Beantwoord

3 dagen wachten op klantenservice

  • 27 March 2018
  • 7 reacties
  • 293 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Heb vandaag gebeld met de klantenservice omdat mijn internet het niet doet (valt constant weg) word mij verteld dat ik over 3 dagen nog maar is moet terug bellen dat ze er dan pas naar willen kijken.

WIE HEEFT DAT BELEID BEDACHT???
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 3 April 2018, 23:19

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo Geduld,

Dat was dan vast een kort gesprek.
Wellicht kan je het nog wat toelichten ? misschien kunnen we je hier op het forum verder helpen.
Mijn wifi (en bekabelde) internet verbinding valt constant uit (meer uit dan aan) ben nu nood gedwongen mijn mobiele Mb aan het gebruiken ik weet zo goed als zeker dat het aan de modem ligt. Maar nu wordt mij verteld dat ik over 3 dagen maar moet terug bellen want misschien komen de kaboutertjes het modem wel maken.

Heb een paar maanden geleden ook een soort gelijk probleem gehad met een modem van T-mobile toen stuurde ze eerst KPN om de kabel te controleren terwijl ik al aangaf dat het hoogst waarschijnlijk de modem was (alle lampjes op het modem branden constant en mijn pc gaf constant de melding dat ik moet inloggen op de modem en mijn vorige internet deed het altijd prima op dezelfde kabel. Toen moest ik dus eerst wachten op KPN om vervolgens weer met T-mobile te bellen en natuurlijk minimaal 20 minuten in de wacht staan voor ze een afspraak gingen maken met GIDEON voor een nieuw modem.

Elke keer als ik met T-mobile bel krijg ik te horen "de wachttijd duurt iets langer als dat u van ons gewend bent" heb altijd 20min+ moeten wachten voor dat ik bel met T-mobile stop ik dan ook mijn tel in de oplader en zet hem op luidspreker.

Ik ben blij dat ik niet meer aan hun contract vast zit en heb dan ook gelijk een nieuwe abbo afgesloten.

Drie dagen,

Geduld
Reputatie 7
Hi Geduld (mooie naam), ik vermoed dat mijn collega's de modem een fabrieksreset hebben gegeven. We adviseren daarna inderdaad om het even een aantal dagen te testen omdat de modem dan opnieuw in gaat trainen op de lijn en het kan soms even duren voordat de verbinding dan helemaal stabiel is. Mijn collega had je dit dan misschien wat duidelijker toe moeten lichten, excuses hiervoor! Ik zie dat we inmiddels Guidion in hebben geschakeld om het probleem te verhelpen. We gaan voor je aan de slag!
Beste brain,

1 ding ben ik met je eens, de support van T-mobile is dramatisch.

Een modem die 3 dagen moet "trainen" is natuurlijk grote onzin! (heb er wel om kunnen lachen).
Stel het modem zou willen trainen hoe moet die dat dan doen zonder internet verbinding? Ik ga hem niet naar de sportschool brengen.

Ik denk dat ik wel begrijp wat jij met "trainen" bedoeld maar dat doet een modem elke keer als ie verbinding maakt en dat duurt max 50ms.

Maar inmiddels is guidion geweest en heb ik een nieuw modem gekregen en kan ik weer internetten.
Reputatie 7
Hallo Gedult,

het klopt dat een modem moet intrainen en dat dit even kan duren. echter kan dit oplopen tot 10 dagen.

VDSL en Dynamic Line Management
Samen met de introductie van VDSL introduceert de leverancier van VDSL, KPN, een nieuwe techniek (DLM).
Dynamic Line Management (DLM) is een techniek die ervoor zorgt dat een individuele VDSL lijn optimaal wordt ingesteld afhankelijk van de omstandigheden. De optimalisatie van een lijn gebeurt op basis van vooraf ingestelde service parameters.
De belangrijkste zijn:
 Bandbreedte
 Stabiliteit
 Output power (zorgt voor een verminderde ruisoverdracht binnen dezelfde
stamkabel).
Door het gebruik van DLM krijgt de eindgebruiker dus een optimale combinatie van bandbreedte, stabiliteit en wordt ruis ten opzichte van andere lijnen verminderd. Dit zorgt indirect voor een grotere stabiliteit.

Initiële inregeling DLM
DLM start met een specifiek profiel, binnen de DLM regelkring. De DLM regelkring bestaat uit een aantal vaste profielen met daarbinnen weer een aantal parameters. De DLM functie analyseert de verbinding na de 1e inregeling en zal afhankelijk van de meetwaarden een nieuw profiel instellen. De overgang naar een nieuw profiel zal een onderbreking genereren in de verbinding van ongeveer 30 seconden. Deze door DLM gegenereerde profiel aanpassing zal altijd in het maintenance window (nachtelijke uren) plaatsvinden. Na maximaal 10 dagen is de lijn ingeregeld en nadien zal DLM eens per maand controleren of de lijn alsnog aanpassing behoeft. Dit kan dus betekenen dat er door dit DLM proces in de nachtelijke uren (bepaald door KPN, de provider heeft hier geen invloed op) een onderbreking plaats vindt van de verbinding. Dit is een eigenschap van een VDSL verbinding in combinatie met DLM en geen fout in de verbinding.
Beste Hidden.nl

Je begrijpt dus dat DLM probeert de balans te vinden tussen snelheid en kwaliteit en kan dus alleen z'n werk doen als je een verbinding hebt.
DLM is dus geen reden om tegen iemand die GEEN internet heeft te zeggen dat hij/zij maar over 3 dagen moet terug bellen.

Het is ook niet juist om DML intrainen /trainen te noemen, al wil je het proces omschrijven gebruik dan balanceren.
Reputatie 7
Hi Geduld, ik heb de term intrainen niet zelf verzonnen, zo wordt ie toch gebruikt bij ons 🙂 Maar zeker met je eens dat bij helemaal geen verbinding drie dagen niet de oplossing is. Ik haal dit ook niet uit de aantekeningen van mijn collega's maar als dit het advies is geweest dan excuses, dit had dan beter ge-troubleshoot moeten worden (weer zo'n mooi woord). Goed om te horen dat het met het verwisselen van de modem opgelost is! Als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Reageer