Beantwoord

4g stick voor zyxel modem

  • 22 April 2020
  • 5 reacties
  • 592 Bekeken

Aangezien dat mijn DSL sinds vorige week zo goed als onbruikbaar ik draai ik nu al 2 weken op 4g usb tethering, omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat KPN geen onderhoud wilt doen ben ik aan het kijken of ik een 4G USB modem aan mijn Zyxel modem kan aansluiten zodat ik mijn 4G in mijn hele netwerk kan gebruiken in plaats alleen op mijn desktop.

Weet iemand of dit mogelijk is of heeft iemand nog andere idee’en zodat ik mijn netwerk kan om switchen.

Ik gebruik momenteel een losse D-Link router as AP, maar zou hem ook kunnen omzetten als router als dat nodig is.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 April 2020, 10:37

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @inpothet 

Wat is er precies aan de hand met je DSL verbinding?

Waarom overweeg je geen 4G voor thuis? Hiermee krijg je elke maand 100GB en daarna heb je 5GB per dag met 2GB aanvullers. De snelheid is wel maximaal 25 Mbit.

https://www.t-mobile.nl/shop/product/huawei-b818-wit/22033037?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=4GR11,4GT11,SK307,27506115&lp=7

Een data sim only heeft net als mobiele abonnement en 5GB per dag met 1GB aanvullers.

Hallo @inpothet 

Wat is er precies aan de hand met je DSL verbinding?

Waarom overweeg je geen 4G voor thuis? Hiermee krijg je elke maand 100GB en daarna heb je 5GB per dag met 2GB aanvullers. De snelheid is wel maximaal 25 Mbit.

https://www.t-mobile.nl/shop/product/huawei-b818-wit/22033037?ch=es&cc=con&sc=acq&dr=24&pr=4GR11,4GT11,SK307,27506115&lp=7

Een data sim only heeft net als mobiele abonnement en 5GB per dag met 1GB aanvullers.

ISRA en buiten kabel beschadigd, Reden dat ik geen 4g voor thuis doe is dat ik voor alleen al mijn desktop in de afgelopen 2 weken 73GB heb verbruikt. dus dat wordt een beetje krap.

Reputatie 7
Badge +15

Je hebt nu een data only die je in een 4G dongle plaatst? Die heeft ook maar een tegoed van 5GB per dag met 1GB aanvullers.

Helaas heb ik nooit een 4G USB in een modem gebruikt of gelezen hierover, misschien dat iemand anders op de community hier wel wat van weet.

Je hebt nu een data only die je in een 4G dongle plaatst? Die heeft ook maar een tegoed van 5GB per dag met 1GB aanvullers.

Helaas heb ik nooit een 4G USB in een modem gebruikt of gelezen hierover, misschien dat iemand anders op de community hier wel wat van weet.

Ik heb momenteel een paar 4g voucher die ik op een van mijn prepaid sim’s activeer.
Ga denk ik maar 1 van deze in mijn netwerk ga hangen.
https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-6820-lte/
https://www.netgear.com/home/products/mobile-broadband/lte-modems/LB2120.aspx

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @inpothet, goed dat je de hulp van de Community inschakelt! De USB-poort op het Zyxel modem is standaard uitgeschakeld, maar kun je wel gebruiken om een harde schijf of dongel op aan te sluiten gelukkig! Ik heb even een citaat van onze topper Yalerta uiteengezet hieronder met uitleg hoe je dit kunt verwezenlijken zodra het apparaat aangesloten is:

  1. Om wat overzicht te houden zorg als eerste ervoor om wat mapjes op je USB apparaat zoals USB stick of USB harddisk te maken. Het USB apparaat moet geformateerd zijn als (ex)Fat32. Een schijf of stick die is ingedeeld als NTFS kan niet gelezen worden door de Zyxel.
  2. Verbind de stick/drive op de blauwe USB 3.0 aansluiting op de achterzijde (USB1) Hoogste snelheid maar ook de stroomlevering voor een USB harddisk kan  op deze aansluiting wat beter zijn.
  3. Login op de Zyxel (192.168.1.1 indien niet gewijzigd)
  4. Ga naar via het Hamburger menu (3 horizontale streepjes) > Netwerkinstelling > USB service.
  5. Zet het schuifje voor delen van bestanden aan. (Toepassen)
  6. Mount, duur woord voor koppelen, de mapjes die je hebt aangemaakt op je USB apparaat en geef er een gewenste naam aan. Dit doe je door “+ Nieuwe deling toevoegen” te klikken.
  7. In het scherm dat verschijnt klik je op bladeren en als alles goed gegaan is staat daar jouw USB apparaat en de mapindeling die je al eerder gemaakt had. Maak het rondje blauw voor je eerder aangemaakte map en klik OK.Typ bij beschrijving wat jij wilt, ik heb daar gewoon de Mapnaam staan.


    Bladerscherm
     


    Het blauwe rondje staat ingesteld op de hoofd-(root) map, maar door de eerder aangemaakte mapstructuur kan het overzichtelijker blijven. Dus kies b.v. foto en klik OK

  8. Op deze manier heb ik dus een 239Mb USB harde schijf aan de Zyxel hangen.
    Achter het TABblad Mediaserver bevind zich ook een schuifje waar De Mediaserver aangezet kan worden, zet dit ook aan, Smart TVs, Telefoons en Tablets kunnen op deze manier ook via DLNA gebruikt maken van de media die op je USB aparaat staan. 

  9. Tot zover de theorie en deels geslaagde praktijk.

Nogmaals voor de duidelijkheid: dit is zijn uitleg! 😉 Als dit niet werkt omdat het om een ander apparaat gaat, gebruik dan de support pagina van Zyxel. Heb je toch nog vragen, geef een seintje. Dan schiet ik je weer te hulp!

 

 

Reageer