Beantwoord

5GHz modem Glasvezel

  • 29 April 2018
  • 9 reacties
  • 1524 Bekeken

Reputatie 3
Klopt het dat er bij het glasvezelabonnement nog steeds geen 5GHz Wifi beschikbaar is?.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 April 2018, 11:48

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Hallo dRichardK,

Het klopt dat de Draytek modem helaas nog geen 5Ghz modem beschikbaar is.
Echter mocht de WiFi niet goed werken dan kan je een repeater in bruikleen krijgen welke wel 5Ghz ondersteund. Info over de wifi service vind je hier
Reputatie 3
Een repeater halveert zo'n beetje de snelheid. Dus dat is geen oplossing.
Reputatie 7
Badge +1
Zelf heb ik het opgelost door aan de Draytek een andere router te hangen n.l. een Sitecom AC750 kost ongeveer 70€ heeft 5Ghz en heeft voor gewoon gebruik ruim voldoende capaciteit.
Aangezien bijna altijd de router in de meterkast wordt geplaatst heb ik de Sitecom buiten de meterkast geplaatst, wel op een simpele manier UTP kabel in poort 1 of 2 van de Draytek en vervolgens in de blauwe WAN poort van de Sitecom.
Daar ik voor het draadloos printen nog de Draytek moet gebruiken werkt deze ook nog als router, e.e.a. betekent dat ik in principe op 3 "routers" kan inloggen
1. Draytek
2. Sitecom op 2.4 Ghz
3. Sitecom op 5.0 Ghz

Op 5.0 Ghz met de Sitecom haal ik via wifi op de Iphone 6s en Laptop gemiddeld 95 down en upload.
Reputatie 3
Ik weet hoe het werkt, maar een goede router met een flink bereik, VPN opties, en gast netwerk kost al gauw het dubbele. Ik vind dat dit gewoon standaard in het T-Mobile thuis modem moet zitten. KPN XS4ALL ZIGGO hebben gewoon goede modems.Daar zou T-Mobile nog nog flink op kunnen verbeteren.
Reputatie 3
p.s ik haal het dubbele op wifi http://www.speedtest.net/nl/result/a/3875234039
Reputatie 7
Badge +1
Als ik de diverse forums lees zie ik ook bij de Experia V8 en V10 van KPN en consorten veel problemen geldt ook voor die van Ziggo.
Zelf denk ik dat als providers routers van de bekende en grote merken zoal daar zijn Linksys, Netgear, Asus enz gaan leveren er "minder" problemen zijn, alleen zal de maandprijs dan hoger worden wat ook weer problemen geeft.
Reputatie 6
Ik weet hoe het werkt, maar een goede router met een flink bereik, VPN opties, en gast netwerk kost al gauw het dubbele. Ik vind dat dit gewoon standaard in het T-Mobile thuis modem moet zitten. KPN XS4ALL ZIGGO hebben gewoon goede modems.Daar zou T-Mobile nog nog flink op kunnen verbeteren.
De bovengenoemde bedrijven hebben geen modem, ze kopen gewoon bulk in em met als eis dat ze eigen provider firmware aanpassingen krijgen en/of kunnen doen. XS4ALL heeft nog de minste customisatie en is ook de duurste. T-Mobile heeft maar 200k Thuis klanten, dan begin je weinig kwa bulk inkoop relatief gezien als je op prijs en wilt concureren. Vast internet is ook geen rocket-science, tenzij je je ook uitvoerig met het thuisnetwerk van je klanten gaat bemoeien, dan wordt het denk ik een lastige verliespost. Als je anno nu voor glasvezel 750/750 een gelocked 'wifimodem' levert met alleen basis 2.4GHz kun je dat ook als een onuitgeproken advies zien, n.l. het internet reikt tot aan de LAN1 RJ45 connector, daarachter is je eigen pakkie an.
Reputatie 3
Hoe staat het inmiddels met de internet apparatuur, is daar al iets in verbeterd. En hoe zit het met TV is daar al apparatuur waar ook apps inzitten?.
Reputatie 6
Hoe staat het inmiddels met de internet apparatuur, is daar al iets in verbeterd. En hoe zit het met TV is daar al apparatuur waar ook apps inzitten?.
Sinds afgelopen september krijgen de nieuwe glasvezelklanten geen Draytek meer, maar een losse mediaconvertor van glasvezel naar ethernet en daarachter de Huawei HG659. En die heeft 5G WiFi.

TV weet ik weinig van, maar T-Mobile heeft in ieder geval nu TV op laptop in browser werkend en er is een contract aangegaan met een leverancier van een allesomvattend TV platform, wat het TV gebeuren dan op het niveau ala Ziggo brengen moet voor zover ik het heb begrepen en gelezen. Maar dat is alles in ontwikkeling, kan makkelijk nog een jaar duren.

Reageer