ik dat internet thuis trager is geworden en uit speedtests blikt dat ook. Wij hebben glasvezel 750 abo en waar tot een paar weken terug nog snelheden tussen 500 en 800 werden behaald komt de speedtest nu niet meer boven 120. Ook merk ik af en toe (kwaliteit) signaal verlies bij tv kijken en opnemen (wellicht datdat er mee te maken kan hebben?)

nu lees ik op verschillende nieuwssites dat tmobile het internetverkeer sinds enkele dagen omleidt via andere (duitse) route en blijken er veel klachten te zijn, zoals ik nu ook hier zie. 

Krijgen wij onze snelheid volgens contract weer terug? Of worden we op deze manier gedwongen het contract voortijdig te beeindigen en over te stappen?

graag uw Inhoudelijke reactie ( het standaard antwoord hierboven heeft het over enkele klanten, dat slaat natuurlijk nergens op, zeker gezien de grote meerderheid natuurlijk niet eens reageert)

met vriendelijke groet

Reputatie 4
Badge +3

Hopsakee, en weer 100+ ms naar Cloudflare! 😓

Reputatie 4
Badge +13

Sinds afgelopen vrijdag loopt de routering van ons vaste internetverkeer via ons moederbedrijf Deutsche Telekom. Het bleek dat een aantal van onze klanten naar aanleiding hiervan niet de internetervaring had, zoals ze die van ons gewend is. Hoewel we de capaciteit hebben uitgebreid, is het probleem niet snel genoeg opgelost. Het oplossen van het probleem zal nog enige tijd in beslag nemen en we willen niet het risico lopen dat onze klanten nog meer verstoringen ondervinden. Daarom hebben we vanavond besloten om de routering van het internetverkeer volledig terug te brengen naar de oorspronkelijke situatie. We beginnen hier vanavond al mee en zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te voltooien. We houden dit proces nauwlettend in de gaten om de impact op onze klanten te minimaliseren. Wij danken jullie voor de feedback!

Sinds afgelopen vrijdag loopt de routering van ons vaste internetverkeer via ons moederbedrijf Deutsche Telekom. Het bleek dat een aantal van onze klanten naar aanleiding hiervan niet de internetervaring had, zoals ze die van ons gewend is. Hoewel we de capaciteit hebben uitgebreid, is het probleem niet snel genoeg opgelost. Het oplossen van het probleem zal nog enige tijd in beslag nemen en we willen niet het risico lopen dat onze klanten nog meer verstoringen ondervinden. Daarom hebben we vanavond besloten om de routering van het internetverkeer volledig terug te brengen naar de oorspronkelijke situatie. We beginnen hier vanavond al mee en zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te voltooien. We houden dit proces nauwlettend in de gaten om de impact op onze klanten te minimaliseren. Wij danken jullie voor de feedback!

Dit is een begin in ieder geval, laten we hopen dat het ook blijft bij de originele routering. 

Reputatie 2

mooi! en dan houden we het ook gewoon op AMS-IX deze onzin is niet nodig geweest.

Reputatie 1

Net paar minuten geleden op Linkedin pagina van Søren Abildgaard CEO T-Mobile NL

Verstandige keuze!

Søren Abildgaard
CEO at T-Mobile Netherlands

3 m
Tonight we decided to do a complete roll back of the routing internet traffic to the original situation step by step. We will carefully monitor this process to minimize customer impact. We thank our customers for their feedback on our forum!

Reputatie 4

Nou, daar ben ik dan heel blij mee, Bas, top! Maar de boodschap blijft wel: Als jullie van DTAG gebruik willen maken, prima, maar jullie blijven met peering aanwezig op de AMS-IX, anders hebben we echt een probleem.

Verder wens ik jullie een hele fijne avond en ik hoop dat we niet teveel van jullie nachturen afknobbelen.

@Bas Een ‘tijdelijke’ fix van het oorspronkelijke probleem is natuurlijk super. Maar dit gaat natuurlijk snel teruggedraaid worden zodra Deutsche Telekom de routering en capaciteit weer op orde heeft. 

De vraag is ‘waarom dan?’. En waarom is er geen transparantie over de daadwerkelijke redenen? Er namelijk geen enkele reden te vinden die in het voordeel van de consument is. Waarom wordt er geen woord gerept over de double dipping beschuldigingen van de kenners? Mijn vertrouwen is in ieder geval al dusdanig beschadigd dat het abonnement al om is. 

Reageer