Beantwoord

3e TP-Link adapter koppelen aan bestaande TP-Link kit van met 2 adapters

  • 10 October 2020
  • 3 reacties
  • 584 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik wil een aangeschafte 2e kit adapters koppelen aan een bestaande TP-Link TL-PA7010P(EU) 2.0. De bestaande kit werkt al jaren probleemloos op TV, computer, laptop en telefoons. Tot 1 oktober had ik Ziggo met een TV in de woonkamer en 2e TV in slaapkamer, de 2e tv had een een eigen mediabox die via wifi verbonden was met de mediabox in de woonkamer. De 2e mediabox is door Ziggo opgeheven en moest ik de TV noodgedwongen gaan bekabelen met een nieuwe aparte mediabox waar ik geen zin in had. De oplossing leek mij TP-Link, echter de set die ik heb bijgekocht (ook TL-PA7010P(EU)2.0) verstaat de bestaande set niet en zou de juiste taal moeten leren spreken van de eerste set. De vraag is nu, wie is de leraar die mij kan vertellen hoe ik het moet overbrengen.

icon

Beste antwoord door Brian 12 October 2020, 18:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo WimPLU,

Je zou een 3e adapter moeten kunnen koppelen d.m.v. "pairen". Er zit hiervoor een knopje op de adapters. Je zou het knopje achtereenvolgens op alle drie de adapters moeten indrukken en hopen dat ze elkaar herkennen.

Echter zou ik dit niet aanraden. De kans op storingen is groot. Ik zou het bij 2 adapters laten en andere apparaten bekabelen.

Mvg. Marcel

Beste Marcel,

Pairen heb ik al geprobeerd met de adapter die al verbonden is met het modem maar dat werkt dus niet. Hartelijk dank voor je antwoord.

WimPLU

Reputatie 7

Hi @WimPLU, als het pairen niet lukt dan kan je zo te zien nog een app gebruiken die ze hebben geschreven. Hier staat wat verdere uitleg en hier de uitgebreide handleiding. Ik sluit mij overigens aan bij Marcel, het gebruik van onze TV Box in combinatie met een powerline adapter werkt niet altijd optimaal en is storingsgevoelig dus een netwerkkabel geeft echt het beste resultaat. 

Reageer